با ما در ارتباط باشید: 0314566
sitelinks search box چیست؟

sitelinks search box چیست؟ یکی از جذاب ترین امکاناتی است که گوگل در اختیار کاربران خود قرار داده است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام جست و جو در گوگل نام برند مد نظر خود را سرچ کنید. برای مثال در گوگل عبارت "آپارات" را سرچ کنید. نتیجه ای که گوگل برای شما نمایان خواهد کرد به شکل زیر خواهد بود.

sitelinks search box چیست؟

همان طور که مشاهده می کنید یک جعبه در زیر نام و توضیحات وب سایت دیده می شود. این جعبه برای کاربران این امکان را فراهم می کند که بلافاصله بعد از یافتن وب سایت مد نظرشان مطلب را در این جعبه وارد و زودتر به آنچه می خواهند برسند. مطابق شکل زیر نشانه گذاری جعبه جستجو در سایت یکی از ساده ترین و پرکاربرد ترین روش های پیاده سازی Schema در وب می باشد. این جعبه به همه کاربران این امکان را می دهد تا جستجوهای خود را در یک سایت خاص انجام دهند، مثلا وقتی که کاربر سایت آپارات را جست و جو می کند می تواند بدون وارد شدن به این وب سایت و صرفا با جست و جو در همین وب سایت به نتیجه مد نظرش برسد.

sitelinks search box چیست؟

 

فعال کردن جعبه جستجوی لینک سایت گوگل در وبسایت


فعال کردن جعبه جستجوی لینک سایت گوگل در وبسایت کار دشواری نمی باشد. کافیست مراحل زیر را گام به گام دنبال کنید.

  • اولین گام برای افزودن جعبه جستجوی لینک سایت گوگل به وب سایت اضافه کردن موتور جستجو به سایت می باشد. در صورت فعال بودن جعبه جست و جوی گوگل برای وب سایت شما کاربران بعد از کلیک و تایپ عبارت بصورت مستقیم به وبسایت شما دسترسی خواهند داشت. به شما توصیه می کنم از Google Custom Search Engine استفاده کنید. در صورتی که وب سایت شما موتور جست و جو نداشته باشد امکان اضافه شدن این جعبه در نتایج سرچ وجود ندارد.
  • دومین گام برای افزودن جعبه جستجوی لینک سایت گوگل به وب سایت، افزودن نشانه گذاری های schema.org به صفحه اصلی وب سایت می باشد. نشانه گذاری هایی که نیاز است به صفحه اصلی وب سایت اضافه کنید. انجام این کار برای تمام صفحات وب سایت لازم نیست فقط دقت کنید نشانه گذاری باید به آدرس موتور جستجو سایت شما و عبارت جستجو شده اشاره کند.
    برای انجام این کار از خاصیت target و SearchAction استفاده می کنیم. قسمتهای "url" و "target" را ویرایش کنید تا با اطلاعات وب سایت شما مطابقت داشته باشند. برای نگهداری عبارت جستجو شده توسط کاربر به یک متغیر برای نگهداری این عبارت نیاز دارید. هنگامی که کاربر عبارت مد نظرش را در جعبه جست و جو وارد کرد، این عبارت جایگزین عبارت قبلی می شود. می توانید از نشانه گذاری JSON-LD و یا microdata استفاده کنید. گوگل استفاده از نشانه گذاری JSON-LD را پیشنهاد می کند.

فعال کردن جعبه جستجوی لینک سایت گوگل به وبسایت

 

 

  • پس از انجام این مراحل منتظر بمانید تا گوگل جعبه جستجو را برای شما فعال کند. ممکن است گوگل این کار را پس از مدتی طولانی انجام دهد این زمان بستگی به قدرت دامنه و میزان ایندکس شدن آن در گوگل دارد. پس نیاز به صبر شما دارد.
  • از rel=”canonical” استفاده کنید تا ارجحیت صفحه اصلی به گوگل نشان داده شود. مطمئن شوید مطالب شما ایندکس می شود و سرور از ۸ UTF پشتیبانی می کند. 

افزودن جعبه جستجو در نتایج گوگل با افزونه Sitelinks Search Box

 افزودن جعبه جستجو در نتایج گوگل با افزونه Sitelinks Search Box تنها نیازمند انجام چند مرحله است. این کار به شما کمک می کند تا علاوه بر استفاده از نشانه گذاری محتوا و نمایش جزئیات وب سایت با استفاده از افزونه قابلیت باکس جست و جو را به وب سایت خود اضافه کنید.
بهتر است برای دسترسی بهتر کاربران به مطالب وبسایت، جز دسته بندی و استفاده از برچسب ها به موتور جست و جو گوگل سایت یک باکس نیز اضافه کنید. با نمایش Sitelinks Search Box یک وجه تمایز برای وب سایت خود ایجاد کنید تا بدین ترتیب گوگل نیز امتیازی برتر به شما اختصاص دهد.
یکی از افزونه هایی که می توان برای اضافه کردن جعبه جستجو در نتایج گوگل به وب سایت اضافه کرد افزونه Sitelinks Search Box می باشد که به راحتی با تایپ نام این افزونه نتایج ارزشمندی برای شما نمایش داده خواهد شد. این افزونه دارای بیش از 5.000 نصب فعال می باشد که توانسته 5 ستاره کامل را از کاربران خود دریافت کند. نصب افزونه از مخزن وردپرس به راحتی صورت می گیرد.
برای شروع ابتدا افزونه Sitelinks Search Box را دانلود و سپس اقدام به نصب این افزونه روی cms وردپرس کنید. بعد از نصب این افزونه نیاز به هیچ اقدامی از سمت شما نیست، هیچ تنظیمات خاصی ندارد و کد های JSON-LD به طور خودکار به سورس کد های شما اضافه می شوند.
افزودن این افزونه به وب سایت شما می تواند به گوگل کمک کند تا درک بهتری از وب سایت شما داشته باشد. بنابراین آنالیز و تفسیر صفحات راحت تر صورت می گیرد، سایت دیده می شود و کلمات کلیدی وب سایت راحت تر تشخیص داده می شوند. یکی دیگر از افزونه های وردپرسی که می تواند به شما در این زمینه کمک کند و Sitelinks Searchbox را روی وب سایت شما تنظیم کند افزونه Schema Markup می باشد که این افزونه هم به راحتی قابل نصب روی وردپرس می باشد.
برای افزودن Sitelinks Search Box در سیستم مدیریت محتوای جوملا نیز می توانید از پلاگین Google Structured Data Markup استفاده کنید و براحتی جعبه جستجوی گوگل را به وب سایت خود اضافه کنید.

افزونه Sitelinks Search Box

آیا به کارگیری Sitelinks Searchbox موجب بهبود سئو سایت می شود؟

آیا به کارگیری Sitelinks Searchbox موجب بهبود سئو سایت می شود؟ سوالی است که شاید شما هم کنجکاو باشید در رابطه با آن بیشتر بدانید. پاسخ این سوال "خیر" است گوگل ادعا کرده است که استفاده از مواردی مانند Sitelinks Searchbox و یا Schema Markup از فاکتور های سئو سایت محسوب نمی شوند. این عوامل تنها می توانند موجب بهبود rich snippets محتوای وب سایت شما در نتایج جست و جوی گوگل شود.
استفاده از این روش می تواند با ایجاد تفاوت در نحوه نمایش اطلاعات وب سایت شما با سایت رقبا شانس کلیک شدن روی وب سایت شما یا CTR سایت را افزایش دهد. بطوریکه ممکن است شما در نتایج جستجوی گوگل رتبه هفتم را داشته باشید ولی تعداد ورودی وب سایت شما بیشتر از وب سایتی باشد که در رتبه ششم قرار دارد.

هر سایتی برای ایجاد Sitelinks Searchbox روی وب سایتش واجد شرایط نیست. به طور معمول ، Google کادر جستجو در سایت ها را برای حجم بالای جست و جو ها رزرو می کند. برای دیدن اینکه آیا سایت شما واجد شرایط است، Google Webmaster Tools را بررسی کنید. Google به طور معمول پیامهایی را برای صاحبان سایت های واجد شرایط ارسال می کند.
اگر واجد شرایط باشید، Google کد صحیح را در صفحه اصلی وب سایت شما پیدا می کند و بازدید کنندگان را به وب سایت شما هدایت می کند.

هنگام پیاده سازی Sitelinks Searchbox این موارد را بررسی کنید:

در مقایسه با انواع دیگر نشانه گذاری ، اجرای Sitelinks Searchbox آسان و سر راست است و نیازمند بررسی نکات زیر است.
1. تعیین صلاحیت سایت شما
در واقع پاسخ این سؤال از آنچه شما می بینید سخت تر است. همه سایتها واجد شرایط جعبه جستجوی سایت نیستند، و گوگل نیز در مورد الزامات کاملاً شفاف نیست.
اگر می توانید به هر یک از این سؤالات پاسخ "بله" بدهید، این امکان وجود دارد که سایت شما واجد شرایط گوگل برای افزودن Sitelinks Searchbox باشد.
آیا سایت شما از حجم بالای ترافیک برخوردار است؟
به عنوان مثال ، عبارات کلیدی مانند 'moz' و 'moz.com' این هفته هزاران بازدیدکننده داشته است. مطمئنا سایت هایی با ترافیک پایین شانس کمتری برای افزوده شدن Sitelinks Searchbox به وب سایتشان را دارند.
آیا پیامی از طریق Google Webmaster Tools دریافت کرده اید؟
Google غالباً اعلان هایی را به سایتهای تأیید شده و واجد شرایط از طریق ابزار وب مستر ارسال می کند. در ادامه تصویری از چنین پیامهایی که متعلق به سایت موز است، آورده شده است.

جعبه جستجوی گوگل سایت چیست

آیا جعبه جستجوی سایت برای سایت شما در نتایج جستجوی Google ظاهر می شود؟
سعی کنید با استفاده از رایج ترین روش ها به سرچ در گوگل بپردازید. اگر کادر جستجو در سایت از قبل ظاهر شده است، پس به احتمال زیاد شما می توانید از اضافه کردن طرح SearchAction در سایت خود و هدایت بازدید کنندگان به صفحه نتایج جستجوی استفاده کنید.
به خاطر داشته باشید اگر شرایط ذکر شده تا اینجا را ندارید نا امید نشوید چون هنوز هم احتمال اینکه بتوانید این مورد را به سایتتان اضافه کنید وجود دارد.
2. از موتور جست و جوی داخلی استفاده کنید
شما می توانید با افزودن موتور جست و جوی داخلی به وب سایتتان شانس اضافه شدن Sitelinks Searchbox به وب سایتتان را افزایش دهید.
3. همانطور که قبلا نیز گفته شد با افزودن کد به صفحه اصلی وب سایت نیز می توانید این قابلیت را به وب سایت اضافه کنید. کافیست قطعه کدی که در بالا نیز نمایش داده شد را در سایت خود قرار دهید.


تأثیر جعبه جستجوی سایت روی ترافیک سایت

اضافه کردن جعبه جست و جوی گوگل به وب سایت می تواند یک تجربه کاربری بهتر را برای کاربران رقم بزند. پیشنهاد پونه مدیا از شرکت های فعال در زمینه سئو سایت به شما این است که قبل از فعال کردن این ویژگی روی وب سایتتان یک دوره بصورت تستی از این ویژگی استفاده کنید تا نتایج آن را ارزیابی کنید. به خاطر داشته باشید که بسیاری از ویژگیهای SERP مانند Stars review و breadcrumbs با هم می توانند موجب افزایش نرخ کلیک شوند اما استفاده از جعبه جست و جو می تواند برای شما یک حالت ایستا ایجاد کند.

نتیجه گیری
فعال کردن جعبه جستجوی لینک سایت گوگل روی وب سایت کار دشواری نیست. کافیست موتور جستجو گوگل را به وب سایت خود اضافه کنید سپس کد های مربوطه را به صفحه اصلی اضافه کنید. پس از انجام این مراحل منتظر بمانید تا گوگل این قابلیت را برای شما فعال کند.

5 از 5
4 سال قبل
نظر
سلام آیا افزونه Sitelinks Search Box برای سایت های وردپرس و دروپال هم هست؟
نمایش بیشتر
0 از 1 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
استفاده از sitelinks search box در سایت باعث نمی شه کد سایتمون زیاد بشه؟ اگر رتبه سایتمون خوب نباشه، استفاده از این جعبه جستجو سایت چقدر اثر داره؟
نمایش بیشتر
0 از 1 نفر این نظر را مفید دانسته اند