با ما در ارتباط باشید: 0314566
چگونه با لینک بیلدینگ ترافیک سایت خود را افزایش دهیم؟

تاثیر لینک بیلدینگ در سئو و به طور کلی تاثیر آن بر افزایش ترافیک سایت، غیرقابل انکار و حذف نشدنی است. یعنی شما نمی توانید با نادیده گرفتن تاثیر لینک بیلدینگ در سئو، بر محتوا تکیه کرده و تصور کنید با استفاده از کلمات کلیدی می توانید ترافیک یک سایت را افزایش داده و در رنک اول گوگل قرار دهید. البته محتوای عالی و درجه یک، مکمل تاثیر لینک بیلدینگ در سئو بوده و کمک شایانی به افزایش ترافیک سایت می کند، اما به تنهایی نمی تواند نیاز امروزی را برطرف سازد.
اگر می خواهید با لینک بیلدینگ اصولی آشنا شوید و چگونگی تاثیر لینک سازی در سئو را مورد ارزیابی قرار دهید، با این مقاله همراه شوید.

لینک بیلدینگ چیست؟

زمانی می توانیم از تاثیر لینک بیلدینگ در سئو صحبت کنیم که پیش از آن، با مفهوم لینک بیلدینگ آشنا شده باشیم. لینک بیلدینگ یا لینک سازی را از دو منظر می توان تعریف کرد:

  1. نگاه کاربران: من به عنوان یک کاربر وارد سایت ایکس شده و محتوای مورد نظرم را جستجو می کنم. در این میان لینک سایتی به من معرفی می شود که می بینم با محتوای مورد نظرم متناسب است. لذا روی آن کلیک می کنم. پس لینک بیلدینگ می تواند به عنوان پل ارتباطی عمل کند.
  2. نگاه گوگل: این موضوع خیلی می تواند در تاثیر لینک بیلدینگ در سئو نقش داشته باشد، لذا جلوتر مفصل صحبت کرده ایم اما در اینجا یک اشاره جزئی می کنیم. گوگل برای اینکه شما را در رنک اول جستجو ها قرار دهد، ابتدا به لینک بیلدینگ یا بک لینک های شما نگاه می کند. اگر تبادل اصولی و طبیعی بین شما و دیگران پیدا کند، از نظر او معتبر شناخته شده و رنک بالایی به شما تعلق می گیرد.

چگونه با لینک بیلدینگ ترافیک سایت خود را افزایش دهیم؟

تاثیر لینک بیلدینگ در افزایش ترافیک سایت

تاثیر لینک بیلدینگ در سئو رابطه مستقیمی با تاثیر آن در افزایش ترافیک سایت دارد. یعنی چی؟ یعنی اینکه اگر شما لینک هایی دریافت کنید که بتواند کاربران زیادی را به سایت شما منتقل کند، معتبر و مفید شناخته شده و در بین نتایج ابتدایی گوگل قرار خواهید گرفت. اما همیشه موضوع به همین سادگی ها هم نیست. الان ممکن است برایتان سوال پیش آمده باشد که خب چطور لینک ساخته و معتبر شویم؟ قسمت نسبتا سخت ماجرا همین است که در ادامه بهتر به آن پرداخته ایم.

تبلیغات بک لینک

بک لینک در کنار مفهوم لینک بیلدینگ قرار می گیرد، پس اگر جایی با اصطلاح بک لینک مواجه شدید، بدانید منظور همان لینک بیلدینگ است.
تاثیر لینک بیلدینگ در سئو با هزینه، خلاقیت و صرف وقت همراه است. یکی از این هزینه ها، تبلیغ کردن است. یعنی شما به یک سایت پول می دهید تا تبلیغ سایت شما را در سایتش قرار دهد. اما ممکن است این هزینه جواب عکس بدهد، چرا؟ چون تاثیر لینک بیلدینگ در سئو زمانی خودش را نشان می دهد که محتوای بین دو سایت مشابه یکدیگر باشد. یعنی ممکن است شما سایت قطعات اتومبیل داشته و با پرداخت هزینه به یک سایت ورزشی، از آن بخواهید تا تبلیغ شما را کند. از نظر گوگل این حرکت خطا محسوب شده و نه تنها با عدم تاثیر لینک بیلدینگ در سئو مواجه می شوید، بلکه اعتبار و رنک شما از نظر موتورهای جستجو کننده کاهش می یابد.
سخت شد که! بله سخت شد، اما همین سختی در جهت افزایش ترافیک سایت و تاثیر لینک بیلدینگ در سئو قرار گرفته و دست خیلی از متقلبین اینترنتی را کوتاه کرده است. اکنون زمان آن رسیده تا با کمک تاثیر لینک بیلدینگ در سئو، ترافیک سایت را افزایش دهیم.

چگونه با لینک بیلدینگ ترافیک سایت خود را افزایش دهیم؟

روش های بالا بردن ترافیک سایت

یکی از این روش ها، استفاده از لینک بیلدینگ است. افزایش ترافیک سایت با لینک بیلدینگ نیاز به رعایت یک سری نکات و ترفنده ها داشته که در این قسمت به آن ها اشاره کرده ایم.

  •   همانطور که قبل تر هم به آن اشاره کردیم، اگر می خواهید تاثیر لینک بیلدینگ در سئو معنا پیدا کند، می بایست از سایت هایی لینک دریافت کنید که محتوای مشابه شما را داشته باشند. مثلا اگر سایت فروش مواد غذایی داشته و از سایت کارخانه تولید مواد غذایی لینک دریافت کنید، به شدت بر اعتبار شما اضافه خواهد کرد.
  •   سعی کنید از سایت های معتبر لینک دریافت کنید. سایت های دولتی، سازمانی و دانشگاهی به افزایش ترافیک سایت و تاثیر لینک بیلدینگ در سئو کمک بسزایی می کنند. 

چگونه با لینک بیلدینگ ترافیک سایت خود را افزایش دهیم؟

  •  دریافت لینک از سایت های مرجع و معتبر، کاربران وفادار به شما هدیه می دهد و همین کاربران وفادار موجب تاثیر لینک بیلدینگ در سئو شده و نهایتا ترافیک سایت شما را افزایش می دهند. یکی از دلایلی که ویکی پدیا تا این حد معتبر شده، کاربران وفاداری است که از طریق سایت های شناخته شده دریافت می کند. وقتی کاربری از طریق یک لینک به محتوای شما دسترسی پیدا کرده و نیازش برطرف می شود، چرا نباید دوباره به شما مراجعه کند؟
  •  از لینک بیلدینگ داخلی استفاده نمایید. یعنی چی؟ یعنی وقتی محتوایی تولید می کنید که مرتبط به محتواهای قبلی تان است، یک لینکی قرار دهید که بتواند کاربران را به آن مطالب ارجاع دهد. این کار باعث می شود کاربر مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری کرده و به مطالبی که نیاز داشته دست پیدا کند. از بزرگترین تاثیر لینک بیلدینگ در سئو و افزایش ترافیک سایت می توان به همین موضوع اشاره کرد.
  •  از روش blog comment links استفاده نمایید. این روش ساده به شما می گوید در قسمت نظرات بلاگ ها، لینک سایت خودتتان را قرار دهید. برای اینکار باید سایتی را انتخاب کنید که مشابه محتوای شما را داشته باشد. همچنین در قسمت نظرات با نام اصلی خود کامنت گذاشته و پیش از قرار دادن لینک، کمی پیرامون محتوای آن پست بنویسید. به این ترتیب کامنت شما اسپم تلقی نمی شود.

چگونه با لینک بیلدینگ ترافیک سایت خود را افزایش دهیم؟

نتیجه گیری
در ابتدا نگاهی کلی داشته باشیم بر مطالبی که عنوان کردیم
1) لینک بیلدینگ چیست؟
2) تاثیر لینک بیلدینگ در سئو و افزایش ترافیک سایت
3) تبلیغات بک لینک
4) روش های بالا بردن ترافیک سایت
همانطور که مطالعه فرمودید، تاثیر لینک بیلدینگ در سئو در کنار افزایش ترافیک سایت قرار می گیرد. یعنی شما زمانی می توانید انتظار ترافیک بالا داشته باشید که بتوانید تاثیر لینک بیلدینگ در سئو را معنادار جلوه دهید. کسب و کار های امروزی که متکی به دنیای مجازی هستند، به تاثیر لینک بیلدینگ در سئو نیازمند خواهند بود. چرا که داشتن پل ارتباطی مناسب و طبیعی و همچنین قرار گرفتن در رنک های بالای گوگل، می تواند تا حدودی برایشان حکم موفقیت داشته باشد. پس فراموش نکنید در کنار محتوای خوب و دسته اول، باید توجه ویژه ای به تاثیر لینک بیلدینگ در سئو داشته باشید.

5 از 5
3 سال قبل
نظر
خسته نباشید بابت مطلب خوبتون، یه سوال داشتم: تعدا لینک سازی در یک صفحه محدودیتی داره؟
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند