با ما در ارتباط باشید: 0314566
کاهش مصرف منابع وردپرس

کاهش مصرف منابع وردپرس یکی از دغدغه‌های مدیران وب سایت‌هایی است که از وردپرس برای ساخت سایت استفاده کرده‌اند. افزایش مصرف منابع به‌ خصوصCPU، باعث کاهش سرعت سایت می‌شود. هرچند این مشکل ممکن است در هاست‌های دیگر هم اتفاق بیفتد. اما در نهایت در سایت‌هایی که ترافیک بالایی دارند، تجربه کاربری را به صورت قابل لمسی خدشه دار کرده و نیاز به بازبینی در این مورد را بوجود می‌آورند. معمولاً وقتی به کاهش مصرف منابع وردپرس فکر می‌کنیم، مساله اصلی مصرف منابع سرور و به طور عمده CPU است. خوشبختانه با یک بازبینی کلی و چند اقدام ساده، می‌توانید به کاهش مصرف منابع وردپرس کمک کنید و عملکرد وب سایت را بهبود دهید. همچنین می‌توانید قبل از اینکه وب سایت دچار مشکل شود، برنامه منظمی برای بررسی منابع مصرفی وردپرس، در نظر بگیرید تا از کاهش سرعت وب سایت، پیشگیری کنید. با ادامه مطلب همراه شوید تا اقدامات لازم برای کاهش مصرف منابع وردپرس را نام ببریم.

چند روش برای کاهش مصرف منابع وردپرس

چند روش برای کاهش مصرف منابع وردپرس وجود دارند که در دسته بندی‌های مختلفی قرار می‌‌گیرند. برای مثال برخی از این اقدامات مربوط به بخش فنی بوده، و تعدادی دیگر زیر مجموعه فعالیت‌های تولید محتوا هستند. روش‌های کاهش مصرف منابع در وردپرس عبارتند از:

  • حذف پلاگین‌های اضافی: یک بررسی کلی روی پلاگین‌ها انجام دهید و ببینید هدف ابتدایی شما از اضافه کردن آن‌ها به وب سایت چه بوده است. اگر حذف بعضی از پلاگین‌ها صدمه‌ای به عملکرد وب سایت وارد نمی‌کند، آن‌ها را حذف کنید. بدیهی است که وجود پلاگین‌های متعدد باعث افزایش مصرف منابع وردپرس می‌شود.

کاهش مصرف منابع وردپرس

  • حذف برچسب‌ها: گاهی مدیران وب سایت‌ها، برای بهبود سئو، استراتژی‌هایی به کار می‌برند که نهایتاً منجر به افزایش مصرف منابع وردپرس شده و سرعت سایت را کاهش می‌دهند. برای مثال استفاده از تعداد زیادی بر چسب، از نمونه‌ استراتژی‌های مرتبط با سئو است که در نهایت باعث کاهش سرعت سایت می‌شوند. منظور ما از بر چسب،‌ همان کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی هستند که برای افزایش شانس دیده شدن توسط کاربران به کار می‌برید. مثلاً صفحه‌ای برای فروش ساعت هوشمند طراحی کرده‌اید که کلمه کلیدی اصلی آن ساعت هوشمند مدل A است، در کنار آن از بر چسب‌های دیگری مانند ساعت هوشمند ارزان هم استفاده می‌کنید تا در جستجوی مرتبط با آن هم نمایش داده شوید. با این حال توجه کنید که زیاده روی در استفاده از برچسب‌ها، باعث افزایش مصرف منابع وردپرس می‌شود که در بازبینی خود، بایستی برچسب‌های اضافی را حذف کنید.

کاهش مصرف منابع وردپرس

  • Repair کردن Database وب سایت: کافی است وارد کنترل پنل هاست شوید و اطلاعات را repair کنید. Repair کردن و به عبارتی یکپارچه سازی اطلاعات، باعث می‌شود سرعت سایت بهتر شود و مصرف منابع وردپرس کاهش پیدا کند.

کاهش مصرف منابع وردپرس

  • استفاده از تم‌های ساده و سبک: این مورد یکی از مواردی است که همان ابتدای ساخت وب سایت باید به آن توجه داشته باشید. حتی اگر در حال حاضر، تم سایت بیش از اندازه شلوغ و سنگین شده است، می‌توانید آن را تغییر دهید و با یک تم ساده، مصرف منابع ورد پرس را کاهش داده و سرعت سایت را افزایش دهید.

کاهش مصرف منابع وردپرس

  • کاهش حجم محتوا: برای کاهش حجم محتوا باید بیشتر روی تصاویر و ویدئو‌های اصلی تمرکز کنید، یعنی تصاویری که به نوعی جز تم اصلی وب سایت به حساب می‌آیند. این اقدام شما باعث کاهش مصرف منابع وردپرس می‌شود و سرعت سایت را بهبود می‌دهد.
  • حذف کد‌های جاوا اسکریپت: اگر در قسمت‌هایی از وب سایت شما، کد‌های جاوا اسکریپتی وجود دارند که زائد به نظر می‌رسند و یا حذف آنها، لطمه‌ای به سایت وارد نمی شود، می‌توانید با حذف این کد‌ها،‌ مصرف منابع وردپرس را کاهش دهید و سرعت سایت را بالا ببرید.
  • استفاده از سایت‌های دیگر برای آپلود تصاویر: همان‌طور که می‌دانید تمام اطلاعات وب سایت از جمله تمام تصاویر، در دایرکتوری‌هایی بر روی سرور قرار دارند و افزایش آپلود تصاویر بر روی سرور، باعث افزایش مصرف منابع وردپرس می‌شود. می‌توانید بخشی از تصاویر سایت را به جای سرور بر روی سایت‌های دیگر قرار دهید و آدرس URL آن را در تم اصلی، با دایرکتوری‌های قبلی جایگزین کنید. این اقدام ساده و بدون هزینه تأثیر مهمی در افزایش سرعت وب سایت خواهد داشت.

کاهش مصرف منابع وردپرس

  • تنطیماتی که منابع زیادی مصرف می‌کنند را پیدا کنید: وردپرس با استفاده از افزونه‌هایی به نام WP Disable، به شما امکان می‌دهد که تنظیمات را بررسی کرده و ببینید کدام یک از آن‌ها منابع زیادی مصرف می‌کنند. می‌توانید برخی از این تنظیمات پر مصرف را حذف کرده یا مصرف آن‌ها را محدود نمایید.
  • فعالیت Crawlerها را محدود کنید: وب سایت شما باید به خزیدن ربات‌های جستجو،‌ مجوز بدهد. ربات‌های بسیاری طراحی شده‌اند تا با خزیدن در سایت‌ها، اطلاعات مفید آن‌ها را خوانده و کپی کنند. خزیدن گاه و بی‌گاه این ربات‌ها، سرعت وب سایت شما را کاهش می‌دهد، زیرا منابع زیادی مصرف می‌کنند. با استفاده از افزونه‌ها Word Fence فعالیت Crawlerها را مدیریت کنید و فقط به ربات‌های موتور جستجو، اجازه خزیدن در وب سایت را بدهید.

کاهش مصرف منابع وردپرس

  • استفاده بهینه از صفحه اصلی وب سایت: به عبارتی با کاهش محتوا و به‌ خصوص تصاویر در صفحه اصلی وب سایت، می‌توانید فایل index.php را سبک‌تر کنید. به این ترتیب زمانی که ترافیک سایت بالا باشد، میزان منابع مصرفی وردپرس چندان بالا نمی‌رود و یا به نسبت کمتر خواهد بود.

نکات دیگر برای کاهش منابع مصرفی وردپرس

  • بهینه سازی کد‌های PHP، js، CSS
  • به روز رسانی منظم افزونه‌های وردپرس
  • کاهش حجم و بهینه سازی تصاویر
  • حذف محتوای قدیمی و زائد

نتیجه گیری

با مطالعه این مطلب در می‌یابید که با چند اقدام ساده می‌توان مصرف منابع در وردپرس را کاهش داد. البته واضح است که لازم نیست تمام این اقدام‌ها را به یکباره انجام دهید، یا آنقدر سهل انگاری کنید تا وضعیت وب سایت، نا بسامان شود. بلکه توصیه می‌کنیم در بازه‌های زمانی مشخص و طبق یک برنامه‌ریزی مستمر، هر بار تعدادی از اقداماتی که نام بردیم را برای پیشگیری از بوجود آمدن مشکل، انجام دهید. در صورتی که ترجیح می دهید منابع مصرف کننده وردپرس وب سایت شما، کامل و جامع بررسی و بهینه سازی گردد تا بتوانید افزایش سرعت مطلوبی را تجربه کنید، می توانید از تجربه چندین ساله تیم پونه مدیا استفاده نمایید.

امتیازی ثبت نشده است.