با ما در ارتباط باشید: 0314566

 " کدام تاکسی اینترنتی بهتر است" برای بررسی این بحث باید ابتدا ببینیم که ما طبق چه معیارهایی یک شرکت ارائه دهنده خدمات در زمینه تاکسی اینترنتی را خوب یا بد می نامیم. به همین دلیل در ادامه این مطلب از پونه مدیا ابتدا ویژگی هایی که باعث می شود یک شرکت تاکسی اینترنتی را تبدیل به بهترین گزینه برای ما کند، را بررسی خواهیم کرد :

  • قیمت گذاری مناسب در مسیر های مختلف

یکی از مواردی که می توان گفت تاثیر مستقیمی در انتخاب یک شرکت تاکسیرانی آنلاین برای دریافت خدمات دارد، قیمتهای آن در مسیر های شهری است. زمانی که یک مشتری به دنبال پیدا کردن یک شرکت تاکسی آنلاین است و قصد استفاده روزمره از آن را دارد باید در نظر داشته باشد که ارائه خدمات آن شرکت به چه صورت است، آیا همیشه خودرو در دسترس برای استفاده هست و وضعیت راننده ها در زمینه احترام به حقوق مسافران چگونه است. اما خواه ناخواه همه ما در ابتدای کار به این قضیه توجه میکنیم که آیا قیمت خدمات این شرکت مناسب است یا خیر؛ البته باید در این زمینه به یاد داشته باشید که قیمت گذاری در ساعات مختلف شبانه روز متفاوت است، همچنین یکی دیگر از فاکتورهایی که بر روی قیمت هر سفر تاثیر گذار است، میزان ترافیک مسیر مورد نظر است که در صورت سنگین بودن ترافیک قیمت بالاتر خواهد رفت.

  • داشتن طرح های تخفیفاتی

 شرکت های تاکسی اینتر نتی کار خود را از تهران شروع کردند و کم کم به سایر شهر های بزرگ و شهرستان ها نیز آمدند و سعی کردند که کسب و کار خود را گسترش دهند؛ یکی از تخفیف هایی که در زمان شروع فعالیت تاکسی های اینترنتی در یک شهر به مشتریان داده می شود به مناسبت اولین استفاده از اپلیکیشن تاکسی آنلاین است و علاوه بر آن برخی شرکت ها به کسانی که مشتریان جدید را معرفی میکنند تخفیفهایی می دهند. همچنین داشتن طرح های تخفیفاتی باعث افزایش وفاداری مشتریان می شود، به همین دلیل است که شرکت های مختلف در مناسبت های مختلف و روزهای خاص طرح های تخفیفاتی میگذارند تا به این صورت بتوانند مشتریان بیشتری جذب کنند، البته باید در نظر داشت که معمولا برای استفاده از این کد ها باید به یاد داشته باشید که صفحات ایجاد شده این شرکت ها در شبکه های اجتماعی را دنبال کنید تا از طرح های جدید و کد های تخفیف با خبر شوید.

اسنپ بهتر است یا ماکسیم

  •  داشتن سرویسها و خدمات متنوع برای مشتریان

 داشتن سرویس های مختلف باعث می شود که یک برنامه توسعه داده شده توسط یک شرکت بتواند بخش زیادی از نیاز های شما را برطرف کند. به عنوان مثال شرکت اسنپ خدماتی مانند اسنپ باکس و اسنپ بایک باعث شده است که استفاده کنندگان بتوانند از این خدمات برای جابجایی بسته های مورد نیاز خود یا مواردی که نیاز به پیک موتوری هست استفاده کنند. چنین خدماتی بی شک یکی از مزایای یک شرکت تاکسی اینترنتی است.

  • تعداد بالای رانندگان و خودروها

 یکی از بزرگترین مزایای یک تاکسی اینترنتی داشتن تعداد زیاد راننده و خودرو است که بتوانند در قسمت های شهر مستقر باشند و بتوانند به محض درخواست خودرو، راننده مورد نظر خود را به منطقه بفرستند. از طرفی باید در نظر داشت که نداشتن خودرو و راننده کافی می تواند یکی از بزرگترین معایب یک تاکسی اینترنتی باشد که در این صورت باید با استخدام راننده بیشتر این مشکل را برطرف کنند.

  • دسترسی ساده و سریع

از آنجایی که تاکسی های اینترنتی بر پایه App ها یا همان برنامه های کاربردی روی موبایل ها استوار شده است، این مورد را همیشه باید مد نظر داشت که راحتی کارکردن با برنامه مربوطه و رابط کاربری آن بسیار راحت باشد. از طرفی شما باید استانداردهایی را رعایت کنید تا بتوانید app خود را در Google play و app store و سایر پلتفرم های معتبر برای دانلود قرار دهید.

  • رعایت حقوق مسافر و امنیت

این مورد یکی از مهمترین فاکتورهایی است که یک تاکسی اینترنتی باید داشته باشد که خوشبختانه بیشتر شرکت های فعال در ایران توانسته اند در این زمینه موفق باشند، البته باید این مورد را در نظر داشته باشید که نداشتن امنیت و رعایت نشدن حقوق مسافران می تواند برای شرکتهای تاکسی اینترنتی بسیار مضر باشد، چرا که وجود ابزارهایی مانند اینستاگرام باعث می شود خبرهای مربوط به تجربه منفی استفاده از خدمات یک شرکت به سرعت پخش شود و به اعتبار آنها پیش مشتری آسیب بزند.

سفر رایگان با تاکسی اینترنتی

  • داشتن سفر رایگان

 بعضی از شرکتهای ارائه دهنده خدمات تاکسی اینترنتی بر اساس امتیاز دهی های مختلفی این امکان را به مشتریان خود میدهند که از سفر رایگان استفاده کنند. معمولا این خدمات به این صورت است ک شما می توانید بعد از مدتی استفاده مداوم از خدمات تاکسی اینترنتی مورد نظر خود و گرفتن امتیاز کافی از سفر رایگان خود استفاده کنید.

  • داشتن سرویس مخصوص افراد دارای معلولیت جسمی

 متاسفانه هیچ تاکسی اینترنتی در ایران به خدمت رسانی به افراد معلول توجه نمیکند و این در صورتی است که میزان تقاضا برای این خدمات کم نیست. به عنوان مثال یکی از مشکلاتی که این افراد دارند این است که بعد از ثبت درخواست برای تاکسی میبینند که خودرویی که در اختیار آنهاست پراید است و از آنجایی که این خودرو معمولا دوگانه سوز است فضای کافی برای ویلچر این افراد وجود ندارد و همین باعث می شود که آنها مجبور به لغو درخواست خود شوند.

  • قابل اعتماد بودن و در دسترس بودن

زمانی که میگوییم یک مشتری به تاکسی اینترنتی اعتماد کرده، به این معنی است که او بر این باور است که در هر زمانی که بخواهد می تواند از سرویس دهی این شرکتها استفاده کند و به این صورت باید در نظر داشته باشید که اگر یک تاکسی اینترنتی در زمان خاصی در دسترس نباشد، ممکن است که مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد و به این صورت در دسترس نبودن باعث میشود که اعتماد مشتری به آن شرکت از بین برود.

کدام تاکسی اینترنتی بهتر است

ارزانترین تاکسی اینترنتی

ارزانترین تاکسی اینترنتی را نمیتوان به طور قطعی گفت که اسنپ، تپ سی یا سایر تاکسی های اینترنتی است، چرا که قیمت ها در زمانهای مختلف شبانه روز متفاوت است و از طرفی مسافت هر سفر با تاکسی اینترنتی نیز باعث تغییر قیمت می باشد. به همین دلیل ما در ادامه این قسمت نتیجه مقایسه ای که بین تاکسی های اینترنتی اسنپ، تپ سی، کارپینو و آژانس را با هم مورد بررسی قرار می دهیم تا ببینیم که کدام یک می تواند قیمت ارزان تر و به صرفه تر را در اختیار مسافران خود قرار دهد. در نظر داشته باشید که در این مقایسه ما بعد مسافت را به سه دسته بندی "مسافت کم، متوسط و طولانی" تقسیم کرده ایم.

مسافت کم

  • در صورتی که قصد استفاده از تاکسی اینترنتی برای مسافت های نسبتا کم را داشته باشید، خواهید دید که سرویس دهی 4 شرکتی که گفتیم تفاوت آنچنانی با هم ندارند، اما به هر حال برای اینکه از نتیجه تحقیقات ما با خبر شوید باید بگوییم که تاکسی اینترنتی اسنپ در این بخش از مقایسه ما توانست نسبت به 3 رقیب دیگر خود خدمات ارزانتری داشته باشد. کارپینو، تپ سی و آژانس در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

مسافت متوسط

  • اگر بخواهید برای طی کردن مسافتی متوسط از تاکسی اینترنتی استفاده کنید، ارزان ترین گزینه برای شما کارپینو خواهد بود. همچنین این نکته را باید یاد آوری کنیم که این ارزان تر بودن در شرایطی که ترافیک باشد نیز صدق می کند. رتبه های بعدی به ترتیب به تپ سی، آژانس و اسنپ تعلق دارد.

تاکسی اینترنتی ارزانمسافت طولانی

  • با عوض کردن مبدا به میدان کاج و مقصد به میدان هفت‌تیر در همان بازه زمانی، کارپینو با قیمت 11 هزار و 500 تومان ارزان‌ترین سرویس در این مسیر است. بعد از کارپینو، تپ‌سی در رتبه دوم، آژانسی در رتبه سوم و اسنپ در رتبه چهارم از نظر ارزان‌قیمت بودن قرار گرفته‌اند. همان‌طور هم که می‌دانید محله هفت‌تیر در طرح ترافیک اصلی قرار دارد.

در مرحله بعد که مبدا میدان ونک و مقصد میدان شهدا انتخاب شده است، سرویس کارپینو ارزان‌ترین قیمت را میان سایر سرویس‌های موجود ارایه داده است. گران قیمت‌ترین سرویس در این مسیر تپ‌سی بوده که قیمت 14 هزار و 500 تومان را تعیین کرده است.
در این بازه زمانی باز هم سراغ همان مسیر‌ها رفتیم و در مرحله اول با انتخاب پونک به‌عنوان مبدا و میدان آزادی به‌عنوان مقصد مقایسه‌مان را انجام دادیم. در این بخش اسنپ با قیمت 10 هزار و 500 تومان در رتبه اول ارزان‌ترین قرار گرفت. سه سرویس دیگر هم با قیمتی مشابه و یا با تفاوتی اندک نسبت به یکدیگر اما بسیار گران‌تر نسبت به اسنپ، در این قسمت حضور دارند.

لیست تاکسی های اینترنتی

لیست تاکسی های اینترنتی

لیست تاکسی های اینترنتی در ایران که توانسته اند موفقیت بیشتری نسبت به سایر رقیبان خود کسب کنند و به عبارت دیگر استفاده کنندگان بیشتری داشته باشند را در ادامه این قسمت به شما معرفی خواهیم کرد و توضیحاتی را در خصوص هر کدام در اختیار شما قرار می دهیم:

  • اسنپ

 یکی از تاکسی های اینترنتی که به احتمال زیاد با آن آشنایی دارید اسنپ می باشد و میتوان دلیل این معروفیت را تبلیغات گسترده ای دانست که این شرکت در سطح شهر ها انجام میدهد. این تاکسی اینترنتی که اولین ارائه دهنده این خدمات بوده، امروزه در 130 شهر در تمامی استانها فعالیت دارد. یکی از خدماتی که اسنپ ارائه میدهد این است که به مشتریان خود حق انتخاب سرویسی که از آن استفاده می کنند را می دهد، به این صورت که: "افرادی که می خواهند سفری ارزان و خوب داشته باشند باید از سرویس اصلی اسنپ یعنی اسنپ اکو استفاده کنند، در صورتی که قصد سفر با خودروی لوکس و درجه بالاتر را داشته باشید می توانید از سرویس اسنپ پلاس استفاده کنید و در پایان سرویس اسنپ رز به بانوان این امکان را می دهد که یک خودرو با راننده خانم برای رفت آمد در اختیار داشته باشند و با خیال راحت مسافت مورد نظر خود را طی کنند.

همنچنین سرویس های دیگری مانند اسنپ باکس به شما این امکان را می دهد که بسته مورد نظر خود را با پیک موتوری به مقصد ببرید. اپلیکیشن مورد استفاده برای این تاکسی اینترنتی امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد، به این ترتیب که شما اگر از دوستان خود دعوت کنید که از این تاکسی اینترنتی استفاده کنند، مبلغ حدودی 8000 تومان هدیه میگیرید و زمانی که فرد دعوت شده توسط شما اولین سفر خود را انجام داد و به مقصد رسید مبلغ 15000 تومان اعتبار به شما اضافه خواهد شد. البته باید در نظر داشته باشید که اگر هزینه سفر شما بیشتر از این مبالغ شد باید مازاد هزینه را بپردازید و همچنین فقط 15 روز زمان برای استفاده از این اعتبار دارید.

تاکسی اینترنتی آنلاین اسنپ

  • تپ سی

 به طور کلی میتوان گفت که این تاکسی اینترنتی از نظر معروفیت و میزان استفاده رتبه دوم را دارد و همچنین دومین شرکتی است که در این زمینه تاسیس شده است. این سرویس در حال پیشرفت فعلا در 12 شهر بزرگ کشور فعالیت دارد و کم کم در حال رسیدن به شهر های کوچکتر می باشد. برای استفاده از این تاکسی اینترنتی شما می توانید از اپلیکیشن مربوطه و پنل تحت وب آن استفاده کنید. خدمات این شرکت به سه دسته کلی تقسیم می شوند

دسته اول (کلاسیک) که شما با استفاده از خودروهای معمولی سفر مطمئن، بی خطر و استاندارد خواهید داشت
دسته دوم (تپ سی پرو) ارائه دهنده یک سفر با کیفیت است و در آن از خودروهای لوکس استفاده شده است.
دسته سوم (تپ سی پرایم) می باشد که مانند اسنپ رز ارائه دهنده خدمات تاکسی اینترنتی مخصوص بانوان است.

 امتیازات ویژه تپ سی شباهت زیادی به اسنپ دارد، به این صورت که شما زمانی که با استفاده از کد دعوت دوستان خود را به این اپلیکیشن جذب کنید، مبلغ 5000 تومان به حساب کاربری شما اضافه می شود و همچنین پایان سفر نیز 5000 تومان هدیه برای شما در نظر گرفته می شود.

تاکسی اینترنتی آنلاین تپ سی

  • کارپینو

 شرکت تاکسی اینترنتی کارپینو تقریبا تازه تاسیس است و فعلا در تهران و مشهد امکان خدمات رسانی دارد. این تاکسی اینترنتی هم مانند موارد قبلی برپایه اپلیکیشن طراحی شده است و خدمات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. اما نکته ای که در این میان باید در نظر داشته باشید این است که اپلیکین مربوط به این تاکسی زیاد خوب نیست و خطاهای زیادی دارد. اما مزایایی دارد که می تواند برای شما جالب باشد، به عنوان مثال شما می توانید در زمان استفاده نوع خودرو و راننده آن را مشخص کنید که این قضیه به شما کمک می کند که خودروهای معمولی، لوکس و حتی ون نیز در اختیار داشته باشید و از طرفی امکان انتخاب راننده خانم برای بانوان می تواند گزینه خوبی برای تامین امنیت آنها باشد. در صورتی که شما از دوستان خود دعوت کنید که از این برنامه استفاده کنند، کارپینو 10000 تومان تخفیف به او خواهد داد و از طرفی زمانی که دوست شما از این تاکسی اینترنتی استفاده کند 10000 تومان تخفیف برای شما در نظر گرفته می شود که برای استفاده از آن هیچ محدودیت زمانی ندارید.

تاکسی اینترنتی آنلاین کارپینو

  • آژانسی

 این تاکسی اینترنتی جدیدترین شرکتی است که وارد عرصه رقابت شده است، این شرکت خدمات خود را در قالب اپلیکشن های IOS و اندروید ارائه می دهد و برای استفاده از خدمات این شرکت باید این اپلیکیشن ها را نصب کرده باشید. این سرویس که فعلا در تهران قابل استفاده است، به تمامی آژانس های این شهر دسترسی دارد که این موضوع باعث شده است که امکان استفاده از خودروهای لوکس یا سرویس بانوان را نداشته باشید، ولی شما امکاناتی مانند رزور خودرو را در اختیار خواهید داشت و می توانید در بازه زمانی 2 ساعت آینده تا هفته پیش روی خود خودروی موردنظرتان را رزرو کنید. این تاکسی اینترنتی برای کسانی که تازه وارد اپلیکیشن می شوند هیچ هدیه ای در نظر نگرفته است، اما برای معرف آنها 10 امتیاز تخفیف در نظر گرفته شده است که هیچ محدودیت زمانی برای استفاده از آن وجود ندارد.

تاکسی اینترنتی آنلاین آژانسی

 

اسنپ بهتر است یا ماکسیم

اسنپ بهتر است یا ماکسیم سوالی است که برای افراد ساکن در شهرهایی که این دو تاکسی اینترنتی خدمات خود را ارائه می دهند پیش آمده است و برای پاسخ دادن آن باید این دو شرکت را به درستی شناخت. در قسمت های قبل شما را با تاکسی اینترنتی اسنپ آشنا کردیم و مزایای آن را برای شما توضیح دادیم، به همین دلیل برای اینکه دید واضح تری به موضوع داشته باشید یک توضیح مختصر در مورد تاکسی اینترنتی ماکسیم می دهیم:
عده ای بر این باور هستند که تاکسی اینترنتی ماکسیم توسط یک شرکت روسی به ایران آورده شده است و قصد رقابت با سرویس هایی مانند اسنپ را دارد. البته این مورد را باید در نظر گرفت که این شرکت روسی توانسته در کشورهای مجاور خدمت رسانی گسترده و موفقی داشته باشد و با سرمایه گذاری بالا در زمینه استخدام راننده قصد دارد که گستردگی خدمات خود را افزایش دهد. این تاکسی اینترنتی دارای خدماتی است که در سه دسته بندی قرار میگیرند:

  • ماکسیم اقتصادی که رقیب اسنپ اکو می باشد.
  • ماکسیم بانوان که رقیب اسنپ رز است
  • ماکسیم خودروهای باری سبک که برای ارسال بسته های ارسالی مورد استفاده قرار میگیرد.

در پاسخ به این سوال که کدام تاکسی اینترنتی بهتر است موارد متعددی تاثیر گذارهستند که هزینه و نحوه ارائه خدمات به مشتری بسیار حائز اهمیت است. قیمت گذاری و نحوه مسافرگیری تاکسی های اینترنتی وارد مرحله جدیدی شده است که این تغییرات کاربران بیشتری را به فضای تاکسی های اینترنتی آنلاین جذب کرده است. این موارد موجب شده است که مسافران تاکسی آنلاین را به روش حمل و نقل سنتی ترجیح دهند. اگر بخواهیم واقع گرایانه به موضوع نگاه کنیم، ماکسیم یک تاکسی اینترنتی روبه رشد است و طولانی مدت میتواند رقیب بسیار جدی برای اسنپ و سایر شرکت های فعال در این زمینه باشد.

امتیازی ثبت نشده است.

سؤالات متداول آموزش سئو یوتیوب

هزینه سئو یوتیوب در پونه مدیا چقدر است؟
سئو یوتیوب هم مانند سئو سایت برای گوگل در هر پروژه متفاوت خواهد بود. بسته به این که حوزه کاری شما چقدر رقیب داشته باشد، مخاطبان هدف شما در چه کشوری باشند و به چه زبانی صحبت کنند و با توجه به کلمات کلیدی خاصی که برای سئو یوتیوب‌تان به آن نیاز دارید، هزینه سئو متغیر است. پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان ما در پونه مدیا تماس بگیرید تا ضمن برگزاری یک جلسه‌ی حضوری چالش‌ها و مسیرهای پیش روی سئو یوتیوب شما را با هم بررسی کنیم و قیمت آن را به دست آوریم.
آیا سئو یوتیوب من را ثروتمند می‌کند؟
جواب این سؤال هم بله است و هم خیر. اگر حوزه تخصصی کار شما یوتیوب باشد و با تمرکز جدی روی آن سرمایه گذاری کنید، می‌توانید با تولید محتواهای ویدئویی باکیفیت بازدیدکنندگان بسیاری را به دست آورید. همان طور که می دانید گوگل به یوتیوبرها هزینه پرداخت می‌کند و سئو اصولی در کنار تولید محتوای جذاب و باکیفیت می‌تواند در طول زمان شما را به کسب درآمد بیشتر برساند.