با ما در ارتباط باشید: 0314566
افزایش سرعت هاست

بسیاری از صاحبان سایت‌ها از کند بودن سرعت سایت خود شکایت دارند که در ادامه چند راهکار ایده‌آل جهت ارتقای سرعت هاست ارائه می‌کنیم.

درخواست‌های HTTP را به حداقل برسانید

طبق گفته یاهو، 80 درصد از زمان بارگذاری یک صفحه برای دانلود قسمت‌های مختلف صفحه نظیر تصاویر، قالب‌های سایت، ویدئوها و غیره صرف می‌شود. از این رو با کاهش تعداد درخواست‌های HTTP می‌توانید سرعت سایت خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید. برای این کار کافیست کارهای زیر را انجام دهید:

  • غیر فعال کردن پلاگین‌های غیرضروری
  • غیرفعال کردن کامنت‌ها
  • فشرده‌سازی فایل‌های JS و CSS
  • غیرفعال کردن اموجی‌ها
  • غیر فعال کردن Embed
  • غیرفعال کردن دکمه‌های شبکه‌های اجتماعی

افزایش سرعت هاست

استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN)

بسیاری از سایت‌ها به دلیل این که از سرورهای خارجی استفاده می‌کنند، مشکل فاصله با سرور را دارند. به گونه‌ای که این فاصله موجب شده است تا سرعت سایت کند شود. استفاده از شبکه تحویل محتوا می‌تواند این مشکل را تا حد زیادی برطرف کند. برای درک بهتر این موضوع، می‌توان آنتن‌های تلفن همراه را مثال زد. هر چقدر به این آنتن‌ها نزدیک باشید، آنتن گوشی شما نیز بیشتر است و بر عکس این قضیه نیز صادق است.
شبکه تحویل محتوا نیز مانند این آنتن‌ها عمل می‌کند. به فرض یک کاربر از ایران قصد ورود به سایتی را دارد که سرور آن در کشور ایتالیا است. شبکه تحویل محتوا می‌کوشد تا نزدیک‌ترین سرور (مثلا ارمنستان) را به کاربر نمایش دهد.

افزایش سرعت هاست

بهینه کردن تصاویر

درست است که تصاویر جلوه‌ای زیبا به محتوای سایت می‌دهند؛ اما اگر آن‌ها را بهینه نکنیم، سرعت سایت را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهند. از این رو، بهتر است قبل از این که تصاویر را بر روی سایت خود درج کنید، فرمت و سایز آن‌ها را با استفاده از ابزارهای آنلاین یا فوتوشاپ تا حد ممکن کاهش دهید. توصیه می‌شود فرمت عکس‌ها را به فرمت JPEG که نسخه فشرده شده آن‌هاست تبدیل کنید. حداکثر سایز عکس را نیز 200 کیلوبایت در نظر بگیرید. افزونه WP SMUSH می‌تواند در این راه کمک زیادی به شما بکند.

افزایش سرعت هاست

فشرده سازی و ادغام فایل‌های جاوا اسکریپت و JS

جاوا اسکریپت‌ها معمولاً به صورت غیرضروری در برخی کدهای سایت قرار می‌گیرند. درست است که استفاده از این اسکریپت‌ها باعث می‌شود تا محتوای سایت را به راحتی بارگذاری و انتشار دهیم. اما اگر آن‌ها را به درستی اجرا نکنیم، سرعت سایت را بسیار کند خواهند کرد. از این رو می‌توان با ادغام اسکریپت‌ها در غالب یک فایل فشرده، سرعت سایت را به طرز عجیبی افزایش داد.

افزایش سرعت هاست

ارتقای سایت به میزبان اختصاصی

معمولاً افرادی که به تازگی از اولین وب‌سایت خود رونمایی می‌کنند، به دلیل کمبود بودجه از میزبان (Host) مشترک استفاده می‌کنند. این بدان معناست که شما پهنای باند و سرور سایت خود را، با سایرین شریک هستید. مثل این می‌ماند که یک اتاق دانشجویی را به 10 نفر اجاره دهند. طبیعتاً امکان زندگی در چنین اتاق کوچکی با این حجم از سکنه بسیار سخت است.
اگر به طور ناگهانی یکی از وب‌سایت‌هایی که در همان سرور حضور دارد، شاهد هجوم چشمگیر ترافیک باشد، به تبع سرعت سایت شما تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. مثل این می‌ماند که یکی از ساکنین اتاق دانشجویی چند مهمان را نیز به اتاق دعوت کند. از این رو بهتر است به فکر اجاره یک سوئیت دربست باشید. سرورهای اختصاصی مانند یک سوئیت دربست، خدمات زیادی برای افزایش سرعت سایت ارائه می‌دهند.

افزایش سرعت هاست

فعال کردن لود تنبل (Lazy Loading)

به طور کلی وقتی کاربری وارد یک سایت می‌شود، تمام محتویات آن سایت شروع به لود کردن مطالب برای خواننده می‌کنند. برخی از محتواها به سرعت و همزمان لود می‌شوند، اما برخی دیگر ممکن است زمان بیشتری را برای لود شدن نیاز داشته باشند. از این رو سرعت سایت تا حد زیادی صرف لود کردن محتوای سایت می‌شود. در این حین، کاربران ممکن است زمان زیادی را برای لود شدن سایت انتظار بکشند.
حال اگر افزونه لود تنبل را فعال کنید، موارد بیشتری از محتوای سایت که در پایین صفحه قرار دارند، بارگذاری نمی‌شوند. در واقع، محتواها فقط بر اساس نیاز لود می‌شوند. این امر موجب می‌شود تا محتواها به مرور بارگذاری شوند و سرعت سایت به صورت بهینه برای لود کردن محتواها صرف شود.

افزایش سرعت هاست

افزونه‌ها و ابزارک‌ها را به حداقل برسانید

ابزارک‌ها یا افزونه‌ها می‌توانند تجربه‌های ایده‌آلی به مدیران سایت بدهند. شاید یک ابزارک توییتر در نوار کناری سایت خود داشته باشید که آخرین توییت‌ها را به شما نشان می‌دهد؛ یا شاید از ابزارک آمازون برای نمایش آخرین محصولات استفاده می‌کنید. اما وقتی تعداد این ابزارک‌ها زیاد شود، سرعت سایت شما را کند می‌کنند؛ به گونه‌ای که سایت شما باید آخرین تغییراتی که در این ابزارک‌ها رخ داده را لود و به شما نشان دهد.

افزایش سرعت هاست

استفاده از افزونه مدیریت کش

تصور کنید که یک کاربر برای خواندن یک مطلب قصد ورود به سایت شما را دارد. او مطلب خود را سرچ کرده و در آستانه کلیک کردن بر روی لینک آن قرار دارد. اگر سایت شما فاقد افزونه مدیریت کش باشد، سایت برای بارگذاری مطلب مورد نظر، باید چند مرحله را طی کند. حال تصور کنید که در مواقعی تعداد زیادی از کاربران به طور همزمان وارد سایت شما شوند. به تبع سایت شما نیاز به پردازش بیشتری برای بارگذاری مطالب دارد.
حال اگر از افزونه‌های مدیریت کش استفاده کنید، سرعت پردازش سایت چند برابر خواهد شد. افزونه مدیریت کش با ذخیره کردن نسخه‌های پردازش شده، یک نسخه کپی شده از محتوای سایت را به سایر کاربران در مواقع اوج ترافیک ارائه می‌دهد.

افزایش سرعت هاست

افزایش امنیت سایت

افراد زیادی هستند که با سرقت محتواهای مختلف از سایت‌های رقیب، سعی در افزایش ترافیک سایت خود دارند. آن‌ها راه‌های مختلفی را برای این کار انتخاب می‌کنند که یکی از آن‌ها این است که به جای آپلود کردن تصاویر خود، آدرس تصاویر سایت شما را در وب‌سایت خود درج می‌کنند. به گونه‌ای که به جای اشغال کردن پهنای باند خود، از پهنای باند سایت شما استفاده می‌کنند. امری که موجب می‌شود سرعت سایت شما کند شود. پس، هر چه زودتر دسترسی به پهنای باند سایت خود را ببندید و تمام مسائل امنیتی را اعمال کنید.

افزایش سرعت هاست

نتیجه گیری
در این مطلب از وب‌سایت پونه مدیا، شما را با روش‌های افزایش سرعت سایت آشنا کردیم. روش‌های فوق بهترین ترفندها برای ارتقای سرعت هاست سایت بود. شما می‌توانید با اعمال هر کدام از این روش‌ها سرعت سایت خود را به طور قابل ملاحظه‌ای بالا ببرید.

امتیازی ثبت نشده است.