با ما در ارتباط باشید: 0314566
انواع لینک ها توسط گوگل اعلام شد Follow، Nofollow، Sponsored و UGC

انواع لینک ها توسط گوگل اعلام شد Follow، Nofollow، Sponsored و UGC. چهارده سال است که لینک های Nofollow به بخشی از صنعت سئو تبدیل شده اند. طی اعلامیه ای که گوگل منتشر کرد برای لینک های Nofollow برنامه های متفاوتی دارد و در نهایت به معرفی دو ویژگی جدید به وب مسترها پرداخت.

گوگل دو نوع ویژگی جدید لینک معرفی کرد. این خبر سوال و جواب های متعددی را برای سئو کاران به وجود آورد. با این که گوگل خود بیان کرد که اتفاق خاصی نیفتاده است اما عده ای این خبر را خوب و عده ای بد تلقی کردند. دو گزینه لینک های فالو و نوفالو به 4 گزینه تبدیل شدند. لینک اسپانسر شده (sponsored) و لینک محتوای تولیدی کاربران (UGC) دو صفت جدیدی بودند که گوگل طی این بیانیه به معرفی آن ها پرداخت. با پونه مدیا مرکز حرفه ای سئو سایت همراه باشید تا به بررسی این 4 لینک بپردازیم.

انواع لینک

گوگل برای درک هرچه بهتر تفاوت میان لینک ها دو ویژگی جدید sponsored و ugc را معرفی کرد. تعریف این ویژگی ها سیگنال بیشتری برای شناخت انواع لینک به گوگل می دهد. لینک ها 4 نوع هستند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

انواع لینک ها توسط گوگل اعلام شد Follow، Nofollow، Sponsored و UGC

لینک Dofollow

لینک‌هایی هستند که موتور جستجو آن‌ها را دنبال می‌کند و وارد صفحه مقصد می‌شود. سایتی که لینک های فالو بیشتری داشته باشد امتیاز بیشتری هم خواهد داشت. هنگامی که یک صفحه لینک های فالو بیشتری دریافت کند موتور جست و جو به محبوبیت و کارایی آن  وب سایت پی خواهد برد.

لینک nofollow

به وب مسترها پیشنهاد می شود که از لینک nofollow برای لینک هایی که نیاز به تایید یا بررسی اعتبار رنکینگ ندارند استفاده کنند. تعریف کنونی که برای rel= nofollow وجود دارد عبارت است از: لینک هایی که استفاده از آن ها اعتبار سایت مبدا را منتقل نمی کند و در افزایش رتبه وب سایت نزد موتور جستجو تاثیری نخواهد داشت. گوگل از تمامی انواع لینک، برای شناخت بهتر متن پیوند شده به وبسایت استفاده می کند.

طبق بیانیه گوگل، لینک های Nofollow به عنوان یک راهنما برای الگوریتم گوگل عمل می کنند تا بتوانند به درک بهتری از وب سایت ها دست پیدا کنند. گوگل بیان کرد که لینک های Nofollow به طور مستقیم از عوامل موثر در رنکینگ وب سایت ها محسوب نمی شوند. با این وجود، به احتمال زیاد گوگل از لینک های Nofollow برای شناسایی محتوای متن استفاده می کند، که خود یک عامل جدی در رنکینگ به شمار می رود.
طی سال های اخیر، وب مسترها از وب سایت هایی که ویژگی Nofollow دارند بیشتر از سایت هایی که ویژگی “dofollow”دارند استفاده می کنند. مباحث بسیاری در زمینه سئو و در رابطه با آینده لینک های Nofollow وجود دارد. در این بیانیه گوگل اعلام کرد که تغییرات قابل توجهی روی ویژگی Nofollow داشته است. لینک های Nofollow پس از افراط در ایجاد محتوای اسپم برای ساختن بک لینک به وجود آمد.لینک nofollow

لینک sponsored

لینک sponsored یا لینک اسپانسر شده ویژگی جدیدی است که توسط گوگل معرفی شده است و برای مشخص کردن پیوند هایی به کار می رود که لینک مربوطه به عنوان بخشی از تبلیغ، معرفی اسپانسر یا قرار داد های مشابه محسوب می شود. برای مثال sponsored می تواند برای لینکی که مربوط به تبلیغات یا رپورتاژ می باشد مورد استفاده قرار گیرد.

لینک ugc

لینک ugc یا لینک محتوای تولیدی کاربران مناسب برای وب سایت هایی است که حجم زیادی از محتواهای آن توسط کاربران تولید می شود. برای مثال فروم (forum) و وب سایت هایی مانند ویکی پدیا یا کامنت هایی که توسط کاربران قرار داده می شود.
لینک ها حاوی اطلاعات مهمی هستند که برای بهبود جستجو به ما کمک می کنند. خیلی سریع و قبل از سال 2019، الگوریتم های گوگل به حدی پیشرفته شدند که کامنت های اسپم و سایر تکنیک های اسپم را براحتی و بدون کمک گرفتن از این ویژگی ها تشخیص دادند. همین امر موجب شد گوگل تصمیم بگیرد که دو یا چند ویژگی را اضافه کند تا تکنیک های مربوط به Nofollow را تغییر دهد. اکنون گوگل در تلاش است تا تفاوت انواع لینک هایی که مورد استفاده وب سایت ها است، را درک کند.

اطلاعیه بزرگ گوگل در سال 2020

گوگل همیشه در رابطه با عوامل رنکینگ وب سایت ها رازدار است و این موتور جستجوی قوی همیشه اطلاعیه قطعی مانند اطلاعیه ای که در همین مطلب به آن اشاره شد را بیان نمی کند. گوگل عنوان کرد که از 1 مارس 2020، لینک ها با توجه به اهداف و فهرست بندی های موجود مورد استفاده قرار می گیرند. کارشناسان سئو معتقدند که با توجه به شناسایی لینک nofollow ممکن است این ویژگی در آینده ای نه چندان دور به یکی از سیگنال های رنکینگ تبدیل شود. این پیش بینی با این حقیقت که اکثر صاحبان وب سایت ها لینک nofollow را به dofollow ترجیح می دهند مطابقت دارد.

اطلاعیه گوگل درباره انواع لینک

گوگل می گوید: تمامی لینک ها از جمله sponsored ،ugc و nofollow برای ما همانند راهنما عمل می کنند تا بتوان اهداف رتبه بندی را یکپارچه کرد.


راهنمای سئو کاران و صاحبان وب سایت
1- گوگل به طور جدی و دقیق لینک ها را مورد بررسی قرار می دهد.
گوگل در حال مقابله با وب سایت هایی است که در برنامه های لینک و سایر شیوه های ساخت لینک های تبلیغاتی، افراط کرده اند. ویژگی های جدیدی که گوگل در این بیانیه به آن ها اشاره کرد به صورت سفارشی ساخته شده اند تا به وبسایت ها در جلوگیری از جریمه دستی کمک کنند. گوگل می خواهد تمام لینک های تبلیغاتی در یک سایت، ویژگی "sponsered" یا "nofollow" را داشته باشند استفاده از لینک های sponsored و nofollow می تواند به رتبه بندی وب سایت شما کمک کنند.
2- نیازی به تغییر انواع لینک نمی باشد
واضح است که اکثر لینک های خارجی در وبسایت شما ویژگی nofollow را با خود به همراه دارند. تا زمانی که گوگل تغییری در چگونگی خواندن تگ ها انجام نداده، شما نیازی به تغییر آن ندارید. در ادامه گوگل پیشنهاد می کند که از دو ویژگی جدید بر اساس محتوای لینک شده استفاده شود.
3- لینک nofollow در سال 2020 به یک عامل رنکینگ تبدیل می شود
اگر تعداد زیادی لینک nofollow در وبسایت های معتبر مشاهده کردید تعجب نکنید. گوگل بیان کرده است، حتی لینک های nofollow در کنار دو ویژگی جدیدی که امروز معرفی شدند به عنوان عامل رنکینگ مورد بررسی قرار می گیرند. می بایست بررسی کنیم که چگونه این عوامل به رنکینگ وبسایت ها کمک می کند.

راهنمای سئو کاران و صاحبان وب سایت در ارتباط با انواع لینک

سوالات متداول انواع لینک

چه زمانی از لینک sponsored استفاده می کنیم و استفاده از آن چه پیامدهایی به دنبال خواهد داشت؟
گوگل لینک sponsored را معرفی کرد تا درک درستی از لینک های تبلیغاتی داشته باشد. لینک sponsored می بایست با احتیاط استفاده شود، همان طور که از نامش پیداست این لینک برای تبلیغات و رپورتاژ  استفاده می شود. استفاده از لینک تقلبی sponsored جریمه گوگل را به دنبال خواهد داشت. تمامی لینک های تبلیغاتی باید به صورت "sponsored" یا nofollow باشند.
چه زمانی از لینک "ugc" استفاده می شود؟
محتواهای موجود در اینترنت که توسط کاربران تولید می شود محل استفاده از لینک ugc است . با افزایش تعداد فروم ها و پیشنهادات، استفاده از لینک "ugc" به جای "nofollow" قطعا افزایش قابل توجهی داشته است. جالب است بدانید وبسایت هایی که محتوای آن ها توسط کاربران تولید می شود ممکن است در آینده رنکینگشان افزایش یابد.
آیا می توان لینک های "nofollow" را با لینک های ugc یا sponsored عوض کرد؟
خیر. شما نباید هیچ تغییری در صفات "nofollow" وب سایت تان ایجاد کنید. با این وجود، پیش بینی شده است از لینک "nofollow"، "ugc" و "sponsored" در فهرست بندی وب سایت ها استفاده می کند.
آیا استفاده از لینک nofollow فرصتی برای اسپمر ها می باشد؟
برخی با بررسی لینک های نوفالو اظهار داشته اند که ممکن است این لینک مورد علاقه اسپمر ها باشد. گوگل بیان کرده است که مهم نیست اسپمر ها از کدام یک از صفات ugc، sponsered، یا nofollow استفاده می کنند. حتی بسیاری از لینک هایی که از صفت nofollow استفاده می کنند توسط گوگل رد می شوند. گوگل از لینک nofollow استفاده می کند تا درک درست تری از لینک ها داشته باشد. مطمئنا پس از آن اسپمر ها از تکنیک های پیچیده تری استفاده خواهند کرد.
آیا لینک های nofollow ازعوامل اصلی رنکینگ می باشند؟
در اطلاعیه رسمی گوگل عنوان شده است که ویژگی های لینک "nofollow" کامل شده است و اکنون به عنوان یک راهنما برای اهداف رنکینگ عمل می کند. گوگل با الگوریتمش از تمامی لینک ها از جمله nofollow استفاده خواهد کرد تا محتوای لینک ها را پیدا کند و بتواند به آن ها رتبه اختصاص دهد. لینک ها عامل مهمی در رنکینگ وب سایت به شمار می روند. گوگل رسما اظهار داشته که در 1 مارس 2020 تغییر اساسی در روش های گوگل رخ می دهد، می بایست صبر کنیم و ببینیم که چه تاثیری بر روی SERP وب سایت ها خواهد داشت.
آیا وردپرس از rel= sponsored و rel=ugc پشتیبانی می کند؟
به دلیل اینکه این دو لینک کاملا مجزا هستند، کاربران ممکن است آنها را بلافاصله در وردپرس پیدا نکنند. با این وجود، بنیان گذار پلاگین Yoast SEO ( یواست سئو) تایید کرده که در به روز رسانی بعدی CMS از این موارد پشتیبانی خواهد شد. علاوه بر این، او اظهار داشت که در نسخه جدید لینک ها بصورت rel= "nofollow ugc" خواهند بود. وی همچنین اظهار کرد که در حال ایجاد یک رابط در ویرایشگر بلاک است که به کاربران اجازه می دهد بدون نیاز به وارد شدن به HTML ، لینک "sponsered" یا "ugc" را تنظیم کنند. طبق گفته او، نسخه بعدی وردپرس از ویژگی های جدید پشتیبانی می کند.


نتیجه گیری
در این مطلب از خبر جدید گوگل پرده برداشتیم. در این خبر گوگل اعلام کرد لینک ها به 4 دسته Sponsored, Nofollow, Follow و UGC تقسیم می شوند. کاربرد هر کدام از لینک ها بیان شد و در انتها به چند سوال متداول پاسخ دادیم. در صورتی که درهنگام مطالعه این مطلب سوالی برای شما به وجود آمد در بخش کامنت ها سوال خود را وارد کنید تا در کمترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنید.

5 از 5
4 سال قبل
نظر
خیلی عجیبه قبلا لینک های nofollow هیچ اعتباری نداشتند و حالا از دید گوگل با ارزش شدند اما به نظر من لینک های nofollow در مواردی مجاز هستیم بگیریم که از سایت هایی مثل wiki باشند که ارزش را برای صفحه سایت ما انتقال دهد
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
مهمه که چه زمانی از لینک هایNofollow استفاده کنیم؟ نمیشه لینکی followباشه و بعد از یه مدت ، آن را بهNo follow تغییر بدهیم؟
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
مطلب به موقعی بود، وقتی که گوگل الگوریتم هاش رو عوض می کنه من همش استرس سایتم رو دارم،ممنون که زود به زود مطالب جدید میذارید.موفق باشید.
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند