با ما در ارتباط باشید: 0314566
کتاب بازاریابی محتوایی | جو پولیتزی

بازاریابی محتوا این روزها تبدیل به اصلی ترین روش تبلیغات و جذب مشتری شده است. با توجه به رشد روز افزون تکنولوژی و روی آوردن مردم به اینترنت و دستگاه های دیجیتال، امکان جذب آنها از طریق تبلیغات آزار دهنده و سنتی ناممکن شده است.

دیگر کسی را نمی توان در دنیا پیدا کرد که گول تبلیغات بازاریابان را بخورد. از این رو باید از طریق روش های نوین نظیر تولید محتوای جذاب اقدام به جذب مخاطب نمود.
جو پولیتزی بزرگترین کارشناس بازاریابی دیجیتال از طریق محتوا با انتشار کتابی توانست بسیاری از بازاریابان را به این روش نوین و کارآمد آشنا کند. با ما همراه باشید تا شما را با این کتاب معروف آشنا کنیم.

معرفی کتاب بازاریابی محتوا جو پولیتزی 

این کتاب 352 صفحه ای در سال 2013 منتشر شده است. به طوری که مجموعه ای از قواعد و نکات بازاریابی اینترنتی محتوا را بیان نموده و به تفصیل درباره روش های آن توضیح داده است.
این کتاب در سال 2014 توانست عنوان بهترین کتاب کسب و کار اینترنتی و تبلیغات را در آمریکا از آن خود کند. همچنین توانست بیشترین فروش کتاب در 1 سال را در سایت آمازون به خود اختصاص دهد.
در این کتاب به بازاریابان به ویژه ادمین های سایت اطلاعاتی در خصوص نحوه تولید محتوای جذاب نکاتی ارائه می شود. آنها با خواندن این نکات در خواهند یافت که چگونه از تمامی ظرفیت های خود برای تولید محتواهای علمی، کاربردی و سرگرم کننده جهت جذب مخاطب استفاده کنند.
ویژگی برجسته این کتاب لحن دوست داشتنی و سرگرم کننده آن است. تمامی اصول تولید محتوا نه به زبانی خشک بلکه با لحنی روان و جذاب بیان شده اند.
ثابت شده که اغلب افراد پس از خواندن این کتاب توانسته اند به رشد و سود خوبی در کسب و کار خود برسند. توصیه ما نیز این است تا این کتاب را برای چندبار مطالعه کنید.

خلاصه کتاب بازاریابی محتوا جو پولیتزی

در ابتدای شروع نویسنده اشاره به اطلاعتی می کند که در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار آنلاین به مخاطبان ارائه داده است. این کتاب حول محور وادار کردن مشتریان به عکس العمل از طریق بازاریابی محتوا می چرخد. به طوری که روش هایی را ارائه داده است که باعث می شود مخاطبان شما پس از انجام اصول ارائه شده در کتاب از خود واکنش نشان دهند.
کتاب به تفصیل به ارائه محتوای جذاب و با کیفیت تاکید دارد. جو پلیتزی به شما اطمینان می دهد که روش های او همگی عملی هستند.
او در این کتاب می گوید: " مخاطبان به واسطه محتوای مفید و جذاب به شما اعتماد می کنند و درباره آن حرف می زنند و آن را در شبکه های اجتماعی و غیره به اشتراک می گذارند."
جو پلیتزی به چنین محتوایی لقب "محتوای حماسی" داده است. محتوای حماسی طبق تعریف وی به محتوایی اشاره دارد که دنیایی مخاطب را تکان دهد، به او امید بدهد و به شما اعتماد کند.
کتاب به موضوعات مهم دیگری نیز اشاره دارد. این که دیگر نباید در محتواها از خود تعریف کرد و محصولات خود را بهترین دانست. دیگر دوره این کارها گذشته و مخاطب به چنین تعاریف مبالغه انگیزی توجه نمی کند. جو پلیتزی با بیان این که بیلبوردها و تبلیغات سنتی تاثیری روی مخاطب ندارند اشاره به شرکت "OpenView" می کند.
اپن ویو در بین سال های 2010 الی 2013 توانست با راه اندازی وبلاگ و تولید محتوای غنی حدود 18 هزار عضو به دست آورد. وی با تاکید این مضووع که اگر این شرکت قصد به دست آوردن این تعداد از عضو توسط بیلبورد یا تبلیغات سنتی را داشت، باید سال ها تلاش می کرد. یا بهتر است بگوییم باید چندین برابر یک وبلاگ هزینه می کرد. در ادامه راه نیز چه بسا این تعداد عضو را هم به دست نمی آورد.

6 اصل جو پولیتزی برای موفقیت در بازاریابی محتوا

همانطور که در قسمت قبل گفتیم تاکید جو پولیتزی بر روی تولید محتوای حماسی است. از این رو 6 اصل اساسی وی نیز حول محور تولید محتوای حماسی می چرخد.

اصل 1 : محتوای حماسی نیاز مخاطب را برطرف می کند

از نظر پولیتزی، محتوا باید در برگیرنده تمام نیازهای مخاطب باشد. به طوری که پاسخ روشنی به سوالات و کنجکاوی های او بدهد. او برای این کار شرکت های کوکاکولا و ردبول را مثال زده که اقدام به تولید چنین محتوهایی می کنند.

اصل 2: تولید محتوا به صورت مداوم

افراد هر روزی که از خواب بیدار می شوند با سوالات جدیدی مواجه می شوند. آنها وبلاگ شما و سایر منابع را برای دریافت پاسخ خود انتخاب می کنند. بنابراین شما باید مدام در حال یافتن سوالات جدید کاربران و پاسخ به آنها از طریق تولید محتوا باشید. زمان انتشار نیز بسیار مهم است. سعی کنید هر روز یا حداکثر هفته ای یک محتوا تولید کنید.

اصل 3: توجه به پرسونای مخاطب و لحن انسانی

محتوای حماسی باید به گونه ای نوشته شود که با روحیات خواننده سازگار باشد. شما ابتدا باید لحن برند خود را مشخص کنید، سپس متناسب با آن برای مخطب بنویسید. مثلا اگر لحن شما طنزآلود است، باید آن را طوری بنویسید که به شاکله برند شما صدمه نزند.

اصل 4: محتوا باید دارای دیدگاه خاص باشد

درست است که هیچ محتوایی نباید به طور صدردصدی جبه گیری داشته باشد. اما، بدون داشتن دیدگاه خاص و سوگیری هرگز نمی توان وبلاگ خود را نسبت به سایر وبلاگ ها متمایز ساخت. بنابراین سعی کنید دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را نیز در مقاله یا هر سبکی از محتوا بیان کنید.

اصل 5: محتوا باید فاقد تبلیغ باشد

محتوای حماسی عاری از هر گونه تبلیغ و فروش است. شما حتی اگر قصد فروش محصول دارید، تنها باید درباره آن اطلاعاتی به مشتری بدهید. اطلاعاتی مانند مشخصات فنی، مزایا، ویژگی‌ها، معایب و ...

اصل 6: محتوای حماسی همه چیز تمام است

محتوای حماسی تمامی ویژگی های یک محتوای عالی را شامل می شود. در واقع هدف نهایی از تولید محتوای حماسی همین است. محتوا باید کسب و کار شما را به خوبی معرفی و به صورت بی طرفانه و جامع به موضوعات مختلف بپردازد.
کتاب جو پولیتزی اکنون ترجمه شده و در اغلب کتابفروشی های ایران در دسترس است.

 

نظر شما در مورد این کتاب چیست؟ آیا این کتاب را مطالعه کرده اید؟ اگر جوابتان مثبت است نظر خود را در کامنت ها با ما در میان بگذارید. اگر هنوز این کتاب را مطالعه نکرده اید آیا قصد خرید آن را دارید؟

امتیازی ثبت نشده است.