با ما در ارتباط باشید: 0314566
site-record-photos-on-internet

سایت ثبت عکس در اینترنت، ایده جدیدی نیست ولی قطعاً همچنان نیاز به آن احساس می‌شود. شاید به یاد داشته باشید که چند سال پیش یعنی همان وقتی که تازه پای اینترنت به زندگی ایرانیان رسیده بود (زمانی که با یاهو مسنجر چت می‌کردیم)، از وب سایت‌های به‌ خصوصی برای آپلود تصاویر و دیگر فایل‌ها کمک می‌گرفتیم و لینک تولید شده توسط وب سایت را در مسنجر‌ها یا ایمیل‌ برای دوستانمان، کپی می‌کردیم. البته در آن زمان مشکل سرعت انتقال فایل در مسنجر‌ها بود که ما را از اشتراک گذاری هر فایلی پشیمان می‌کرد و این وب سایت‌های آپلود به دادمان می‌رسیدند. حالا که دیگر از آن سال‌ها فاصله گرفته‌ایم و حتی تعدادی از مخاطبان این مطلب، به دلیل سن کمتر، تصوری از مشکلات اینترنت در آن زمان ندارند، بهتر است از سایت ثبت عکس در اینترنت در زمان حال صحبت کنیم. درست است که دیگر پیام رسان‌های قدرتمندی مانند تلگرام، واتساپ و شبکه‌های اجتماعی مشکلی در ارسال تصاویر ندارند ولی گاهی به سایت ثبت عکس در اینترنت هم نیاز داریم. برای مثال اگر نیاز داشته باشید که تصاویر شما در سایز واقعی، ذخیره شوند یا اینکه بخواهید آن‌ها را برای چاپ، با دیگران اشتراک گذاری کنید، آن وقت نیاز به یک سایت ثبت عکس دارید. فراموش نکنیم که این سایت‌ها با امکاناتی که در اختیار ما قرار می‌دهند، می‌توانند کلکسیون تصاویری را که دوست داریم، به صورت یک نسخه پشتیبان، برایمان حفظ کنند. قطعاً ویژگی به اشتراک گذاری، از مهم‌ترین خصوصیات سایت‌های آپلود عکس است ولی بدلیل وجود شبکه‌های اجتماعی محبوبی مانند اینستاگرام، چندان به این خصوصیت اشاره نکردیم.

در ادامه می‌خواهیم ویژگی‌های لازم برای یک وب سایت ثبت عکس را بررسی کنیم و تعدادی از محبوب‌ترین‌ها را نام ببریم.

ویژگی‌های مهم برای سایت آپلود تصاویر

ویژگی‌های مهم برای سایت آپلود تصاویر شامل مواردی است که به کاربر کمک می‌کنند بدون محدودیت و پیچیدگی، تصاویر خود را بر روی وب سایت قرار بدهند و بتوانند آن‌ها را با کاربران دیگر به اشتراک بگذارند. بنابراین یک سایت ثبت عکس در اینترنت باید دارای امکانات زیر باشد:

  • از الگوریتم‌هایی برای آپلود تصاویر در این سایت استفاده شود که کیفیت را از بین نبرد و طول و عرض تصاویر را دستکاری نکند.
  • فضای مناسبی در اختیار کاربر قرار دهید و در صورت دریافت مبلغ برای این فضا، مبلغی منطقی و منصفانه باشد.
  • رابط‌ کاربری مناسبی وجود داشته باشد که کاربر برای بارگذاری یک تصویر، گیج و سر درگم نشود و براحتی این کار را انجام دهید.
  • امکانات مناسب برای دسته بندی تصاویر، مثلاً بر حسب زمان، حجم یا موضوع. به این ترتیب، امکان دسترسی به یک تصویر خاص برای کاربر، آسان‌تر خواهد بود.
  • وجود گزینه‌های اشتراک گذاری تصاویر با کاربران دیگر

ویژگی‌های مهم برای سایت آپلود تصاویر

تعدادی از بهترین سایت‌ها برای ثبت عکس

تعدادی از بهترین سایت‌ها برای ثبت عکس را نام می‌بریم و مختصری درباره ویژگی آن‌ها صحبت می‌کنیم. البته در نظر داشته باشید که سایت‌های زیادی با کاربرد مشابه وجود دارند که شاید در سطح منطقه‌ای، شهرت و محبوبیت بیشتری داشته باشند ولی در اینجا ما فقط به سایت‌های ثبت عکس که در مقیاس جهانی، مشهور و محبوب هستند، می‌پردازیم.

Flickr

Flickr از جمله سایت‌هایی است که در زمان شروع کار، محبوبیت فراوانی بدست آورد اما به چند دلیل شاید در کشور ما و به طور کلی در جهان، کارایی خود را به حداکثر نرساند. تا مدتی این سایت در کشور ما مشمول فیلتر شده و در دسترس نبود. بعد‌ها هم مدیران Flickr با استراتژی‌های نامناسب، روند رشد این سایت را کاهش دادند. تعدادی از ویژگی‌های Flickr را نام می‌بریم:

  • برای فضای یک ترابایتی در Flickr کافی است تنها ماهانه ۶ دلار پرداخت کنید.
  • بارگذاری تصاویر در Flickr بسیار آسان است به طوری که با درگ اند دراپ می‌توانید فایل مورد نظر خود را آپلود کنید.
  • در Flickr این امکان وجود دارد که وضوح تصاویر را برای آپلود، از بین چند گزینه مختلف، انتخاب کنید.

ویژگی‌های مهم برای سایت آپلود تصاویر

Facebook

Facebook که معرف حضور همه است هر چند که اخیراً محبوبیت خود را از دست داده و دیگر در دوران طلایی خود نیست. در این سایت می‌توانید یک اکانت ایجاد کرده و از امکانات آن مانند ساختن آلبوم تصاویر استفاده کنید. از معایب فیسبوک به عنوان یک سایت آپلود عکس می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که امکان نمایش تصاویر در سایز واقعی وجود ندارد. به طور قطعی می‌توانیم بگوییم که مهم‌ترین خصوصیت فیسبوک، تعداد اعضای زیاد آن است پس آلبوم تصاویر شما، با کاربران بسیاری، به اشتراک گذاشته خواهد شد.

Icloud

Icloud یکی از پایگاه داده‌های مهم شرکت اپل است که برای ذخیره فایل‌های کاربران تمام محصولات اپل ساخته شد. این سایت قدرتمند از رایانش ابری برای نگهداری و پردازش داده‌ها استفاده می‌کند. در حال حاضر با پرداخت ۲۰ دلار به صورت سالانه می‌توانید ۱۰ گیگ فضا در icloud بخرید و تصاویر یا فایل‌های دیگر را در آن آپلود کنید. یکی از مهم‌ترین خصوصیت این وب سایت، قابلیت هماهنگ سازی اطلاعات در تمام دستگاه‌های اپل شما است.

نتیجه گیری:

تعداد وب سایت‌هایی که به منظور ثبت عکس در اینترنت، راه اندازی شده‌اند، بسیار زیاد است در حالی که ما به تعداد اندکی اشاره کردیم، شما می‌توانید با کمی جستجو، میزبانی مناسب برای آپلود تصاویر خود بیابید که پاسخگوی تمام نیاز‌های شما به عنوان عکاس باشد. همچنین اگر به صورت حرفه‌ای عکاسی نمی‌کنید ولی تصمیم دارید back up مطمئنی از عکس‌های مهم خود داشته باشید، سایت‌های آپلود عکس گزینه‌های مناسبی خواهند بود.

5 از 5
2 سال قبل
نظر
من می خواهم فیلم در اینترنت بفرستم اما چطوری؟
نمایش بیشتر
12 از 14 نفر این نظر را مفید دانسته اند
  • علی 2 سال قبل
    میتونی تو آپارات ثبت نام کنی بعد فیلم ها رو آپلود کنی