با ما در ارتباط باشید: 0314566
11 روش ساده و کلاه سفید برای گرفتن بک لینک

اگر یک وب سایت را مدیریت می کنید، مطمئنا درباره اهمیت سئو و بهینه سازی سایت آگاهی دارید. تکنیک های سئو که برای افزایش رتبه سایت استفاده می شوند، بسیار زیاد هستند. برخی از این موارد تکنیک های سئو کلاه سفید یا white hat seo نام دارند که روش های قانونی محسوب می شوند. در صورت عدم استفاده از این روش ها گول جریمه های جبران ناپذیری را برای سایت شما در نظر می گیرد. در این مقاله با 11 روش ساده و کلاه سفید برای گرفتن بک لینک آشنا می شوید. همچنین در ادامه مثال هایی از کمپین های لینک سازی مبتنی بر محتوا ارائه شده است.  

با 11 روش ساده و کلاه سفید برای گرفتن بک لینک آشنا شوید

انجام روش های سئو کلاه سفید بسیار آسان است. بنابراین بهتر است که با انجام تکنیک های سئو کلاه سیاه سایت خود را در معرض پنالتی قرار ندهید. در ادامه برخی از این روش ها شرح داده شده است.

  1. بهینه سازی وب سایت
    بهینه سازی کلی وب سایت یکی از مهمترین روش های موثر در بهبود سئو و گرفتن بک لینک است. طراحی سایت شما باید به گونه ای باشد که با استانداردهای الگوریتم های گوگل مطابقت کند. فایل های CSS، جاوا اسکریپت و کدهای مورد نیاز برای بارگذاری سایت باید اصول سئو کلاه سفید را رعایت نمایند.
    البته لازم به ذکر است که بهینه کردن افراطی سایت شما به منزله تکنیک کلاه سیاه تلقی می شود و از رشد سایت شما جلوگیری می کند.
  2. تولید محتوای مفید و با کیفیت
    تولید مطلب سودمند نیز روش ساده و کلاه سفید برای گرفتن بک لینک به شمار می رود. محتوای با ارزش و غیرکپی باعث می شود که سایت شما در صفحه اول نتایج گوگل قرار گیرد. در صورتی که مطالب سایت شما برای کاربر جذاب و مفید نباشد، فرصت افزایش رتبه را از دست خواهید داد. انتخاب عنوان زیبا و چشمگیر در جلب توجه مخاطبان بسیار مؤثر است. همچنین استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با موضوع مقاله عاما مهم دیگر در بهبود افزایش سئو سایت تلقی می شود. ابزارهای آنالیز سئو سایت نیز به شما کمک می کنند که اطلاعات سودمندی را درباره سایت خود بدست آورید.

با 11 روش ساده و کلاه سفید برای گرفتن بک لینک آشنا شوید 

  1. ویرایش و بروز رسانی محتواهای قدیمی
    اشتراک گذاری مطالب جدید و مفید برای کاربران یکی از عوامل تاثیرگذار برای گرفتن بک لینک به حساب می آید. با گذشت زمان در هر زمینه ای تغییراتی رخ می دهد، بنابراین بهتر است که مطالب سایت خود را بروز نگه دارید. این امر نشان می دهد که شما برای مخاطبان خود ارزش قائل هستید. این موضوع باعث می شود که رتبه سایت شما توسط موتورهای جستجو افزایش یابد.
  2. فعالیت در رسانه های اجتماعی
    حضور در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و غیره یکی دیگر روش ساده و کلاه سفید برای گرفتن بک لینک است. این امر موجب می شود که با تبلیغ کاربران در رسانه های اجتماعی لینک های بیشتری به سایت شما داده شود.
  3. گرفتن بک لینک های معتبر
    گرفتن بک لینک از سایت هایی با اعتبار بالا ارزش بیشتری نسبت به سایر پیوندها دارد. مهمترین نکته در این خصوص آن است که این لینک ها باید کاملا طبیعی و با تکنیک های کلاه سفید ایجاد شوند. بنابراین خرید لینک راه مناسبی برای این مسئله نیست. یکی از روش های موثر در دریافت بک لینک ارزشمند رپورتاژ آگهی درست و اصولی است.
  4. تمرکز روی UX و UI
    رعایت اصول درست در تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (UI) از مهمترین روش های سئو کلاه سفید به شمار می رود. در صورتی که ظاهر و نحوه کار با منوها مطابق سلیقه کاربران باشد، آن ها زمان بیشتری را در سایت شما سپری می کنند. این امر رابطه مستقیمی روی رتبه سایت شما دارد.
  5. توجه به خاصیت موبایل فرندلی (mobile friendly ) بودن سایت
    امروزه بسیاری از افراد برای مشاهده سایت های مختلف از موبایل استفاده می کنند. بنابراین وب سایت شما باید در موبایل نیز به درستی نمایش داده شود. این موضوع به عنوان روش ساده و کلاه سفید برای گرفتن بک لینک نیز موثر است.

با 11 روش ساده و کلاه سفید برای گرفتن بک لینک آشنا شوید 

  1. تمرکز بر تبلیغات
    انتشار تبلیغات متنی و تصویری مختلف نیز یکی دیگر از این تکنیک ها شناخته می شوند. البته این روش هزینه هایی را برای شما به همراه دارد.
  2. بازاریابی مبتنی بر محتوا
    همانطور که بیان شد، یکی از روش های تکنیک سئو white hat تولید و انتشار محتوای با کیفیت است. اما در ادامه باید برای محتوای تولید شده خود بازاریابی انجام دهید. روش های مختلفی مانند ایمیل مارکتینگ و اسم ام اس مارکتینگ برای این موضوع وجود دارند. در این صورت گوگل متوجه می شود که شما با نشان دادن مطالب تولید شده خود به کاربران در پی جلب رضایت آن ها هستید.
  3. بهره مندی از نشانه گذاری های اسکیما
    استفاده از کدهای اسکیما (Schema) برای محتوا باعث درک بهتر آن توسط موتورهای جستجو می شود. این کدها با گرفتن بک لینک های بیشتر نرخ کلیک یک وب سایت را افزایش می دهند.
  4. امکان بارگذاری سریع صفحات سایت
    این مسئله که صفحات وب سایت شما به سرعت بارگذاری شوند، روش ساده و کلاه سفید برای گرفتن بک لینک به حساب می آید. تاثیر سرعت سایت در سئو را برای گرفتن بک لینک دست‌کم نگیرید. این موضوع تأثیر مثبتی بر افزایش رتبه بندی توسط موتورهای جستجو به دنبال دارد.

با 11 روش ساده و کلاه سفید برای گرفتن بک لینک آشنا شوید 

نمونه هایی از کمپین های لینک بیلدینگ محتوا محور

در این بخش نمونه های موفقی که از مجموعه روش ساده و کلاه سفید برای گرفتن بک لینک استفاده کرده اند، معرفی شده است.

نمایش دادن 100 سال موسیقی راک

یکی از نمونه های موفق در این زمینه نمایش 100 سال موسیقی راک است. در این محتوای تعاملی نحوه شکل گیری سبک های مختلف موسیقی راک به صورت تایم لاین به تصویر کشیده شده است. آدرس این محتوا به صورت زیر است:

https://www.concerthotels.com/100-years-of-rock/

طی سال های گذشته به این محتوا 198 بار لینک شده است. همچنین این صفحه اعتباری برابر با 53 دارد. از دلایل محبوبیت این محتوا عبارتند از:

  • یکی از دلایل این موضوع تعاملی بودن این صفحه است. این امر موجب جذب بیشتر مخاطب و ماندگاری او می شود.
  • شما می توانید در این صفحه به موسیقی مورد علاقه خود گوش کنید.
  • این صفحه برای افرادی که قصد رزرو کنسرت دارند، بسیار مناسب است.  

 نمونه هایی از کمپین های لینک بیلدینگ محتوا محور

صفحه ای برای مقایسه درآمد شما با درآمد جان پاولسون

برای ورود به این وب سایت باید میزان درآمد سالانه خود را وارد کنید. این روش نیز به عنوان روش ساده و کلاه سفید برای گرفتن بک لینک است. سپس این وب سایت درآمد شما را با درآمد سالانه جان پاولسون مقایسه می کند. این شخص تاجر و سرمایه دار موفق آمریکایی به شمار می رود. آدرس این سایت عبارت است از:

https://mahimarkets.com/john-paulson/

صفحه ای که حاوی محتوای درخواست ثبت میزان درآمد است، به عنوان روشی برای ساخت بک لینک محسوب می شود. البته این محتوا در ابتدا در صفحه اصلی سایت قرار داشت. بعد از اینکه محتوای مورد نظر به صفحه دیگری منتقل شد، بیش از 200 پیوند به آن ارجاع داده شد. برخی از دلایل موفقیت این صفحه عبارتند از:

  • این صفحه در کنار داشتن قابلیت تعامل با مخاطبان بسیار ساده طراحی شده است. بنابراین استفاده از آن بسیار آسان است.
  • این صفحه با درگیر کردن مخاطب باعث می شود که او زمان بیشتری را در صفحه باقی بماند. همچنین کاربر ترغیب می گردد که برای کسب اطلاعات بیشتر به پایین صفحه مراجعه کند.
  • نحوه محاسبه میزان درآمد جان پاولسون برای اکثر مخاطبان جالب توجه است.
  • این صفحه با توجه به سرگم کننده بودن خود قابلیت اشتراک گذاری زیادی دارد.

همان طور که دیدید، پیروی از قانون با چاشنی کمی خلاقیت می تواند بک لینک های بسیار سودمندی را برای شما به ارمغان بیاورد؛ بک لینک هایی که ارزش سایت شما را به گوگل نشان می دهند و سایت شما را به صدر نتایج برتر گوگل هدایت می کند. پونه مدیا در کنار شماست تا با تدوین استراتژی های مؤثر سئو تولید محتوای باکیفیت، به شما برای گرفتن بک لینک های ارزشمند کمک می کند. با ما تماس بگیرید.

امتیازی ثبت نشده است.