با ما در ارتباط باشید: 0314566
موتورهای جستجوی ایرانی

زندگی بدون اینترنت و بالطبع موتورهای جستجو را نمی توان تصور کرد، این واقعیتی است که هیچ کس نمی تواند آن را انکار کند. ما برای کوچکترین مشکل و سوالی به جستجوگرها روی می آوریم و از آنها کمک می گیریم. این موتورهای جستجوگر نه تنها به جواب سوالات پاسخ می دهند، حتی اگر فرد کلمات خود را بنویسد غلط های او را نیز تصحیح می کند. موتور جستجوگری مانند گوگل، روزانه چند میلیارد کاربر دارد که هر کدام شاید در طول روز بیش از 10 بار گذارشان به گوگل بیفتد.   جستجوگرهایی مانند گوگل این روزها چنان قوی و قدرتمند ظاهر شده اند که افراد فکر می کنند جایگزین دیگری برای آنها وجود ندارد. اما آیا واقعا چنین است؟

کشورهای مختلفی از جمله ایران به فکر راه اندازی موتور جستجوگری بومی با توجه به زیر ساخت های فرهنگی خود برسند، تا افراد داخل کشور راحت تر بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و از آن استفاده کنند. کشورهایی مانند روسیه، چین و کره جنوبی توانسته اند موتورهای جستجوگری برای کشور خود راه اندازی کنند که از غول بزرگی چون گوگل جلو بزنند و مردم بجای گوگل از جستجوگر کشور خود استفاده کنند. ایران هم همانطور که اشاره کردیم چند سالی است که به این فکر افتاده و برنامه نویسان مختلفی روی این زمینه کار می کنند و موفق هم شده اند.

ما اکنون در کشور موتورهای جستجوی ایرانی مختلفی داریم که هر کدام چند وقتی است فعالیت می کنند و در تلاشند تا اعتماد کاربرهای ایرانی را به خود جلب کنند و کیفیت خود را به جستجوگرهای مطرح و بین المللی برسانند. این برنامه نویسان در تلاشند ویژگی های به موتورهای جستجوی بومی خود وارد که جستجوگرهای جهانی آنها را ارائه نمی دهند. مواردی مانند اخبار لحظه ای داخل کشور، قیمت طلا و ... . برنامه نویسان با بهینه سازی این موارد برای کاربران ایرانی سعی در جذب آنها دارند.

در این مطلب به معرفی 5 موتور جستجوی مطرح ایرانی که خیلی خوب ظاهر شده اند، می پردازیم پس تا انتها با ما باشید تا با آنها به خوبی آشنا شوید.

موتور جستجوگر ریسمون

موتور جستجوگر ایرانی ریسمون (Rismoon.ir)

این موتور جستجو اولین موتور جستجوگر ایرانی است و در سال 1383 راه اندازی شد. موتور جستجوگر ریسمون، یک شرکت خصوصی است و از همین رو بدون هیچ حمایتی کار خود را در این زمینه شروع کرد. این موتور جستجوگر ایرانی دو ویژگی خاص و منحصر به فردی دارد که نقطه قوت آن محسوب می شود:

1. این موتور جستجوگر قدیمی دارای قابلیتی به نام Zoom Search است و به کاربران امکان جستجو در رابطه با یک موضوع خاص مانند ورزش یا فقط شعر و ادبیات را نی دهد. همچنین با این قابلیت شما می توانید در میان کلمات کلیدی یک موضوع نیز به دنبال کلمه مورد نظر خود باشید.

2. همچنین در این موتور جستجوگر اطلاعات پایگاه تلفن ایران یا همان 118 جمع آوری و ثبت شده است. 

موتور جستجوی ریسمون به عنوان قدیمی ترین موتور جستجوگر ایرانی هفدهمین سال فعالیت خود در این زمینه را دارد به پایان می رساند. 

موتور جستجوی ایرانی یوز

موتور جستجوگر ایرانی یوز (Yooz.ir)

نام این جستجوگر ایرانی ما را به یاد یوزپلنگ ایرانی می اندازد و در واقع برگرفته از همین حیوان ملی است. موتور جستجوگر یوز در سال  1389 شمسی تاسیس شد. این موتور جستجو کار خود را با سرمایه 2 میلیون دلاری آغاز کرد. بخشی از سرمایه یوز توسط دولت تامین شد و با تبلیغات مختلف و خوب از همان ابتدا شناخته شد. مسئولان این موتور جستجوگر ایرانی ادعا کرده اند که تا کنون داده های بیش از یک میلیارد وبسایت ایرانی را گردآوری و در موتور جستجوی خود ثبت و ذخیره کرده است. آنها در این اطلاعیه همچنین عنوان کردند که با برنامه ریزی های دقیقی که انجام داده اند، توانسته اند 30 درصد از سهم جستجوری هر کاربر ایرانی را به دست آورند. موتور جستجوی ایرانی یوز اکنون در یازدهمین سال خدمت رسانی خود غیر فعال شده است. مسئولان این موتور جستجوگر در رابطه با این مسئله تاکنون هیچ بیانه ای در این رابطه اعلام نکرده است و مشخص نکرده اند که این غیرفعال شدن به موقت یا دائم است. به همین دلیل برای آگاهی بیشتر از علت این اتفاق، باید منتظر خبری از این گروه باشیم.

در رابطه با این موتور جستجوی ایرانی کاربران در توییتر زیاد صحبت نکرده اند و شاید این نشان دهنده این است که این موتور جستجو باید در زمینه تبلیغات قوی تر ظاهر شود تا بتواند خود را به افراد بیشتری بشناساند و قابلیت های خود را به آنها نشان دهد. 

موتور جستجوی ایرانی پارسی جو

موتور جستجوی ایرانی پارسی جو (Parsijoo.ir)

موتور جستجوی پارسی جو سومین موتور جستجوگری است که در ایران کار خود را آغاز کرد. پارسی جو در ابتدا سال 1389 کار خود را به صورت آزمایشی شروع کرد و در نهایت در سال 1394 نسخه کاملی از یک موتور جستجوگر را در اختیار کاربرهای ایرانی قرار داد. این موتور جستجوی ایرانی در همان سال موفق به جمع آوری و ثبت اطلاعات بیش از 1 میلیارد وب سایت فارسی شد که تاکنون قطعا بسیار بیشتر شده است. موتور جستجوی پارسی جو تقریبا محبوب ترین موتور جستجوی ایرانی است و موفق شده محبوبیت خوبی بین کاربران ایرانی بدست آورد. یکی از بزرگ ترین مزیت های پارسی جو نسبت به به دیگر موتورهای جستجو این است که علاوه بر متن قابلیت جستجو در موارد دیگری مانند موسیقی، فیلم، عکس، اپلیکیشن ها و حتی فایل های دانلود مانند pdf, word و ... را دارد. یوز در صفح اصلی خود مواردی مانند تقویم روز، آب و هوا، نقشه، ساعت شرعی، اخبار روز و اخبار بین الملل را جای داده است تا دسترسی راحتی برای کاربران فراهم آورد.

موتور جستجوی ایرانی پارسی جو تمام قابلیت هایش هم به صورت کامل ایرانی است؛ برای مثال این موتور جستجوگر ایرانی دارای نقشه، دیکشنری آنلاین، اخبار و صفحات مختلفی مانند مشاغل است که همگی توسط برنامه نویسان ایرانی نوشته شده است. موتور جستجوی ایرانی پارسی جو مانند موتور جستجوی ایرانی یوز یازدهمین سال است که به فعالیت خود ادامه می دهد. 

موتور جستجوگر پارسی جو یکی از جستجوگرهای ایرانی است که در توییتر به آن زیاد پرداخته شده است و کاربران توییتر در رابطه با آن زیاد صحبت کرده اند. یکی از دلایل آن تبلیغات پارسی جو در پاییز 1398 است که باعث شناخته شدن زیاد آن شد و به معروفیت رسید. متاسفانه یکی از نقاط ضعفی که به آن زیاد اشاره شده است، دقیق نبودن نتایج جستجو برای کاربران است. این باعث ناراحتی آنها شده زیرا از یک جستجوگر با بیش از 10 سال سابقه و تجربه انتظاری بیش از این را داشته اند. 

موتور جستجوی ایرانی سلام

موتور جستجوی ایرانی سلام (Salam.ir)

چهارمین موتور جستجوی ایرانی که قصد معرفی آن را داریم، موتور جستجوگر سلام است. این موتور جستجوگر با استفاده از الگوریتم های خاصی و مهندسی شده ای که توسط برنامه نویسان ایرانی نوشته شده، دقیق ترین نتیجه نزدیک به به موضوع کاربر را برای او می آورد. نکته قابل توجه در رابطه با این موتور جستجوگر که باید به آن اشاره کرد این است که، موتور جستجوی سلام هنوز نسخه آزمایشی است و به صورت رسمی از طرف شرکت به عنوان یک موتور جستجوی کامل ارائه نشده است و همچنان مشغول کار و جمع آوری اطلاعات بر روی آن هستند. موتور جستجوی سلام برای جمع آوری اطلاعات و تحویل آن به کاربر از موتورهای دیگری مانند گوگل، bing، ask، blekko و ... کمک می گیرد. شما در این موتور جستجو می توانید از اینترنت گردی خود نهایت لذت را ببرید زیرا در این موتور جستجوگر هیچ تبلیغ و نمایش پاپ آپی وجود ندارد که مزاحم شما شود و در صورت وجود داشتن چنین چیزی، می توانید به راحتی آن را بلاک کنید. 

کاربران توییتر پس از شروع کار این موتور جستجوگر از آن استقبال کرده اند و از نقاط قوت این موتور جستجو تعریف کرده اند. یکی از مواردی که مذاق کاربران این سایت خوش آمده است، دسترسی راحت افراد به تمام اشعار، زندگینامه ها، فرهنگ لغات و خیلی موارد دیگر است و از سرعت بالای آن تعریف کرده اند. 

موتور جستجوگر ایرانی جس جو

موتور جستجوگر ایرانی جس جو ( jasjoo.com)

این موتور جستجوگر ایرانی یکی از قدیمی ترین موتورهای جستجوگر بومی است که چیزی از پارسی جو کم ندارد و بصورت تنگاتنگ با آن رقابت می کند. این موتور جستجوگر ویژگی هایی دارد که نسبت به دیگر موتورهای جستجوگر آن را متمایز و منحصر به فرد می کند. شما با جس جو می توانید در کنار جسنجوی سوال یا مطلب مورد نیاز خود، از امکاناتی مانند ترچمه آنلاین، آرشیو کامل تصاویر و فیلم، اخبار به روز ایران و جهان و ... استفاده کنید. مطالب این موتور جستجوگر بومی به 5 بخش سرگرمی، اخبار و وقایع روز، سلامتی و خانواده تقسیم شده است. شما می توانید در هر بخش به جستجوی مطلب مورد نیاز خود بپردازید و ساعت ها سرگرم شوید و به جواب سوالات خود برسید. یکی از ویژگی های موتور جستجوگر جس جو، تبدیل نوشته های افراد از فینگیلیش به فارسی است.

این ویژگی بسیار عالی کار گشتن و سرچ کردن را برای افراد راحت تر از پیش می کند و فرد حتی بصورت فینگیلیش هم می تواند در این سایت در کادر جستجو بنویسد و سایت آن را به فارسی تبدیل کرده و مطالب مرتبط با موضوع جستجوی او را بیاورد. در توییتر کاربران در رابطه با این موتور جستجوگر بومی هیچ صحبتی نکرده اند و این نشان دهنده این است که این برنامه برای شناسناندن خود ضعیف وارد عمل شده است. جس جو با توجه به ویژگی های خوبی که دارد می تواند کاربران بیشتری را به خود جذب کند، پس باید در این زمینه تلاش و خلاقیت بیشتری به خرج دهد.

موتور جستجوگر ایرانی ذره بین

موتور جستجوگر ایرانی ذره بین

ذره بین جدیدترین موتور جستجوگر بومی است. این موتور جستجوگر هفدهم اسفندماه سال 1399 توسط شرکت همراه اول رونمایی شد. این موتور جستجو دارای قابلیت های جدید و خوبی نسبت به دیگر موتورهای جستجوگر بومی است. این موتور جستجوگر ایرانی امکان جستجو بین همه سایت ها را دارد و میزان هزینه اینترنت مصرفی آن برای سایت های ایرانی نیم بها و برای سایت های بین المللی تمام بها است. این موتور جستجوگر بومی دارای ویژگی های مختلفی است از جمله زبان این برناه کاملا فارسی‌ است. همچنین در ذره بین شما امکان جستجوی راحت و دسترسی طبقه بندی شده و آسان به متن، تصویر، ویدئو را دارید.
از آنجایی که این موتور جستجوگر بسیار جدید است و مدت زمان زیادی از رونمایی آن نمی گذرد، کاربران در توییتر در رابطه با آن نظری را عنوان نکرده اند.

امتیازی ثبت نشده است.

سؤالات متداول سئو سایت

بعد از شروع سئو، چقدر طول می‌کشد تا به صفحه اول گوگل برسم؟

پروژه سئو، یک فرایند پیوسته است که به تلاش، مداومت و صبر نیاز دارد. علاوه بر این عواملی مانند میزان رقابت در حوزۀ کاری شما، سختی کلمات کلیدی، بودجه و ... هم در سرعت رسیدن شما به صفحه اول گوگل تأثیر دارد.

قیمت سئو سایت من چقدر می‌شود؟

قیمت سئو هم مانند زمان رسیدن شما به رتبه 1 گوگل به مواردی بستگی دارد که در پروژه‌های مختلف، متفاوت خواهد بود. برای مثال قیمت سئو برای پروژه یک سایت فروش جواهرات، با قیمت سایت آهن آلات به کلی متفاوت خواهد بود. برای اطلاع از قیمت پکیج‌های سئو پونه مدیا می‌توانید به صفحه قیمت سئو در سایت مراجعه کنید یا با کارشناسان ما در پونه مدیا تماس بگیرید.

کدامیک از خدمات سئو پونه مدیا برای من بهتر است؟

جواب این سؤال کاملاً به شرایط کسب‌وکار شما بستگی دارد. باید ببینید که در چه حوزه‌ای کار می‌کنید و رقبای شما در چه سطحی هستند. از طرفی بودجه شما هم در انتخاب خدمات تعیین‌کننده است. پیشنهاد می‌کنیم که با ما تماس بگیرید تا بتوانیم با بررسی کامل شرایط شما بهترین پکیج خدمات سئو را به شما پیشنهاد کنیم.

آیا واقعاً به سئو نیاز داریم؟

صددرصد! بدون سئو صدای شما به گوش هیچ کس نمی‎رسد. سئو شما را به صفحه اول گوگل می‌آورد و در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهد. همین دیده شدن احتمال تبدیل مخاطب به مشتری را به وضوح افزایش می‌دهد.