با ما در ارتباط باشید: 0314566
درامد خودکار یا passive income

درآمد خودکار یا منفعل، به درآمدی گفته می شود که فرد بدون تلاش زیاد از راه‌هایی نظیر اجاره مال، شراکت محدود و یا روش‌های ساده‌تر به سوددهی برسد. البته، درآمد منفعل نیز مانند درآمد فعال مشمول مالیات می‌شود. همچنین، درآمدی که از سبد دارایی، سود سهام، سود بانکی و معاملات همتا به همتا حاصل شود، جزو درآمد منفعل شناخته می‌شود.
به طور کلی، سه دسته درآمد در علم اقتصاد تعریف شده است که نمونه غیرفعال آن در این روزها از دو نمونه دیگر یعنی پرتفوی و فعال پیشی گرفته است. معمولا افرادی که رو به کسب درآمد به روش انفعالی می‌آورند، علاقه زیادی به مستقل بودن یا به اصطلاح رئیس خود بودن دارند. اینگونه افراد علاوه ‌بر کسب درآمد از روش‌های فوق، اقدام به درآمدزایی از طریق لاتاری، کسب و کار اینترنتی (تبلیغات) و دلالی می‌کنند.

درآمد منفعل چیست و چه فرقی با درآمد فعال دارد؟

همانطور که گفتیم، درآمد منفعل درامدی است که حاصل از اموال اجاره‌ای یا سرمایه‌گذاری است که سرمایه‌گذار به طور فعال در آن مشارکت ندارد. اما، درآمد فعال همانطور که از نامش پیداست، به درآمدی گفته می‌شود که در آن حضور فعال و همچنین تلاش فرد را می‌طلبد. به طور مثال، سرکار رفتن و درآمدزایی از طریق کار فیزیکی، نظیر کارگری یا کارمندی یک کار فعال محسوب می‌شوند.
برخی از کارشناسان تعریف زیباتری از درآمد فعال دارند؛ آن‌ها معتقدند که هنگامی که فرد زمان خود را صرف پول درآوردن کند و به ازای زحمتی که می‌کشد حقوق دریافت کند، در واقع او در حال کسب درآمد از طریق شغل فعال است. درحالی که، درآمد منفعل حتی در خواب نیز به دست می‌آید و فرد بدون اینکه هیچگونه فعالیتی داشته باشد، پول‌های زیادی به حساب او واریز می‌شوند.

درامد خودکار یا passive income

چند نمونه درآمد غیر فعال

اگر به فکر درآمد میلیونی و راحت هستید، می‌توانید از ایده‌هایی که در ادامه در اختیار شما می‌گذاریم نهایت بهره را ببرید:

  • فروش اطلاعات

برخی از کارشناسان هنوز فروش اطلاعات و کلیپ‌های آموزشی را جزو مشاغل منفعل نمی‌دانند. اما، اگر از زاویه‌ای دیگر به قضیه نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که فروش اطلاعات تمامی ویژگی‌های یک درامد خودکار نظیر سهولت فروش، سهولت در کسب درآمد، عدم نیاز به کار فیزیکی و عدم تلاش زیاد را دارد. تنها ریسکی که این روش دارد این است که اگر مطالب آموزشی شما فاقد کیفیت لازم باشد، درآمد خوبی عایدتان نخواهد شد.

  • اجاره مال

اجاره مال یک راه درآمدزایی غیر فعال است؛ به شرطی که قبل از ورود به این کار مطالعه زیادی درباره نحوه سرمایه‌گذاری داشته باشید. بهتر است بهترین مال را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. به طور مثال اجاره خانه و خودرو یکی از رایج‌ترین و در عین حال پردرآمدترین شغل‌های منفعل است.

درامد خودکار یا passive income

  • همکاری در فروش یا Affiliate Marketing

این شغل در سال 2015 به رشد خود رسید و بسیاری از افراد از آن کسب درآمد کردند. روش کار به این صورت است که یک فرد واسطه، خارج از کسب و کار اقدام به تبلیغات محصول صاحبان کسب و کار می‌کند. زمانی که این محصولات به فروش برسند، درصدی از فروش محصولات به او تعلق می‌گیرد. در واقع این روش همان بازاریابی پورسانتی است.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

همکاری در فروش

  • تبلیغات آنلاین

این روزها دیگر همه از درآمدهای میلیونی تبلیغاتی که سلبریتی‌ها انجام می‌دهند، آگاه هستند. در این روش، تنها کافیست یک پیج پربازدید داشته باشید و با انتشار تبلیغات محصول اقدام به درآمدزایی منفعل کنید. البته، این روش نیز ریسک‌های خود را دارد و اگر روزی دسترسی به اینترنت شما قطع و یا پیج شما هک شود، با چالش‌های بزرگی مواجه خواهید شد.

درامد خودکار یا passive income

  • بازار ارزهای دیجیتال

اگر شما در سال 2009 اقدام به خرید 1 عدد بیت‌کوین با قیمت 1 دلار می‌کردید، اکنون دارای 9000 دلار سرمایه بودید. 9000 برابر سود در 11 سال! خیره کننده است. شاید هر چند هزار سال یکبار چنین اتفاقی در بازار سرمایه رخ بدهد. اما اکنون بسیاری از ارزهای دیجیتال به رشد نهایی خود رسیده‌اند و تبدیل به اوراق بهادار شده‌اند؛ به گونه‌ای که مانند بازار بورس باید آن‌ها را در زمان ریزش قیمت خریداری و بلافاصله در زمان صعودی بودن بازار به فروش رساند.

  • بازار بورس

شاید، بازار بورس دیگر نیازی به توضیح نداشته باشد. کافیست، همین حالا در سایت سجام ثبت نام کنید و با خرید سهام‌های قابل رشد، اقدام به درامدزایی منفعل کنید. به همین سادگی!

درامد خودکار یا passive income

معایب درآمد غیر فعال

در حالی که درآمد غیر فعال سود زیادی برای افراد به ارمغان می‌آورد، اما دارای یک نقطه ضعف نسبتا بزرگ است؛ به گونه‌ای که برای رسیدن به سوددهی از این طریق، باید زمان زیادی را انتظار بکشید و حتی ممکن است تلاش شما بعد از چند سال نتیجه ندهد. معمولا افرادی که صبور نیستند و در کسب درآمد عجله می‌کنند، نباید وارد این حوزه شوند. درست است که درآمد منفعل در زمان سوددهی نیازی به تلاش و فعالیت خاصی ندارد، اما برای رسیدن به این نقطه باید تلاش‌های شبانه‌روزی کرد.
در مقابل، درآمدهای فعال این مزیت را دارند که ماهانه یک درآمد مشخص به افراد تعلق می‌گیرد و او می‌تواند با استناد به این موضوع برای خرج و مخارج خود برنامه‌ریزی کند. به عبارتی، این روش در کوتاه‌ مدت شما را به اهدافی که در سر داشته‌اید، می‌رساند.

مزیت درآمد غیر فعال

همانطور که گفتیم، درآمدزایی به روش منفعل نیاز صبر و حوصله داشته و در بلندمدت به نتیجه می‌رسد. اما، مدت زمان رسیدن به سوددهی و کلید موفقیت در این راه در دستان شما قرار دارد. درآمدزایی از این طریق برخلاف روش فعال هیچگونه محدودیت زمانی نداشته و نیازی نیست هر روز به محل کار خود رجوع کنید. بلکه، در خانه و با کمی ایده‌پردازی می‌توانید پس از گذشت یک بازه زمانی تبدیل به یک میلیونر مشهور شوید. در واقع، اگر تمام نکات ضروری را در این راه مد نظر قرار دهید بدون شک به موفقیت بزرگی دست خواهید یافت.

درامد خودکار یا passive income

نتیجه گیری
اگر به دنبال یک روش آسان و بدون دغدغه برای کسب درامد هستید، باید از تمامی ابزارهای موجود نظیر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده و یک راه درامدزایی مناسب ایجاد کنید. خیلی از افرادی که حتی سواد آنچنانی نداشته‌اند، توانسته‌اند با کمی ایده‌پردازی از روش غیر فعال اقدام به درآمدزایی‌های میلیونی و حتی میلیاردی کنند. پس شما نیز فورا دست به کار شوید، چراکه هر وقت ماهی را از آب بگیرید تازه است.

امتیازی ثبت نشده است.