با ما در ارتباط باشید: 0314566
تاثیر کرونا در بازاریابی دیجیتال

این روزها مهمان ناخوانده کرونا در ایران باعث افت و خیزهایی در صنعت های مختلف شده است. باید بگیم بیشترین سوالی که امروزه همه از ما می پرسند تأثیر کرونا بر دیجیتال مارکتینگ چی بوده؟
کرونا باعث قرنطینه شدن مردم شده است ولی در صنعت بازاریابی دیجیتال تاثیر مثبت داشته. اما چرا؟

تاثیر کرونا بر فضای کسب و کار در ایران

در حوزه خرید، ترجیح مردم این است که خرید های خود را آنلاین انجام بدهند، تا کمترین تماس را با دیگران داشته باشند. بنابراین خانه نشین شدن مردم همانا و روی آوردن آنها به سمت خریدهای اینترنتی همانا.

  • از همه مهم تر مراقبت و عدم حضور در مکان های عمومی تفریحی باعث شده مردم برای تفریح به بازی های آنلاین و تماشای فیلم روی آورند.
  • باتوجه به تعطیلی مدارس نیز آموزشگاه های هوشمندی که امکان برگزاری کلاس های درس به صورت ویدئوکنفرانس و یا وبینار را داشتند توانسته اند از دیگران جلو بزنند. در نتیجه آموزش مجازی آنلاین رشد ویژه ای داشته است.


همه این عوامل منجر شده است تبلیغات آنلاین در این حوزه ها افزایش یابد

 تأثیر کرونا بر دیجیتال مارکتینگ

جدای از موارد مطرح شده نمیشود از فروش نجومی شرکت های تجهیزات پزشکی که دارای فروشگاه اینترنتی بودند گذشت. در حقیقت این شرکت ها از ترندهای روز استفاده کردند و فروش خودشون را به حداکثر رساندند. چند نمونه از ترندهای که در زمینه مطرح شد و می تونیم بگیم breakout شد موارد زیر بود:

ترندهای کرونایی که داغ شد

  • فروش ماسک n95

  • ماسک فیلتردار

  • طرز استفاده از ماسک فیلتردار

  • مدت زمان استفاده از ماسک فیلتردار

  • دستکش وینیل

  • الکل صنعتی

همه این موارد باعث شد فروش این شرکت ها به بیش از آنچه که برای پیک کاری قبل عید خود برنامه ریخته بودند برسد.

دوتا از مشتریان ما یعنی صاحب فروشگاه اینترنتی دکتر مهندس و سایت ایمن پیشتاز که در این زمینه فعالیت می کردند، توانسته اند بهترین رتبه فروش را داشته باشند و بعلاوه رضایت مردم را در عدم احتکار موجودی محصولاتشون بهمراه داشتند.
فروشگاه اینترنتی دکتر مهندس با کمی تفکر، هوشمندی و سلیقه با در نظر گرفتن پکیج پیشگیری از کرونا (محتویات شامل پنبه الکی، ماسک، الکل صنعتی ضدعفونی کننده سطوح و ژل شستشو) حتی انتخاب مردم در خرید را هم آسان کرد. در نهایت این شرکت ها با پیام وزارت بهداشت تمامی موجودی خود را تقدیم این وزارت خانه نمودند تا دوش و دوش پرستاران و دکتران عزیز در این عرصه حرکت کرده باشند.

خب باید نقطه مقابل این وضعیت را برای کسب و کارهای سنتی هم بیان کنیم. متأسفانه کسب و کارهای سنتی که برای پیک کاری قبل عید خود برنامه ریزی کرده بودند در بهت فرورفتند!

چرا که دیگر اجاره مکان های پرتردد توجیه مالی نداشت! در حقیقت مکان پرترددی وجود نداشت!

 

خب باید بگیم اگر از این بحران امسال سالم بیرون آمدیم حداقل کاری که می تونیم انجام بدهیم درس گرفتن از این شرایط هست. ما احتمالا ویروس های زیادی را پشت سرخواهیم گذاشت، اما سرمشق کنیم که کسب کار دیجیتال را در کنار کسب و کار سنتی خودمون در پیش بگیریم تا از رقبای خود عقب نمانیم.

یک وقتایی اینترنت 10 روز قطع می شود و فقط اینترنت ملی کار میکنه و یک وقتایی هم ویروس ها ما را خانه نشین می کنند. فقط کافیه از این شرایط درس بگیریم و خودمون را قبلش برای بهترین استفاده از شرایط قابل وقوع آماده کنیم.

امتیازی ثبت نشده است.