با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئو محلی برای فروشگاه اینترنتی مناسب است؟

سئو محلی برای فروشگاه اینترنتی مناسب است؟ فروشگاه های اینترنتی یا به طور کلی کسب و کار‌های آنلاین رشد شگفت آوری در سال های اخیر داشته‌اند به طوری که تنها در ایالات متحده میزان سود‌ دهی این شرکت‌ها از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ حدود ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است. شاید به خاطر نبود زیر ساخت های مناسب، فروشگاه های آنلاین در کشور ما کمی دیر، گسترش پیدا کردند با این حال، بسیاری از فروشگاه های آنلاین ایرانی توانستند مشتریان ثابتی برای خود جذب کنند و قدم‌های اولیه برای ایجاد اعتماد در کاربران را بردارند. حالا که به عنوان این مقاله توجه نشان داده اید، حتماً درباره مبحث سئو اطلاعاتی دارید و می‌خواهید بدانید که آیا سئو محلی برای فروشگاه اینترنتی مناسب است یا نه. قبل از اینکه به پاسخ این سؤال برسیم، دوباره به میزان محبوبیت فروشگاه های آنلاین می پردازیم. در ذهن خود مرور کنید، چند فروشگاه آنلاین می شناسید؟ چه تعداد از این فروشگاه ها در شهر یا استان محل اقامت شما، قرار دارند؟ اگر تا به حال از نزدیکترین فروشگاه های آنلاین به محل زندگی خود خرید کرده باشید، از مزایای آن استفاده کرده اید. برای مثال بدیهی است که با کم شدن مسافت برای پست محصول، هزینه کمتری از مشتری دریافت می‌شود یا به طور کلی این هزینه، حذف می‌گردد. به علاوه شاید کاربر در جستجوی محصول یا خدماتی در محدوده جغرافیایی خود باشد، در این صورت قطعاً سئو محلی برای فروشگاه اینترنتی مناسب است.

در ادامه می‌خواهیم بیشتر در این باره بحث کنیم و ببینیم چگونه می‌توان از قدرت سئو محلی برای پیشرفت فروشگاه اینترنتی، استفاده کرد.

آیا سئو محلی برای همه فروشگاه‌های اینترنتی لازم است؟

سئو محلی برای همه فروشگاه‌های اینترنتی لازم است؟ توجه داشته باشید که این سؤال با سؤال اصلی مقاله ما، تفاوت دارد. می‌خواهیم بدانیم آیا سئو محلی باید همیشه در فروشگاه‌های اینترنتی، پیاده‌سازی شود یا خیر. همان‌طور که می‌دانید سئو شامل قواعدی است که با رعایت کردن آنها، می توانید ترافیک وب سایت خود را بالا ببرید و البته این فرآیند، با واسطه گری موتور‌های جستجو، انجام می شود. یک نکته مهم درباره سئو محلی وجود دارد و آن هم اینکه، موتور‌های جستجو و بخصوص گوگل، به صورت رایگان، با الگوریتم های هوشمند، کسب و کار شما را به کاربران خود در محدوده جغرافیای مرتبط نمایش می‌دهند. بنابراین استفاده از سئو محلی، منافع زیادی به همراه دارد با اینکه پیاده‌سازی آن نیز به صرفه است، اما باید ابتدا مشخص شود که آیا سئو محلی برای فروشگاه اینترنتی لازم است یا خیر. اگر فروشگاه شما در سطح کشور در حال ارائه خدمات است، سئو محلی، نقش مهمی در اداره آن نخواهد داشت اما اگر فروشگاه آنلاین، مکملی برای کسب و کار (محلی) شما است، قطعاً سئو محلی برای آن لازم خواهد بود.

برای مثال فروشگاه آنلاینی که برای ارائه فست فود، ساخته شده است، نیاز به سئو محلی دارد تا ترافیک وب سایت را بالا ببرد و مشتریان بیشتری جذب کند زیرا این فروشگاه آنلاین به موقعیت جغرافیایی خود وابسته است و نمی‌تواند به فرا‌تر از یک منطقه خاص، سرویس بدهد.

سئو محلی برای فروشگاه اینترنتی مناسب است؟

بهتر است یک نکته را هم فراموش نکنیم که ممکن است یک فروشگاه اینترنتی دارای بخش های متنوعی باشد به شکلی که در محدوده جغرافیایی که قرار گرفته است، خدمات بخصوصی به شهروندان ارائه دهد. در این صورت سئوی محلی می‌تواند در همان بخش بخصوص مؤثر باشد. برای مثال فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی بزرگ در سطح کشوری در حال ارائه محصول و خدمات است ولی در یک بازه زمانی خاص، محصولاتی (مانند مواد غذایی فاسد شدنی) را به مشتریان نزدیک (از لحاظ بعد مسافت تا انبار یا مرکز پخش) عرضه کند، در این شرایط، سئوی محلی با کلمات کلیدی مرتبط، بسیار تأثیر گذار است. 

تأثیر سئو محلی در فروشگاه‌های اینترنتی

همان‌طور که قبلاً گفتیم در مواقعی قابل مشاهده است که فروشگاه آنلاین به مکان فیزیکی خود وابسته باشد. با این حساب دو عبارت فروشگاه و محلی، کاملاً به یکدیگر مرتبط هستند و بدیهی است که با معرفی فروشگاه در محدوده خود، مشتریان بیشتری جذب خواهند شد زیرا این افراد به خدمات یا محصولات مورد نیاز خود در اسرع وقت نیاز دارند. بنابراین اگر یک فروشگاه اینترنتی با این شرایط اداره می‌کنید، قطعاً به سئوی محلی نیاز دارید تا در کسب و کارتان پیشرفت کنید ولی اگر تنها به بقای فروشگاه اهمیت دهید و از همه امکانات استفاده نکنید، خیلی زود توسط رقیبان کنار می روید.
در حال حاضر اکثر افراد جامعه، اطلاعات خود را از اینترنت و به کمک گوشی های همراه بدست می‌آورند. اگر کاربری به خدمات یا محصولات فروشگاه شما نیاز داشته باشد، با یک سرچ در گوگل، اطلاعات مورد نظر را کسب می‌کند. در همین مرحله است که باید نام فروشگاه اینترنتی شما (به کمک سئوی محلی) در صدر لیست نتایج جستجو قرار بگیرد. همین قدم اول بسیار مهم است زیرا اکثر کاربران گوگل، به ۵ نتیجه اول، توجه کرده و روی آن کلیک می کنند.

سئو محلی برای فروشگاه اینترنتی مناسب است؟

بهبود سئو محلی در فروشگاه اینترنتی

بهبود سئو محلی در فروشگاه اینترنتی از چند طریق ممکن است که شاید تا به حال درباره آن‌ها شنیده اید ولی برای فروشگاه آنلاین خود هنوز پیاده سازی نکرده باشید. در ادامه به این موارد می پردازیم. اگر قصد دارید برای بهبود سئو محلی در فروشگاه اینترنتی، کاری انجام دهید، هیچ یک از موارد زیر را فراموش نکنید.

  • از امکانات گوگل استفاده کنید. Google My Business یکی از مواردی است که به سئو محلی فروشگاه آنلاین و به طور کلی کسب و کار شما، کمک می کند. البته شاید در حال حاضر این سرویس در کشور ما مشمول تحریم شده باشد در غیر این صورت با ایجاد یک پروفایل در Google My Business اطلاعات کاملی از فروشگاه آنلاین خود به گوگل و کاربران ارائه می دهید که در سئو محلی تأثیر مهمی خواهد داشت.
  • اگر نتوانستید از مورد قبلی یعنی Google My Business استفاده کنید، از Google Maps کمک بگیرید و با مشخص کردن دفتر مرکزی فروشگاه اینترنتی بر روی نقشه، در آینده در جستجو‌های کاربران گوگل، که در محدوده شما قرار دارند، ظاهر شوید.
  • در تولید محتوا در بخش بلاگ فروشگاه اینترنتی، از کلمات کلیدی مرتبط با منطقه یا شهر مورد نظر خود استفاده کنید.
  • امکانی بوجود بیاورید که مشتریان بتوانند در وب سایت فروشگاه، نظرات خود را درباره محصولات و خدمات شما منتشر کنند. همچنین کاربران را تشویق کنید تا با درج دیدگاه های بیشتر، با شما در تعامل باشند.

نتیجه گیری:

اگر کسب و کار و محصولات یا خدماتی که ارائه می کنید، به مرز جغرافیایی مشخص و محدودی در اطراف شما مرتبط است، به یاد داشته باشید که برای کسب جایگاه مطلوب و یافتن مشتریان جدید، لازم است کاربرانی از همان محدوده منتخب بتوانند شما را در رتبه های نخست لیست جستجوی خود بیابند. اهمیت سئو محلی برای رونق گرفتن این دست از کسب و کارها ضروری است اما انجام این فرایند، تنها توسط افراد با تجربه دارای نتایجی مفید خواهد بود. تیم سئو پونه مدیا می تواند شما را در این زمینه یاری کند. در صورت داشتن ابهام در رابطه با چگونگی استفاده از سئو محلی برای کسب جایگاه مطلوب در سرچ گوگل، می توانید با متخصصان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

 

امتیازی ثبت نشده است.