با ما در ارتباط باشید: 0314566
کسب درآمد از یوتیوب برای ایرانی ها

کسب درآمد از یوتیوب برای ایرانی‌ها ممکن است؟ بله! ایرانی‌ها هم می‌توانند از یوتیوب درآمد کسب کنند البته شاید کمی پیچیدگی برای دریافت پول وجود داشته باشد ولی مطمئن باشید که این مشکل هم راه حلی دارد. یکی از نکات جالب درباره کسب درآمد از یوتیوب، این است که هر کسی با هر زمینه شغلی می‌تواند در یوتیوب به فعالیت بپردازد و بسته به کیفیت کار خود و میزان بازدید‌ها درآمد کسب کند، در عین حال همین نکته مثبت به نوعی تبدیل به نکته منفی هم خواهد شد؛ چرا که اگر قصد دارید از طریق یوتیوب کسب درآمد کنید باید بدانید که میلیون‌ها نفر در زمینه‌های مختلف به عنوان رقیب وجود دارند و تقریباً هر ایده‌ای به ذهنتان برسد، یک یا چند نفر آن را عملی کرده‌اند. پس باید خلاقیت زیادی به خرج بدهید یا اینکه محتوایی ارائه کنید که در نوع خود کم نظیر باشد.

البته بحث اصلی ما کسب درآمد از یوتیوب برای ایرانی‌ها است. می‌خواهیم بدانیم به عنوان یک ایرانی که در داخل ایران زندگی می‌کند، چگونه می‌توانیم به فعالیت در یوتیوب بپردازیم و به طور ماهیانه، مبلغی بدست بیاوریم. همان‌طور که می‌دانید به دلیل تحریم‌ها و عضو نبودن ایران در بانک جهانی، بسیاری از شرکت‌های خارجی و به‌ خصوص شرکت‌هایی مانند یوتیوب که فعالیت آنلاین انجام می‌دهند، قادر نیستند با کاربران ایرانی در زمینه‌های اقتصادی، تعامل داشته باشند. حالا با ادامه این مطلب همراه شوید تا راهکار‌های ممکن را بررسی کنیم و برای کسب درآمد از یوتیوب، چیز‌های بیشتری یاد بگیریم.

کسب درآمد از یوتیوب برای ایرانی ها

چگونه یوتیوب در ایران به حساب ما پول واریز می‌کند؟

چگونه یوتیوب در ایران به حساب ما پول واریز می‌کند؟ واقعیت این است که تا وقتی ما ساکن ایران هستیم، یوتیوب هیچ پولی به حساب ما واریز نمی‌کند، یعنی تسویه حساب به طور مستقیم صورت نمی‌گیرد. اما یک راه حل ساده وجود دارد. یک فرد قابل اعتماد مثلاً یک دوست در خارج از کشور می‌تواند این مشکل را حل کند. کافی است دوست شما، در خارج از ایران، یک کانال یوتیوب برایتان ایجاد کند و در قسمت مربوطه، ایمیل شما را وارد نماید. سپس می‌توانید فعالیت خود را آغاز کنید و ویدئو‌ها را آپلود نمایید، اگر موفق شدید بازدیدکنندگان زیادی جذب کنید، یوتیوب مبلغی به حساب دوست شما (که در خارج از کشور است) واریز می‌نماید. بعد دوستتان، پول را به حسابی در ایران واریز خواهد کرد که این کار به کمک صرافی‌های مجاز، ممکن خواهد بود. پس متوجه شدیم کسب درآمد از یوتیوب برای ایرانی‌ها، نیازمند یک شخص قابل اعتماد در خارج از کشور است که کانال یوتیوب را برای شما ایجاد کند و اطلاعات حساب بانکی خود را در آن کشور، در فرم یوتیوب وارد نماید.
نا‌گفته نماند که راه‌های دیگری هم برای تسویه حساب با یوتیوب وجود دارند، برای مثال می‌توانید یک سرور در خارج از کشور خریداری کنید و تمام فعالیت‌های خود در یوتیوب را با کمک آن سرور انجام دهید. اما از آنجایی که یوتیوب برای فرم ثبت نام اولیه نیاز به یک آدرس واقعی دارد، بهتر است برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در آینده، همان روش قبلی را به کار ببرید. یعنی از شخصی قابل اعتماد بخواهید آدرس واقعی خود را در خارج از کشور برای یوتیوب ثبت کند.

با این حساب مشکل پرداخت یوتیوب برای کاربران در ایران حل شد. شاید برایتان سؤال پیش آمده باشد که تعرفه و یا قوانین یوتیوب برای مبلغی که پرداخت می‌کند چگونه است؟ لطفاً بخش بعدی را مطالعه کنید.

کسب درآمد از یوتیوب برای ایرانی ها

آیا یوتیوب به همه کانال‌ها پول پرداخت می‌کند؟

آیا یوتیوب به همه کانال‌ها پول پرداخت می‌کند؟ خیر. برای اینکه بتوانید از یوتیوب درآمد داشته باشید باید کانال شما دارای حداقل ۱۰۰۰ سابسکرایبر باشد و ویدیو‌ها در مجموع ۴۰۰۰ دقیقه دیده شده باشند. تنها در این صورت است که یوتیوب برای پرداخت پول به شما اقدام می‌کند. برای مثال شما ۵ ویدیو در کانال یوتیوب، آپلود کرده‌اید، که میانگین زمان آنها، ۱۰ دقیقه است. حالا اگر حدود ۱۰۰ کاربر این ویدیو‌ها را دیده باشند، شما به حد نصاب برای دریافت پول از یوتیوب رسیده‌اید. همچنین در نظر داشته باشید که مبالغ از طریق اکانت گوگل ادسنس پرداخت می‌شوند، بنابراین لازم است که دوستی که در خارج از کشور برای شما، کانال یوتیوب ایجاد کرده، یک اکانت گوگل ادسنس هم ایجاد کند و اطلاعات را به یوتیوب ارائه بدهد.
همان‌طور که گفتیم ۴۰۰۰ دقیقه دیده شدن ویدیو‌ها، یک حداقل است و بالطبع وقتی بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید، به صورت تصاعدی مبالغ دریافتی از یوتیوب هم افزایش پیدا می‌کند.

آیا همه می‌توانند از یوتیوب کسب درآمد کنند؟

حالا که مشکلات مربوط به حساب بانکی و قوانین یوتیوب حل شد، نوبت به اصل موضوع می‌رسد. در ابتدای مطلب هم گفتیم که همه با هر تخصصی می‌توانند از طریق یوتیوب کسب درآمد کنند. مساله این است که با انتخاب روش‌های درست به نسبتی که سرمایه‌گذاری می‌کنید، درآمد کسب کنید. این هزینه می‌تواند مالی باشد یا مقدار زمانی که برای ساخت ویدیو‌ها، اختصاص می‌دهید. در همین بخش می‌خواهیم بدانیم چه چیز‌هایی باعث جذب بیشتر کاربران به کانال یوتیوب می‌شود و چه فاکتور‌هایی ارزش بیشتری دارند …

  • بودجه برای ساخت ویدیو در یوتیوب

بودجه برای ساخت ویدیو در یوتیوب می‌تواند تضمین کننده بازدیدکنندگان بیشتر باشد، البته باید محتوایی که تولید می‌شود علاوه بر کیفیت، ایده‌ای نو ارائه بدهد. در غیر این صورت بهترین و حرفه‌ای‌ترین تجهیزات هم به تنهایی برای جذب مخاطب کافی نیستند. اگر شما تازه در ابتدای راه هستید، توصیه می‌کنیم سرمایه‌گذاری زیادی برای تولید محتوا در یوتیوب، اختصاص ندهید و صبر کنید تا کمی با فضای این شبکه اجتماعی آشنا شوید. با افزایش سابسکرایبر‌ها، در آینده می‌توانید تجهیزات بهتری بخرید. به هر حال همه می‌توانند تنها باید یک گوشی همراه هم، ویدیو تولید کنند.

کسب درآمد از یوتیوب برای ایرانی ها

  • انتخاب زمینه کاری در یوتیوب

انتخاب زمینه کاری در یوتیوب یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها برای جذب مخاطب بیشتر و درآمد بیشتر است. ابتدا باید بدانید که علاقه شما در چه زمینه‌ای است و از ابتدا قصد داشتید درباره چه چیزی ویدیو بسازید، بعد اینکه چقدر در آن زمینه تخصص دارید؟ یک نکته ظریف دیگر هم وجود دارد: برخی از موضوعات و تخصص‌ها، درآمد بیشتری در یوتیوب به همراه دارند، برای مثال کانال‌های آشپزی، چندان با موفقیت همراه نمی‌شوند زیرا تعداد این نوع کانال‌ها بسیار زیاد است و همچنین پشتیبان‌های مالی بزرگی ندارند. اما برای مثال اگر شما در زمینه پزشکی یا پیرا‌پزشکی تحصیلات و تخصص دارید، تبلیغات شرکت‌های دارویی و سلامتی بر روی ویدیو‌های شما قرار می‌گیرد و همان‌طور که می‌دانید این‌گونه شرکت‌ها، هزینه‌های بیشتری برای تبلیغات، پرداخت می‌کنند.

کسب درآمد از یوتیوب برای ایرانی ها

  • تعامل با کاربران

تعامل با کاربران نه تنها در یوتیوب بلکه در تمام شبکه‌های مجازی، یکی از مهم‌ترین اصولی است که به نوعی اعضای کانال را تبدیل به کاربرانی وفادار خواهد کرد. پس حتماً به نظرات و پیشنهادات کاربران عکس‌العمل نشان داده و با این کار ثابت کنید که به سلیقه آن‌ها اهمیت می‌دهید.

کسب درآمد از یوتیوب برای ایرانی ها

  • زمان‌بندی منظم برای آپلود ویدیو در یوتیوب

زمان‌بندی منظم برای آپلود ویدیو در یوتیوب اهمیت ویژه‌ای دارد. سعی کنید بر اساس یک برنامه دقیق، ویدیو های خود را آپلود کنید. برای مثال این اصلاً خوب نیست که در یک هفته ۳ ویدیو آپلود کنید و بعد فعالیت خود را تا چند ماه قطع کنید. همچنین بر اساس موضوعی که درباره آن محتوا تولید کرده‌اید، زمان ویدیو را تنظیم کنید. نباید ویدیو بسیار مختصر و بی‌سر و ته باشد و همچنین نباید طولانی و حوصله سر بر به نظر برسد.

نتیجه گیری

در این مطلب به طور اختصاصی درباره کسب درآمد از یوتیوب برای ایرانی‌ها بحث کردیم. متأسفانه هیچ چاره‌ای جز دور زدن تحریم‌ها وجود ندارد و البته این راه حل هم مشکلات خود را به همراه خواهد داشت ولی به هر حال غیر ممکن نیست. اگر به تولید محتوای ویدئویی علاقه دارید، می‌توانید قدم به قدم در حالی که تجربه کسب می‌کنید و تجهیزات بهتری می‌خرید، در آینده از یوتیوب انتظار درآمد قابل توجهی داشته باشید.

5 از 5