با ما در ارتباط باشید: 0314566
 referral sites چیست

Referral sites چیست؟ referral sites به سایت‌هایی گفته می‌شود کابران را با استفاده از لینک‌های مستقیم یا تبلیغات یا … به سایت شما هدایت می‌کنند. اجازه بدهید به بیان ساده‌تر به referral sites چیست، پاسخ دهیم. کلمه referral به معنی ارجاع دهنده است که در کنار کلمه site ، مفهوم سایت‌های ارجاع دهنده را دارند. اگر بخواهید ترافیک وب سایت خود را بالا ببرید، می‌توانید با سایت‌های ارجاع دهنده یا همان referral sites تعامل داشته باشید و در ازای مبلغی، لینک وب سایت خود را در این سایت‌ها قرار دهید. همچنین تعامل فقط از طریق لینک‌های مستقیم نیست برای مثال تبلیغات و pop upها هم جز ابزار مهم در سایت‌های ارجاع دهنده هستند. در مرحله بعد باید از ابزاری مانند Google Analytics استفاده کنید تا تمام ترافیک وب سایت خود را بررسی کنید و ببینید کاربران، بیشتر از چه طریقی به سمت شما هدایت شده‌اند. به این ترتیب، رفتار کابران خود را مطالعه می‌کنید و سرمایه‌گذاری و تمرکز بیشتری روی سود‌مند‌ترین referral site قرار می‌دهید. به عبارتی اگر کاربران از طریق سایت‌های ارجاع دهنده A، BوC به وب سایت شما هدایت شده‌اند ولی تعداد کاربرانی که از سایت B آمده‌اند بیشتر از بقیه است، می‌توانید سرمایه‌گذاری بیشتری روی این referral site یعنی سایت B داشته باشید. در ادامه می‌خواهیم بیشتر به این موضوع بپردازیم و مفاهیم جانبی سایت‌های ارجاع دهنده را هم بررسی کنیم.

تفاوت referral sites و referral traffic

تفاوت referral sites و referral traffic برای ما اهمیت دارد زیرا هنگام مطالعه و تحقیق درباره مفهوم referral sites مرتبا به مفهوم دیگری به نام referral traffic بر‌می‌خوریم. درباره عبارت اول بحث کردیم اما معنی referral traffic چیست؟ شاید بتوانیم عبارت فارسی ترافیک ارجاعی را برای referral traffic بکار ببریم. اگر از ابزاری مانند Google Analytics یا دیگر ابزار‌های آنالیز سایت، استفاده کنید می‌توانید تعداد کاربرانی که از وب سایت شما بازدید کرده‌اند بدست بیاورید. قطعاً تعدادی به شکل مستقیم یعنی با تایپ آدرس سایت در نوار آدرس مرورگر، از سایت بازدید کرده‌اند، تعدادی نیز از طریق لینک‌های دیگر به سایت، هدایت شده‌اند. تعداد کاربران نوع دوم را referral traffic می‌نامیم. این کاربران به صورت غیر مستقیم و مثلاً بوسیله referral sites به سایت ما هدایت شده‌اند.

 referral sites چیست

انواع referral traffic

انواع referral traffic را نام می‌بریم و توضیح مختصری درباره هر کدام می‌دهیم. در آخر می‌توانید با بررسی انواع referral traffic تصمیم بگیرید کدام یک برای وب سایت شما اهمیت بیشتری داشته و نیاز به سرمایه‌گذاری و تمرکز مضاعف دارد.

referral sites یا سایت‌های ارجاع دهنده

referral sites یا سایت‌های ارجاع دهنده در ابتدای مطلب معرفی شده‌اند و همان‌طور که می‌بینید در زیر مجموعه‌ای از referral traffic قرار می‌گیرند. یعنی اگر ترافیک وب سایت خود را آنالیز کنید، قطعاً تعدادی از کاربران از طریق لینک‌های موجود در سایت‌های دیگر به وب سایت شما، هدایت شده‌اند. حتی اگر از لینک‌های ارجاعی در وب سایت‌های دیگر، بی اطلاع باشید، می‌توانید با آنالیز referral siteها، این لینک‌ها را مشاهده کرده و تعداد کاربران ارجاعی را هم بررسی کنید.

Spam referral

Spam referral بر عکس بقیه مواردی که نام بردیم اصلاً گزینه مفید و مثبتی نیست. Spam referral همان بات‌هایی هستند که روی لینک‌های مختلف کلیک می‌کنند و به وب سایت شما می‌رسند. از آنجایی که این ترافیک توسط انسان‌های واقعی بوجود نیامده و بات مسئول آن است، یک تهدید برای وب سایت شما خواهد بود.این بات‌ها معمولا در پی پخش ویروس هستند یا به نوعی به امنیت وب سایت شما صدمه می‌زنند. پس حتماً در آنالیز‌ها به تعداد ترافیک اسپمر‌ها دقت کنید و در صورت نیاز، امنیت وب سایت را افزایش دهید.

 referral sites چیست

کمپین‌های تبلیغاتی

کمپین‌های تبلیغاتی نقش بسیار مهمی در افزایش ترافیک سایت شما دارند احتمالاً تا به حال تعدادی از آن‌ها را امتحان کرده‌اید. برای مثال ایمیل مارکتینگ، بنر‌های تبلیغاتی، pop upها و … از جمله مواردی هستند که باید برای افزایش ترافیک استفاده شده و در بخش referral traffic آنالیز شوند. در نهایت وقتی تجزیه و تحلیل دقیقی از این کمپین‌ها بدست آوردید از نقاط ضعف و قوت خود در کمپین‌های تبلیغاتی آگاه خواهید شد و برنامه‌ریزی بهتری برای آینده انجام می‌دهید.

شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در هدایت کاربران به وب سایت شما دارند. می‌توانید در هنگام آنالیز referral traffic تعداد کاربرانی که از طریق شبکه‌های اجتماعی به وب سایت شما آمده‌اند را بررسی کنید. برای افزایش ترافیک در این قسمت، باید حتماً در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید و با ایجاد لینک، کاربران را تشویق به بازدید از سایت کنید.

نتیجه گیری

مشخص شد که اساساً referral sites چیست و چه تأثیری بر ترافیک و نهایتاً سئو دارد. در کنار آن با مفهوم referral traffic هم آشنا شدیم و انواع آن را نام بردیم. برای رشد وب سایت خود، قطعاً باید فعالیت مستمری در زمینه بالا بردن referral traffic داشته باشید و با ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی موثر، میزان محبوبیت وب سایت را افزایش دهید.

امتیازی ثبت نشده است.