با ما در ارتباط باشید: 0314566
ارزیابی پروفایل بک لینک

پروفایل بک لینک به عنوان یک رای اعتماد از سوی وبسایت های دیگر برای وبسایت ما به حساب می آید. وقتی یک محتوای با کیفیت در یک صفحه از وبسایت ما قرار می گیرد، وبسایت های مرتبط دیگر می توانند به آن ارجاع دهند. این فرایند که پروفایل بک لینک نامیده می شود، به گوگل می فهماند که محتوای هدف، یک محتوای ارزشمند برای کاربران است. بنابراین، گوگل به عنوان یک جایزه، رتبه وبسایت ما را تا حد زیادی بالا می برد و در ایندکس کردن صفحات، به وبسایت ما توجه بیشتری نشان خواهد داد.

اما هر پروفایل بک لینکی مفید نیست و گاهی برخی بک لینک ها از سوی سایت های اسپم می تواند تاثیر منفی بر پیشرفت سایت داشته باشند. به طوری که این گونه ارجاعات حتی می توانند منجر به دریافت پنالتی گوگل گردند. بنابراین، لازم است پروفایل بک لینک از نظر اعتبار و مفید بودن مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. برای ارزیابی پروفایل بک لینک ابزارهای متنوعی وجود دارد که در این مقاله به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

چه زمانی باید پروفایل بکلینک خود را ارزیابی کنید؟

یک پروفایل بک لینک با کیفیت می تواند رتبه سایت را تا حد زیادی ارتقا دهد. اما بک لینک هایی وجود دارند که وجود آن ها نه تنها به رتبه بندی بهتر سایت کمک نمی کند، بلکه می تواند منجر به جریمه از سوی گوگل شود. معمولا پروفایل بک لینک بعد از مدت زمان مشخصی باید تاثیر خود را بر افزایش رتبه سایت بگذارد. اما اگر نتیجه ای در بر نداشت و یا نتیجه معکوسی ارائه داد، لازم است ارزیابی پروفایل بک لینک وبسایت هدف، در اسرع وقت انجام گیرد. همچنین، اگر احتمال طرح لینک یا دستکاری لینک وجود دارد، بهتر است علت را بررسی کرده و آن را رفع نمایید.

برای داشتن یک پروفایل بک لینک موفق و با کیفیت می توان از تجزیه و تحلیل و ارزیابی پروفایل بک لینک های وبسایت های رقیب کمک گرفت. مسلما یک وبسایت موفق می تواند الگوی خیلی خوبی برای ایجاد یک پروفایل بک لینک عالی برای وبسایت ما باشد.

 چه زمانی باید پروفایل بکلینک خود را ارزیابی کنید؟

چطور می‌توانید پروفایل بکلینک خود را ارزیابی کنید؟

اساس داشتن یک پروفایل بک لینک عالی، تجزیه و تحلیل به موقع و دقیق آن است. در صورتی که اقدام به موقعی صورت نگیرد، بک لینک ها به جای سودرسانی، منجر به ضرر وبسایت شما خواهند شد. ابزارهای مختلفی وجود دارند که می توان از طریق آن ها پروفایل بک لینک وبسایت خود را ارزیابی نمایید. برخی از مهم ترین ابزارهای حرفه ای و تخصصی در بهبود بک لینک های یک سایت اینترنتی عبارت اند از:

  • SEMRush
  • Moz Link Explorer
  • Serpstat
  • Growthbar
  • LinkAssistant
  • Traffic Travis
  • Rank Signals
  •  Ahrefs
  • Majestic SEO
  •  cognitiveSEO
  •  SEO SpyGlass

چطور می‌توانید پروفایل بکلینک خود را ارزیابی کنید؟ 

هر یک از این ابزارها دارای ویژگی های خاصی هستند که آن ها را از دیگران متمایز می سازد. با این حال، استفاده از هر یک از این روش ها کمک می کند تا کیفیت بک لینک های سایت بررسی شود و در نهایت ترافیک وبسایت هدف افزایش یابد.

افرادی که:

  • محتوای با کیفیت تولید کرده اند و از سایت های معتبر ارجاع می گیرند،
  • از ابزارهای تجزیه و تحلیل برای بررسی پروفایل بک لینک خود و رقبا کمک می گیرند،
  • از روش نوشتن پست مهمان در وبسایت های معتبر استفاده می کنند،
  • در وبسایت خود وبلاگ دارند،
  • از ابزار جستجوگر بک لینک استفاده می کنند،

می توانند از ابزار یاد شده استفاده کرده و کیفیت پروفایل بک لینک خود را بررسی نمایند.

 چطور می‌توانید پروفایل بکلینک خود را ارزیابی کنید؟

7 زنگ خطر احتمالی در زمان ارزیابی پروفایل بکلینک

توجه به برخی نکات در مورد یک وبسایت مشخص می کند که آیا پروفایل بک لینک به ارزیابی نیاز دارد یا خیر. هفت مورد از مواردی که تغییر در وضعیت آن ها می تواند بر کیفیت پروفایل بک لینک تاثیر بگذارد، عبارت اند از:

  1. دریافت بک لینک از دامنه های غیر عادی؛ مثلا برای یک وبسایت فروشگاهی ایرانی، بک لینک هایی از کشور روسیه یا پرتغال دیده شود.
  2. دریافت بک لینک از سایت های نامرتبط؛ برای مثال، از یک وبسایت مرتبط با گیاهان دارویی نباید به یک وبسایت تجهیزات صنعتی ارجاع داده شود.
  3. استفاده از انکر تکست های مشکوک؛ انکر تکست های بک لینک های یک وبسایت باید متنوع باشند و نباید دقیقا از یک کلمه کلیدی برای همه آن ها استفاده نمود.
  4. بررسی فالو / نوفالو؛ به نسبت لینک های فالو و نوفالو وبسایت خود دقت کنید. البته این مورد تنها در شرایط خاص می تواند نشان دهنده لینک های اسپم باشد.
  5. نسبت لینک ها و دامنه ها؛ باید سعی کنید از سایت های معتبر و متنوعی ارجاع بگیرید و لینک دهی شبکه ای نداشته باشید.
  6. حذف بک لینک های اضافی شامل کلمه SEO؛ سایت هایی که در دامنه خود از SEO استفاده می کنند در حالی که در این زمینه فعالیت  ندارند را حذف کنید.
  7. بک لینک های شامل Article؛ دامنه های شامل Article معمولا به وبسایت های نامعتبری مرتبط هستند که به سایت شما بک لینک داده اند.

7 زنگ خطر احتمالی در زمان ارزیابی پروفایل بکلینک 

باتوجه به مطالبی که در این مطلب به آن ها اشاره کردیم، می توانید پروفایل بک لینک خود را ارزیابی و به وب سای خود کمک کنید تا با سرعت بیشتر و مشکلات کمتری راه خود را به سمت نتایج برتر گوگل باز کند. درصورتی که همچنان در زمینه پروفایل بک لینک و ارزیابی آن سوال یا ابهامی دارید، سوالات خود را در کامنت ها مطرح کنید تا سئوکاران پونه مدیا در اسرع وقت به آن پاسخ دهند.

امتیازی ثبت نشده است.