با ما در ارتباط باشید: 0314566
تأثیر گوگل ادوردز بر سئو سایت - پونه مدیا

تأثیر گوگل ادوردز بر سئو سایت، از جمله بحث‌هایی است که امروزه خیلی داغ شده و ذهن بسیاری از مدیران سایت‌ها و یا متخصصان سئو را به خود مشغول کرده است. البته نگرانی در این باره جز سطوح بالای مدیریت وب سایت است یعنی معمولاً وقتی نگران تأثیر گوگل ادوردز بر سئو سایت می‌شویم که بقیه کار‌های لازم برای سئوی سایت را به دقت و حساسیت انجام داده باشیم. همان‌طور که حدس می‌زنید تأثیر گوگل ادوردز بر سئو سایت بیش از آنکه یک واقعیت علمی باشد، از دغدغه‌ها و شایعات، سر‌چشمه گرفته و به عبارتی این تاثیر، تقریباً صفر است. همان‌طور که همیشه به این نکته تأکید کرده‌ایم، باز هم می‌گوییم مهم‌ترین عامل برای بهبود سئو، تولید محتوای ارزشمند است و هیچ ترفندی در میان نیست. البته در کنار تولید محتوای ارزشمند، با مدیریت شرایط و استفاده از امکانات، می‌توانید رتبه سایت را بالا‌تر ببرید و یا آن را در سطح قابل قبولی حفظ کنید. بنابراین می‌خواهیم در ادامه مطلب تأثیر گوگل ادوردز بر سئو سایت را بیشتر بررسی کنیم و نتیجه بگیریم که آیا به تبلیغات در گوگل نیازمندیم و در صورت استفاده از آن، تأثیرات بر سئو چگونه خواهد بود.

تبلیغات در گوگل؛ تأثیر مستقیم یا غیر مستقیم بر سئو؟

تبلیغات در گوگل؛ تأثیر مستقیم یا غیر مستقیم بر سئو دارند یا به طور کلی نمی‌توان روی این لینک‌ها حساب کرد؟ باید بگوییم که تبلیغات گوگل چه در سایت گوگل و چه در سایت‌های دیگر از نوع No follow هستند و برای همین Crawler ها در هنگام خزیدن در سایت، لینک‌های تبلیغاتی را نادیده می‌گیرند. پس حالا که متوجه شدیم تبلیغات در گوگل، بک لینک به حساب نمی‌آیند، مطمئن شدیم که این تبلیغات تأثیر مستقیم بر سئوی سایت ندارند. در مورد این موضوع بحث کردیم زیرا بسیاری از مدیران سایت، تصور می‌کنند وجود لینک در سایت‌های معتبری همچون گوگل، دارای امتیازهایی مانند بک لینک است و همین باور باعث شده که تصور اشتباهی درباره این تبلیغات بوجود بیاید.

تبلیغات در گوگل؛ تأثیر مستقیم یا غیر مستقیم بر سئو؟
دانستیم که تبلیغات در گوگل تأثیر مستقیمی بر سئوی سایت ندارد. اجازه بدهید تأثیرات غیر مستقیم این تبلیغات را هم بررسی کنیم. اگر در زمینه سئو، فعالیت‌هایی انجام داده باشید، می‌دانید که معمولاً کار کردن با عواملی که به طور غیر مستقیم بر سئو تأثیر می گذارند، انرژی و صبر بیشتری لازم دارند زیرا که هیچ آمار دقیق و قطعی از این تاثیرات، ارائه نشده و متخصص سئو بایستی بر اساس تحقیقات خود بر روی هر وب سایت، یک نتیجه‌گیری آماری داشته باشد. علاوه بر این، نتیجه‌گیری آماری که متخصص سئو برای وب سایت، بدست می‌آورد، دینامیک بوده و با تغییر پارامتر‌هایی مانند زمان یا شرایط دیگر، عوض می‌شود. درست است که کار کردن بر روی عوامل غیر مستقیم، مشکل است اما در عین حال می‌توانید به اندازه ارزش هر کدام، روی آن‌ها وقت بگذارید و نتیجه بگیرید. تبلیغات در گوگل هم فرصتی است که متخصص سئو می‌تواند از آن استفاده کند و تأثیرات غیر مستقیم را بر سئو، مشاهده نماید.

تأثیرات غیر مستقیم گوگل ادوردز بر سئو

تأثیرات غیر مستقیم گوگل ادوردز بر سئو از چند جهت قابل بررسی است که در ادامه به آن می‌پردازیم. با مطالعه ادامه این مطلب می‌توانید تصمیم بگیرید که برای تبلیغات در گوگل، سرمایه‌گذاری کنید یا خیر. در نظر داشته باشید که همواره امکاناتی که توسط گوگل به مشتریان ارائه می‌شوند، فرصت مناسبی برای بالا بردن سطح کیفی وب سایت و از جمله سئو است. گوگل سعی می‌کند با درک و آنالیز رفتار کاربران، بهترین نتایج را به آن‌ها نمایش دهد بنابراین برای بالا بردن رتبه وب سایت خود، لازم است تمام امکانات را بکار ببرید تا وب سایت محبوبی داشته باشید.

گوگل ادوردز و معرفی برند

گوگل ادوردز و معرفی برند، یکی از مهم‌ترین مواردی است که ما جز تأثیرات غیر مستقیم تبلیغات در گوگل، به حساب می‌آوریم. فراموش نکنید که مهم‌ترین تأثیر گوگل ادوردز برای بهبود سئو سایت، دقیقاً در ذات تبلیغات نهفته است. به عبارتی در گام اول، ما از تبلیغات (هر نوعی از تبلیغات) استفاده می‌کنیم تا برند خود را به دیگران معرفی کنیم و اگر ابزار مورد استفاده، سایت معتبری همچون گوگل باشد، تأییدی بر اعتبار برند ما است. وقتی کالا یا خدمات خود را به دیگران معرفی کنیم، کنجکاوی یا تشویق برای ورود به سایت، افزایش پیدا می‌کند. در گام بعدی، یعنی وقتی که کاربران با کلیک روی تبلیغات گوگل، وارد وب سایت شدند، یک محتوای خاص و مفید می‌تواند آن‌ها را تشویق کند که زمان بیشتری را برای ماندن در وب سایت، صرف کنند. تمام این واکنش‌ها، در گوگل مورد توجه قرار می‌گیرند و نهایتاً بر سئوی سایت شما، تأثیر می‌گذارند.

گوگل ادوردز و معرفی برند

گوگل ادوردز و تأثیر بر شبکه‌های اجتماعی

گوگل ادوردز و تأثیر بر شبکه‌های اجتماعی را به این شکل توضیح می‌دهیم که وقتی کاربری، یک تبلیغ در گوگل پیدا کند که به نظرش جالب باشد، آن را با دیگران در شبکه‌های اجتماعی، به اشتراک می‌گذارد. اعضای شبکه‌های اجتماعی هم مانند شاخه‌های درخت بهم متصل هستند و اگر تبلیغات شما و بالطبع خدمات شما برای این اعضا جالب باشد، به صورت تصاعدی تعداد کاربرانی که به وب سایت شما وارد می‌شوند، افزایش می‌یابد. همواره تاثیرات شبکه‌های اجتماعی بر سئوی سایت، مورد بحث قرار گرفته است. می‌دانیم که این تأثیر به دقت قابل بررسی نیست ولی قطعاً حائز اهمیت است زیرا شبکه‌های اجتماعی از محبوب‌ترین ابزار دنیای مجازی هستند.

گوگل ادوردز و استراتژی‌های تولید محتوا

گوگل ادوردز و استراتژی‌های تولید محتوا، از مهم‌ترین مواردی است که می‌خواهیم در این مطلب درباره آن بحث کنیم. می‌دانیم فاکتوری که برای بهبود سئو نقش حیاتی دارد، تولید محتوای ارزشمند و خاص است ولی چگونه می‌توانیم این محتوای مفید را به شکلی بهینه کنیم که دقیقاً هدف را نشانه بگیریم؟ پاسخ این است که بایستی بهترین کلمات کلیدی مرتبط را بیابیم و استراتژی‌های تولید محتوا را بر اساس آنها، باز‌تعریف کنیم.

گوگل ادوردز و استراتژی‌های تولید محتوا

گوگل ادوردز در این قدم مهم، به شما کمک می‌کند به این صورت که در هنگام استفاده از گوگل ادوردز می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را جستجو کرده و بر اساس آن تبلیغات را انجام دهید. توصیه می‌کنیم این کلمات کلیدی را یادداشت کرده و در تولید محتوای خود، بکار ببرید.

نتیجه گیری:

در آخر امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود و بتوانید برای سرمایه‌گذاری روی تبلیغات در گوگل، تصمیم بهتری بگیرید. در مجموع می‌توان گفت تأثیر تبلیغات در گوگل، مانند بسیاری از فاکتور‌های نا‌محسوس است و نمی‌توان تنها با تکیه بر آن، انتظار نتیجه بزرگی داشت. توصیه می‌کنیم تمرکز خود را بر تولید محتوای مناسب قرار دهید و همچنین برای بهبود سئو سایت از متخصصان کمک بگیرید. مشاوران پونه مدیا با سابقه درخشان در زمینه سئو، آماده همکاری با شما هستند.

 

5 از 5