با ما در ارتباط باشید: 0314566

یکی از دغدغه های اصلی افرادی که قصد خرید اینترنتی دارند این است که چگونه از صحت نماد الکترونیکی مطمئن شوند و به زبان ساده " چطور در زمان خرید اینترنتی به یک سایت اعتماد کنیم؟ ". در روزهای ابتدایی استفاده از نماد اعتماد الکترونیکی همه به درستی این نماد اعتماد داشتند، ولی بعد از مدت شاهد این بودیم که عده‌ای سودجو دست به جعل این نماد زدند و به این صورت باعث فریب خوردن افراد بسیاری شدند که قصد خرید اینترنتی را داشتند. این اتفاق باعث شد که کاربران نسبت به خرید اینترنتی بی اعتماد شوند و کم کم این تصور در ذهن آنها شکل بگیرد که همه فروشگاه های آنلاین غیر قابل اعتماد هستند و حتی اگر محصولی که خریداری میکنید به دست شما برسد، کیفیت لازم را ندارد. این در صورتی است که شما می توانید به راحتی و با در نظر داشتن چند نکته ساده، از معتبر بودن سایت مورد نظر خود آگاه شوید و به این ترتیب به صورت مطمئن می توانید خرید کنید. در ضمن دانستن این نکات به شما اجازه میدهد که در صورتی که از محصولات خریداری شده بصورت اینترنتی یا خدمات آنلاینی که از آنها گرفتید راضی نبودید به راحتی این موضوع را از نظر قانونی مورد پیگرد قرار دهید. در ادامه همین بخش از پونه مدیا علاوه بر توضیح چگونگی اطمینان از صحت نماد اعتماد الکترونیکی، روش های دیگری که به شما کمک میکند خرید اینترنتی مطمئنی داشته باشید را بازگو خواهیم کرد.

چطور از امنیت خرید اینترنتی خود مطمئن باشیم

اینکه چطور از امنیت خرید اینترنتی خود مطمئن باشیم سوالی است که مشتریان و فروشندگان باید حتما از خود بپرسند، چرا که مشتریان در این میان ممکن است پول خود را از دست بدهند و فروشندگان و دارندگان سایت های فروشگاهی در صورتی که نتوانند مدارک درست و خوبی در زمینه اعتماد سازی به مشتریان نشان دهند، حتما از رقیبان خود عقب می‌مانند. در صورتی که شما صاحب یک سایت هستید و ادعای داشتن یک فروشگاه اینترنتی خوب را دارید می توانید با یک هزینه مشخص نماد اعتماد سایت را بدست آورید. روال گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی یکی از کارهای زمان‌بر است و افرادی که آن را با سرعتی بیش از حد انتظار، انجام می دهند ممکن است که از روش های غیر قانونی استفاده کنند و یک نماد اعتماد الکترونیکی تقلبی در اختیار شما قرار دهند که هیچ اعتباری ندارد. برای گرفتن این نماد شما باید به وب سایت enamad.ir مراجعه کنید و طبق دستورالعمل های نوشته شده در آن سایت عمل کرده و اطلاعات و مجوز های لازم را در اختیار آنها قرار دهید. مورد بسیار مهمی که مشتریان سایت های فروشگاهی اینترنتی باید به یاد داشته باشند این است حتما علاوه بر نماد اعتماد ملی، به نماد های دیگر مربوط به کسب کار مورد نظرشان توجه داشته باشند. به عنوان مثال در صورتی که شما قصد خرید بلیط هواپیما از یک سایت را دارید، باید بررسی کنید که آیا این سایت مجوزهای لازم از سازمان های مربوطه را دارد. به طور کلی میتوان گفت که فروشگاه های اینترنتی باید قبل از شروع انجام کار در اینترنت، مجوزهای مورد نیاز را از صنف مربوط به خود دریافت کنند.

چطور از امنیت خرید اینترنتی خود مطمئن باشیم

تشخیص اعتبار نماد اعتماد سایت

اول از همه شما باید این مورد را در نظر داشته باشید که سایت های فروشگاهی که از اعتبار بالایی نزد مخاطبان خود برخوردارند، هیچ گاه از اعتماد مشتریان خود سوء استفاده نمی کنند، چرا که این کار ضرر بسیار زیاد و بازخورد های منفی فراوانی را برای آنها به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل بهترین روش خرید اینترنتی برای شما این است که از سایتهای معتبر که سابقه خوبی هم دارند خریداری کنید. اما در صورتی که به هر دلیلی قصد خرید اینترنتی از سایتی ناشناس را دارید و میخواهید به نماد اعتماد آن دقت کنید دو راه زیر را در پیش رو دارید:

روش اول

روی نماد اعتماد کلیک کنید. سپس باید به صفحه سایت enamad.ir که مربوط به نماد اعتماد سایت است منتقل خواهید شد و اسم، مشخصات و سایر اطلاعات ضروری و کاربردی را در مورد مالک فروشگاه اینترنتی و... مشاهده خواهید کرد.
روش دوم

وارد سایت enamad.ir شوید و نام سایت مورد نظر خود را در آن وارد کنید و به این صورت بهتر و با دقت بیشتر مطمئن شوید که آیا این سایت قابل اعتماد است یا خیر. بهتر است در نظر داشته باشید این روش مطمئن تر از روش بالاست و بهتر است که از این روش استفاده کنید.

نتیجه گیری:

چنانچه قصد خرید اینترنتی از یک فروشگاه آنلاین را دارید باید به یک سری نکات در هنگام خرید دقت کنید که یکی از این موارد وجود نماد اعتماد در سایت می باشد. یکی از روش های اعتماد سازی در هنگام خرید اینترنتی بررسی نماد اعتماد الکترونیکی می باشد بهتر است مدیران سایت نماد اعتماد را در معرض دید کاربران خود قرار دهند. سایت هایی که دارای نماد الکترونیکی می باشند اطلاعات آن ها از جمله مدیر سایت، آدرس فروشگاه و سابقه فعالیت آنها به طور کامل در سایت enamad ثبت می شود. در صورت مشاهده این اطلاعات شما می توانید بدون هیچ نگرانی سفارش خودتان را ثبت نمایید.

5 از 5