با ما در ارتباط باشید: 0314566
تعیین ارزش بک ‌لینک توسط گوگل

بک لینک‌ها همواره به‌عنوان عنصری حیاتی برای بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها شناخته شده و می‌شوند. درواقع، ارجاع به سایت‌های مختلف با استفاده این لینک‌ها یکی از مهم‌ترین معیارهای قرارگیری در صدر نتایج گوگل است. دلیل این اهمیت چیست؟ بک لینک‌ها به‌گونه‌ای نشان‌گر اعتماد یک وب‌سایت به دیگری اند. به عبارت دیگر، بک لینک به سایت شما نشانه‌ای برای موتورهای جست‌وجو است که می‌گوید دیگر افراد اعتبار محتوای شما را تأیید می‌کنند.

فرض کنید برای نخستین بار  بک لینک گرفته‌اید. حالا چه می‌شود؟ آیا این بک لینک به‌قدری ارزش دارد که رتبه و جایگاه شما را تغییر دهد؟ برخی افراد انتظار دارند با همان بک لینک اول به جایگاه نخست نتایج گوگل برسند؛ چراکه بارها و بارها شنیده اند که این لینک‌ها مهم‌ترین عامل افزایش رتبه‌ی سئو هستند. مسئله مهم این است که همه‌ی بک لینک‌ها یکسان نیستند و لزوماً ارزشی به سایت شما اضافه نمی‌کنند. تعیین ارزش بک لینک توسط گوگل یا دیگر موتورهای جست‌وجو انجام می‌گیرد. عوامل متعددی در تعیین ارزش بک لینک دخیل اند. در این مطلب از پونه مدیا به بررسی برخی از مهم‌ترین معیارهای ارزشیابی بک لینک‌ها می‌پردازیم. توجه به این نکات می‌تواند برای رشد سایت شما سودمند باشند.

 تعیین ارزش بک ‌لینک توسط گوگل

کیفیت و ارزش بک لینک چیست؟

همان‌گونه که در بخش قبل اشاره کردیم، هر بک لینکی لزوماً با ارزش نیست و به ارتقای سئو سایت شما کمک نمی‌کند. برخی از بک ‌لینک‌ها با ارزش‌تر از بقیه اند. دریافت چنین بک لینک‌هایی خواسته‌ی تمام مالکان وب‌سایت‌ها است. کیفیت و ارزش بک لینک به کیفیت دامین سایت ارجاع دهنده باز می‌گردد. به عبارتی، بک لینک‌ سایت‌های معتبر با دامین قدرتمند با ارزش به‌شمار می‌آید. برای مثال، بک لینک یک خبرگزاری معتبر یا سایتی شناخته شده مانند علی‌ بابا برای سایت شما بسیار باارزش است.

هنگامی که صحبت از بک لینک‌ها و ارزش آن‌ها به‌میان می‌آید، احتمالاً با عباراتی مانند بک لینک خوب، بک لینک با کیفیت، بک لینک بی‌کیفت و مانند آن مواجه می‌شوید. با توجه به توضیحات بالا، احتمالاً می‌توانید بک لینک خوب یا باکیفیت را تعریف کنید. بک‌ لینک‌های باکیفیت از سایتی معتبر با محتوای مشابه محتوای شما گرفته می‌شوند. از طرف دیگر، بک لینک‌های بد یا بی‌ارزش به آن دسته از لینک‌هایی گفته می‌شود که از سایتی نه‌چندان معتبر و نامرتبط به زمینه‌ی کاری شما دریافت می‎شوند. برای مثال، بک لینک گرفتن از سایتی که پنالتی شده است نه‌تنها مفید نیست، بلکه تأثیری منفی بر سئوی سایت شما دارد.

کیفیت و ارزش بک لینک چیست؟ 

معیارهای ارزش‌گذاری بک لینک در سیستم جدید رنکینگ گوگل

اکنون که با ارزش بک لینک‌ها و تفاوت‌های موجود میان بک لینک خوب و بد آشنا شدید، نوبت به بررسی نکته‌ای مهم‌تر می‌رسد. گوگل چگونه ارزش بک لینک را تعیین می‌کند؟ معیارهای ارزش‌گذاری گوگل ،به‌عنوان برترین موتور جست‌وجوی جهان، نقشی غیر قابل انکار در تعیین جایگاه و رتبه‌ی سایت شما دارند. گوگل دائماً الگورتیم‌های خود را به‌روزرسانی می‌کند. بنابراین، برای افزایش ارزش بک لینک‌ها و ارتقای امتیاز سایت خود باید بتوانید هم‌گام با این تغییرات پیش بروید. مهم‌ترین معیارهای ارزش‌گذاری بک لینک‌ها توسط گوگل در ادامه ذکر شده اند.

تعداد بک لینک از یک دامین خاص

یکی از نخستین معیارهای ارزش‌گذاری بک لینک منحصربه‌فرد بودن منشاء آن است. منظور از خاص یا منحصربه‌فرد بودن دامین این است که قبلاً بک لینکی از این دامین دریافت نکرده باشید. هر بک لینک را مانند یک نماد اعتبار در نظر بگیرید؛ وقتی گوگل سایت شما را بررسی می‌کند، وجود 10 نماد اعتبار از 10 دامین مختلف خیلی با ارزش‌تر از 10 نماد اعتبار از یک دامین است.

مرتبط بودن: مرتبط بودن یا نبودن بک لینک‌ها از طریق چهار معیار کلی تعیین می‌شود. این معیارها عبارت اند از ارتباط دامین‌ها با یکدیگر، مرتبط بودن صفحات، ارتباط دامین به صفحه و ارتباط لینک به صفحه. بر اساس سیستم ارزش‌گذاری گوگل، وجود هر یک از این موارد سبب افزایش ارزش بک لینک می‌شود. به بیان دیگر، آن دسته از بک لینک‌هایی که هیچ‌گونه ارتباطی با سایت شما ندارند، ارزش خاصی نداشته و عموماً بیهوده اند.

معیارهای ارزش‌گذاری بک لینک در سیستم جدید رنکینگ گوگل 

انکر تکست

انکر تکست را شاید بتوان یکی از پر ابهام‌ترین عوامل اثرگذار بر سئو دانست. ماهیت انکر تکست‌ها و چگونگی اثرگذاری آن‌ها در تعیین ارزش بک لینک برای بسیاری از افراد واضح نیست. به زبان ساده، انکر تکست به بخشی از متن گفته می‌شود که لینک به آن متصل شده است. بک لینک به سایت شما ممکن است به یک کلمه یا عبارت الصاق شده یا به‌‌شکل یک لینک URL ساده ذکر شده باشد. حالت ایده‌آل این است که بک لینک به‌‌صورت یک انکر تکست مرتبط به محتوا آورده شود. استفاده از لینک ساده یا یک کلمه نامرتبط ارزش چندانی ندارد.

قدرت دامین: همان‌گونه که پیش از این هم گفته شد، دامین اتوریتی یا قدرت دامین از مهم‌ترین معیارهای ارزش‌گذاری بک لینک توسط گوگل است. قدرت دامین‌ها توسط معیارهای مختلفی بررسی شده و با عددی از صفر تا 100 مشخص می‌شود. رتبه‌ی دامین معتبرترین سایت‌ها عموماً بالای 90 است. به‌صورت کلی، دریافت بک لینک از سایت‌ معتبری که افراد به آن اعتماد دارند، می‌تواند تأثیر بسیاری بر افزایش ارزش بک لینک‌ها و رتبه‌ی سایت شما داشته باشد.

جایگاه لینک

هر بک لینک خوبی در هر نقطه‌ای از صفحه ارزشمند است؛ اما این ارزش به یک اندازه نیست. محل قرارگیری بک لینک در صفحه تأثیر به‌سزایی در تعیین ارزش آن دارد. بک لینک ممکن است در بالا، پایین، ستون‌های کناری صفحه یا در بدنه‌ی متن قرار بگیرد. بهترین محل ممکن برای بک لینک در میان محتوای سایت است. اغلب لینک‌های موجود در ستون‌های کناری یا بالای صفحه تبلیغ به‌شمار آمده و ارزش خود را از دست می‌دهند.

تمایز از رقبا

بک لینک‌هایی که رقبایتان نمی‌توانند دریافت کنند از ارزشمند‌ترین لینک‌ها محسوب می‌شوند. اگر یک وب‌سایت معتبر صرفاً به سایت شما بک لینک بدهد، ارزش این لینک بسیار بالا می‌رود. دلیل اهمیت این بک لینک‌ها چیست؟ چنین بک لینکی نشان‌دهنده اعتباری است که فقط و فقط شما از آن برخوردارید و سبب تمایزتان از رقبا می‌شود.

تمایز از رقبا 

سخن پایانی درباره‌ی تعیین ارزش بک ‌لینک توسط گوگل

بدون شک می‌توان گفت که بک لینک‌ها از اثرگذارترین عوامل مؤثر بر سئوی خارجی اند. چیزی که سبب افزایش تأثیر مثبت بک لینک‌ها می‌شود میزان ارزش آن‌ها است. برای این‌که بتوانید کیفیت و ارزش بک لینک‌های‌تان را افزایش دهید بهینه‌سازی محتوا را در اولویت خود قرار دهید. برخورداری از محتوایی ممتاز از مهم‌ترین عوامل افزایش کیفیت بک لینک‌‌ها است. بهبود مارکتینگ و بررسی جدیدترین معیارهای ارزش‌گذاری گوگل نیز می‌تواند کمک شایانی به شما بکند.

امتیازی ثبت نشده است.