با ما در ارتباط باشید: 0314566
چگونه در کوتاهترین زمان بازدید وبلاگ خود را افزایش دهیم؟

برای افزایش ترافیک وبلاگ راه‌های زیادی وجود دارد که در ادامه به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

برای وبلاگ خود محتوای همیشه سبز تولید کنید

نوشتن موضوعاتی که کاربران به دنبال آن هستند، یکی از راه‌های ایده‌آل برای افزایش ترافیک وبلاگ است. محتوای همیشه سبز، به این معنی است که با گذشت زمان اعتبار خود را از دست نمی‌دهد. به فرض اگر امروز درباره کرونا مطلبی بنویسید، این مطلب تنها تا زمانی اعتبار دارد که کرونا وجود داشته باشد؛ زمانی که این بیماری ریشه‌کن شود، تعداد بازدیدکنندگان از این مطلب نیز کاهش خواهد یافت. بنابراین، به دنبال موضوعاتی باشید که حتی با گذشت چند سال نیز با بازدید فراوان مواجه شوند.

چگونه در کوتاهترین زمان بازدید وبلاگ خود را افزایش دهیم؟

پست‌های وبلاگ خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

به یاد داشته باشید که موتورهای جستجو کر و لال هستند. به این معنی که آن‌ها نمی‌توانند بدون اصولی که برایشان تعریف شده، محتواهای خوب را از بد تفکیک کنند. چه بسا یک محتوای بد با رعایت اصول سئو، بتواند به راحتی خود را به موتورهای جستجو معرفی کند؛ در حالی که یک محتوا هر چقدر هم که عالی باشد، به دلیل رعایت نکردن اصول سئو از معرفی خود به موتورهای جستجو باز بماند. برای این کار می‌توانید محتوای خود را بر مبنای کلمات کلیدی بهینه کنید.

چگونه در کوتاهترین زمان بازدید وبلاگ خود را افزایش دهیم؟

استفاده از کلمات کلیدی طولانی

استفاده از کلمات کلیدی طولانی، موجب می‌شود تا کاربرانی که هنگام جستجوی سوال خود عبارات بلندی را می‌نویسند، بتوانند به راحتی مطالب خود را پیدا کنند. چه بسا آن‌ها به سایت شما هدایت شوند. برای یافتن کلمات کلیدی، می‌توانید از افزونه‌های رایگان وردپرس نظیر SEMRush کمک بگیرید. برای آشنایی با بهترین پلاگین‌های سئو، توصیه می‌شود مطلب "بهترین پلاگین‌های سئو برای وردپرس" را مطالعه کنید. البته ممکن است استفاده از چنین کلمات کلیدی بلندی، کیفیت محتوای شما را پایین بیاورد. اما، خب برای شروع و افزایش ترافیک یک راهکار عاقلانه است.

چگونه در کوتاهترین زمان بازدید وبلاگ خود را افزایش دهیم؟

انتخاب عناوین جذاب

انتخاب یک عنوان جذاب برای محتوای وبلاگ از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه کابران همیشه به دنبال مطالبی هستند که عنوان آن‌ها جذاب و گیرا باشد. تجربیات نشان داده است که مخاطبان عاشق خواندن مطالبی هستند که به صورت لیست نوشته شده‌اند؛ مثلا، یک عنوان جذاب می‌تواند این گونه باشد:

  • 10 روش برتر برای افزایش ترافیک سایت
  • از بین بردن جوش‌های صورت در 5 مرحله
  • 10 روش حجیم کردن عضلات پا
  • و ...

چگونه در کوتاهترین زمان بازدید وبلاگ خود را افزایش دهیم؟

نوشتن متای توضیحات جذاب

قطعا اطلاعاتی که در زیر یک لینک‌ها هنگام بالا آمدن نتایج جستجوی گوگل دیده می‌شوند، توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب می‌کند. هدف از نوشتن توضیحات متا، ترغیب مخاطبان برای کلیک کردن بر روی لینک است. البته، سعی نکنید با نوشتن متای توضیحات جذاب اما دروغ کاربران را از این که به سایت شما مراجعه کرده‌اند، پشیمان کنید. سعی کنید با نوشتن توضیحات متای صادقانه، اعتماد مخاطب را به وبلاگ خود حفظ کنید.
جالب است بدانید که معیار بیش از 50 درصد از مخاطبان برای ورود به یک سایت‌، متا تگ‌ آن است.

چگونه در کوتاهترین زمان بازدید وبلاگ خود را افزایش دهیم؟

استفاده از کلمات کلیدی رایج و کوتاه

همانطور که گفتیم کلمات کلیدی طولانی تاثیر زیادی در افزایش ترافیک سایت دارند؛ اما، فراموش نکنید که کلمات کلیدی تک کلمه‌ای یا دو کلمه‌ای نیز، تاثیر به سزایی در افزایش بازدید سایت دارند. بهتر است برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی رایج، از افزونه‌های رایگان سئو استفاده کنید. سعی کنید با کلمات کلیدی بازی کنید و آن‌ها را با شکل و شمایل مختلف بکار ببرید. مثلاً:

  • خرید و فروش بیت کوین
  • خرید بیت کوین
  • خرید ارز دیجیتال بیت کوین
  • فروش بیت کوین
  • نحوه خرید و فروش بیت‌کوین
  • خرید بیتکوین
  • و ...

چگونه در کوتاهترین زمان بازدید وبلاگ خود را افزایش دهیم؟

استفاده از نامک‌های حرفه‌ای

نامک شامل اطلاعاتی است که به آدرس اصلی یک سایت اضافه می‌شود. برای این که نامک‌ها به راحتی توسط موتورهای جستجو پیدا شوند، باید آن‌ها را بسیار هوشمندانه بهینه کرد. سعی کنید کلمات کلیدی یا عنوان اصلی محتوای خود را در نامک URL قرار دهید. حتما، کلمات را با خط فاصله (نه آندرلاین) از هم تفکیک کنید. به مثال زیر توجه کنید:

چگونه در کوتاهترین زمان بازدید وبلاگ خود را افزایش دهیم؟

سرعت سایت

سرعت سایت در رتبه‌بندی الکسا بسیار اهمیت دارد. بهتر است تمام پلاگین‌هایی که موجب کند شدن سرعت سایت شما می‌شوند را حذف کنید. درست است که این پلاگین‌ها بسیار کاربردی هستند، اما آن‌ها را تنها زمانی نصب کنید که نیازشان دارید. همچنین سعی کنید، مطالبی که کمترین بازدید را خورد‌ه‌اند و الکی کش سایت را افزایش داده‌اند را پاک کنید.
سعی کنید تمام تصاویر و ویدئوهای وبلاگ را با استفاده از ابزارهای آنلاین، تغییر اندازه داده و حجمشان را کم کنید. اگر وبلاگ شما تنها بازدیدکنندگان محلی دارد، بهتر است اطلاعات آن را ذخیره محلی کنید؛ در صورت داشتن بازدیدکنندگان بین المللی، می‌توانید از CDN استفاده کنید تا ذخیره اطلاعت (Cashing) سریع‌تر انجام شود. برای تست سرعت وبلاگ خود می‌توانید از ابزارهای آنلاین Pingdom یا GTmetrix استفاده کنید.

چگونه در کوتاهترین زمان بازدید وبلاگ خود را افزایش دهیم؟

مطالب وبلاگ را ساده بنویسید

سازمان دادن، مرتب‌سازی، استفاده از جدول، طبقه‌بندی عناوین و غیره همگی موجب می‌شوند تا حوصله خواننده سر نرود. سعی کنید از بولت و همچنین بولد کردن عناوین، زیاد استفاده کنید. از فضاهای خالی برای خلوت جلوه دادن محتوا استفاده کنید. سعی نکنید محتوا را مانند دفتر مشق سیاه کنید. هر چقدر فاصله بین پاراگراف‌ها و جملات از هم بیشتر باشند، خواننده احساس خستگی نخواهد کرد.

چگونه در کوتاهترین زمان بازدید وبلاگ خود را افزایش دهیم؟

تمام کامنت‌ها را پاسخ دهید

اغلب مخاطبان پس از خواندن مطلب یک وبلاگ، سوالاتی در ذهنشان مطرح می‌شود که سعی دارند به جواب آن‌ها برسند. آن‌ها پس از خواندن محتوای وبلاگ، تصور می‌کنند که با یک فیلسوف طرف هستند. از همین رو، در انتهای مطلب سوالاتی را مطرح می‌کنند و منتظر یک پاسخ دندان شکن از سوی ادمین می‌مانند. حالا، تصور کنید که این مخاطبان پاسخ سوال خود را دریافت نکنند؛ قطعاً دیگر به سایت شما مراجعه نکرده و وبلاگی را انتخاب می‌کنند که به مخاطبانش اهمیت بدهد.

چگونه در کوتاهترین زمان بازدید وبلاگ خود را افزایش دهیم؟

به سایت‌های پرسش و پاسخ رجوع کنید

قبل از این که به چنین سایت‌هایی مراجعه کنید، ابتدا بهتر است درباره رپورتاژنویسی مطالبی بیاموزید. رپورتاژ به این معناست که یک کالا یا هر چیزی را به صورت کاملا نامحسوس و غیرمستقیم تبلیغ کنیم. از آنجایی که بسیاری از مخاطبان در مقابل تبلیغ‌های اینترنتی از خود مقاومت نشان می‌دهند، پس بهتر است در شیوه تبلیغ وبلاگ خود در سایت‌های پرسش و پاسخ نظیر یاهو و کوئرا (Quora) نهایت دقت را داشته باشید.
برای این کار به دنبال سوالاتی باشید که جواب آن‌ها در وبلاگ شما موجود است. سپس، با چند پاسخ قاطع و دندان شکن، توجه مخاطبان را به خود جلب کرده و در انتهای پاسخ‌های خود، لینک وبلاگتان را نیز درج کنید.

چگونه در کوتاهترین زمان بازدید وبلاگ خود را افزایش دهیم؟

بهینه کردن عکس‌های وبلاگ برای موتورهای جستجو

درج عکس می‌تواند توجه بسیاری از مخاطبان را به وبلاگ‌ها جلب کند. در واقع یک وبلاگ بدون عکس، مانند یک غذای بدون نمک است. البته تنها درج کردن عکس در وبلاگ کافی نیست، بلکه باید آن را برای موتورهای جستجو بهینه کرد. برای این کار کافیست از طریق افزونه‌های سئو نظیر یوست، عکس‌ها را بارگذاری و اطلاعات دقیقی در قسمت توضیحات عکس قرار دهید. بهتر است از کلمات کلیدی مطلب خود برای عکس‌ها استفاده کنید. تصور کنید که مطلب شما درباره خرید و فروش بیت کوین است. برای درک بهتر به مثال زیر توجه کنید:

  • توضیحات غلط: 454-63ml.JPG
  • توضیحات درست: خرید-و-فروش-بیت-کوین.JPG

همچنین، می‌توانید عناوین جذاب و زیرنویس‌های مناسب برای عکس‌های خود بکار ببرید، تا مخاطبان را ترغیب به کلیک کردن بر روی آن‌ها کنید. هرگز کاهش حجم سایز عکس و کوچک کردن اندازه آن را نیز فراموش نکنید.

چگونه در کوتاهترین زمان بازدید وبلاگ خود را افزایش دهیم؟

درج لینک‌های داخلی به پست‌های قدیمی

ممکن است پس از گذشت چند ماه یا چند سال، برخی از پست‌های شما از اعتبار ساقط و یا اینکه در لابه‌لای پست‌های جدید گم شوند. برای بالا آوردن چنین پست‌هایی می‌توانید در مطالب جدید و پربازدید خود، به آن‌ها لینک دهید.
برای این کار بهتر است از ترفند کنجکاو کردن مخاطب استفاده کنید؛ به گونه‌ای که چند خط درباره موضوع پستی که قصد لینک دادن به آن را دارید، صحبت کنید و سپس با لینک دادن به آن، از مخاطب بخواهید که برای کسب اطلاعات بیشتر به این پست مراجعه کند.

چگونه در کوتاهترین زمان بازدید وبلاگ خود را افزایش دهیم؟

استفاده از لینک‌های خارجی و بک‌لینک

تصور کنید پست شما درباره یک موضوع بسیار جامع و پرطرفدار صحبت می‌کند؛ به گونه‌ای که پست شما نیز مورد توجه کاربران قرار گرفته است و شما قصد دارید به کاربران این اطمینان را بدهید که مطلب شما از بهترین منابع جهان الهام گرفته است. بنابراین، با لینک دادن به چند سایت معتبر و پربازدید، علاوه‌ بر اعتبار بخشیدن به مطلب خود، اعتماد گوگل را نیز نسبت به مطلبی که نوشته‌اید، جلب کنید. یکی از مهمترین عواملی که موجب افزایش رتبه گوگل می‌شود، تعداد و کیفیت لینک‌های خارجی است که به صفحات معتبر می‌دهید.
اما، بک‌لینک از لینک‌های خارجی تاثیر بیشتری دارد. بک‌لینک یا به عبارت ساده‌تر "لینک ورودی" به این معنی است که یک سایت خارجی به یک سایت دیگر لینک می‌دهد. شما برای این کار می‌توانید با ادمین‌های سایت‌های مختلف ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها بخواهید که به مطالب وبلاگ شما لینک بدهند.

چگونه در کوتاهترین زمان بازدید وبلاگ خود را افزایش دهیم؟

به طور مرتب محتوا تولید کنید و انتشار دهید

اگر برای مدتی محتوا تولید نکنید، گوگل متوجه خواهد شد که فعالیت خود را کم کرده‌اید؛ از این رو، به وبلاگ‌هایی امتیاز می‌دهد که فعالیت خود را دو چندان کرده‌اند. به یاد داشته باشید که فضای اینترنت، یک فضای رقابتی است. یک ورزشکار را تصور کنید. کافیست تنها یک سال در المپیک شرکت نکند، آنگاه نه تنها رتبه خود را از دست می‌دهد، بلکه به دست فراموشی نیز سپرده می‌شود. مخاطبان به دنبال وبلاگ‌هایی هستند که مدام در حال انتشار پست باشند.

چگونه در کوتاهترین زمان بازدید وبلاگ خود را افزایش دهیم؟

فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید

تقریبا، هر کاربر اینترنتی حداقل یک حساب شخصی در شبکه‌های اجتماعی دارد. خیلی از افراد به جای گشت و گذار در گوگل، در شبکه‌های اجتماعی سیر می‌کنند. بنابراین، با ایجاد یک حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی و انتشار پست‌های خود در آن، وبلاگ خود را تبلیغ کنید. سعی کنید به همان اندازه که در وبلاگ خود فعالیت دارید، در شبکه‌های اجتماعی نیز فعالیت کنید.

چگونه در کوتاهترین زمان بازدید وبلاگ خود را افزایش دهیم؟

نتیجه گیری
با رعایت تمام نکات فوق این تضمین را به شما می‌دهیم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ترافیک وبلاگ شما چند برابر شود. البته تنها به رعایت این نکات دل خوش نکنید؛ چراکه این فرایند زمانی به ثمر خواهد نشست که فعالیت شما چند برابر شود. تنها زمانی ترافیک وبلاگ خود را افزایش خواهید داد که روزانه چندین پست جذاب و با کیفیت تولید کنید.

امتیازی ثبت نشده است.