با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئو اینستاگرام

اینستاگرام یک پلتفرم بازاریابی معروف است. اینستاگرام ماهانه بیش از یک میلیون کاربر فعال دارد که باعث میشود به عنوان یکی از معروف ترین شبکه های اجتماعی سال 2020 شناخته شود. امروزه بسیاری از کاربران تلفن همراه برای پیدا کردن خدمات و کالای مورد نظر به جای جستجو در گوگل از اینستاگرام استفاده میکنند. برای اینکه بتوانید در اینستاگرام خود فعالیت ترافیک را بالا ببرید و با استفاده از این شبکه اجتماعی مشتری جذب کنید باید به سئو اینستاگرام روی بیاورید. سئو اینستاگرام امروزه یکی مهمترین انواع سئو سایت به حساب می آید. 
سوالی که پیش میاد این است که آیا شما میتوانید اینستاگرام خود را با روش های سئو وب سایت، بهینه کنید؟ خوشبختانه جواب این سوال مثبت است. در اینجا شما باید اطلاعاتی که در خصوص سئو دارید را برای یک اکانت اینستاگرام پیاده سازی کنید تا ترافیک طبیعی را برای این اکانت افزایش بدهید. به اینستاگرام به عنوان یک موتور جستجو نگاه کنید. این پلتفرم یک قسمت جستجو دارد که مثل گوگل عمل میکند.
در اینجا ، ما قصد داریم هشت تکنیک شناخته شده سئو اینستاگرام را برای گسترش دسترسی در اینستا به شما آموزش بدهیم. یکی از راه هایی که به بهینه سازی اینستاگرام شما کمک میکند ثبت پیج اینستاگرام در گوگل است. 

آموزش سئو اینستاگرام

پروفایل اینستاگرام خود را سئو کنید

اولین کاری که برای بالا بردن تاثیر خود در اینستاگرام باید به آن توجه کنید بهینه سازی پروفایل است. اگر پروفایل شما برای بهبود تجربه کاربری بهینه نباشد وارد کردن ترافیک در بلند مدت برای شما تاثیر مثبتی نخواهد داشت. شما میتوانید با استفاده از روش های زیر پروفایل اینستاگرام خود را سئو کنید:
- پروفایل خود را روی حالت عمومی (Public) قرار دهید
- از یک عکس زیبا و با توجه به مد روز برای عکس پروفایل استفاده کنید (یا از عکس برند خود استفاده کنید)
- Username یا نام کاربری که انتخاب میکنید باید جذاب و به یاد ماندنی باشد (میتوانید از کلمه کلیدی اصلی خود استفاده کنید.)
- یک نام تجاری قابل جستجو (Searchable) ایجاد کنید
- حساب کاربری اینستاگرام خود را تجاری کنید
- در بیوگرافی خود لینک سایت را اضافه کنید
ممکن است این قدم ها به نظر پیش پا افتاده برسد اما شما باید برای سئو اینستاگرام زمینه سازی درست را انجام دهید.

از کلمه کلیدی اصلی خود در نام کاربری استفاده کنید

همانطور که در ابتدا گفتیم اینستاگرام مثل یک موتور جستجوی کوچک است که از الگوریتم های مخصوص خود برای رتبه بندی صفحات استفاده میکند. پس شما برای اینکه در نتایج این موتور جستجو دیده بشوید باید ابتدا کلمه کلیدی اصلی خود را پیدا کنید. مثلا وقتی یک کاربر کلمه "پونه" را در اینستا جستجو میکند میتواند در نتایج شرکت پونه مدیا را ببیند. 

سئو اینستاگرام

البته شما میتوانید به جای استفاده از نام تجاری خود کلمه کلیدی اصلی خود را براساس زمینه کاری انتخاب کنید مثلا "کافه" که در اینصورت هدف شما نمایش داده شدن در نتایج این مجموعه کاری است. انتخاب کلمه کلیدی به طور کامل به هدف شما بستگی دارد. 

seo instagram 1

اگر شما کلمه کلیدی اصلی خود را در قسمت نمایش اسم (Display name) و نام کاربری شما استفاده شده باشد امکان اینکه در نتایج دیده بشوید بیشتر خواهد شد. همانطور که در عکس بالا میبینید تمام نتایج از کلمه "کافه" یا "cafe" هم در نام کاربری و هم در اسم خود استفاده کرده اند. شما هم باید برای کسب و کار خود کلمه کلیدی اصلی را در هر دو قسمت استفاده کنید.

از چند کلمه کلیدی ثانویه در قسمت بیوگرافی اینستاگرام استفاده کنید

فرض کنید کلمه کلیدی اصلی شما "bakery" بوده، کلمات کلیدی دیگری که شما میتوانید از آنها استفاده کنید"دستور پخت"، "کاپ کیک"، "کیک عروسی" و ... است.
سئو اینستاگرام
کلمات کلیدی ثانویه یک راه عالی برای جذب مشتریانی است که کلمه کلیدی اصلی شما را جستجو نمیکنند اما هنوز هم ممکن است به کسب و کار شما علاقه نشان دهند. برای مثال فردی که دنبال دستور پخت میگردد دوست دارد که این صفحه را فالو کند و از قسمت دستور پخت آنها استفاده کند.

از هشتگ به عنوان کلمات کلیدی استفاده کنید

وقتی پروفایل خودتان را بهینه کردید وقت بهینه سازی پست های اینستاگرام فرا میرسد. این کار یک پروسه همیشگی است که نیاز به توجه زیادی دارد. بیشتر کاربران شما را به طور مستقیم پیدا نخواهند کرد بلکه آنها شما را از طریق هشتگ هایی که برای پست های خود استفاده کرده اید پیدا میکنند.
به همین دلیل هر کدام از پست های اینستاگرام شما باید یک استراتژی هشتگ خاص را دنبال کند و شما باید با این hashtag ها مثل کلمات کلیدی ثانویه برخورد کنید. برای مثال پست زیر را در نظر بگیرید.
اهمیت هشتگ در سئو اینستاگرام
این صفحه در دو تا از هشتگ ها (#poonehmedia و #پونه مدیا) نام برند هستند. اما هشتگ های دیگر کاملا با عکس مرتبط است. با استفاده از این روش ما احتمال دیده شدن را - هم برای افرادی که به دنبال صفحه هستند و هم افرادی که به دنبال عبارت #کارتیمی هستند- بالا برده ایم.
استفاده درست از هشتگ به مخاطب کمک میکند شما را بهتر پیدا کند. در اینجا کلید موفقیت تنوع و ارتباط هشتگ ها با پست های شما است.

از کلمات کلیدی ثانویه در کپشن عکس های خود استفاده کنید

نوشتن یک کپشن جذاب در عکس ها برای جذب فالور جدید و نگه داشتن فالور های قبلی از اهمیت زیادی برخوردار است. یک کپشن مناسب نه تنها به شما کمک میکند توجه کاربر را جذب بلکه به شما کمک میکند در نتایج جستجو نشان داده شوید.
seo instagram
کپشن بالا یک نمونه عالی است که به الگوریتم های اینستاگرام نشان میدهد شما باید برای این کلمات نیز در نتایج جستجوی کاربران نشان داده شوید.

از متن جایگزین تصویر در سئو اینستاگرام استفاده کنید

Alt text به عنوان یک ویژگی جدید برای کمک به کاربرانی که مشکل بینایی دارند اضافه شد اما میتواند به سئو اینستا شما هم کمک کند.اگر این مرحله را انجام ندهید اینستاگرام به طور خودکار برای شما متن جایگزین تصویر را اضافه خواهد کرد پس بهتر است خودتان با توجه به موضوع تصویر این قسمت را اضافه کنید.
برای اینکه به alt text دسترسی پیدا کنید قبل از اینکه عکس خود را به اشتراک بگذارید به قسمت advance setting بروید
seo instagram 4
سپس در قسمت write alt text توضیح مناسب با عکس را اضافه کنید.
نوشتن alt text برای پست های اینستاگرام
پس از آن مانند همیشه عکس خود را به اشتراک بگذارید. فایده استفاده از Alt text برای سئو اینستاگرام همانند فایده استفاده سئو سایت است. Alt text به شما برای نشان داده شدن اکانت اینستاگرام در گوگل نیز کمک میکند.

 سئو اینستاگرام خود را آنالیز کنید

اگر این اولین باری است که شما دارید با استفاده از تکنیک های سئو برای سئو اینستاگرام تلاش میکنید باید نتایج این تغییرات را بررسی کنید. با اینکه اینستاگرام یک ویژگی آنالاتیک دارد اما شما فقط در یک بازه کوتاه میتوانید تغییرات را بررسی کنید بعد از این بازه اطلاعات قبلی با اطلاعات جدید جایگزین خواهد شد. استفاده از این آنالیز برای کاربران عادی مناسب است برای افرادی که از طریق اینستاگرام کار میکنند استفاده از ابزارهای تحلیل شبکه های اجتماعی مثل Hootsuite، Sprinklr یا Sprout Social را پیشنهاد میدهیم. این ابزار ها گزارش های کامل برای شما ارائه خواهند داد. شما میتوانید عملکرد خود را با استفاده از این ابزارها بررسی کنید و برای بالا بردن تعداد کاربران خود در آینده تلاش کنید.
در سئو اینستاگرام نیز استفاده از داده برای تصمیم گیری در خصوص استراتژی بازاریابی شما مهم است. شما با استفاده از داده های این ابزارها میتوانید درصد موفقیت خود را بالا ببرید.

 از تکنیک های سئو کلاه سیاه در سئو اینستاگرام دوری کنید

شما ممکن فکر کنید فقط گوگل شما را برای کارهای خطا سرزنش و جریمه خواهد کرد اما این موضوع کاملا اشتباه است. اینستاگرام نیز به تازگی شروع به جریمه اکانت هایی کرده است گه قصد دور زدن قوانین را دارند. آنها به تازگی قانون Shadowban را برای کاربرهای قانون شکن ارائه دادند.
تکنیک های کلاه سیاه اینستاگرام که شما باید از استفاده آنها دوری کنید عبارتند از :
• دزدی محتوا
• استفاده از ربات ها
• استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی
• فالو صفحات و اکانت های زیاد را در یک مدت کوتاه
• خرید فالوور
سئو یک استراتژی بلند مدت است و ممکن است شما وقتی به سرعت نتیجه تغییرات را ندیدید از این موضوع نا امید بشوید. استفاده از روش های سریع برای حل این مشکل و بالا بردن ترافیک ممکن خیلی به نظر بدرد بخور بیاید اما اگر شما جریمه بشوید برای شما ضرر زیادی خواهد داشت. پس با استفاده از روش های درست سعی کنید تعداد فالور ها و ترافیک اکانت خود را بالا ببرید.

برای اکانت اینستاگرام خود سئو انجام دهید

درست است که سئو بیشتر برای بهینه سازی وبسایت استفاده میشود اما این به معنی نیست که شما نمیتوانید از آموخته های خود برای سئو اینستاگرام استفاده کنید. شما میتوانید با ترفندهایی که در این مقاله برای شما آمده است تعداد کاربران اینستاگرام خود را بالا ببرید. برای آموزش سئو اینستاگرام شما باید در زمینه سئو آموزش های لازم را ببینید یا این کار را به یک متخصص سئو واگذار کنید. سئو اینستاگرام به شما کمک میکند ترافیک طبیعی و کاربران بیشتری را جذب کنید پس از همین امروز ببرای سئو صفحه اینستاگرام خود اقدام کنید. شرکت پونه مدیا بهترین خدمات سئو اینستاگرام را به شما ارائه میدهد. 

اگر به دنبال استخدام متخصص SEO برای اینستاگرام خود هستید، کار را به ما بسپارید. ما اینستاگرام شما را ارتقا می دهیم و به مکانی برای کسب درآمد تبدیل می کنیم. مشاوره سئو پونه مدیا در خدمت شماست.

سئو اینستاگرام در گوگل

 آوردن یک صفحه اینستاگرام به صفحه اول گوگل و نمایش آن در نتایج برتر، واقعا به دیده شدن برند شما کمک می‌کند. اما این کار به سادگی دیده شدن سایت در گوگل نیست. چرا؟ گوگل همه سایت هایی را که با کلمات هدف شناسایی می کند، به ترتیب در تمامی صفحات گوگل قرار می‌دهد. اما رای صفحات اینستاگرام در گوگل 3 جا بیشتر نیست. برای همین بایدبیشتر تلاش کرد و پیج اینستاگرام را به بهترین شکل مدیریت کرد تا این اتفاق برای پیج بیفتد. سئو اینستاگرام در گوگل یعنی همین که صفحه اینستاگرام را به صفحه اول گوگل بیاوریم و این کار میسر نیست، مگر با تدوین استراتژی‌های دقیق و فعالیت مدام روی پیج. دوست دارید بدانید چطور می‌شود برای اینستاگرام در گوگل سئو کرد؟ مطلب زیر را بخوانید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
چگونه پیج اینستاگرام را در گوگل ثبت کنیم
5 از 5