با ما در ارتباط باشید: 0314566
تفاوت پارک دامین و ریدایرکت

برای فهمیدن تفاوت پارک دامین و ریدایرکت بهترین روش این است که به طور کامل معنی این دو اصطلاح را بدانید و با کاربرد آنها در دنیای وب آشنا باشید. در این مقاله از سایت پونه مدیا قصد داریم که تفاوت پارک دامین و ریدایرکت را به طور کامل برای شما توضیح دهیم و عقیده داریم که بهترین روش برای فهمیدن تفاوت بین دو مفهوم، این است که بدانید تعریف آن مفاهیم چیست. پس با ما همراه باشید تا تعریف ساده و قابل درکی از پارک دامین و ریدایرکت در اختیار شما قرار دهیم و در پایان یک نتیجه گیری کلی در خصوص این دو مفهوم کاربردی داشته باشیم.

تفاوت پارک دامین و ریدایرکت

تعریف ریدایرکت

به صورت ساده می توان گفت که ریدایرکت به معنی تغییر مسیر است و وقتی از این مفهوم در دنیای وب استفاده می کنیم، هدف ما این است که مسیر کاربر و ربات های موتور جستجو را تغییر دهیم. به طور کلی ما دارای دو نوع ریدایرکت موقت (302) و ریدایرکت دائمی (301) هستیم، که بنا بر شرایط وب سایت و هدف خود، از ریدایرکت مورد نظر خود استفاده می کنیم. ریدایرکت به طور کلی می تواند تغییرات زیر را در روند کار موتور جستجو و یا کاربر وارد شده به سایت شما ایجاد کند:

  • تغییر مسیر دادن از صفحه‌ای در یک سایت به صفحه ای در سایت دیگر
  • ریدایرکت از http به https و بالعکس یا به بیانی تغییر پروتکل
  • تغییر و ویرایش URL در یک سایت یا به زبان ساده تر، تغییر مسیر کاربر از صفحه a به b

اگر شما صاحب یک وب سایت هستید باید در نظر داشته باشید که موارد استفاده از ریدایرکت 301 عبارتند از:

  • انتقال دادن صفحات با آدرس قدیمی و بدون استفاده، به صفحات با آدرس جدید
  • عوض کردن آدرس یک سایت، تغییر ساختار و آدرس صفحات
  • نصب یا پاک کردن گواهینامه امنیتی SSL

تفاوت پارک دامین و ریدایرکت

تعریف پارک دامین

پارک دامین یا دامنه پارک شده (Parked domain) در شرایطی استفاده می شود که شما بخواهید کاربرانی را که دچار اشتباه تایپی می شوند و یا پسوند سایت شما را اشتباه وارد می کنند، به دامنه اصلی سایت خود هدایت کنید. برای فهم بهتر مفهوم پارک دامین، سعی می کنیم که این موضوع را یک مثال ساده، برای شما خوانندگان قابل لمس کنیم:
فرض کنید که نام دامنه اصلی شما poonehmedia.com است، ولی یک کاربر به اشتباه آدرس سایت شما را به صورت poonehmedia.ir در مرورگر خود وارد می کند. در صورتی که دامنه poonehmedia.ir روی دامنه اصلی، یعنی poonehmedia.com پارک نشده باشد، کاربر نمی تواند وارد سایت شما شود، به همین دلیل شما اصطلاحا باید دامنه‌ای که در آن از پسوند اشتباه استفاده شده است را روی دامنه اصلی خود پارک کنید. مورد بسیار مهمی که در خصوص انجام پارک دامین باید به یاد داشته باشید این است که دامنه‌ای که قصد پارک کردن آن روی دامنه اصلی خود را دارید باید فعال شده باشد و همچنین DNS های آن مطابق با هاست اولیه مورد نظر شما تنظیم شده باشند.

تفاوت پارک دامین و ریدایرکت

نتیجه گیری
دانستن تفاوت پارک دامین و ریدایرکت به شما کمک می کند که مخاطبان خود را از دست ندهید و همزمان بتوانید که از جریمه های گوگل در امان باشید، اما نکته بسیار مهمی که باید در این زمینه به یاد داشته باشید این است که اشتباهات رایج که در روند پارک دامین و ریدایرکت رخ می دهد، باعث می شود که شما نتایج معکوس بگیرید و نتوانید به نتیجه دلخواه خود برسید.
بهترین راهکار برای شما این است که از نظر کارشناسان و افراد با تجربه در این زمینه استفاده کنید. علاوه بر این امکانات اضافه مفیدی هستند که با استفاده از آنها، می توانید کسب و کار اینترنتی خود را ارتقاء دهید. توضیح در مورد خدمات مفیدی که پونه مدیا می تواند در اختیار شما قرار دهد در یک مطلب امکان پذیر نیست، به همین دلیل شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. مشاوران ما قطعا به شما کمک می کنند که راحتتر به پاسخ سوال های خود برسید.

1.0 از 5
2 سال قبل
نظر
بعد از این همه خوندن آخرش من به مقصود خودم نرسیدم
کدوم بهتر هستن؟ برای دو یا چند تا دامنه و یک محتوا.
چون من جای دیگه ای خوندم که پارک دامین روی سئو تاثیر بدی میزاره.
نمایش بیشتر
3 از 3 نفر این نظر را مفید دانسته اند