با ما در ارتباط باشید: 0314566
قابلیت جدید سرچ کنسول گزارش breadcrumb

وقتی صحبت سئو میشود موارد زیادی هست که ما باید آنها را رعایت کنیم. کلمات کلیدی، لینک سازی، محتوا و.... همه و همه این قدرت را دارند که روی رتبه شما در نتایج موتور جستجو تاثیر بگذارند. در این وسط بردکرامب یا مسیر راهنما چی میشه؟ آیا استفاده از آن مهم است؟
خیلی از سایت ها وجود دارند که از بردکرامب استفاده نمیکنند و این یک اشتباه بزرگ است چرا که نه تنها برای سئو سایت شما مفید هستند بلکه استفاده از آنها به شدت راحت است. بدون وقفه بیاید این قابلیت جدید را یاد بگیرید. 

قابلیت جدید سرچ کنسول گزارش bread crumb امکان جدیدی است که گوگل به تازگی به سرچ کنسول اضافه کرده است. این ویژگی به صاحبان سایت کمک می کند که در کمترین زمان breadcrumb سایت خود را بررسی کنند و در مورد صحت و یا عدم صحت آن اطلاعات کافی به دست آورند.

Breadcrumb چیست؟

Breadcrumb چیست؟ Breadcrumb یا مسیر راهنما در لغت به معنای خرده نان است. استفاده از این نام به یک داستان قدیمی بر می گردد. در این داستان خواهر و برادری وارد جنگلی شدند و برای یافتن مسیر بازگشت به منزل خود خرده های نان یا بردکرامب را روی زمین ریختند. این داستان زمینه ای برای طراحی مدل بردکرامب در وب سایت ها شد. یک Breadcrumb در سایت به مسیر متنی گفته می شود که به شما اعلام می کند دقیقا در کجای سایت قرار دارید. با بکارگیری بردکرامب در هر مرحله شما می توانید روی مسیر کلیک کنید و با استفاده از آن به مسیر اولیه یا خانه برگردید. Breadcrumb معمولا در بالای صفحه قرار می گیرد.

گزارش Breadcrumb

درست مانند سایر گزارش های داده ساختار یافته، گوگل در سرچ کنسول سه مورد مهم را بررسی میکند:
1- فعالیت هایی که در راستای افزودن breadcrumb انجام شده اند بطور صحیح انجام شده اند یا خیر.
2- breadcrumb چه ویژگی هایی را ندارد.
3- پس از افزودن بردکرامب با چه خطاهایی روبرو هستیم.
با تشخیص خطا های مربوطه توسط گوگل سرچ کنسول شما قادر خواهید بود به سرعت مشکلات بوجود آمده را بر طرف کنید. این گزارش ها در بخش Structured Data اضافه شده اند. برای دسترسی به این گزارش ها کافیست وارد حساب سرچ کنسول وب سایت خود شوید و سپس از زیر بخش Enhancements گزارش های مربوطه را مشاهده کنید.گزارش Breadcrumb در سرچ کنسول

انواع Breadcrumb


انواع Breadcrumb شامل سه مورد می شود. بردکرامب جرئی از طراحی رابط کاربری می باشد که در ادامه به بررسی انواع آن می پردازیم.

Breadcrumb صفحات موقعیت

پرکاربردترین نوع بردکرامب است که ساختار صفحات را به شما نمایش می دهد. اضافه کردن این نوع مسیر یابی برای سئو سایت فروشگاهی بسیار کاربردی است. 

Breadcrumb صفحات موقعیت

 

Breadcrumb ویژگی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وارد سایتی شود و برای خرید کالایی نیاز باشد برخی از ویژگی های محصول را انتخاب کنید. بعنوان مثال برای خرید کفش انتخاب رنگ و سایز ضروری می باشد. در این بخش بردکرامب مبتنی بر صفات هستند.

Breadcrumb ویژگی 

Breadcrumb صفحات هیستوری

در این نوع نشانگر مسیری که کاربر طی کرده است را به او نشان می دهد. کاربر با مشاهده آن ها متوجه می شود که چه مسیر هایی طی کرده است. استفاده از این امکان برای وبسایت یک امتیاز محسوب می شود.

استفاده از Breadcrumb چه زمانی ضروری است؟

استفاده از Breadcrumb چه زمانی ضروری است؟ استفاده از بردکرامب زمانی ضروری است که دسته بندی های متعدد و ساختار پیچیده ای در سایت داریم. بنابراین در این موارد استفاده از Breadcrumb می تواند بسیار مفید باشد. اگر دسته بندی های سایت نامنظم است و یا سلسله مراتب سایت به درستی تعیین نشده است سعی کنید از بردکرامب استفاده نکنید. قابل ذکر است که بردکرامب یکی از امکانات اضافی است که می توانید برای وبسایت خود تعریف کنید و به هیچ عنوان نمی توانید آن را جایگزین منوی اصلی سایت کنید.

تاثیر breadcrumb در سئو سایت

تاثیر breadcrumb در سئو سایت یکی از دلایلی است که صاحبان سایت را به استفاده از آن ترغیب می کند. استفاده از بردکرامب مزایای زیادی برای سایت شما به دنبال خواهد داشت که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.
ربات های جست و جوی گوگل برای ایندکس کردن صفحات وارد وبسایت می شوند و در صورتی که نقشه سایت مشکلی نداشته باشد مسیر خود را پیدا می کنند و به ایندکس کردن صفحات می پردازند. بردکرامب به ربات های گوگل این امکان را می دهد که ساختار سایت شما را راحت تر بررسی کنند و به لینک های شما سریعتر دسترسی پیدا کنند.
بردکرامب ها یکی از مواردی هستند که الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن به آن ها توجه ویژه ای دارند و باعث افزایش نرخ کلیک یا CTR می شود.
وقتی سایت شما نشانگر یا همان بردکرامب داشته باشد کاربر می تواند موضوعات مرتبط با موضوع خود را مشاهده کند و به سایر صفحات نیز مراجعه کند. بنابراین نرخ پرش کاربران سایت کم می شود و تاثیر مثبتی روی سئو سایت خواهد داشت.
بردکرامب تاثیر مثبتی روی تجربه کاربری دارد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام حضور در یک سایت فراموش کنید از کجا به کجا رسیده اید. بردکرامب به شما کمک می کند موقعیت خود را به یاد آورید و سردرگم نشوید.

نکات مهم برای استفاده از Breadcrumb

  • بردکرامب دارای محتوای تکراری نباشد چون ممکن است باعث گیج شدن کاربران شود.
  • هنگام تعریف نشانگر برای صفحات سایت از کلمات کلیدی مربوط به آن صفحه استفاده کنید تا در سئو سایت نیز تاثیر مثبت داشته باشد.
  • بردکرامب زیاد بزرگ نباشد. اگر ناوبری صفحات حجم زیادی از صفحه را اشغال کند، ظاهر زیبایی نخواهد داشت. از طرفی بزرگ بودن آن ممکن است باعث شود کاربران آن را با منوی سایت اشتباه بگیرند.
  • برای طراحی بردکرامب صفحات از سطحوح بالایی به سطوح پایینی بروید. در زبان فارسی مسیر نوشتن نشانگر از سمت راست به سمت چپ می باشد. پس نزدیک ترین لینک به سمت راست سایت باید لینک صفحه اصلی و نزدیک ترین لینک به سمت چپ سایت لینک صفحه ای که کاربر در آن حضور دارد باشد.
  • نشانگری که استفاده می کنید متناسب با وب سایت شما باشد برای مثال اگر قصد تعریف بردکرامب برای وبسایت فروشگاهی دارید می بایست از بردکرامب ویژگی استفاده کنید.
  • از نشانگر به جای هدینگ صفحات استفاده نکنید و برای صفحات وب سایت خود عناوین مورد نیاز را تعریف کنید.
  • صفحه ای که کاربر در آن حضور دارد را در قسمت بردکرامب بصورت متمایز مشخص کنید. می توانید از بولد کردن و یا تغییر رنگ دادن آن استفاده کنید.
  • صفحه ای که کاربر در آن حضور دارد بهتر است لینک نباشد چون کاربران با کلیک روی آن به همان صفحه برمیگردند.

افزودن بردکرامب به سایت

یکی از روش هایی که برای افزودن بردکرامب وجود دارد افزودن کد می باشد. در صورتی که در این زمینه تخصص ندارید بهتر است آن را به یک متخصص بسپارید.
برای ظاهر شدن بردکرامب در سایت می بایست کد php زیر را به یکی از فایل های single.php و page.php اضافه کنید.


!--?phpif ( function_exists('yoast_breadcrumb') ) {
yoast_breadcrumb( '

' );
}
?>

 

سایت های وردپرسی گزارشات مربوط به افزونه بردکرامب را در انجمن های پشتیبانی پلاگین شروع کردند. افزونه ای که در 800000 سایت فعال است و به کاربران این امکان را می دهد تا مسیرهای قابل تنظیم را برای بردکرامب ایجاد کنند.
افزودن بردکرامب به سایت با استفاده از افزونه Yoast SEO کار دشواری نمی باشد. کافیست به تنظیمات افزونه سئو بروید و از بخش ظاهر جستجو روی مسیر راهنما کلیک، آنرا فعال و تغییرات لازم را انجام دهید. تنظیمات افزونه سئو را باز کرده وارد بخش “ظاهر جستجو” شده و روی مسیر راهنما (بردکرامب) کلیک کنید، آن را فعال کرده و تغییرات مدنظر را انجام دهید.افزودن بردکرامب به سایت با استفاده از افزونه Yoast SEO

اهمیت breadcrumb در سرچ کنسول گوگل

گوگل سرچ کنسول از بردکرامب در body صفحات وب به منظور دسته بندی اطلاعات در نتایج جستجو استفاده می کند. با بردکرامب یک منبع کسب درآمد برای وب سایت ایجاد کنید.
راهنمایی ها را گام به گام بخوانید و از تجربه های رقبای خود درس بگیرید.
با توجه به این واقعیت که گوگل بردکرامب هایی را در نتایج جستجو نمایش می دهد که بیشتر جستجو می شوند، اطمینان از صحت نشانه گذاری امری ضروری است.
در مکان هایی که گوگل قبل از این search snippets را نمایش می داد، به جای آن breadcrumbs را نمایش می دهد. گوگل برای نمایش نتایج در گوگل به داده های معتبر بردکرامب نیاز دارد.
نشانه گذاری نامعتبر می تواند منجر به عدم نمایش صحیح اطلاعات صفحه در نتایج جستجو شود.
نشانه گذاری نامعتبر به رتبه بندی سایت آسیب نمی رساند، اما بهتر است اطلاعاتی که در اختیار گوگل قرار می دهیم صحیح باشند.
نشانه گذاری Breadcrumb با استفاده ازJSON-LD ،RDFa یا Microdata قابل اجرا است. همچنین می توان به صورت بخشی از طراحی بصری صفحه با استفاده از HTML پیاده سازی شود.
بردکرامب می تواند به عنوان یک هدایتگر ثانویه کاربر را در بازدید از سایت همراهی می کند تا به راحتی به صفحات مورد نظر خود برسد.
با تعریف بردکرامب برای صفحات وبسایت کاربران می توانند با کلیک کمتری به صفحات مورد نظر خود برسند و یا اینکه با کلیک روی لینک بازگشت و بدون استفاده از back مرورگر به صفحه قبل بروند.
استفاده از breadcrumb می تواند یک روش عالی برای جلب بازدید کننده به سایت و در نتیجه افزایش رتبه سایت باشد.

نتیجه
در گزارشات سرچ کنسول، سرچ کنسول برای سایتهایی که در بردکرامبشان خطایی وجود دارد، گزارشی شامل چند آدرس اینترنتی به همراه پیوند ارسال می کند. همچنین افزونه Yoast SEO گزینه ای برای اضافه کردن بردکرامب نیز دارد. بسته به اینکه چه نوع صفحاتی باعث ایجاد خطا می شوند ، راه حل ها متفاوت است ، اما معمول توصیه ای که اعضای تیم پشتیبانی Yoast ارائه می دهند این است که در اولین قدم تداخل افزونه را بررسی کنید. در نهایت هرچند بردکرامب تاثیر مستقیمی در سئو سایت ندارد اما می تواند یک تجربه کاربری مثبت را ایجاد کند.
افزودن بردکرامب به وبسایت شما اساسا موجب بهبود رابط کاربری وب سایت شما می شود. از بردکرامب استفاده کنید تا کاربرانی که به سایت شما مراجعه می کنند متوجه ساختار سایت شما شوند. فهم بردکرامب برای کاربران سایت شما آسان است و آن ها با مشاهده آن به سادگی ساختار سایت را درک می کنند.

 

 

 

5 از 5
4 سال قبل
نظر
سلام
اگر این یک مزیت برای سایت مجسوب می شود چرا کنسول گوگل آن را به عنوان یک خطا در موقع ایندکس صفحات گزارش می کند ؟
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
سلام روز بخیر
ممنونم از مطالبتون اما من همچنان مشکلم پا برجا خطا برطرف نمیشه
خانه
این خطا رو بهم میده باید چیکارش کنم؟
پیشاپیش ممنم از همراهیتون
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
خیلی ممنون از دست اند در کاران که این مقاله را قرار دادند واقعا نمیدونستم این مشکل را چطور حل کنم عالی بود breadcrumb و مسیریابی در سایت من فعال نبود بعد از فعال کردن در قالب سایتم الان این مشکل حل شده...
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند

سؤالات متداول انواع سئو

کدامیک از انواع سئو برای من مناسب‌تر است؟

این که کدام یک از انواع سئو برای شما مناسب‌تر است، موضوعی است که باید متخصص سئو بعد از بررسی‌های جامع روی سایت شما درمورد آن نتیجه‌گیری کند. اساساً بهترین روش برای پیشبرد پروژه سئو به کار بردن ترکیبی از انواع سئو شامل سئو داخلی، خارجی، محلی و فنی در کنار سئو شبکه‌های اجتماعی است تا سایت به نتیجه دلخواه برسد. نکته مهم این است که از سئو کلاه سیاه استفاده نکنید و این تنها خط قرمزی است که نباید از آن عبور کنید.

از میان انواع سئو، تمرکز روی کدام یک از بسترهای سئو مناسب تر است؟

هدف اصلی شما از سئو این است که سایت را به خط اول گوگل بیاورید. پس هر کاری که می کنید، باید در راستای این باشد که سایت در گوگل دیده شود. بنابراین اولویت سئو سایت است و در کنار آن باید به سئو شبکه‌های اجتماعی هم توجه کنید.