با ما در ارتباط باشید: 0314566
سوالات استخدامی دیجیتال مارکتینگ

اگر می‌خواهید به عنوان یک دیجیتال مارکتر در آژانس های بازاریابی استخدام شوید، این مطلب راهنمای بسیار خوبی برای شماست. با ما در رسانه پونه همراه باشید. ما شما را آماده می کنیم تا با سربلندی آزمون استخدامی دیجیتال مارکتینگ را در بزرگ ترین شرکت های سئو پشت سر بگذارید.

سوالات مصاحبه کارشناس دیجیتال مارکتینگ

راستش را بخواهید هیچ قالب استانداردی برای سوالات مصاحبه‌ کارشناس دیجیتال مارکتینگ وجود ندارد. این فرایند بسته به شرکت و مصاحبه کننده متفاوت خواهد بود. کارفرمایان برای اینکه ببینند آیا شما مناسب این نقش هستید، دانش دیجیتال مارکتینگ و مهارت‌های فنی شما را آزمایش می‌کنند. علاوه بر این، می‌توانید انتظار داشته باشید که از شما سوالات شخصی-رفتاری نیز بپرسند؛ سوالاتی که عادات کاری، تجربه و شخصیت شما را آشکار می‌کنند. برای آمادگی در مصاحبه دیجیتال مارکتینگ، باید شرکت، نقش و الزامات را درک کنید و بتوانید ارزشی را که می‌توانید به عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ به کسب و کار آنها اضافه کنید را توضیح دهید.

سوالات استخدامی دیجیتال مارکتینگ  

لیست سوالات مصاحبه کارشناس دیجیتال مارکتینگ

مهارت‌های فنی
سوالات مهارت‌های فنی، توانایی شما را در اجرای استراتژی‌ها و ابزارهای اساسی مورد آزمایش قرار می‌دهد. برای این سوالات، می‌توانید به پروژه‌ها و نتایج دیجیتال مارکتینگ گذشته خود مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که تفکر و روند کار خود را به وضوح بیان کنید. چند نمونه از سوالات فنی دیجیتال مارکتینگ شامل موارد زیر است:

لیست سوالات مصاحبه کارشناس دیجیتال مارکتینگ

  • روش معمول شما برای استراتژی سئو چیست؟
  • از چه ابزارهای دیجیتال مارکتینگ تا کنون استفاده کرده‌اید؟
  • کمپین های دیجیتال مارکتینگی را که از ابتدا تا انتها روی آن کار کرده‌اید، شرح دهید. چه رویکردهایی را در پیش گرفتید، با چه چالش‌هایی روبرو بودید و چگونه موفق شدید؟
  • به نظر شما بزرگ‌ترین چالش در دیجیتال مارکتینگ چیست؟
  • توضیح دهید که چگونه متوجه می‌شوید یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق نیست.
  • به نظر شما کدام یک از بسترهای رسانه‌ اجتماعی برای نام تجاری ما مناسب‌تر است؟
  • چگونه می‌توانید بلافاصله ترافیک سایت ما را افزایش دهید؟

 

سوالات شخصی
کارفرمایان نه تنها به دنبال یک کارشناس با مدارک و سوابق کار عالی هستند، بلکه شخصیت و سبک کاری فرد مصاحبه شونده به عنوان همکار برای آن‌ها در اولویت قرار دارد. کارفرمایان برای آشنایی بیشتر با شما ممکن است سوالات شخصی زیر را بپرسند:

  • بزرگترین دستاورد شما چیست؟
  • بزرگترین نقاط قوت شما چیست؟
  • بزرگترین نقاط ضعف شما چیست؟
  • در چه محیط تیمی‌ای پیشرفت می‌کنید؟
  • به نظر شما بهترین روش مدیریت چه روشی است؟
  • چرا می‌خواهید برای شرکت ما کار کنید؟
  • چرا شرکت ما باید شما را استخدام کند؟
  • در پنج سال آینده خود را کجا تصور می‌کنید؟

 سوالات شخصی

مدت زمان مصاحبه با کارشناس دیجیتال مارکتینگ

مصاحبه‌ کنندگان عموما ۳۰ دقیقه زمان برای مصاحبه در نظر می‌گیرند. در صورتیکه که شما ۳۰ دقیقه کامل به سوالات مصاحبه کننده پاسخ دهید به این معنی است که مصاحبه احتمالا موفقی را پشت سر گذاشته‌اید. اما همیشه آن‌طور که می‌خواهید پیش نمی‌رود! بر اساس یک نظرسنجی که به تازگی از کارشناسان دیجیتال مارکتینگ عضو سایت LinkedIn به عمل آمده است، ۳۸٪ از این متخصصان معتقد بوده‌اند که مصاحبه باید 45 دقیقه طول بکشد. به نظر آن‌ها اگر مصاحبه‌ای حدود 45 دقیقه به طول انجامید، نشان می‌دهد که کارفرما قصد دارد شما را استخدام کند. اگر مصاحبه شما کمتر از ۱۵ دقیقه زمان ببرد، به این معنی است که شما حداقل شرایط لازم را برای این نقش ندارید، بنابر این کارفرما علاقه‌ای به هدر دادن زمان خود نداشته است. از عوامل تاثیرگذار در این نوع مصاحبه کوتاه مدت می‌توان به انتخاب لباس نامناسب اشاره کرد، زیرا اولین برداشت از شما ظاهرتان است.
این را به یاد داشته باشید که تمامی این موارد نکاتی است که افراد بر حسب تجربه به آن رسیده‌اند؛ بنابراین اگر در مصاحبه‌ای شرکت کردید و بعد از بیست دقیقه مصاحبه‌تان به اتمام رسید، ناامید نباشید و خیال نکنید که از دید کارفرما صلاحیت لازم را نداشته‌اید. یادتان نرود که نه شما و نه کارفرمای‌تان آدم آهنی نیستید که همه چیز را طبق برنامه پیش ببرید. ملاک انتخاب یا عدم انتخاب شما همیشه کیفیت جلسه‌ی مصاحبه است و نه زمان آن.

مدت زمان مصاحبه با کارشناس دیجیتال مارکتینگ 

تعداد سوال لازم برای مصاحبه استخدام دیجیتال مارکتینگ

تعداد سوال لازم برای مصاحبه کارشناس دیجیتال مارکتینگ بستگی به نوع مصاحبه دارد. اگر مصاحبه اینترنتی باشد بی‌شک زمان کمتری برای مصاحبه صرف می‌شود و انتظار سوالات کمتری نسبت به مصاحبه حضوری وجود دارد. در مصاحبه‌های اینترنتی به طور معمول پنج سوال اساسی پرسیده می‌شود. در خصوص مصاحبه حضوری اما نمی‌توان تعداد مشخصی را بیان کرد زیرا زمان مصاحبه طولانی‌تر است و ممکن است در دقایق پایانی مصاحبه سوالات بیشتری پرسیده شود.

آیا کارشناس دیجیتال مارکتینگ آزمون عملی یا تئوری لازم دارد؟

بی‌شک داشتن مدارک مرتبط با دیجیتال مارکتینگ برای کارشناس دیجیتال مارکتینگ امتیاز محسوب می‌شود. درست است که سابقه و تجربه کار امتیاز مهمی برای افراد به شمار می‌رود، اما گذراندن دوره‌های دیجیتال مارکتینگ نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در طول مصاحبه اما هیچگونه آزمونی از فرد گرفته نمی‌شود و تنها پاسخ‌هایی که به مصاحبه کننده می‌دهید و همچنین داشتن یک رزومه قوی برای شما کافی خواهد بود.

نکاتی برای کاهش استرس مصاحبه کارشناس دیجیتال مارکتینگ

سوالاتی که در این مطلب برای شما جمع‌آوری شده‌اند را پاسخ دهید. یک تایمر بردارید و به تک تک سوالات با آرامش کامل و با صدای رسا پاسخ دهید.

  • از یک دوست درخواست کنید با شما یک مصاحبه ساختگی انجام دهد و شما را ارزیابی کند.
  • پاسخ‌های خود را با دوربین لپ‌تاپ یا گوشی تلفن همراه ضبط کنید و سپس به چهره خود به جای مصاحبه کننده نگاه کنید. با این روش می‌توانید تشخیص دهید که آیا
  • باید صاف بنشینید یا نگاه خود را کمتر تغییر دهید و یا دستان‌تان را کمتر تکان دهید.

نکاتی برای کاهش استرس مصاحبه کارشناس دیجیتال مارکتینگ 

در جلسه مصاحبه استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ چه سوالاتی پرسیده می‌شود؟

خب حالا که تا حدودی با جلسه‌ی استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ و فضای حاکم بر آن آشنا شدید، بیایید ببینیم چه سوالاتی به احتمال زیاد در این جلسه مطرح می‌شود تا بتوانید خود را برای آن آماده کنید:

  1. از نظر شما دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا علاقمند به ادامه فعالیت در این زمینه کاری هستید؟

برای جواب به سوالاتی از این دست بهتر است در مورد شرکتی که به آن مراجعه کرده‌اید صادق و هیجان زده باشید. دلایل علاقه‌تان به دیجیتال مارکتینگ و چالش‌هایی که منتظر مواجه شدن با آن‌ها هستید را بیان کنید. برای مثال به پاسخ‌های زیر دقت کنید:

  • من علاقمند به بازاریابی و فناوری هستم و دیجیتال مارکتینگ به من این امکان را می‌دهد که در هر دو زمینه به صورت همزمان فعالیت کنم.
  • در حال حاضر دیجیتال مارکتینگ یکی از تخصص‌های مورد توجه است و آینده روشنی دارد. با توجه به اینکه فردی بلند پرواز هستم و همیشه علاقه دارم در زمینه کاری پیشرفت کنم و حرفه‌ای‌تر شوم به دنبال فعالیت در دیجیتال مارکتینگ هستم.
  • دیجیتال مارکتینگ تخصصی‌ است که به سرعت در حال پیشرفت است و من می‌خواهم شغلی داشته باشم که به سرعت تغییر کند.
  1. دیجیتال مارکتینگ را چگونه طبقه بندی می‌کنید؟

مطالب مرتبط با دیجیتال مارکتینگ را بخوانید و ببینید منابع معتبر این حوزه (وب سایت هایی مانند HubSpot) دیجیتال مارکتینگ را به چند دسته تقسیم کرده‌اند و چطور آن را تحلیل و تفسیر می‌کنند.

  1. کارآمدترین و مفیدترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اگر مبتدی هستید اما دوره دیجیتال مارکتینگ را گذرانده‌اید، برخی از ابزارهای رایج مانند Keyword Planner، Search Console ، Google Analytics و غیره را می‌شناسید. این سوال برای مصاحبه دیجیتال مارکتینگ پیشرفته نیز پرسیده می‌شود و بنابراین خوب است از برخی از ابزارهای رایج دیجیتال مارکتینگ که توسط متخصصان صنعت استفاده می‌شود آگاه باشید.

  1. چرا فکر می‌کنید بازاریابی آنلاین در مقایسه با بازاریابی آفلاین برای شرکت ما سودمندتر خواهد بود؟

این یک سوال متداول است که از مبتدیانی که مشتاق ورود به دنیای بازاریابی اینترنتی هستند پرسیده می‌شود. پاسخ به این سوال می‌تواند شخصی باشد و شما می‌توانید دلایل و ترجیحات خود را داشته باشید، با این وجود ما چند پاسخ برای شما آماده کرده‌ایم:

  • در مورد تغییر و تحولات مداوم تکنولوژیکی صحبت کنید.
  • در خصوص اینکه چگونه سیستم عامل‌های بازاریابی آنلاین روش‌های بسیار مناسبی برای دسترسی به مخاطبان بیشتر است صحبت کنید.
  • بازاریابی آنلاین تجزیه و تحلیل سریع وظایف انجام شده، میزان هزینه و نرخ بازگشت سرمایه را ارائه می‌دهد. دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا کسب و کار مشتریان را سریعتر و بهتر توسعه دهید.
  • دیجیتال مارکتینگ توسط کسب و کارهای کوچک و متوسط نیز استفاده می‌شود، بنابراین فرصت‌های شغلی زیادی برای این تخصص وجود دارد.
  1. آیا معتقدید که دیجیتال مارکتینگ محدودیت‌ها یا چالش‌هایی دارد و چگونه می‌توانید بر آن‌ها غلبه کنید؟

در این مورد می‌توانید در این باره صحبت کنید که در حال حاضر رایج‌ترین نوع بازاریابی دیجیتال مارکتینگ است، اما بازاریابی سنتی نیز به دلایلی موفقیت آمیز بوده و برای نسل‌های قبلی جذاب و کاربردی بوده است. اما باید با تکنولوژی عصر حاضر همگام شد و از ابزارهای ویژه‌ای که وجود دارند برای رفع چالش‌های دیجیتال مارکتینگ استفاده کرد.

  1. تفاوت بین دیجیتال مارکتینگ و برندسازی چیست؟

برای پاسخ دادن به این سوال باید تمامی نکات را واضح بیان کنید و از هرگونه پاسخی که ایجاد همپوشانی می‌کند جلوگیری کنید. برای مثال به این موارد اشاره کنید:

  • دیجیتال مارکتینگ پیام مشخص و مورد نظر یک کسب و کار خاص را به مخاطبان هدف منتقل می‌کند.
  • برندسازی تبلیغات کلی یک برند خاص (آنچه که نمایانگر شرکت باشد) برای جذب مخاطبان بیشتر است.
  1. استراتژی شما برای بهبود تجارت فعلی ما از طریق دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به شما توصیه می‌کنیم از قبل در مورد کسب و کار مورد نظر اطلاعات مفید کسب کنید و آن‌ها را به خوبی بشناسید. رقبای شرکت مورد نظر را پیدا کرده و آن‌ها تجزیه و تحلیل کنید. نقاط قوت شرکت مصاحبه کننده را شناسایی کنید و از آن‌ها یک فهرست تهیه کنید. استراتژی‌های مورد نظر را براساس اطلاعات قبلی تهیه کنید و برای مصاحبه کننده توضیح دهید. سعی کنید از استراتژ‌ی‌هایی رونمایی کنید که خلاقیت شما را نیز به چالش بکشد و مصاحبه کننده را تحت تاثیر قرار دهد.

  1. توضیح دهید سئو چیست؟

درباره سئو، خدمات سئو سایت و اهمیت آن بخوانید. سئو مهم‌ترین ابزار کار یک دیجیتال مارکتر است. بنابراین باید آن را به خوبی درک کرده باشید. آموزش سئو پونه مدیا منبع خوبی هستند برای این که پیش از مصاحبه خودتان را آماده کنید.

  1. PPC (پرداخت به ازای کلیک) چیست؟ از چه روش‌هایی می‌توانید PPC را موثرتر کنید؟

PPC مخفف pay-per-click است، یک مدل بازاریابی اینترنتی که در آن تبلیغ کنندگان به ازای هر بار کلیکی که بر روی تبلیغاتشان می‌شود، هزینه‌ای پرداخت می‌کنند. در مورد چگونگی تأثیرگذاری PPC بر سئو استفاده از کلمات کلیدی، تبلیغات گروهی، کاهش هزینه‌ها، بهبود امتیاز و کاهش کلمات کلیدی منفی صحبت کنید.

  1. چرا رسانه‌های اجتماعی برای یک کسب و کار مهم هستند و به نظر شما موفق‌ترین شبکه‌های اجتماعی کدامند؟

پاسخ به این سوال ساده است. زیرا شرکت‌ها از اهمیت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی آگاه هستند. بنابراین، فقط از مرتبط‌ترین رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نام ببرید که با زمینه فعالیت شرکت مصاحبه کننده مرتبط است به آنها در رسیدن به اهداف و افزایش مخاطبان کمک می‌کند.

  1. چه کمپین موفقی در رسانه‌های اجتماعی اجرا کرده‌اید؟

به عنوان یک متخصص رسانه‌های اجتماعی، شما مسئول برنامه‌ریزی و اجرای کمپین‌ها خواهید بود، بنابراین باید اطلاعاتی در مورد کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی که مدیریت کرده‌اید و نوع رویکردتان اطلاعات مورد نیاز را ارائه دهید. مصاحبه شونده‌های باهوش باید بتوانند مسائلی را که تجربه کرده‌اند و نحوه برخورد با آنها را با بیانی شفاف شرح دهند. نوع رویکرد، اهداف پیگیری شده و روش‌های دستیابی به اهداف را توضیح دهید و در نهایت نتایج بدست آمده را شرح دهید.

  1. در ۵ سال آینده خود را کجا می‌بینید؟ (با توجه به حرفه دیجیتال مارکتینگ)

مصاحبه کننده را متقاعد کنید که به دیجیتال مارکتینگ متعهد هستید و به این زمینه کاری علاقه دارید، چشم‌انداز بلند مدتی برای آن دارید و مهمتر از همه، مشتاق یادگیری بیشتر هستید. فراموش نکنید که این سوالات را با اعتماد به نفس کامل و خلاقیت پاسخ دهید.

 در جلسه مصاحبه استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ چه سوالاتی پرسیده می‌شود؟

این‌ها تنها بخشی از سوالاتی است که در یک جلسه مصاحبه استخدام ممکن است با آن مواجه شوید. بسته به این که کارفرمایی که برای آن آزمون می‌دهید در چه حوزه‌ای فعالیت می‌‎کند و چه درکی از دیجیتال مارکتینگ دارد، سوالات می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال اگر برای یک آژانس بازاریابی مصاحبه می‌شوید، کار سخت‌تری را در پیش دارید زیرا مدیر یک آژانس بازاریابی دیجیتال زیروبم این حرفه را از بر است و خوب می‌داند که کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید چه ویژگی‌‌هایی داشته باشد.
برای این‌که به بهترین شکل برای مصاحبه استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ آماده باشید، در وهله‌ی اول باید تجربه و تخصص کافی را در این زمینه داشته باشید و بعد با مطالعه‌ی منابع معتبر این حوزه، دانش و اعتماد به نفس‌تان را افزایش دهید. پونه مدیا موثق ترین منبع فارسی زبان برای شماست تا براساس آن آموزش سئو مبتدی را پشت سر بگذرانید و به روزترین مباحث دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرید.

5 از 5