با ما در ارتباط باشید: 0314566
حقوق مدیر دیجیتال مارکتینگ

مدیر دیجیتال مارکتینگ مسئول برنامه ریزی و مدیریت کمپین‌های بازاریابی است و برند، محصولات و خدمات یک شرکت را تبلیغ می‌کند. یک مدیر دیجیتال مارکتینگ فناوری‌های دیجیتال جدید را شناسایی و ارزیابی می‌کند و از ابزارهای تجزیه و تحلیل وب برای اندازه گیری ترافیک سایت به منظور بهینه سازی بهتر کمپین‌های بازاریابی، بازاریابی ایمیلی، رسانه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو استفاده می‌کند. مدیر دیجیتال مارکتینگ معمولاً کارمند تمام وقت است، اگرچه برخی ممکن است به صورت پاره وقت یا از راه دور کار کنند. حقوق مدیر دیجیتال مارکتینگ مارکتینگ بسته به سطح تحصیلات و تجربه کاری و همچنین نوع صنعت کارفرما، اندازه شرکت و موقعیت جغرافیایی متفاوت است. در این مقاله از پونه مدیا درباره مهرت ها و حقوق مدیر دیجیتال مارکتینگ صحبت می کنیم.

مهارت‌های مدیر دیجیتال مارکتینگ

مدیر دیجیتال مارکتینگ برای موفقیت در این نقش به مجموعه‌ای از مهارت‌های مختلف نیاز دارد. برخی از مهارت‌ها عبارتند از:

  • تفکر استراتژیک: این مهارت شامل درک نحوه تفکر مردم برای تفسیر استدلال خریدشان است. یک مدیر دیجیتال مارکتینگ از تفکر استراتژیک برای هدف قرار دادن تبلیغات و بهینه سازی کمپین‌ها استفاده می‌کند تا بیشترین بازده ممکن را به همراه داشته باشد.
  • مدیریت زمان: مدیر دیجیتال مارکتینگ از زمان خود هوشیارانه استفاده می‌کند و وظایف را اولویت بندی و ارزش گذاری می‌کند. مدیر دیجیتال مارکتینگ برای رعایت ضرب‌الاجل‌ها، شرکت در جلسات و انجام یا واگذاری سایر وظایف حساس بسیار دقیق عمل می‌کند.
  • ارتباطات: مدیر دیجیتال مارکتینگ باید برای موفقیت در حوزه کاری خود دارای مهارت‌های ارتباطی قوی و قدرت بیان باشد. مدیر دیجیتال مارکتینگ ماهر از ویژگی‌هایی مانند گوش دادن، مثبت اندیشی و صبر و همچنین مهارت‌های ارتباط کلامی و نوشتاری استفاده می‌کند. تهیه گزارشات ماهانه و نوشتن توضیحات محصولات و خدمات، چند مورد از کارهایی است که به مهارت‌های ارتباطی عالی نیاز دارد.
  • مهارت‌های فنی: مدیر دیجیتال مارکتینگ باید مهارت‌های فنی برای استفاده از تجهیزات، نرم افزار و پلت فرم‌های آنلاین مورد نیاز برای انجام کار خود را به دست آورد. برخی از مهارت‌های فنی شامل بودجه بندی، تجزیه و تحلیل بازگشت سرمایه کمپین‌های بازاریابی، پردازش کلمات و داده‌ها و تجزیه و تحلیل وب می‌شود.

مهارت‌های مدیر دیجیتال مارکتینگ

درآمد کارشناس دیجیتال مارکتینگ

کارشناس دیجیتال مارکتینگ می‌تواند در زمینه‌های خاصی مانند بهینه سازی موتور جستجو (سئو)، تولید محتوای متنی و ویدیویی، رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات آنلاین موارد دیگر تخصص داشته باشد. علاوه بر این، آنها می‌توانند به صور تخصص در هر یک از بخش‌های دیجیتال مارکتینگ فعالیت کنند. کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید تکنیک‌ها و پیشنهادات تبلیغاتی شرکت شما را با تکنیک‌های کسب و کارهای رقیب مقایسه کند. کارشناس تولید محتوا می‌تواند به صورت کارمند تمام وقت یا به صورت دور کار در این حرفه پردرآمد فعالیت کند. درآمد کارشناس دیجیتال مارکتینگ به عوامل مختلفی بستگی دارد، به عنوان مثال این فرد می‌تواند درآمد خود را به صورت پروژه‌ای کسب کند، و یا به صورت ماهانه حقوق دریافت کند. کارشناس دیجیتال مارکتینگ مسئول تمام عملکردهای زیر است:

  • بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی
  • تولید محتوا
  • روابط عمومی
  • معرفی برند و محصولات
  • تجزیه و تحلیل و تهیه گزارش

درآمد کارشناس دیجیتال مارکتینگ  

دستمزد دیجیتال مارکتینگ

با ظهور عصر دیجیتال، سبک خرید مردم تغییر کرده است. صاحبان مشاغل دیگر نمی‌توانند برای بازاریابی محصولات خود به روزنامه‌ها، رادیو و تلویزیون اعتماد کنند. در عوض، آنها باید به دیجیتال مارکتینگ روی بیاورند. دیجیتال مارکتینگ به وسیله استراتژی‌های هوشمندانه تبلیغات دیجیتال، پست‌های جذاب رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر، با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار می‌کند. صاحبان مشاغل و بازاریابان دیجیتال مارکتینگ از فناوری دیجیتال همراه با استراتژی‌های بازاریابی برای تبلیغ محصولات و خدمات به مصرف کنندگان خاص استفاده می‌کنند. صنعت دیجیتال مارکتینگ در حال رونق است و تقاضا برای بازاریابان افزایش یافته است. همانطور که مشاهده کردید، این حرفه متشکل از تخصص‌های فراوان است که هر کدام بسته به میزان تحصیلات، سابقه کاری و مهارت دستمزدهای متنوعی را دریافت می‌کنند.

دستمزد دیجیتال مارکتینگ

عوامل تأثیرگذار بر درآمد دیجیتال مارکتینگ

هزینه‌های کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ به عوامل مختلفی بستگی دارد: بودجه بازاریابی، اهداف مشتری، تعداد کانال‌هایی مورد استفاده. یک قانون کلی این است که مشاغل کوچک باید بین 10 تا 20 درصد از درآمد خود را به بازاریابی اختصاص دهند. در حال حاضر، کسب و کارهای محلی و برندهای سرشناس با استراتژی‌ها، بودجه‌ها و اهداف کاملا متفاوت برای سرمایه گذاری در دیجیتال مارکتینگ اقدام می‌کنند. بی‌شک آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ برای مشاغل کوچک بسیار کمتر از همتایان بزرگتر آنها هزینه خواهند داشت. به طور معمول، آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ دستمزد خود را براساس دو زمینه فعالیت تخصصی تعیین می‌کنند، بهینه سازی موتورهای جستجو و کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی.

  • سئو یکی از مقرون به صرفه‌ترین انواع دیجیتال مارکتینگ است که می‌توانید برای رشد کسب و کار کوچک خود از آن استفاده کنید. هزینه سئو به طور مستقیم با اهداف شما در ارتباط است. اگر قصد دارید وبسایت شما برای مدت طولانی در صفحات برتر نتایج گوگل باقی بماند، مطمئناً میزان سرمایه گذاری شما بیشتر خواهد بود.
  • با وجود اینکه رسانه‌های اجتماعی به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار می‌گیرند، اما کسب و کارها می‌توانند برای درج تبلیغات خود در این رسانه‌های پربازدید کننده با پرداخت هزینه نام تجاری خود را به گوش میلیون‌ها مشتری بالقوه برسانند. یک کمپین دیجیتال مارکتینگ جدید می‌تواند به بیشتر دیده شدن در فضای آنلاین و شکست دادن رقبای شما کمک بسزایی بکند. دستمزد دیجیتال مارکتینگ برای کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی می‌تواند بر حسب یک دوره زمانی و دستیابی به نتیجه باشد.
امتیازی ثبت نشده است.