با ما در ارتباط باشید: 0314566
چرا مکان در گوگل مپ ثبت نمیشود

چرا مکان در گوگل مپ ثبت نمی‌شود؟ از آنجایی که ابزار‌ها و استراتژی‌های گوگل هر چند وقت یکبار تغییر می کنند، ممکن است این سؤال برای شما پیش آمده باشد. می‌دانیم که گوگل، ابزار‌ها و امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و با قدرتی که به عنوان بهترین موتور جستجو، دارد، کاربران را به استفاده بیشتر از این ابزار‌ها، تشویق می‌کند. برای مثال الگوریتم‌های متعددی در موتور جستجوی گوگل، وجود دارد که بر جستجوی محلی، تمرکز کرده‌اند. اگر دو جستجوی یکسان در شهر‌های مختلف انجام دهیم، نتایج گوگل تفاوت خواهند داشت. البته این جستجو باید به نوعی به جستجوی آدرس مرتبط باشد. مثلاً بهترین کافی شاپ... بعد از انجام چنین جستجویی در گوگل، بالای لیست نتایج جستجو، نزدیکترین کافی شاپ‌ها به شما، در یک کادر جداگانه نمایش داده می‌شوند. بنابراین برای کسب و کار شما، تبلیغ مهمی خواهد بود که در گوگل مپ ثبت شود و در جستجوی کاربران، ظاهر گردد. اگر از این مزایا، آگاهی دارید و برای ثبت کسب و کار خود در گوگل هم اقدام کرده‌اید، ممکن است بعد از چند بار امتحان کردن، با این سؤال روبرو شوید که چرا مکان در گوگل مپ ثبت نمی‌شود؟ دلیل‌های متفاوتی می‌توانند باعث شوند که مکان مورد نظر شما در گوگل مپ، ظاهر نگردد. اجازه بدهید در ادامه مطلب مراحل ثبت مکان در گوگل را بررسی کنیم و بعد به سؤال «چرا مکان در گوگل مپ ثبت نمی‌شود؟» پاسخ دهیم.

آموزش ثبت مکان در گوگل مپ

آموزش ثبت مکان در گوگل مپ، نیازمند یک اکانت جیمیل است. پس وارد اکانت جیمیل خود شوید و اگر اکانت جیمیل ندارید، از قسمت sign up جیمیل، یک اکانت بسازید. حالا وارد گوگل مپ شوید و با استفاده از ماوس و کشیدن نقشه، مکان مورد نظر خود را پیدا کنید (آدرس دقیق کسب و کار). سپس از منویی که در قسمت سمت چپ می بینید، گزینه Add a missing place را انتخاب کنید.

چرا مکان در گوگل مپ ثبت نمیشود

یک فرم آدرس و علامتی شبیه بادکنک قرمز رنگ، ظاهر می‌شود. این علامت را روی نقشه، در مکان مورد نظر قرار دهید تا آدرس تقریبی آن در فرم به صورت اتوماتیک ظاهر شود. می‌توانید در فرم آدرس، اطلاعات دقیق‌تری از مکان، درج کنید. همچنین دسته بندی کسب و کار را تعیین کرده و ساعات فعالیت را مشخص نمایید. در آخر دکمه submit را کلیک کنید. به همین راحتی توانستید مکان کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت کنید. حالا باید کمی صبر داشته باشید تا اطلاعات توسط گوگل، تأیید شوند. حداکثر ۲۴ ساعت زمان لازم است تا مکان مورد نظر شما در گوگل مپ، ثبت گردد.

عدم نمایش مکان در گوگل مپ

عدم نمایش مکان در گوگل مپ می‌تواند چند دلیل داشته باشد (البته اگر تمام مراحلی را که در قسمت قبلی گفتیم به درستی انجام داده باشید). ابتدا توجه داشته باشید که برای ثبت مکان در گوگل مپ، قوانین زیر را رعایت کنید:

  • آدرس باید دقیق و خوانا و بدون غلط‌های املایی باشد.
  • اطلاعات و آدرس مکان مورد نظر، واقعی باشد.
  • آدرس به زبان محاوره نباشد. برای مثال چند متر بعد از پمپ بنزین، صحیح نیست و باید تنها از نام شهر، نام خیابان، کوی یا کوچه، طبقه یا واحد و شماره پلاک استفاده کنید.
  • در قسمت دسته‌بندی برای کسب و کار، از عنوان صحیح استفاده کنید.
  • اگر کسب و کار شما، محلی رسمی برای رجوع افراد، نداشته باشد و مثلاً کسب و کاری خانگی یا به کلی اینترنتی باشد، در گوگل ثبت نمی‌شود.
  • عنوان کسب و کار باید نام رسمی باشد، برای مثال عبارات تبلیغاتی مانند بهترین و بزرگترین و … تأیید نخواهند شد.

اگر تمام این نکات را رعایت کرده‌اید، بعد از ۱ الی ۲۴ ساعت، ایمیل تأیید از گوگل به اکانت جیمیل شما ارسال می‌شود. با این حال در ادامه در قالب سوال‌های متداول بررسی می‌کنیم که چرا مکان در گوگل مپ ثبت نمی‌شود؟

چرا مکان در گوگل مپ ثبت نمیشود

سوال: تمام مراحل لازم برای ثبت مکان در گوگل مپ را انجام داده‌ام ولی پیام This country is not currently supported نمایش داده می‌شود.

پاسخ: مدتی است که IPهای متعلق به کاربران در کشور ایران، شامل تحریم شده و راه حلی برای این مشکل وجود ندارد.

سوال: چند بار اقدام به ثبت مکان در گوگل مپ کرده‌ام ولی موفق نشده‌ام که تاییدیه گوگل را بگیرم.

پاسخ: اگر در فاصله‌های زمانی کوتاه و به دلایل مختلف، چند بار اقدام به ثبت مکان کنید، از طرف گوگل به عنوان اسپمر شناسایی شده و درخواست شما نادیده گرفته می‌شود.

سوال: مکان را در گوگل مپ ثبت کرده‌ و ایمیل تأیید را دریافت کرده‌ام. اما وقتی جستجویی در گوگل انجام می‌دهم، کسب و کار من در باکس نمایش داده نمی‌شود.

پاسخ: برای اینکه آدرس کسب و کار شما در موتور جستجو نمایش داده شود، بایستی نام کسب و کار شما، یا نظرات برای آن و یا میزان رجوع کاربران به وب سایت شما، بالا باشد. همچنین اگر در مکانی نزدیک به کسب و کار خود، جستجو را انجام دهید می‌توانید انتظار نمایش آن را در موتور جستجوی گوگل داشته باشید. تمام این مواردی که نام بردیم به قواعد سئو و نوع عملکرد الگوریتم‌های گوگل، مربوط هستند.

نتیجه گیری:

پیشنهاد مجموعه پونه مدیا به شما کاربران عزیز این است که برای افزایش اعتبار کسب و کار خود حتماً از گوگل مپ کمک بگیرید و شک نداشته باشید که ثبت مکان کسب و کار در گوگل مپ، تأثیر ویژه‌ای در سئوی محلی برای وب سایت شما خواهد داشت. مخصوصاً اگر فعالیت شما نیاز به تماس حضوری با ارباب رجوع دارد، گوگل مپ را فراموش نکنید.

امتیازی ثبت نشده است.