با ما در ارتباط باشید: 0314566
کلود فلر چیست؛ آموزش استفاده رایگان از آن

هر وب سایت دارای مجموعه ای از اسناد و مدارک شامل متن، تصویر، ویدوئو، پادکست و برخی از اسناد دیگر می باشد تا بتواند به نیازهای کاربران پاسخ دهد. کاربران نیز با جست و جو در سایت از این فایل ها استفاده می نمایند. تمام این فایل ها  بر روی سرور ذخیره می شود. سرورها ابر رایانه هایی می باشند که به دائمی روشن هستند و به پردازش اطلاعات می پردازند. فضایی که سرور در اختیار مدیر سایت قرار می دهد تا اطلاعات خود را در آن ذخیره نماید هاست نام دارد. آیا می دانید زمانی که آدرس یک سایت را در مرورگر خود وارد مینمایید چه اتفاقی می افتد؟ در حقیقت زمانیکه آدرس یک سایت را در مرورگر  خود وارد می نمایید درخواست به سمت وب سرور آن سایت ارسال می شود و تمام اطلاعات مورد نیاز برای مشاهده سایت از وب سرور بارگذاری می شود.

 سوال اصلی این است که کلود فلر چگونه کار می کند؟

 وب سرورها همانند کامپیوترهای خانگی دارای سیستم عامل، درایو، پوشه و فضایی برای ذخیره سازی اطلاعات می باشند. بنابراین شما میتوانید هر سایتی را که مد نظرتان است بدون نیاز به وب سرور بر روی کامپیوتر خانگی اجرا نماید، نوع کامپیوتری را که انتخاب می نماید باید قدرت پردازش اطلاعات و فضای ذخیره سازی را داشته باشد علاوه بر این موارد باید در تمام روز روشن باشد و به اینترنت نیز دسترسی داشته باشد. به دلیل برخی مسائل، مانند اقتصادی نبودن، عدم امنیت و .... امروزه کمتر کسی وبسایت خود را بر روی رایانه های شخصی قرار می دهد. وب سایت بعد از مرحله طراحی و تایید شدن  بر روی سرورها جهت ارائه خدمات بارگذاری میشوند.

اگر شما هم در فضای اینترنت گشت و گذار می کنید بدون شک بارها و بارها به سایت هایی برخورد کرده اید که سرعت کندی دارند، بدون شک شما هم مانند بسیاری از افراد قبل از اینکه سایت به صورت کامل بارگذاری شود اقدام به خروج از سایت گرفته اید! این مسئله برای مدیران سایت بسیار ناخوشایند می باشد که تنها به دلیل کند بودن و بهینه نبودن سایت، تاخیر در بارگذاری سایت اتفاق بی افتد. این تاخیرها به صورت مستقیم بر تعداد بازدید کننگان سایت تاثیر می گذارد.

برای خروج از چنین شرایطی مدیران سایت ها می توانند از سرویس کلود فلر Cloudflare استفاده نمایند. کلود فلر می تواند سرعت بارگذاری سایت و پاسخ به درخواست کاربران سایت را تا حد چشمگیری افزایش  دهد. اما کلود فلر چیست؟

 کلود فلر 

کلود فلر چیست؟

کلود فلر با هدف ساخت اینترنت بهتر و ایمن تر اقدام به سرویس دهی نمود. کلود فلر با استفاده از سرورهای قدرتمندی که در اختیار دارد امنیت، زمان بارگذاری و بهینه سازی سایت ها را تسریع بخشید تا کاربران بتوانند کیفیت بالاتری را از دسترسی به شبکه اینترنت تجربه نمایند. 

Content Delivery Network یا شبکه تحویل محتوا از مجموعه ای از سرورها تشکیل شده است این سرویس ها در چندین نقطه از جهان قرار دارند و با یکدیگر نیز در ارتباط هستند. زمانیکه یک سایت از شبکه تحویل محتوا با همان CDN استفاده نماید اطلاعات و اسناد سایت به صورت ذخیره شده در این سرور قرار می گیرد کاربران نیز زمانیکه آدرس سایت را در مرورگر خود وارد نمایند دیگر درخواست توسط وب سرور سایت اجرا نمی شود بلکه نزدیک ترین CDN ها بر اساس فاصله جغرافیایی به درخواست کاربر پاسخ می دهند به همین جهت است که استفاده از CDN می تواند در سریع ترین زمان به نیاز کاربر پاسخ دهد . سایت نیز با سرعت بیشتری بارگذاری شود. این افزایش سرعت نیز می تواند تا حد زیادی رتبه سایت شما را در موتورهای جست و جو بهبود ببخشد. 

زمانیکه سرویس کلود فلر برای یک سایت راه اندازی می شود، هر درخواستی که برای سایت ارسال می شود می بایست، از فیلتر Cloudflare عبور کند همین مورد سبب می شود ربات ها و هکرها که قصد خراب کاری دارند به وسیله فایروال های قدرتمند این سرویس مسدود شوند بنابراین با راه اندازی کلود فلر علاوه بر مزایای سرعتی می توانید در برابر حملات نیز مصون باشید.

هنگام استفاده از کلود فلر لازم نیست تغییراتی را در ساختار سایت ایجاد کنید. تنها ترافیک سایت از فیلترهای کلود فلر عبور می کند.

ssl کلود فلر

 کلود فلر چگونه کار می کند؟

 سوال اصلی این است که کلود فلر چگونه کار می کند؟ اگر شما هم بخواهید از این ابزار استفاده کنید می بایست با ماهیت کار کردن آن آشنا باشید. سایت هایی که از کلودفلر استفاده نمی کنند هنگام وارد کردن آدرس سایت توسط کاربر درخواست به صورت مستقیم برای سرورهای سایت، جهت انجام تراکنش ارسال میشود. نحوه انجام کار را می توانید در تصویر زیر مشاهده نمایید.

without cloudflare vs cloud flare

اگر تعداد درخواست های ارسال شده از سوی کاربران به سمت سرور زیاد باشد، سرور به یکباره از دسترس خارج شده و به درخواست های ارسال شده از سوی کاربران پاسخگو نخواهد بود.

دان شدن سرور

همانطور که بیان شد مشکلات مانند تعداد درخواست زیاد برای سرور، سرعت، امنیت راه حل استفاده از کلود فلر مطرح گردید Cloudflare  این کار را با استفاده از شبکه عظیم سرورها انجام داد. با توجه به اینکه دیگر درخواست شما برای یک سایت از نزدیک ترین cdn برای شما ارسال می شود نه لزوما سرورهای سایت، بنابراین همین نزدیکی جغرافیایی می تواند تا حدود زیادی سرعت را افزایش دهد. در تصویر زیر می توانید مشاهده نمایید که چگونه کلود فلر به عنوان یک واسط میان درخواست دهنده و سرور قرار می گیرد.

استفاده از کلود فلر به دلیل اهمیت داشتن سرعت برای گوگل و کاربران کلود فلر بالغ بر 180 دیتا سنتر را در سطح جهان تنها برای افزایش سرعت قرار داده است تا کاربران بتوانند تجربه لذت بخشی را از یک سایت تجربه نماید. علاوه بر آن Cloudflare می تواند از سایت شما در برابر حملات DDoS، هکرها و ربات ها محافظت کند و امنیت را برای سایت شما فراهم آورد.

 سایت هایی می توانند از کلود فلر استفاده نمایند

کلود فلر یک سرویس رایگان است که تمام سایت ها می توانند از آن استفاده کنند. همانطور که در سایت کلود فلر مشاهده می نمایید پلن های قیمتی مختلفی ارائه شده است. تنظیمات پلن رایگان کلود فلر نیز برای مدت ها قابل اجرا می باشد. برای استفاده از این سوریس تنها کافی است dns های این سرویس را بر روی دامنه سایت خود تنظیم نمایید. با این تنظیم تمام درخواست ها از اشخاص و ربات ها به سوی کلود فلر ارسال می شود با توجه به اینکه کلیه اطلاعات و داده ها روی کلود فلر ذخیره می شود اگر بازهم وب سرور اصلی سایت از دسترس خارج شود بدون هیچ مشکلی سایت برای کاربران نمایش داده می شود.

نوع تکنولوژی که در سرویس کلود فلر استفاده می شود   Anycast می باشد این سرویس با شناسایی موقعیت جغرافیایی افراد، با در نظر گرفتن فاصله، آنها را به نزدیکترین سرور متصل می نماید همین امر تاثیر بسزایی در سرعت بارگزاری سایت خواهد داشت.

امروزه بیش از 8 میلیون وب سایت های موجود در شبکه اینترنت از کلود فلر استفاه می نمایند. بر اساس آمار منتشر شده بیش از 2.8 میلیارد نفر خدمات سایت ها و برنامه ها را از طریق کلود فلر دریافت می کنند (از سوی کلود فلر به درخواست آنها پاسخ داده می شود). مدیران کلود فلر بیان می نمایند روزانه بیش از ده ها هزار نفر به این سرویس می پیوندند این امر خود نشان دهنده محبوبیت روز افزون کلود فلر می باشد این سرویس بیش از 180 دیتا سنتر در مراکز جهان دارد که موجب می شود با سرعت بالایی به درخواست کاربران پاسخ دهد.

 اگر مدیر سایت نباشید و یک توسعه دهنده وب سایت باشید باز هم کلود فلر می تواند کمک شایانی به شما بکند. استفاده از این سرویس به برنامه نویسان و توسعه دهندگان سایت و برنامه کمک می کند تا بتوانند کدهای جاوا اسکریپت را در شبکه قدرتمند کلود فلر اجرا نمایند با این کار تا حد زیادی می توانید به کاربران نهایی سایت خود نزدیک شوید، تاخیر را حذف نمایید و تجربه تعامل با کاربران را تا حد زیاد بهبود ببخشید.

 امروزه از ارائه دهندگان اینترنت گرفته تا مرورگرها و سایر افراد می توانند کاربران را برای هدف گیری دقیق تبلیغات شناسایی نمایند. درست است که اطلاعات کاربران رمزنگاری می شود ولی بازهم تا حدودی از  این اطلاعات سوء استفاده می شود و اطلاعات به شرکت های تبلیغاتی فروخته می شود اما زمانی که از کلود فلر استفاده نمایید این سرویس یک dns رایگان به نام 1.1.1.1 دارد که از تجزیه و تحلیل اطلاعات کاربران توسط هر شخص و سازمانی مراقبت می کند. 

 چرا امنیت وب مهم است؟

امنیت وب سایت همانند امنیت مغازه فیزیکی شما می ماند و از لازمه های ضروری هر کسب و کار مبتنی بر اینترنت می باشد. امنیت وب به صورت خاص شامل امنیت وب سایت ها، برنامه های کاربردی خدمات وب و API ها می باشد نوع حملات در وب بسیار وسیع است اما بیشتر آنها با سرقت اطلاعات همراه هستند.

 مهمترین دلایلی که امنیت وب را حائز اهمیت می کند بحث نشت و تغییر اطلاعات می باشد. روزانه  افراد زیادی از طریق اینترنت اطلاعات حساب  بانکی خود و اسناد و مدارک حساس شرکت خود را ارسال می نمایند. این امر سبب شده است که مهاجمان از راه های مختلف اقدام به سرقت اطلاعات کنند در برخی از موارد نیز هدف تغییر برخی از اطلاعات با مقاصد کلاهبرداری می باشد.

سالانه تعداد زیای از افراد به دلیل نشت اطلاعاتی و تغییر اطلاعات حساس با ضررهای مالی همراه هستند. داده های محرمانه مالی، نظامی آزمایشات علمی مهم ترین نوع های اطلاعاتی برای سرقت می باشند. شاید ساده ترین اطلاعات محرمانه در اینترنت را می توان اطلاعات شخصی افراد دانست.

افراد سودجو معمولا از طریق راه های مختلف مانند جعل اسناد و تماس تلفنی ، خود را به عنوان نماینده یک سازمان معرفی می کنند و از آنها می خواهند که اطلاعات مالی و برخی از اسناد حساس را برای آنها ارسال نمایند. اخذ پول در قبال برگرداندن اطلاعات شخصی و شرکتی از دیگر اقدامات افراد خرابکار می باشد.

عموما سازمان ها و شرکت های بزرگ بهترین طعمه برای نشت اطلاعات می باشند در صورتی که هکرها و افراد خرابکار به اطلاعات این شرکت ها دسترسی  پیدا نمایند اقدام به سودجویی می نمایند.

این موارد تنها برخی از مسائل مربوط به نشت اطلاعاتی می باشد اما سوال اصلی این است که چطور می توان جلوی نشت اطلاعاتی را گرفت؟ چگونه می توان امنیت یک سایت را تضمین نمود؟

 نشت اطلاعاتی از راه های مختلفی اتفاق می افتد بنابراین نمی توان راه صد درصدی را برای جلوگیری از نشت اطلاعاتی ارائه داد. اما برخی از اقدامات هستند که می تواند میزان نشت اطلاعاتی را تا حد زیادی کاهش دهد

  •  استفاده از سرویس های امن
  • انتخاب رمزهای طولانی و ترکیبی
  • بروز نگه داشتن برنامه ها
  • استفاده از برنامه های امنیتی بروز

 ساده ترین راه برای جلوگیری از نشت اطلاعاتی این امر می باشد که سطوح دسترسی بین کارمندان رعایت شود و کارمندی بیش از حد خود به اطلاعات دسترسی نداشته باشد. اگر کارمندی دارید که فراتر از وظایف محوله به اطلاعات دسترسی دارد توصیه می کنیم که دسترسی وی را محدود به وظایف محوله نماید.

برای سایت نیز باید گواهینامه ssl دیافت نمود. گواهی ssl اطلاعات را رمزنگاری می کند و از اطلاعات کارمندان خود به بهترین شکل ممکن محافظت می نماید. علاوه بر آن فناوری WAF می تواند از سایت در برابر چندین حمله مخرب محافظت نماید با رمز نگاری TLS نیز می توان اقدام به محافظت از برنامه های کاربردی در قبال برخی از حملات DDoS داشت.

محافظت با WAF

مزایای نصب cloudflare

حال که با اهمیت داده ها بیشتر آشنا شدید اهمیت استفاده از برنامه های امنیتی برای شما دو چندان خواهد شد کلود فلر نیز نمونه ای از این ابزار می باشد. مزایای استفاده از کلودفلر نیز به شرح زیر می باشد.

در این که کلود فلر می تواند همزمان هم موجب افزایش سرعت سایت شما شود و هم اینکه می تواند امنیت سایت شما را تا حدود زیادی افزایش دهد شکی نمی باشد. شما نیز به جمع میلیون ها استفاده کننده از کلودفلر بپیوندید. 

 1- افزایش سرعت با فشرده سازی و کم کردن حجم فایل ها:

 فایل های متنوعی در وب سایت قرار دارند که حجمی را به خود اختصاص داده اند.  از نمونه این فایل ها می توان به تصاویر، پادکستها، ویدئو و ... اشاره کرد . فضاهای سفید و محتوای متنی، فونت و ... نیز همواره حجمی را به خود اختصاص داده اند این امر در حالی است که با استفاده از کلودفلر می توانید حجم این موارد را تا حدود زیادی کاهش دهید با انجام این کار می توانید گامی موثر در افزایش سرعت سایت خود داشته باشید. با استفاده از کلود فلر می توانید به صورت چشمگیری  حجم فایل های JavaScript، CSS HTML را به حداقل برسانید

2- پشتیبانی از پروتوکل HTTTP 2

پروتکل HTTP 2  نسبت به HTTP1.1 با افزایش سرعت دو برابری همراه است. این درحالی است که سرویس کلودفلر برای عملکرد بهتر سایت ها از این پروتکل استفاده می نماید.

3- گواهی SSL رایگان

فناوری رمز گذاری SSL را باید تمام سایت های فعال در اینترنت داشته باشند و فقط مختص به سایت های فعال در حوزه فروش محدود نمی شود. دسترسی به سایت با استفاده از HTTPS تضمین می نماید که اطلاعات از کامپیوتر کاربر تا سرور  شما رمزنگاری می شود.

4- امنیت بیشتر DNS

 استفاده از DNS های اختصاصی کلودفلر علاوه بر افزایش سرعت امکان تقلب را نیز به مراتب پایین تر می آورد.

5- استفاده از فناوری WAF

WAF را میتوان راه کاری برای حفظ امنیت بیشتر سایت ها دانست. WAF به شما کمک خواهد کرد که در برابر حملات هکرها و برخی افراد غیر مجاز مصون باشید. CloudFlare WAF از 145 پایگاه داده برای حفظ امنیت استفاده می نماید.

6- بهینه سازی تصاویر

 بیش از 60  درصد حجم هر صفحه ای را عکس ها تشکیل می دهند اگر کاربر زمان زیادی را برای بارگذاری تصاویر منتظر بماند بدون شک سایت شما را رها می کند و به سایت دیگر مراجعه می کند این در حالی است که  با استفاده از Cloudflare Polish میتوانید به صورت موثر حجم تصاویر را کاهش دهید.

7- WebSockets

سرویس کلودفلر ترافیک WebSockets را به سرور اصلی خود منتقل می کند در این انتقال از هیچگونه تنظیمات دستی استفاده نمی شود. WebSockets امکان ارتباط دو طرفه بین کلاینت و سرور را در قالب یک اتصال TCP فراهم می کند.

8- در دسترس بودن

به دلیل کش های موجود در سرویس کلود فلر حتی اگر سرور شما از دسترس خارج شود سایت شما اگر از کلود فلر استفاده نماید از دسترس خارج نمی شود.

9- فایروال

سرویس کلود فلر دارای فایروال های قدرتمندی است و از سایت در برابر حملات SQL Injection و DDOS جلوگیری می کند. روش کار به این صورت است که بعد از درخواست های مکرر IP وی بلاک شده و اجازه دسترسی به آن داده نمی شود.

10- آنالیز داده

با استفاده از اطلاعاتی که کلود فلر در اختیار شما قرار می دهد می توانید ترافیک سایت را تحلیل نمایید.

11- تاثیر کودفلر بر سئوی سایت

 افزایش سرعت یکی از تاثیر گذارترین پارامترها در بهبود رتبه سایت می باشد این امر در حالی است که افزایش سرعت سایت یکی از ویژگی های کلود فلر می باشد.

تاثیر کلودفلر بر سئوی سایت

تنظیمات کلود فلر

صرف نظر نوع سیستم مدیریت محتوا هر سایتی می تواند عضوی از شبکه کلودفلر باشد. سیستم کلود فلر با در اختیار داشتن صدها و هزاران متخصص به سرعت در حال رشد می باشد و روز به روز همگام با تکنولوژی در حال پیشرفت می باشد. تا علاوه بر افزایش سرعت در برابر حملات سایبری مقاومت کرده و امنیت سایت را تضمین نماید.

به دلیل تحریم سرویس کلود فلر برخی از امکانات سایت خود را برای دامنه های ir  ارائه نمیدهد.

تنظیمات کلود فلر برای هر نوع وب سایتی کمتر از 5 دقیقه قابل انجام می باشد برای افزودن سایت به شبکه کلودفلر تنها کافی است تنظیماتی را در بخش تنظیمات dns در سایت انجام دهید. هر زمانی نیز تصمیم گرفتید که دیگر به کلود فلر نیازی ندارید می توانید به سادگی آن را کنار گذاشته و به  روال کاری قبل خود بازگردید.

نصب cloudflare و ایجاد حساب کاربری کلود فلر

برای نصب cloudflare تنها کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • برای ایجاد حساب کاربری در کلود فلر  به سایت کلود فلر به آدرس www.cloudflare.com مراجعه کرده و بر روی گزینه Sign up که در میان صفحه قرار دارد کلیک نمایید.

صفحه سایت کلود فلر

  • با کلیک بر روی sign up صفجه ای مانند صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد. در این مرحله آدرس ایمیل خود را وارد نموده و یک پسورد برای اکانت کلود فلر خود بسازید. تیک مربوط به پذیرش قوانین و مقررات را هم تایید کنید و بر روی گزینه Create Account کلیک نمایید. با وارد کردن اطلاعات مشخص شده در تصویر زیر اکنون شما به ساخت یک اکانت کلود فلر شده اید.

     

ورود اطلاعات ساخت اکانت در کلود فلر

در این مرحله در قسمت Add a WebSite نام دامنه سایت خود را وارد کرده و بر روی گزینه Scan DNS Records کلیک کنید. در این مرحله به این موضوع توجه داشته باشید آدرس سایت خود را باید بدون www در قسمت مربوطه وارد نمایید.

اضافه کردن سایت در کلود فلر

  • بعد از وارد کردن آدرس سایت اطلاعات dns سایت شما در کسری از زمان بررسی می شود، پس  از اسکن بر روی گزینه next کلیک کنید تا به مرحله بعد مراجعه نمایید.
  • بعد از بررسی اطلاعات سایت تمام آدرس های dns شما لیست می شود در این مرحله است که می توانید تصمیم بگیرید که برای کدام ساب دامنه های می توانید سرویس کلود فلر را راه اندازی نمایید. اگر dns برای سایت شما نمایش داده نشده بود می بایست به صورت دستی اقدام به اضافه نمودن آن نمایید.

آدرس dns ها در کلود فلر

  • بعد از مشاهده کردن و وارد کردن اطلاعات dns سایت خود بر روی گزینه Continue که در قسمت پایین صفحه بالا قرار دارد کلیک نمایید.
  • در این مرحله نوبت آن است مشخص نمایید از سرویس پولی یا رایگان کلود فلر می توانید استفاده نمایید. اگر می خواهید سرویس کلود فلر را تست نمایید توصیه می کنیم از سرویس رایگان کلود فلر استفاده نمایید این سرویس خود به تنهایی خدمات متنوعی را به شما ارائه می دهد.

پلن رایگان کلود فلر

  • در این مرحله کلود فلر به شما دو dns معرفی می کند که باید dns های دامنه خود را با این دو dns  بروزرسانی نمایید این کار را می توانید در پنل مدیریت دامنه خود انجام دهید.
  • اکنون شما توانسته اید با موفقیت مراحل تنظیمات کلود فلر را پشت سر بگذارید بعد از تغییر dns سایت خود با dns  های اعلام شده از سوی کلود فلر حداکثر  به 72 ساعت  زمان لازم دارید تا تغییرات اعمال شود. برای دامنه com این تغییرات بعد از 10 الی 15 دقیقه تایید می شوند.
  • در این مرحله از از طریق اکانت Cloudflare خود برگه Crypto را انتخاب نمایید تا اطمینان حاصل نمایید که Universal SSL Cloudflare برای دامنه شما اعمال شده است.

تنظیمات Crypto برای دریافت ssl کلودفلر

  • بعد از طی کردن مراحل بالا لازم است وضعیت سایت خود را در حساب کلود فلر بر روی Active بگذارید.

ssl رایگان کلودفلر

ساده ترین راه برای دریافت گواهینامه ssl رایگان استفاده از کلود فلر می باشد برای دریافت ssl رایگان cloudflare تنها لازم است مراحل نصب کلود فلر که در قسمت بالا شرح داده شد دنبال نمایید. تنها کار اضافه ای که باید انجام دهید این است که ترافیک سایت خود را به روی HTTPS منتقل نمایید.

ریدایرکت ترافیک سایت بر روی https

برای این کار لازم است دو آدرس */www.poonehmedia.com و* /poonehmedia.com را به صورت مجزا وارد نمایید توجه داشته باشید به جای پونه مدیا شما ادرس سایت خود را می بایست وارد نمایید. برای هر دو این دو الگوی آدرس گزینه Always Use HTTPS را انتخاب نماید. 

تبریک با طی کردن این مراحا اکنون شما موفق شده اید برای سایت خود ssl رایگان کلودفلر دریافت نمایید.

خرید cloudflare

برای خرید cloudflare نیز تمام مراحل نصب کلودفلر را دنبال نمایید تنها در مرحله انتخاب پلن، یک پلن پولی را انتخاب نمایید تا به درگاه پرداخت متصل شوید. اگر تجربه اول استفاده از سرویس کلودفلر را دارید توصیه می کنیم برای اول بار این سرویس را تست کنید و پنل رایگان این سرویس را انتخاب نمایید. 

مزایای cloudflare

 مزایای cloudflare شامل موارد زیر می باشد:

  • رایگان بودن
  • بهبود عملکرد
  • استفاده بهینه از پهنای باند
  • محافظت از سایت در برابر ربات های اسپم
  • جمع آوری اطلاعات لازم برای تحلیل سایت
  • افزایش سرعت
  • محافظت از سایت در برابر حملات ddos

معایب cloudflare

  • False positive

بزرگترین عیب کلود فلر تعداد زیاد False positive می باشد به این معنی که تعداد زیادی از کاربران هستند که به دلیل تعداد مراجعات زیاد ربات تشخیص داده شده اند و تنها با وارد کردن کد کپچا می توانستند مجددا وارد سایت شوند. این مسئله برای کاربران آزار دهنده می باشد.

  • قرار گرفتن یک لایه بین کاربر و سایت

کلود فلر به عنوان یک واسط بین سرور سایت شما و کاربر عمل می کند. کلود فلر برای سایت هایی مفید است که دارای ویژگی های پهنای باند زیاد، مشکلات امنیتی، حملات ddos و تعداد زیادی هرزنامه هستند در غیر اینصورت نیازی به اضافه کردن یک لایه امنیتی دیگر نخواهید داشت.

کلودفلر سرور ایران

شرکت کلود فلر واقع در شهر سانفرانسیسکو کالیفرنیا می باشد و تعداد زیادی سرور در اقصی نقاط جهان دارد اما متاسفانه به افرادی که به دنبال کلودفلر سرور ایران هستند باید گفت این شرکت سروری در ایران ندارد و شرکتی نیز در ایران وجود ندارد که خدمات مشابهی همانند کلودفلر ارائه نماید.

سرویس کلود فلر 

استفاده این سرویس از CDN مهم ترین ویژگی سرویس کلود فلر می باشد. کلود فلر توانایی آن را دارد که 80% ترافیک یک سایت را کش نماید.

جمع بندی:

از آنجا که سرعت و امنیت دو پارامتر اصلی در دنیای وب می باشد بنابراین کسب و کارهای موفق تصمیم دارند تا حد زیادی علاوه بر بهینه سازی سرعت سایت را نیز تا حد زیادی بهبود ببخشند. یکی از ساده ترین راه حل هایی که می توانید برای بهبود سرعت سایت خود انجام دهید نزدیک کردن سرورها به کاربران می باشد. سرویس کلود فلر به همین منظور راه اندازی شده است تا بتواند سرور سایت ها به کاربران نزدیک تر نماید. با راه اندازی سرویس کلود فلر برای یک سایت درخواست های کاربران برای یک سایت به وسیله نزدیک ترین سرور کلود فلر پاسخ داده می شود. همین امر سبب می شود تا سرعت سایت به صورت چشمگیری بهبود پیدا نماید.

امتیازی ثبت نشده است.