با ما در ارتباط باشید: 0314566
چگونه اینفوگرافیک بسازیم؟

شاید شما هم جزو افرادی باشید که عکس و خاطرات تصویری، بیشتر از نوشته و گفتگوها در ذهنتان باقی بماند. حتی اگر جزو این دسته نباشید، نمی توانید این واقعیت را انکار کنید که در کلاس درس، به مطالبی که به صورت تصویری هستند علاقه بیشتری دارید تا به صورت متنی! دلیل آن هم مشخص است؛ مغز ما به تجزیه و تحلیل اطلاعات به صورت تصویری علاقه زیادی دارد، زیرا به وسیله قوه بینایی، بیشترین دریافت را از محیط پیرامون داریم. به همین دلیل است که تاثیرگذاری یک تصویر و ماندگاریش، از خواندن چند خط و کتاب بیشتر است. اینفوگرافیک می تواند به همراه ساخت لوگو همراه شود؛ موضوعی که بر پایه جوانب و ویژگی افراد به وجود آمد. ویژگی ای که باعث شده است مخاطبان فضای مجازی زمان زیادی برای خواندن متن های طولانی صرف نکنند و در این حالت، اینفوگرافیک راهگشا خواهد بود. اگر می خواهید بیشتر درباره اینفوگرافیک بدانید، پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

چگونه اینفوگرافیک بسازیم؟
اینفوگرافیک چیست؟


کلمه اینفوگرافیک از دو کلمه اینفو به معنی اطلاعات و گرافیک تشکیل شده است (Information + Graphic = InfoGraphic).
اینفوگرافیک تصویری است که مجموعه ای اطلاعات و داده ها را با استفاده از چارت، نمودارهای گرافیکی، نقشه، عکس و سایر آیکون های جذاب ارائه می کند که هدف آن ساده سازی و ارائه سریع اطلاعات پیچیده، جذاب کردن ارائه اطلاعات و انتقال پیام به روشی قابل فهم برای مخاطب است.
اهداف مختلفی برای طراحی اینفوگرافیک وجود دارد. اهدافی مانند آموزش، راهنماهای کاربردی، نظرسنجی، ارائه نتایج یک تحقیق علمی، مسیریابی، نقشه ها، جمع آوری چند نوع داده، افزایش سرعت انتقال مطالب، اطلاع رسانی، ارائه سمینار، گزارش نویسی و ... موضوعاتی هستند که از اینفوگرافیک استفاده می کنند.
امروزه باتوجه به تجربه های کسب شده می توان گفت اینفوگرافیک ها نه تنها از پست های عادی در وبلاگ ها بیشتر دیده می شوند، بلکه اشتراک گذاری آن ها نیز بالاتر است. با طراحی یک اینفوگرافیک کامل و جذاب می توانید کاربران زیادی را به سوی خود جذب کنید. امروزه به دلیل اینکه خیلی از افراد تجربه ای در ساخت اینفوگرافیک ندارند، وب سایت هایی ایجاد شده اند که برای شما اینفوگرافیک های جالب و کاملی می سازند که پونه مدیا یکی از این شرکت ها می باشد که با رعایت اصول گرافیکی یک اینفوگرافیک حرفه ای تولید می کند. به طور معمول هزینه طراحی لوگو و هزینه طراحی اینفوگرافیک در یک قالب مشخص قیمت گذاری می شود که با توجه به نیاز شما طراحی و تولید می شود.
انواع اینفوگرافیک
1. متنی یا اطلاعات محور
2. نموداری
3. تایم لاین یا زمان محور
4. مقایسه ای
5. پرسشی
6. پردازشی و فرآیندی
7. رزومه ای
8. عددی

چگونه اینفوگرافیک بسازیم؟

اینفوگرافیک های متنی، بیشتر روی متن تاکید دارند و از کلمات بیشتری به نسبت عناصری بصری مانند آیکون ها و رنگ ها استفاده می کنند.
یکی دیگر از انواع اینفوگرافیک، آن هایی هستند که براساس نمودار بیان می شوند. اصولا از این نوع اینفوگرافیک برای مقایسه استفاده می شود و توضیحات اضافی، اشکال، رنگ ها و دیگر عناصر بصری نیز به کاربرده می شود.
اینفوگرافیک های زمان محور آن هایی هستند که براساس زمان رخ دادن رویدادها، آن ها را بیان می کنند. در طراحی این نوع از اینفوگرافیک ها اصولا از فرم های عمودی، افقی و پیچ خورده برای افزایش جذابیت استفاده می شود.

در اینفوگرافیک های مقایسه ی می توانید برای اینکه تفاوت و شباهت بین چند محصول، حوادث، افراد و ... را با یکدیگر بررسی کنید، با بیان نکات مثبت و منفی، آن ها را بایکدیگر مقایسه کنید.
اینفوگرافیک های پرسشی برای حالاتی مناسب است که بخواهید مراحل رسیده به یک نتیجه را توضیح دهید، از اینفوگرافیک¬های "چگونه" یا "چطور" استفاده کنید.
در اینفوگرافیک های پردازشی درست یا غلط بودن روند تصمیم گیری در یک کار تعیین می شود و برای مواردی مانند برنامه ریزی یک پروژه مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع، مراحل با خط و پیکان به یکدیگر وصل می شوند.
در نوع دیگری از اینفوگرافیک که برای رزومه طراحی می شود، مدارک تحصیلی، گواهینامه های فرد و وضعیت حرفه او تصویرسازی می شود.
اینفوگرافیک های عددی نوعی از اینفوگرافیک ها هستند که تاکید زیادی روی اعداد دارند.

چگونه اینفوگرافیک بسازیم؟

5 اصلی که در طراحی اینفوگرافیک باید رعایت کنید (آموزش اینفوگرافیک)


برای طراحی اینفوگرافیک جذاب، تنها باید اصول طراحی و تولید محتوای جذاب را دانست. همچنین به ویژگی خلاقیت و نوآوری توجه کرد. برای اینکه با اصول مهمی که در طراحی اینفوگرافیک باید رعایت کرد، آشنا شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.


1. یک موضوع مهم و جذاب انتخاب کنید.


ارزش یک اینفوگرافیک زمانی مشخص می شود که توسط مخاطبان مورد استقبال قرار گیرد و به اشتراک گذاشته شود. اما آیا می دانید چه اینفوگرافیکی اهمیت و ارزش دارد؟ درصورتی که اینفوگرافیک درباره یک مشکل اساسی و مهم صحبت کند و راهکارهای حل آن را بیان کند، ارزش بالایی دارد.
برای این منظور قبل از طراحی اینفوگرافیک، یک موضوع مهم و جذاب انتخاب کنید که مشکل اصلی مخاطبان شما باشد. سپس عناوین مرتبط با این موضوع را پیدا کنید. برای تاثیرگذاری بیشترمطلب، بهتر است خودتان را به جای مخاطب بگذارید. در محتوای خود راهنمایی ها و دستورالعمل ها را به صورتی ساده، زیبا و جذاب بیان کنید و در آخر اینکه از عنوان جذاب در طراحی اینفوگرافیک غافل نشوید!

2. وضعیت فعلی را به چالش بکشید.


یکی از مطالبی که محبوبیت کسب و کار شما را بالا می¬برد این است که محتوایی تولید کنید که وضعیت فعالی را به چالش بکشد. این اصل دو نتیجه برای شما خواهد داشت:
• مخاطب به تخصص شما در کسب و کار پی می¬برد.
• این محتوا باعث به وجود آمدن گفتگو و بحث میان مردم شده و برند سازی را برای کسب و کار شما انجام می دهد.

3. از مطالب خاطره انگیز و آشنا با ذهن مخاطب استفاده کنید.


هنگامی که در طراحی اینفوگرافیک از عبارت های خاطره انگیز، افراد معروف و موفق، نوستالژی ها و ضرب المثل ها استفاده کنید، مردم به آن کنجکاو شده و ترغیب می شوند که موضوع اینفوگرافیک را دنبال کنند.

4. از آمارها و مقایسه آن ها استفاده کنید.


استفاده از آمارهای مختلف و مقایسه آن ها مرتبط با کسب و کارتان، نتایج جالبی برای شما و جذب مخاطب خواهد داشت. مخصوصا اگر این مقایسه درباره یکی از موضوعات جذاب مردم باشد مانند مقایسه انواع و تعداد عمل های جراحی زیبایی در کشور. خیلی از اینفوگرافیک های موفق از این اصل برای طراحی و انتقال مفهوم موردنظر استفاده کرده اند.
تنها درباره موضوع و نوع کسب و کار خود محتوا تولید نکنید. سعی کنید از موضوعات متنوع و مختلفی برای طراحی اینفوگرافیک خود استفاده کنید به صورتی که ارتباط بین این موضوعات و نوع کسب و کار خود را پیدا کنید و در اینفوگرافیک به آن بپردازید.

5. چند موضوع را باهم ترکیب کنید.


اصل دیگر در طراحی اینفوگرافیک که کارایی و گیرایی بالایی دارد، ترکیب موضوعات با یکدیگر است. طبیعی است که این موضوعات باید باهم از جهاتی تشابه داشته باشند.

 

نتیجه گیری
می توانید از اصول و قواعدی که در این مطلب برای آموزش اینفوگرافیک و اصول طراحی آن به شما گفته شده، برای ساخت یک اینفوگرافیک جذاب که بتواند دیده شود، استفاده کنید. اگر اینفوگرافیکی طراحی کرده اید، می توانید آدرس آن را برای ما در قسمت نظرات قرار دهید. همچنین اگر درباره این موضوع سوالی دارید، با کامنت ما را در جریان قرار دهید تا در اولین فرصت پاسخ خود را دریافت کنید.

امتیازی ثبت نشده است.