با ما در ارتباط باشید: 0314566
چگونه مدارک Google Adwords را دریافت کنیم؟

مدرک Google Adwords یکی از مدارک مهم برای بازاریابان دیجیتال می باشد. به دلیل پیچیدگی که در برنامه های گوگل وجود دارد، باعث شده است، خیلی از افراد و دیجیتال مارکترها ادعای تخصص در این حوزه بکنند، با توجه به سختی که این سیستم ها دارند ادعای آنها از دیدگاه برخی افراد بی اساس نمی باشد.

اما راه های استانداردی برای بهبود سطح دانش وجود دارد، گوگل نیز برای صرفه جویی در سرمایه صاحبان کسب و کارها و جلوگیری از پرداخت پولهای کلان به مشاورین و برخی از آژانس های دیجیتال مارکتینگ اقدام به اعطای برخی مدارک مانند مدرک گوگل ادوردز نموده است. برای گرفتن این مدارک نیازی به دانش تخصصی خارق العاده ای نیست زیرا تمام افراد برای دریافت این مدارک به سطح خاصی از کار و دانش نیاز دارند. با شرکت در این آزمون ها که به صورت اینترنتی هستند می توانید  مدارک مربوط به هر بخش را به صورت جداگانه دریافت نمایید.

اعطای مدارک از سوی گوگل مانند Google Adwords Certification علاوه بر نشان دادن سطح توانمندی آنها موجب می شود، شرکت هایی که آن افراد در آن ها فعالیت می کنند به شرکای تجاری گوگل ملحق شوند تا بتوانند کسب و کارهای خود را بیش از پیش به دیگران معرفی نمایند.

توجه : دارا بودن مدرک Google Adwords Certification به تنهایی گواه بر تخصص این افراد نمی باشد زیرا این افراد از 100 سوال در 120 دقیقه موفق به کسب نمره بالای 80 شده اند و ممکن است تجربه اجرای هیچ کمپین تبلیعاتی را نداشته باشند.

مدرک گوگل ادز (Google Ads Certification) چیست؟

Google Ads Certification را می توان یک مدرک دانست که به وسیله آن گوگل و دیگر افراد می توانند بازاریابان معمولی را از متخصصان در تبلیغات آنلاین تشخیص دهند. این مدارک بعد از گذراندن امتحانات به صورت موفق به افراد اعطا می شود.

برنامه گوگل ادز، مانند سایر محصولات گوگل در طول سال ها رشد و نمو پیدا نموده است، در ابتدا یک برنامه مستقل بود اما در سال 2018 با ادغام در آکادمی گوگل برای تبلیغات رشد و توسعه زیادی نمود.

ساز و کار صدور مدارک درگوگل هنوز هم مانند سال های پیش قبل از آنکه Google AdWords به عنوان Google AdWords تغییر نام دهد می باشد

با این حال ارتباط با شرکای تجاری گوگل و آکادمی مستقل برای تبلیغات و تغییراتی که در طول سال اتفاق افتاد می تواند موجب سردرگمی افراد و حتی دانشجویان شود.

دریافت مدرک یا گواهی به حداقل دانش نیاز دارد و تفاوتی خاص بین افراد معمولی و متخصصان و حتی شرکت های بزرگ در سطح آزمون نمی باشد. اهمیت این مدارک زمانی دو چندان خواهد شد که بسیاری از شرکت ها برای استخدام از افرادی استفاده می کنند که دارای این مدارک می باشند.

در این مقاله تصمیم داریم به صورت تصویری و مرحله به مرحله بیان نماییم که چگونه می توانید مدرک گوگل ادز را دریافت نمایید.

چگونه گواهی‌نامه تبلیغات در گوگل ادوردز را دریافت کنیم؟

 برای دریافت گواهی نامه تبلیغات گوگل ادوردز لازم است مراحل زیر را به ترتیب دنبال نمایید

1- اکانت گوگل خود را بسازید

اگر اکانت گوگل ندارید می بایست اقدام به ساخت یک اکانت نمایید . اگر هم اکانت دارید نیازی به این کار نیست فقط لازم است اکانتی را که می خواهید با آن امتحان دهید را انتخاب نمایید. اگر برای شرکتی کار می کنید شاید دوست داشته باشید اطلاعات اکانت شرکت را وارد نمایید. اگر شخص هستید و مدرک را می خواهید برای خود دریافت نمایید اکانت شخصی یا کاری خود را وارد نمایید. توجه داشته اکانتی جیمیلی که وارد می کنید، بعد از گذراندن آزمون، گواهینامه شما برای آن اکانت ارسال می شود و ممکن است به صورت عمومی نیز به دیگران معرفی شود. این اکانت می تواند همان حساب جیمیل شما باشد که برای کارهای شخصی آن را ساخته اید. اگر هم اکانت ندارید نگران نباشید با طی کردن چند مرحله ساده می توانید اکانت جیمیل خود را بسازید.

2- مراجعه به سایت Academy for Ads

زمانی که اکانت گوگل خود را انتخاب نموده اید اطمینان حاصل کنید که از دیگر اکانت ها خارج شده اید. همانند سایر محصولات گوگل اگر در چندین اکانت گوگل خود لاگین باشید ممکن است با چالش و سردرگمی ورود چندین اکانت در گوگل روبرو باشد.

زمانی که اکانت خود برای دریافت گواهی را انتخاب کردید و فقط در آن اکانت لاگین بودید. وارد سایت آکامی تبلیغات گوگل ( https://landing.google.com/academyforads/ ) شوید. بعد از مراجعه به سایت تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

آکادمی تبلیغات گوگل

 

 در گام بعدی بر روی دکمه “Get Started Now” کلیک کنید. با پذیرش قوانین، مقررات و ... می توانید به راه خود ادامه دهید. بعد از اینکه بر روی آن کلیک می کنید امکانی به شما می دهد که میتوانید اکانت Academy for Ads account خود را به یک شرکت متصل نمایید

اگر می خواید اکانت خود را با Google Partners company متصل نمایید گزینه yes را انتخاب نمایید. اگر هم جزء شرکای تجاری گول نیستید و با شرکتی هم در ارتباط نیستید می توانید گزینه خیر را انتخاب نمایید.

3- به شرکای تجاری گوگل ملحق شوید(اختیاری)

اگر می خواهید اکانت شخصی خود را با اکانت کمپانی خود برای افزایش اعتبار Google Partners و سایر مزایا متصل نمایید لازم است اطلاعات پروفایل خود را بروزرسانی نمایید. برای این کار بر روی آیکون پروفایل خود که در گوشه سمت راست در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

بروزرسانی اطلاعات پروفایل

این فرآیند مستلزم تکمیل اطلاعات پروفایل شما می باشد تا برای اعتبارسنجی شما و اتصال این اکانت به اکانت شرکتی مورد استفاده قرار می گیرد. برای این کار لازم است که شما یک ایمیل شرکتی ارائه دهید که هم نام با دامنه سایت شرکت شما و مدیر اکانت Google Partners شرکت نیز از ایمیل این دامنه استفاده کرده باشد.

بعد از پر کردن اطلاعات گوگل از شما می خواهد که ایمیل وارد شده را تایید نمایید این کار عموما با پیامی که برای آن ایمیل ارسال می شود انجام می شود. برای گذشتن از این مرحله لازم است که به آن ایمیل یا فردی که ایمیل در دسترس آن است در ارتباط باشید.

این فرآیند شامل دو مرحله بروزرسانی و تکمیل اطلاعات پروفایل، تایید و احراز هویت شما توسط مدیر Google Partners می باشد.

4- برای امتحان آماده شوید.

برای آماده شدن در امتحان می توانید هر دو محتوای پایه و آکادمیکی را که گوگل فراهم کرده است مطالعه نمایید. در صفحه اصلی داشبورد Academy for Ads در تب Google Ads می توانید به تمامی محتوای آموزشی و حتی ارزیابی خود دسترسی داشته باشید.

تب آکادمی گوگل ادز

اگر با گوگل ادز و امتحانات آن آشنایی ندارید و برای اولین بار است که تجربه می کنید بهتر است به در ابتدا مطالب آکادمیک در پنل گوگل را مطالعه نمایید.

شما باید حداقل 4 ساعت وقت صرف کنید تا با مشاهده فیلم ها و محتواها به نمونه سوالات هر بخش پاسخ دهید.

اگر با مدیریت کمپین های تبلیغاتی آشنا هستید و یا تجربه تبلیغات دارید توصیه می کنیم شما هم از همان گام های اولیه شروع به کار بکنید حتی اگر این مراحل را با سرعت بیشتری پشت سر بگذارید.

سوالات نمونه واقعا مفید هستند زیرا به همین صورت در امتحان واقعی ظاهر می شوند. اگر قبلا گواهی نگرفته اید و تجربه تبلیغات قوی نداشته اید از نخواندن برخی مطالب جلوگیری نمایید.

5- امتحان اصلی و فرعی را می بایست قبول شوید

برای دریافت گواهی لازم است امتحان اصلی تبلیغات را به همراه یک امتحان فرعی را به انتخاب خود تعیین کنید. گواهی که برای شما صادر می شود برای یک محصول خاص و متمرکز بر امتحان دومی می باشد که شما انتخاب نموده اید.

امتحان پایه گوگل ادز 

 

انواع مدارک گوگل ادوردز

مدارک گوگل ادرورز شامل بخش های متنوعی می باشد. در این بخش می توانید با انواع مدارک و certificate ها آشنا شوید:

  • Adwords Fundamentals: مبانی، اصول و قواعد گوگل ادوردز در این مرحله ارزیابی می شود جهت دریافت مدرک نهایی لازم است حتما با موفقیت این دوره را گذرانده باشید.
  • Search Advertising: در این مرحله مبانی و مراحل پیشرفته و تخصصی تبلیغات در جست‌وجوی گوگل مورد ارزیابی قرار می گیرد.
  • Display Advertising: این آزمون برای ارزیابی عملکرد متخصص در زمینه تبلیغات نمایشی طراحی شده است.
  • Video Advertising: در این آزمون مبانی و مفاهیم پیشرفته تبلیغات ویدئویی با استفاده از ادوردز ارزیابی می شود.
  • Mobile Advertising: با توجه به حجم استفاده زیاد از موبایل امروزه تبلیغات موبایلی به صورت خاصی مورد توجه قرار گرفته است، در این آزمون می توانید میزان تخصص خود در تبلیغات موبایلی را بررسی نمایید.
  • Shopping Advertising: در این آزمون مفاهیم مرتبط با Merchant Center و کمپین های تخصصی فروش مورد ارزیابی قرار می گیرند.

قبلا این مدارک از طریق آدرس google.com/partners در دسترس شما بود. اما طبق آخرین تصمیمات گوگل و اخبار اعلام شده تمامی این مدارک به آکادمی گوگل منتقل شد. که برای شرکت در آزمون ها باید از طریق این قسمت اقدام نمایید. ( برای ورد به سایت آکادمی گوگل بدون شک می بایست از فیلتر شکن استفاده نمایید).

نکاتی که هنگام شرکت در آزمون می بایست توجه نمایید

بدون عجله و با آرامش کامل در آزمون ها شرکت نمایید. بیشتر سوالات مطرح شده در امتحان سوالات مفاهیم اصلی می باشد و اگر 4 گزینه نیز بهم نزدیک بودند درست ترین و نزدیک ترین گزینه به جواب را انتخاب نمایید. قبل از شرکت در آزمون منابع و فایل های به اشتراک گذاشته شده را بررسی نمایید.

توجه داشته باشید چنانچه به سوالی اشتباه پاسخ دادید به هیچ وجه نمی توانید بازگردید و آن را اصلاح نمایید. پس سوالات را با دقت بخوانید و با آرامش به آن ها پاسخ دهید. بهترین توصیه قبل از امتحان این است که دو ماهی با پنل گوگل ادوردز کار کنید تا هنگام امتحان به تمام بخش های آن تسلط کافی داشته باشید و وقت کمتری را هدر بدهید.

امتیازی ثبت نشده است.