با ما در ارتباط باشید: 0314566
فرق رپرتاژ آگهی و خرید بک لینک در چیست؟

راه‌های بسیاری برای افزایش رشد و پیشرفت کسب و کارها وجود دارد. از این میان، به‌کار گرفتن رپورتاژ آگهی و خرید بک لینک از محبوبیت بیشتری برخوردارند. کارایی رپرتاژها و بک لینک ها به‌عنوان استراتژی‌هایی برای افزایش مخاطب و بازاریابی اثبات شده است. استفاده از هر یک از این راهکارها می‌تواند کسب و کارتان را متحول کند؛ اما پیش از هرچیزی باید بدانید رپرتاژ آگهی چیست؟ بک لینک چیست؟ چه تفاوت‌هایی دارند؟ کدام یک تأثیر بیشتری بر رونق کسب و کارها دارد؟ این قبیل سؤالات برای همه‌ی آن‌هایی که رویای موفقیت را در سر می‌پرورانند پیش می‌آید. در این مطلب با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را بیابید.

رپرتاژ با بک لینک چه تفاوت‌هایی دارد؟

بگذارید بحث را با یکی از پرتکرارترین پرسش‌ها آغاز کنیم. رپرتاژ با بک لینک چه تفاوتی دارد. تفاوت این دو بسیار زیاد است؛ اما در عین حال هر دو یک هدف را دنبال می‌کنند؛ کمک به رشد و موفقیت شما و کسب و کارتان. طبیعتاً می‌خواهید کسب و کاری موفق داشته باشید؛ اما تا زمانی‌که از تفاوت‌های موجود میان روش‌های افزایش مخاطب آگاهی نداشته باشید، نمی‌توانید بهترین راه را برگزینید. برای درک بهتر تفاوت میان این دو بهتر است از تعریفشان شروع کنیم.

رپرتاژ آگهی چیست؟

به صورت خلاصه، رپرتاژ آگهی یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی آنلاین است. رپرتاژ آگهی مقاله‌ای تبلیغاتی است که با هدف معرفی و فروش یک محصول خاص نوشته می‌شود. بازاریابان از رپرتاژها استفاده می‌کنند تا آگاهی افراد نسبت به محصولی را افزایش دهند. رپرتاژها معمولاً مفصل‌ اند و جزئیاتی درباره‌ی محصولات و خدمات شما را شامل می‌شوند. در نظر داشته باشید که در یک رپرتاژ آگهی خوب، حدود 70 درصد متن به معرفی محصول و 30 درصد آن به تبلیغ و پروموت کردن آن اختصاص دارد.

رپرتاژ با بک لینک چه تفاوت‌هایی دارد؟ 

شاید بگویید با این اوصاف عملکرد رپرتاژ آگهی مانند همان تبلیغ معمولی است؛ اما جالب است بدانید، با وجود این‌که افراد از ماهیت تبلیغاتی رپرتاژها آگاه اند همچنان به خواند آن‌ها علاقه نشان می‌دهند. دلیل این امر این است که مطالعه‌ی مقاله‌ای که اطلاعات بیشتری به آن‌ها می‌دهد مفیدتر از خواندن تبلیغات کوتاهی است که صرفاً یک برند را معرفی کرده است. هرچقدر آگاهی افراد نسبت به شما و محصولاتتان بیشتر باشد، به همان میزان مشتریانتان نیز افزایش پیدا می‌کنند.

با تعریف و ویژگی‌های رپرتاژ آگهی آشنا شدید. به‌نظرتان رپرتاژ گزینه‌ی مناسبی برای رشد کسب و کارتان است؟ پیش از این‌که تصمیم بگیرید اجازه دهید به تعریف بک لینک نیز نگاهی بیندازیم. به زبان ساده، بک لینک‌ها لینک‌هایی هستند که در سایت‌هایی غیر از سایت خودتان قرار می‌گیرند و افراد را به سایت شما ارجاع می‌دهند. چرا بک لینک مهم است؟ زیرا بک لینک‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی سایت‌ها توسط گوگل به شمار می‌آیند. گرفتن بک لینک ارزشمند نقش به‌سزایی در بهبود سئو و ارتقای جایگاه سایت شما دارد.

با در نظر گرفتن تعریفات و توضیحات بالا می‌توانیم به سراغ پاسخ سؤالی برویم که در ابتدای این بخش مطرح شد. یکی از تفاوت‌های میان بک لینک و رپرتاژ نحوه‌ی کارکرد و اثرگذاری این دو است. استفاده از رپرتاژ آگهی به‌عنوان یک ابزار مدرن بازاریابی سبب افزایش تعداد مخاطبان شما می‌شود. با وجود تغییرات روزافزون دنیای کسب و کارها، اگر می‌خواهید موفق شوید باید تبلیغات سنتی را فراموش کنید و به شیوه‌هایی نوین مانند رپرتاژهای آگهی روی بیاورید. از طرف دیگر، بک لینک‌ها کارکرد تبلیغاتی برای کسب و کار شما ندارند. درواقع، بک لینک‌ها کمک می‌کنند سایت شما در صفحه‌ی نتایج گوگل به جایگاه بهتری برسد و از این طریق به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید.

 رپرتاژ با بک لینک چه تفاوت‌هایی دارد؟

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های میان رپرتاژ آگهی و بک لینک به زمان برمی‌گردد. منظور چیست؟ بک لینک‌ها نوعی تاریخ انقضا دارند. منظور از تاریخ انقضا این نیست که بک لینک‌ها پس از مدتی غیرقابل استفاده می‌شوند. این موضوع به تأثیر زمان در ارزش‌گذاری بک لینک‌ها اشاره می‌کند. برای مثال، بک لینکی که مربوط به دو سال پیش است امروزه ارزش چندانی ندارد. چنین محدودیتی برای رپرتاژ آگهی وجود ندارد. محتوای رپرتاژ آگهی، به شرط برخورداری از کیفیت بالا، می‌تواند برای چندین سال اثرگذار باشد. علاوه بر این، اگر رپرتاژی که تولید کرده‌اید از استاندارها و کیفیت لازم برخوردار باشد، می‌تواند به گرفتن بک لینک و ارتقای سایت نیز کمک کند.

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که باید به آن توجه کنید، میزان و نحوه اثرگذاری این دو بر سئو سایت‌ است. در اهمیت و نقش پررنگ بک لینک‌های معتبر در ارتقای سئو سایت شکی نیست. دریافت بک لینک‌های با ارزش قطعاً به رشد کسب و کارتان کمک می‌کند؛ اما این را نیز به خاطر داشته باشید که محتوای متنی از ارکان تأثیرگذار بر نمره‌ی سئو است. توجه ویژه‌ی گوگل به محتوای متنی به شما می‌گوید که بدون سرمایه‌گذاری کافی در این بخش نمی‌توانید به آن‌چه می‌خواهید برسید.

 تفاوت رپرتاژ و بک لینک از نظر هزینه

تفاوت رپرتاژ و بک لینک از نظر هزینه

هزینه‌های سئو و بازاریابی دغدغه بسیاری از افراد است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در بخشی جدا به بررسی تفاوت رپرتاژ آگهی و بک لینک از نظر هزینه بپردازیم. باتوجه به تفاوت کسب و کارها و نیازهای‌شان نمی‌توان مرز دقیقی برای قیمت یا هزینه‌ی این دو مشخص کرد؛ اما برخی اصول کلی در این زمینه راهگشا است.

همان‌گونه که پیش از این اشاره شد عمر مفید بک لینک‌ها کوتاه‌تر از رپرتاژها است. اگر برای خرید بک لینک هزینه می‌کنید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که پس از مدتی مجبور به صرف هزینه‌ی مجدد می‌شوید تا بتوانید بک لینک جدید بگیرید. استفاده از رپرتاژ آگهی چنین مشکلی را به دنبال ندارد؛ اما باید به نکته‌ای دیگر توجه کنید. درست است که شما تنها یک بار برای خرید رپرتاژ هزینه می‌کنید؛ اما هر رپرتاژی ارزش خرید ندارد. ساده‌تر بگوییم، تبلیغات به کمک رپرتاژ بسیار اثرگذار و پرمنفعت است؛ ولی شرط اصلی این اثرگذاری کیفیت رپرتاژ است.

اگر متن رپرتاژ شما کیفیت کافی نداشته باشد، از استانداردهای تولید رپرتاژ پیروی نکند یا منحصراً برای شما نوشته نشده باشد، نتیجه‌ی مطلوبی از آن نخواهید گرفت. همه‌ی مراحل تولید تا انتشار رپرتاژ آگهی خود را به پونه مدیا بسپارید و شاهد رشد کسب و کارتان باشید. مشاوران ما به شما کمک می‌کنند تا به بهترین استراتژی بازاریابی با بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

امتیازی ثبت نشده است.