با ما در ارتباط باشید: 0314566
محتوای ستونی یا پیلار کانتنت چیست؟

به احتمال بسیار زیاد می‌دانید که محتوا پایه و اساس یک استراتژی موفق سئو است. زمانی محتوا با مشکل روبه‌رو می‌شود که شرکت‌ها بیش از آنکه به ارزش اطلاعات موجود در محتوا بپردازند، بر تعداد پست‌های سایت‌ها تأکید می‌کنند. ارسال بیش از حد پیام‌ها، نوتیفیکیشن‌ها و ایمیل‌ها باعث نمی‌شود که سایتتان بازدید بیشتری پیدا کند، بلکه برعکس این فعالیت‌ها کسب و کار شما را نابود می‌کنند. بد نیست بدانید که افرادی که در اینترنت جستجو می‌کنند واقعاً بدنبال محصولات یا خدمات نیستند، بلکه به دنبال راه حلی برای مشکلات خود هستند. تحقیقات نشان می‌دهند که استراتژی‌های بلند مدت تولید و انتشار محتوا برای کاربر مفیدتر و جذاب‌تر است و همین رویه باعث افزایش رتبه سایت‌ها در موتورهای جستجو می‌شود که در نهایت بازدید سایت را به شدت افزایش می‌دهد. بیش از 70٪ از بازاریابان ادعا می‌كنند كه محتوا برای استراتژی بازاریابی آنها بسیار مهم است اما تنها 27٪ تلاش‌های خود را بسیار موفق ارزیابی می‌کنند. دلیل این موضوع این است که تولید محتوای باکیفیت دشوارتر از آن چیزی است که همه تصورش را می‌کنند.
یکی از بهترین استراتژی های سئو و مهم ترین روش‌های تولید محتوایی که خوانندگان را درگیر و به عنوان منبعی بی‌بدیل عمل کند، ایجاد محتوای ستونی است.

محتوای ستونی یا پیلار کانتنت چیست؟ 

پیلار کانتنت چیست؟

محتوای ستونی  یک محتوای آموزنده است که دانش بی‌نظیری را درباره یک موضوع خاص به مخاطب ارائه می‌دهد. محتوای ستونی محتوایی است که به هر سوالی که کاربر ممکن است در مورد یک موضوع مشخص جستجو کند پاسخ کامل و جامعی می‌دهد. این محتوا و صفحات لینک شده به آن خوانندگان را مجبور به مطالعه یک محتوای طولانی می‌کند تا در نهایت به پاسخ مورد نظرشان دست پیدا کنند.

ویژگی‌های اصلی محتوای ستونی عبارتند از:

  • یک مشکل را حل می‌کند و یا یک سوال را با اطلاعات جامع و بسیار دقیق پاسخ می‌دهد.
  • از نظر جزئیات با محتوای دیگر موضوع متفاوت است.
  • ترکیبی از محتوای قابل اعتماد، مفید و جذاب است.

در حوزه تولید محتوای سایت، محتوای ستونی یا پیلار کانتنت به محتوایی بسیار بزرگ اطلاق می شود که می‌توانید آن را به تعدادی محتوای کوچکتر تبدیل کنید تا تمام آن کانال‌ها و مسیرهایی را که در حال حاضر قصد دارید پرکنید را تقویت کند. با تمرکز بر ایجاد یک محتوای ستونی واحد، به راحتی می‌توانید آن را به پست‌های سایت، اینفوگرافیک‌ها، ویدیوها، ایمیل‌ها و به‌روزرسانی‌های شبکه‌های اجتماعی و موارد دیگر تبدیل کنید، تا انواع مختلفی از خریداران را از کانال‌های مختلف جذب سایت خود کنید

پیلار کانتنت چیست؟ 

محتوای خوشه ای و اهمیت آن در محتوای پیلار

محتوای خوشه‌ای محتوای اصلی شما را پشتیبانی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا زیرشاخه‌های موضوع اصلی خود را با جزئیات بیشتری توضیح دهید. شما می‌توانید آنها را به عنوان سیلوهای محتوایی تصور کنید که در تمامی عناوین فرعی ممکن برای هر موضوع ساخته شده است. محتوای خوشه‌ای معمولاً مطالبی هستند که شما هر هفته منتشر می‌کنید، مانند ویدیوها و پست‌های وبلاگ.

مزایای محتوای ستونی یا پیلار کانتنت

جمع آوری تمامی اطلاعات لازم در یک صفحه
این محتوا تمامی اطلاعاتی که مخاطبان شما در مورد یک موضوع جستجو می‌کنند را در یک مکان برایشان فراهم می‌کند. اما محتوای ستونی مزایای بیشتری برای مالکین سایت‌ها دارد، از جمله:

توقف بیشتر در سایت‌هایی با محتوای ستونی
هرچه محتوای بیشتری برای کاربران در دسترس باشد، زمان بیشتری را برای خواندن این مطالب صرف می‌کنند.

کاهش میزان جستجوی بی‌نتیجه کاربران
اگر کاربران آنچه را که در اینترنت جستجو می‌کنند را در سایت شما پیدا کنند، برای یافتن منابع دیگر به گوگل مراجعه نمی‌کنند.

بازدید نامحدود از محتوای ستونی
محتوای ستونی یک محتوای همیشه سبز است، بنابراین با گذشت زمان از ارزش آن کاسته نمی‌شود و همیشه علاقه‌مندان خود را دارد.

رتبه بالای گوگل
تعداد کلمات بالا و در نتیجه میزان زیاد کلمات و عبارات کلیدی در متن محتوا و تعداد زیاد بک لینک‌ها مواردی هستند که تجربه کاربر را بهبود می‌بخشند و در نتیجه در رتبه بندی گوگل نیز تاثیر می‌گذارند.

اگر می‌خواهید از این ابزار قدرتمند در سایت خود استفاده کنید، به مراحل پنج‌گانه زیر برای ایجاد محتوای ستونی خود نگاهی بیندازید.

مزایای محتوای ستونی یا پیلار کانتنت 

مرحله اول
مخاطبان خود را درک کنید: ساخت محتوای ستونی برای سایت‌ شخصی یا تجاری شما نیاز به شناخت مخاطب و در پی آن نیازهای مخاطب دارد. موضوعاتی که برای پرداختن انتخاب می‌کنید باید در میان مخاطبان شما مورد توجه قرار بگیرد. اگر قصد دارید از طریق محتوا بر روی مخاطبانتان تاثیر بگذارید و آنها را با اطلاعات، محصولات و خدمات خود آشنا کنید، بسیار مهم است که محتوای شما برای این افراد قابل خواندن و جذاب باشد. برای شناسایی مخاطبانتان باید به سوالات زیر که توسط گوگل ارائه شده است پاسخ دهید:

  • مخاطبان من در درجه اول مرد هستند یا زن؟
  • میانگین سنی مخاطبان من چند سال است؟
  • اعضای مخاطب من از نظر جغرافیایی کجا قرار دارند؟
  • وضعیت اقتصادی-اجتماعی مخاطبان من چگونه است؟

مرحله دوم
مهمترین نیازهای خوانندگان خود را شناسایی کنید: اکنون که می‌دانید مخاطبان شما چه افرادی هستند، وقت آن است که موضوعاتی را که در ذهن آنها وجود دارد را کشف کنید، زیرا درک نیازهای آنها به شما کمک می‌کند تا موضوعات مرتبط را برای هر یک از محتواهای ستونی خود فراهم آورید. برای رسیدن به این هدف باید به دو سوال زیر پاسخ دهید:

  • مخاطبان شما در شبکه‌های اجتماعی درباره چه چیزهایی صحبت می‌کنند؟
  • رقبای شما از چه نوع محتوای ستونی استفاده می‌کنند؟

مزایای محتوای ستونی یا پیلار کانتنت 

مرحله سوم
محتوای خوب ایجاد کنید: در این مرحله از فرایند، شما باید چند ایده برای محتوای ستونی داشته باشید که نیازهای کنونی کاربران شما را برآورده کند! یعنی برنامه‌ای برای آینده نچینید و به حال توجه کنید. وقتی به فرایند تولید محتوا نزدیک می‌شوید، به یاد داشته باشید که مقالات مربوط به ستون شما باید به قدری مفید و جذاب باشند که مخاطبان احساس کنند مجبور هستند صفحه شما را علامت گذاری کنند و آنها را با دوستان، اعضای خانواده و همکاران خود به اشتراک بگذارند.

مرحله چهارم
محتوای ستونی خود را به طور منظم تبلیغ کنید: هنگامی که محتواهای ستونی خود را ایجاد و منتشر کردید، آخرین کاری که باید انجام دهید این است که آنها را در معرض دید مخاطبان خود قرار دهید و آنها را در مکان‌های مختلف تبلیغ کنید.
مرحله پنجم
محتوای ستونی را در صورت نیاز به‌روز کنید: مراقب هرگونه تغییر در صنعت خود باشید که در صورت لزوم محتوای ستونی را به سرعت به‌روزرسانی کنید. توجه داشته باشید که این نوع محتوا پایه‌های کل سایت شما محسوب می‌شوند و باید همیشه از بقیه مطالب شما جدا باشند. به‌روزرسانی پست‌ها به طور منظم به افزایش رتبه بندی گوگل کمک می‌کند. اما فراموش نکنید که تاریخ واقعی محتوای ستونی را به‌روز کنید زیرا گوگل برای تشخیص اینکه محتوای شما واقعا به‌روز شده است، به آن تاریخ مراجعه می‌کند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استراتژی های موثر بازاریابی محتوا با کارشناسان ما در پونه مدیا در ارتباط باشید.

امتیازی ثبت نشده است.