با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئو کردن برچسب ها

برچسب در سئو، موضوعی است که با پیشرفت سوشال مدیا ها اهمیت ویژه تری پیدا کرده و تفهیم آن برای کاربران ساده تر شده است. برچسب در سئو زمانی اهمیت پیدا می کند که شما می خواهید از یک یا چند عنوان استفاده کنید، تا محتوایتان بیشتر دیده شود. تقریبا مشابه همان نقشی است که هشتگ در اینستاگرام دارد و صاحبان صفحات اینستاگرامی، با هشتگ گذاری می خواهند مطالبشان بازدید بیشتری پیدا کند. اما برچسب در سئو، به راحتی انتخاب هشتگ نخواهد بود، چرا که می بایست اصولی را رعایت نمود تا برچسب در سئو معنادار شود.
اگر به دنبال معنا دار کردن محتوای سایت خود هستید، مقاله ی پیش رویتان را که در جهت نقش برچسب در سئو تنظیم شده، مطالعه نمایید.

برچسب در سایت چیست؟

قبل از پرداختن به اهمیت برچسب در سئو، بهتر است شما را با برچسب یا تگ آشنا کنیم:

  • تعریف برچسب سایت از دیدگاه کاربر: (این قسمت می تواند یکی از اهمیت های برچسب در سئو باشد، پس با دقت مطالعه کنید، چون می خواهیم پیرامون آن توضیح دهیم!). من به عنوان یک کاربر وارد یک سایت شده و در حال خواندن یک مقاله هستم. در انتهای مقاله تعدادی کلمه که احتمالا مرتبط با محتوا هستند، کنار یکدیگر قرار گرفته اند. به این ها می گویند تگ یا برچسب، که می توانید روی آن ها کلیک کنید. وقتی روی آن ها کلیک می کنید، مطالبی که با این برچسب ها بارگذاری شده اند، نمایش داده می شوند.
  • تعریف کاربردی برچسب سایت: (حواستان باشد، این هم یکی از مواردی است که پیرامون برچسب در سئو گفته خواهد شد، پس لطفا دقت کنید!). اگر با دسته بندی در سایت آشنا باشید، برچسب یا تگ نقش فرعی آن را بازی می کند.

برای فهم راحت تر این موضوع به مثال زیر توجه کنید: شما یک فروشگاه اینترنتی دارید که در آن آلبوم های موسیقی را برای فروش گذاشته اید. دسته بندی شما بر اساس ژانرهای موسیقی و خواننده ها خواهد بود. کاربر با کلیک روی ژانر مورد علاقه اش، با اسامی هنرمندها رو به رو می شود. به طور مثال شما نام محسن چاوشی را در ژانر موسیقی پاپ قرار می دهید، اما نمی توانید تمام آثار او را در دسته بندی بیاورید. این کار باعث هرج و مرج و سر درگمی کاربر می شود. پس راه چاره چیست؟ استفاده از برچسب.
شما می توانید با استفاده از برچسب «محسن چاوشی» که در پایین تمام صفحات مربوط به ایشان درج کرده اید، کاربر را به صفحه «برچسب محسن چاوشی» برده و از طریق آن تمام قطعات و آلبوم های خواننده مورد نظر را در اختیار کاربر قرار دهید. حالا کاربر به راحتی می تواند آلبوم مورد نظرش را پیدا و خریداری نماید.

سئو کردن برچسب ها

نقش برچسب در سئو

اکنون که با مفهوم برچسب در سایت آشنا شدید، می رویم سراغ تاثیر برچسب در سئو سایت یا همان سئو کردن برچسب ها. قدیم ترها تفکر اشتباهی رایج بود که می گفت: "برچسب در سئو یعنی اینکه تا می تونی برچسب بزن تا سایتت بیاد بالا!"
متاسفانه این تفکر یک زمانی درست بود، مثل الان که در اینستاگرام، یک خروار هشتگ زیر پست ها می زنند تا حتی اگر شما هشتگ #برچسب_در_سئو را جتسجو کردید، لایو آقای ایکس با خانم ایگرگ بالا بیاید!
پس از مدتی گوگل متوجه این حرکت غیرحرفه ای و سو استفاده از برچسب در سئو شد و با تغییراتی که در الگوریتمش ایجاد کرد، تحول تازه ای در استفاده از برچسب در سئو به وجود آورد.
همانطور که گفته شد، هر برچسب یا تگ برای خودش یک صفحه دارد (به مثال محسن چاوشی دقت کنید)، و وقتی شما از ده ها برچسب استفاده می کنید، یعنی در اصل ده ها صفحه ایجاد کرده اید که فقط یک محتوای تکراری دارد. این کار نه تنها با مفهوم برچسب در سئو مغایرت دارد، بلکه از نظر موتورهای جستجو کننده، این حرکت خطا و بی اعتبار محسوب شده و مطالب شما در نتایج جستجو ها نمایش داده نمی شود.
علاوه بر این ها، شما باید با یک تیر دو نشان بزنید، یعنی هم برای ارتقای عملکرد برچسب در سئو، که منجر به بالا آمدن سایتتان در نتایج گوگل می شود قدم بردارید، هم به کاربر کمک کنید تا راحت تر و سریع تر به مطالب مورد نیازش دسترسی پیدا کند.

سئو کردن برچسب ها

چگونه عملکرد تگ در سئو را ارتقا ببخشیم؟

  1. از کلمه کلیدی استفاده شده در مقاله، برای برچسب استفاده نکنید. زیرا ارزش محتوای شما از نظر گوگل پایین آمده و در نتایج نشان داده نخواهد شد.
  2. برای بهبود کارکرد برچسب در سئو، از تگ های پر جستجو و مرتبط با محتوا استفاده نمایید.
  3. رعایت سلسله مراتب در درج برچسب ها، کمک زیادی به کارایی برچسب در سئو می کند. مثلاً اگر می خواهیم برای آلبوم ابراهیم محسن چاوشی در مثال قبلی، برچسب گذاری کنیم، به این صورت خواهد بود: موسیقی پاپ / محسن چاوشی / آلبوم ابراهیم محسن چاوشی
  4. کم گوی و گزیده گوی چون در! هرچه تعداد برچسب ها کمتر باشد، ارزش محتوا بیشتر می شود. فراموش نکنید که هر تگ برای خودش یک صفحه داشته، که یعنی هر تگ دارای لینک است. وقتی شما به صفحه دیگری لینک می شوید، ارزش محتوایتان را با آن صفحه تقسیم می کنید
  5.  برچسب اختصاصی درست نکنید. عملکرد برچسب در سئو، رابطه مستقیمی دارد با مسیری که کاربر برای رسیدن به آن برچسب طی نموده است. یعنی شما نباید برای کسی که دنبال آلبوم محسن چاوشی بوده، از برچسب «همنشینی چاوشی با مولانا» استفاده کنید! مگر چند نفر چنین عنوانی را جستجو می کنند که تازه بخواهند با آن به دنبال تهیه آلبوم باشند؟!

سئو کردن برچسب ها

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد، امروزه می بایست در استفاده از برچسب ها اصولی رفتار کرد. چرا که استفاده بی رویه از آن ها، باعث از بین رفتن نقش برچسب در سئو می شود. همچنین از تاثیر مثبت برچسب ها در سئو، می توان به این موضوع اشاره کرد که مطالب طبقه بندی شده ای را در اختیار کاربران قرار می دهید. به طور کلی برچسب ها در سئو نقش پررنگ و حساسی دارند، چگونگی رویکرد شما نسبت به موضوع برچسب در سئو، تعیین خواهد کرد که شما از طرف گوگل بی اعتبار می شوید یا در صفحه اول جستجو ها قرار می گیرید.

امتیازی ثبت نشده است.