با ما در ارتباط باشید: 0314566
آپدیت هسته الگوریتم گوگل ژانویه 2020

در تاریخ 13 ژانویه 2020، گوگل اعلام کرد که اولین آپدیت هسته الگوریتم گوگل را در سال 2020 انجام داده است. بنابراین، این به روز رسانی اهمیت زیادی پیدا می کند زیرا این موتور جستجو اعلام کرده است به روز رسانی جدید گوگل مربوط به الگوریتم هسته گسترده گوگل است. گوگل در توییتر Google Search Liaison اعلام کرد:

"بالاخره امروز، به روزرسانی گسترده الگوریتم هسته ای را منتشر می کنیم، همانطور که چندین بار در سال انجام می دهیم.این بروزرسانی آپدیت هسته ای ژانویه 2020 گفته می شود. فعلا راهنمایی ما در مورد این به روز رسانی همانند گذشته است."

به روزرسانی الگوریتم هسته گوگل Broad Core باعث به وجود آمدن نوسانات قابل توجهی در نتایج جستجو می شود که اکثر مواقع منجر به ایجاد ترس در مدیران وب سایت ها و متخصصان سئو می شود. گوگل به مدیران سایت ها گفته است كه تنها راه نجات از تأثیر به روزرسانی الگوریتم هسته گسترده، تولید محتوای با کیفیت است. او همچنین می گوید که این بروز رسانی ها برای نمایش نتایج مفیدتر به کاربران، بر روی بهبود کیفیت این نتایج، تمرکز کرده است. خود گوگل اعلام کرده است اگر بعد از به روزرسانی الگوریتم هسته گسترده در جایگاه چند صفحه از وب سایتتان افتی ایجاد شد، به این دلیل نیست که وب سایت شما فاقد کیفیت است.

بروزرسانی الگوریتم هسته گوگل روی کدام سایت ها تاثیر گذاشت؟ 

به گفته ی SEMRush ما می توانیم ببینیم که آخرین به روزرسانی Google بسیار بزرگ بوده و تقریباً همه ی گروه ها این تغییر را مشاهده کرده اند. بی ثبات ترین سایت ها در این بروز رسانی براساس این سایت به غیر از اخبار و ورزش گروه های آنلاین، بازی ها، هنر و سرگرمی و بخش مالی بود. اما تمامی سایت ها تغییرات زیادی را دیدند که این نشان می دهد این بروز رسانی روی گروه خاصی متمرکز نبود.
در اینجا نوسانات ایجاد شده براساس این بروز رسانی در دسکتاپ و گوشی های موبایل را بررسی میکنیم. (این اطلاعات از سایت SemRush تهیه شده است.)

الگوریتم هسته گوگل آپدیت ژانویه 2020

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید تغییرات رتبه برای سایت های بازی، خبر، هنر و...  خیلی بیشتر از سایت هایی مرتبط با کتاب، مسافرت و مشاور املاک است.

یک مثال برای فهم آپدیت هسته گوگل در سال 2020

همانطور که قبلا گفته شد این آپدیت با توجه به محتوای سایت ها تغییراتی در رتبه بندی انجام میدهد. اما اگر بعد از این بروز رسانی سایت شما افت رتبه داشت این به معنی بد بودن سایت شما نیست بلکه گوگل این آپدیت را انجام داد تا سایت های جدید و سایت هایی که به اندازه حق خود امتیاز کسب نکرده بودند وارد موتورهای جستجو شوند. حالا بیاید این موضوع را با یک مثال توضیح بدیم. فرض کنید شما لیست بهترین فیلم های بین سال 2000-2010 را جستجو کردید. نتایجی که بدست میاد به صورت زیر است:

الگوریتم هسته گوگل-نتایج جستجو

اما بعد از گذشت زمان این لیست بروز رسانی میشه پس الان نتیجه جستجوی بهترین فیلمهای 2000 تا 2020 یک نتیجه کامل متفاوت است. ممکن است فیلم هایی که در جستجوی قبلی جز نتایج بودن الان به طور کامل از لیست حذف شده باشند.

الگوریتم هسته گوگل -نتایج جستجو چرا که فیلم های زیادی در این سال ها منتشر شده و نظری که در گذشته برای رتبه بندی فیلم ها توسط منتقدان بوده نیز تغییر کرده است. 

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
الگوریتم MUM گوگل چیست؟ تاثیر الگوریتم مام گوگل بر سئو

پیشنهاد گوگل برای حل مشکل افت سایت ها در این بروز رسانی

اگر تحت تأثیر به روز رسانی های الگوریتم هسته گسترده گوگل قرار گرفتید، تنها راه حلی که برای شما وجود دارد این است که استراتژی محتوایی خود را اصلاح کنید و بیشتر به ارتباط محتوا با هدف جستجوی مخاطبان فکر کنید و روی آن سرمایه گذاری کنید. گوگل قبلا در بلاگ خود بیان کرده بود صفحاتی که بعد از به روز رسانی هسته گسترده افت می کنند، هیچ مشکلی ندارند بلکه افت جایگاه آن ها به این دلیل است که گوگل می خواهد به صفحاتی که محتوای بهتری دارند، پاداش بدهد و جایگاه آن ها را بهتر کند. بنابراین روی تولید بهترین محتوای ممکن تمرکز کنید.

گوگل به وب مسترها و متخصصان سئو پیشنهاد میدهد که در صورتی که با این بروز رسانی افت رتبه داشته اند هنگام بررسی مجدد سایت خود برای 4 موضوع به سوالات زیر پاسخ بدهند.

- محتوا و کیفیت : آیا سایت شما محتوای اوریجینال و با کیفیت بالا ارائه می دهد؟ آیا اسم صفحات و توضیحات آنها جذاب و مرتبط با هم هستند؟ اگر شما یک وب مستر بودید این محتوا را با دوستان خود به اشتراک میگذاشتید؟

- تخصص: آیا محتوا قابل اعتماد است؟ آیا صفحه خطا میدهد؟ به عنوان یک وب مستر وقتی وارد سایت میشوید به محتوای آن اعتماد میکنید؟

- ارائه و تولید: آیا به اندازه کافی در خصوص محصول تحقیقات انجام شده است و یک محصول مفید است یا اینکه یک محصول تکراری و زیاد تولید شده است؟ آیا تبلیغات بیش حد دارید؟ صفحه در تمام دستگاه ها به خوبی لود میشود؟

- مقایسه با رقبا: با توجه به رقبا محصول شما نکته مثبتی دارد؟ محتوای شما نیاز کاربر را برطرف میکند؟
برای حل مشکل سایت بعد از این بروز رسانی به سوالات بالا با صداقت پاسخ دهید و سپس سعی کنید سایت خود را با نگاهی تازه روی این موارد بهبود ببخشید.

آپدیت هسته الگوریتم گوگل
بنابر این صحبت، بار دیگر گوگل تکرار کرده است که بیشتر روی نتایج مبتنی بر موضوع نسبت به نتایج مبتنی بر کلمات کلیدی تمرکز می کند! اگر صفحات شما که رتبه خوبی داشته اند جایگاه خود را از دست داده اند، صفحه خود را با صفحه ای که جایگاه شما را گرفته است، مقایسه کنید و ببینید که چگونه محتوای سایت خود را ایجاد کرده اند. البته با توجه به اینکه گوگل در برخی از تغییرات خود، به حالت قبلی برمیگردد، قبل از اینکه تغییر قابل توجهی در وب سایت خود ایجاد کنید، کمی دست نگه دارید و چند روز صبر کنید.

الگوریتم Google Broad Core چه ویژگی هایی دارد؟

آپدیت هسته گوگل نسبت به آپدیت روزانه ی الگوریتم های گوگل، تاثیر بیشتری روی نتایج جستجو و جایگاه صفحات می گذارد.

- بهبود جایگاه محتواهای متنی شما در نتایج جستجو

- عدم برگشت وب سایت هایی که توسط به روزرسانی گوگل آسیب دیده اند یا جریمه شده اند

- توجه بیشتر به بهبود کیفیت محتواها در سایت

- متمرکز شدن روی ویژگی تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد وب سایت ها (الگوریتم E-A-T گوگل)

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
آپدیت الگوریتم E-A-T گوگل

نتیجه گیری

آیا جایگاه صفحات شما پس از آپدیت الگوریتم هسته گوگل در ژانویه 2020 تغییر یافت؟ در صورتی که درباره تاثیرات این به روز رسانی نکته ای میدانید و علت بهبود جایگاه صفحه خود را متوجه شدید، در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید تا ما و سایر خواننده های این مطلب مطلع شویم.

5 از 5
4 سال قبل
نظر
سلام ممنون عالی بود
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
ممنونم از سایت عالیتون
نمایش بیشتر
1 از 1 نفر این نظر را مفید دانسته اند