با ما در ارتباط باشید: 0314566
جدیدترین اصول تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریان

جدید‌ترین اصول تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریان، یک سرمایه‌گذاری ارزشمند برای مطالعه و تحقیق درباره رفتار مخاطبان است. اجازه بدهید بحث را خیلی ساده‌تر و ملموس‌تر پیش ببریم. همین امروز که مشغول مطالعه این مطلب هستید، چند پیام تبلیغاتی دیده یا شنیده‌اید؟ قطعاً همین حالا هم تعدادی پیامک تبلیغاتی خوانده شده در تلفن همراه شما وجود دارد و گاهی تعداد این پیامک‌ها از شماره‌های تکراری آنقدر زیاد می‌شوند که حوصله باز کردن و خواندن آن‌ها را هم ندارید.

تازه این پیامک‌ها، قسمت کوچکی از خیل عظیم تبلیغاتی هستند که در شبانه‌روز از طریق رسانه‌های مختلف، به سمت ما روانه می‌شوند. یک عالمه تبلیغات چاپی روی بیلبورد‌های بزرگ، بر دیواره پل‌ها، اتوبوس، مترو و … وجود دارند. کافی است بخواهید زمانی برای تفریح به شبکه‌های اجتماعی سری بزنید. تبلیغات آنجا هم منتظر شما هستند یا در تاکسی به رادیو گوش بدهید...آنجا هم ردی از تبلیغات بازرگانی وجود دارد. با زیاد شدن تعداد رسانه‌ها، تعداد و نوع تبلیغات هم زیاد‌تر شده‌اند. واضح است که در این مطلب می‌خواهیم به جدید‌ترین اصول تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریان بپردازیم.
از بین تبلیغاتی که اخیراً دیده‌اید، کدامیک در خاطر شما مانده است؟ می‌توانید ۵ تا از آن‌ها را نام ببرید؟ آیا این ۵ تایی که در خاطر شما مانده، تبلیغات مثبت و جالبی بوده‌اند که شما را به خرید، تشویق کرده‌اند؟
اصول تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریان

جدید‌ترین اصول تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریان، شامل اصول و استراتژی هایی است که از مسیری مثبت، کالا را به مشتری معرفی می‌کند به شکلی که مشتری یا همان مخاطب برای مدتی، واقعاً بر تبلیغ تمرکز کند و درباره محصول، کنجکاو شود. چرا بر مثبت بودن تبلیغات اشاره کردیم؟ زیرا قرار است به کمک تبلیغات، محصول شما در ذهن مشتریان ماندگار شود. به عبارتی بهترین تبلیغ، همان تصویری است که از برند شما در ذهن مشتری باقی می‌ماند.

شاید در سال‌های اخیر تبلیغات زیادی دیده باشید که مشتریان را میخکوب کرده‌اند ولی لزوماً در مسیر مثبتی قرار نداشته‌اند. مثلاً از جملات دو پهلو و بعضا مبتذل بر روی بیلبورد‌ها استفاده شده که در نگاه اول، بیننده، کمی درنگ می‌کند و می گوید: «واقعاً همچین چیزی نوشتن؟» حالا که قرار است شعار‌های تبلیغاتی، شناسنامه برند شما باشند، لازم است این شناسنامه، ارزشمند به نطر برسد و مبتذل نباشد. با این مطلب همراه شوید تا جدید‌ترین اصول و ترفند‌های تبلیغاتی را بررسی کنیم.

چند اصل برای طراحی آگهی تبلیغاتی

چند اصل برای طراحی آگهی تبلیغاتی وجود دارند که در طی چندین سال، ثابت و قابل استفاده باقی مانده‌اند، همچنین با پیشرفت رسانه‌های اینترنتی، این اصول تبلیغاتی رویکرد تازه‌ای پیدا کرده‌اند. لازم به ذکر است که این اصول، توسط آژانس‌های برتر تبلیغاتی، مطرح و پیاده‌سازی شده و قابل اعتماد هستند. این اصول عبارتند از:

محتوای تبلیغ باید جذاب باشد

محتوای تبلیغ باید جذاب باشد. انتظار نداریم که یک آگهی، شبیه کاتالوگ، در ذهن مشتریان ماندگار شود، بنابراین محتوای تبلیغ بایستی خلاقانه طراحی گردد. بسیاری از طراحان تبلیغات، به این اصل، اعتقاد دارند که خلاقیت، مهم‌ترین خصوصیت یک تبلیغ موفق است. قبلاً گفتیم که تعداد تبلیغات در اطراف همه مردم، بسیار زیاد است، پس محتوایی توجه را جلب می‌کند که در فرم تازه‌ای بوجود آمده باشد. یک نکته مهم دیگر هم درباره محتوا وجود دارد و آن هم اینکه فقط برای بازار هدف، جالب نباشد بلکه اقشار یا سنین مختلف را هم جذب کند.


محتوای تبلیغ باید جذاب باشد

 

تبلیغ باید مشتری را تشویق به کاری کند

تبلیغ باید مشتری را تشویق به کاری کند، این کار می‌تواند سرچی در گوگل باشد، می‌تواند فرستادن شماره‌ای به کمپین تبلیغاتی باشد و … حتی غیر از این‌ها باید فکری را در ذهن مخاطب به جریان بیندازد. توجه داشته باشید که درگیر کردن مخاطب به انجام یک عمل، یا حتی تأمل، در‌ واقع باعث توقف می‌شود و همین توقف، تبلیغ را در ذهن او ماندگار می‌کند.

تبلیغات باید فرا‌تر از محدوده خود باشند

تبلیغات باید فرا‌تر از محدوده خود باشند. مثلاً یک نوشیدنی گاز‌دار را در نظر بگیرید. این نوشیدنی چه کاربردی دارد جز اینکه تشنگی را رفع کند یا همراه با غذا سرو شود؟ ولی آیا تبلیغات برای این نوشیدنی باید محدود به تصاویر سرو غذا و رفع تشنگی باشد؟ پاسخ منفی است. برای اینکه تبلیغ، مشتریان را میخکوب کند یا به نظر آن‌ها جالب باشد باید محصول را وارد زندگی و مناسبات او کند. حالا که از مثال نوشیدنی گازدار استفاده کردیم، بد نیست نگاهی به کمپین تبلیغاتی کوکاکولا بیندازیم.
از سال ۲۰۱۱ تا کنون، کوکاکولا نام‌های معمول و رایج را بر روی قوطی های نوشابه درج می‌کند و این جمله را بالای نام‌های می‌نویسد: «Share a coke with». به این ترتیب می‌توانید نام دوست خود را از بین قوطی‌های مختلف پیدا کنید و یک «نوشابه با هم بنوشید». حتی اگر نام مورد نظر شما چندان معمول نباشد، می‌توانید در وب سایت کوکاکولا، آن را سفارش بدهید. به این ترتیب، کوکاکولا از یک نوشابه معمولی، تبدیل به نوشیدنی خاص می‌شود که در مهمانی‌ها و دیدار‌های شما، جای خاص خود را پیدا کرده است.

تبلیغات باید فرا‌تر از محدوده خود باشند

 

تبلیغ باید احساسی را در مخاطب بیدار کند

تبلیغ باید احساسی را در مخاطب بیدار کند. بر اساس تحقیقات علمی در زمینه عصب شناسی، تمام تصمیماتی که می‌گیریم بر اساس احساسات هستند. شاید تصور کنیم که به عنوان یک فرد بالغ، تعدادی فاکتور عقلانی داریم و تصمیمات کوچک و بزرگ را بر اساس آن‌ها انجام می‌دهیم و فقط در مواردی خاص، صرفاً احساسی تصمیم می‌گیریم یا عمل می‌کنیم. ولی واقعیت این است که حتی فاکتور‌های عقلانی که به آن‌ها پایبند هستیم، یکی از احساسات ما را ارضاء می‌کند. این احساسات ممکن است عشق به خانواده، غرور، احساس مفید بودن و … باشند که نهایتاً به عنوان یک ارزش مهم در زندگی ما نقش بازی می‌کنند.
پس همیشه پای احساسات در میان است. حالا که از این نکته مهم آگاهی داریم باید از آن در طراحی و تولید تبلیغات استفاده کنیم. یک تبلیغ خوب که مخاطبان را میخکوب می‌کند، احساسی در آن‌ها بر می‌انگیزد که باعث کنجکاوی بیشتر می‌شود و یا آن‌ها را تشویق به خرید می‌کند.

تبلیغ باید مخاطب را کنجکاو کند

تبلیغ باید مخاطب را کنجکاو کند. شاید این مورد هم به نوعی به مورد قبلی ربط داشته باشد به هر حال حس کنجکاوی هم نوعی از احساسات است. همچنین خصوصیت منحصر بفرد و جذاب یک تبلیغ باعث ایجاد حس کنجکاوی می‌گردد. یعنی مخاطب محصول را در نگاه اول خاص می‌بیند و می‌خواهد چیز‌های بیشتری در باره آن بداند. این حس و درنگ همان میخکوب کردن مشتری است که مد نظر ما می‌باشد.

نتیجه گیری

در آخر توصیه می‌کنیم مطالعات و تحقیقات خود را درباره رفتار مشتریان افزایش دهید و از جدید‌ترین تکنیک‌های روانشناسی برای جذب آن‌ها استفاده کنید. اگر احساس می‌کنید که نیاز به مشاوره یک تیم حرفه‌ای و متخصص دارید با گروه پونه مدیا تماس بگیرید و از تجربه درخشان این تیم در زمینه بازاریابی و تبلیغات استفاده کنید.

امتیازی ثبت نشده است.