با ما در ارتباط باشید: 0314566
حذف کش سایت از گوگل

در مطالب قبلی در مورد چگونگی اضافه کردن سایت به موتور جست و جو گفتیم. برخی از افراد که تعداد آن ها نیز کم نبود در سوالاتی در خصوص حذف کش سایت از گوگل، حذف کش سایت از google و به روز کردن ایندکس، آموزش کار با remove URLs در گوگل وبمستر و حذف ایندکس سایت پرسیده اند. در این پست تصمیم داریم ضمن بررسی نحوه حذف کش سایت از گوگل (آپدیت کش سایت در گوگل) و همچنین حذف سایت یا آدرسی خاص از گوگل (remove URLs) صحبت کنیم.

چگونگی حذف یک سایت یا صفحه از گوگل

گاهی اوقات ایجاد برخی تغییرات موجب می شود. ساختار آدرس سایت به صورت کامل و یا جزئی تغییر کند. گاهی وقت ها نیز ممکن است که برای یک محتوای خاص، یک صفحه با چندین آدرس داشته باشید که موجب می شود این صفحات در گوگل به معنی Duplicate Content شناخته شوند از طرفی هم همواره صفحاتی وجود دارند که از نظر محتوا بدون ارزش تلقی می شوند. وجود این صفحات موجب لطمه زدن به سایت شما می شود. اگر ساختار آدرس دهی صفحات خود را عوض کرده باشید بعد از مدتی با تعداد زیادی خطا در وبمستر مبنی بر وجود نداشتن برخی از آدرس روبرو خواهید شد.

هنگام مواجه به این موضوع می توانید دو کار انجام دهید

  • ریدایرکت 301
  • حذف آدرس خاص از گوگل

ابزار Google URL Removal چیست؟

این ابزار به صاحبان وب سایت این امکان را می دهد که برخی یا تمامی صفحات سایت خود را به صورت موقت یا دائم از گوگل حذف نمایند. ممکن است به دلایل زیر تصمیم به حذف URL ها گرفته باشید.

  • هنگامی که برای یک صفحه کد 404 دریافت نمودید (گزینه حذف آدرس از گوگل)
  • زمانی که محتوای یک صفحه را تغییر داده اید. ( حذف کش )
  • زمانی که برخی آدرس ها را در فایل Robots.txt مسدود کرده باشید. (گزینه حذف آدرس از گوگل)

آموزش حذف URL از گوگل

کار با remove URLs در گوگل وبمستر و حذف ایندکس سایت کار بسیار ساده ای می باشد. برای این کار لازم نیست اطلاعات خاصی، در این خصوص داشته باشید فقط گام به گام مراحل زیر را دنبال نمایید.

1- وارد اکانت سرچ کنسول سایت خود در گوگل شوید. از منوهای سمت چپ در قسمت گوگل ایندکس- گزینه Remove URLs را انتخاب نمایید با انتخاب این گزینه تصویری مانند تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. برای حذف url از گوگل گزینه Create a new removal reques یا Temporarily hide را انتخاب نمایید. در باکس مشخص شده نیز آدرس آن صفحه ای را که می خواهید از نتایچ جست و جو جذف کنید وارد نمایید. بعد از ورود آدرس بر روی گزینه continue کلیک کنید. در مرحله بعدی گوگل سوالی مبنی بر این موضوع از شما می پرسد که دلیل حذف این آدرس چیست؟ از گزینه های موجود دلیل مدنظر خود را انتخاب می نمایید.

حذف URL از گوگل

در تصویر بالا همانطور که مشاهده می نمایید چندین انتخاب دارید که می توانید برای کارهای مختلف از آن ها استفاده نمایید. 

گزینه های قابل انتخاب: 

Remove page from search results and cache

با انتخاب این موضوع آدرس وارد شده، از موتور جست و جو و نتایج جست و جو گوگل به صورت کامل پاک می شود. این گزینه ایندکس صفحات و حتی کش آن صفحه خاص را از گوگل حدف می کند. در حقیقت شما به گوگل می گویید که این صفحه دیگر برای این سایت وجود ندارد. و کلیه نتایج مربوط به آن را نیز پاک کن

حذف کش سایت از google و به روز کردن ایندکس

Remove page from cache only

با انتخاب این مورد صفحه مورد نظر خود را به صورت کامل از نتایج جست و جو حذف نمی کنید بلکه تنها ایندکس این صفحات را از گوگل پاک می کنید. حذف کش سایت از گوگل زمانی کاربرد دارد که تغییرات اساسی را در محتوا و یا طراحی آن صفحه ایجاد نموده اید و مجدد در خواست بازبینی و ایندکس مجدد آن صفحه را از سوی گوگل دارید.

حذف دامنه از گوگل

Remove directory

اگر تصمیم به حذف کل دامنه (حذف سایت) در گوگل دارید. می توانید این گزینه را انتخاب نمایید با انتخاب این مورد شما این آدرس و تمامی آدرس هایی را که با این عبارت آغاز می شوند را به صورت کامل از نتایج جست و جو حذف کرده اید. با این کار می توانید اقدام به حذف سایت از گوگل به صورت دسته ای نمایید. به عنوان مثال اگر من در این قسمت آدرس www.poonehmedia.com/blog را وارد کنم کلیه مقالات بلاگ را به صورت کامل از نتایج جست و جو و حتی کش گوگل پاک کرده ام. در نهایت بعد از ورود اطلاعات و اعلام دلیل حذف به گوگل درخواست شما در لیست انتظار حذف قرار می گیرد تا توسط ربات های گوگل بررسی شود. برای حذف کامل سایت از گوگل نیز می توانید تنها با وارد کردن آدرس سایت کل سایت خود را از نتایج جست و جو حذف نمایید.

 حذف آدرس از گوگل

حذف سایت از گوگل وبمستر

تا کنون هر آنچه را که در مورد حذف سایت از گوگل وبمسترلازم بود بدانید را بیان نمودیم. توجه داشته باشید بدون برنامه اقدام به حذف آدرس های سایت خود ننمایید. حذف کامل سایت از گوگل وبمسترمی تواند صدمات جبران ناپذیری را برای آن دامنه به ارمغان بی آورد.

تشریح تصویر دوم (وضعیت حذف url از گوگل )

در تصویر دوم که به صفحه وضعیت درخواست های ثبت شده در مورد سایت شما مشهور است. وضعیت کلیه درخواست شما، در خصوص آدرس های سایت را بیان می نماید. گزینه هایی که در این قسمت مشاهده می نمایید به شرح زیر است:

  • URL: لیست صفحات درخواست داده شده برای حذف
  • Status: بیان نمودن ضعیت درخواست ها
  • Temporary hide: قسمت وارد کردن URL که با کلیک بر روی دکمه Create a new removal request این گزینه قابل مشاهده است
  • Requested: تاریخ ثبت درخواست حذف URL در این ابزار
5 از 5
5 سال قبل
نظر
سلام, من اشتباها یک ادرس را کلا از کش و ایندکس پاک کردم, الان باید چیکار کنم برگرده تو نتایج گوگل؟
نمایش بیشتر
2 از 2 نفر این نظر را مفید دانسته اند
5 سال قبل
نظر
دنبال سایتی میگشتم که تصویری آموزش بده ممنونم از توضیحاتتون، چقدر باید منتظر بمونم تا صفحه از کش گوگل پاک بشه و مجدد محتوای جدیدی که گذاشتم ایندکس بشه؟
نمایش بیشتر
1 از 1 نفر این نظر را مفید دانسته اند