با ما در ارتباط باشید: 0314566
بک لینک‌های یوتیوب: نحوه دریافت لینک‌های قانونی از غول ویدئو

آیا می‌دانستید در هر دقیقه بیش از 300 ساعت ویدئو در یوتیوب بارگذاری می‌شود؟ یوتیوب با بیش از 3 میلیارد سرچ ماهانه دومین موتور جست‌وجوی بزرگ جهان است. این شبکه‌ی اجتماعی فرصت بی‌نظیری را فراهم می‌کند تا بتوانید با مخاطبان‌تان در هرکجای دنیا ارتباط برقرار کنید. تولید محتوا در یوتیوب برای تبلیغ کسب و کارها عالی است؛ اما مزایای یوتیوب به همین‌جا ختم نمی‌شود. یوتیوب یکی از بهترین‌ منابع برای گرفتن بک لینک نیز به‌شمار می‌آید.

بک لینک گرفتن از یوتیوب پیچیدگی‌های خودش را دارد. شما نمی‌توانید صرفاً لینک وب‌سایت خود را زیر ویدئوهای مختلف کامنت کنید و انتظار داشته باشید رتبه‌ی سایت‌تان ارتقا پیدا کند. ما در این مطلب به شما کمک می‌کنیم که با استفاده از استراتژی درست، بک لینک‌های مرتبطی بسازید که به ارتقای رتبه‌ی سایت‌تان کمک کند. حدود 95% از سایت‌ها هیچ بک لینکی ندارند. یوتیوب فرصتی ایده‌آل است که از این شرایط به نفع خودتان استفاده کرده و با کسب بک لینک‌های معتبر از رقبایتان پیشی بگیرید. اگر فکر می‌کنید بک لینک‌های یوتیوب همان تغییری است که کسب و کارتان به آن نیاز دارد، با ما در پونه مدیا همراه باشید تا هرآن‌چه در این باره لازم است را بیاموزید.

انواع بک لینک‌های یوتیوب 

انواع بک لینک‌های یوتیوب

همان‌طور که اشاره کردیم بک لینک گرفتن از یوتیوب ساده نیست. چرا؟ دلیل این پیچیدگی این است که اغلب لینک‌های موجود در این پلتفرم به‌عنوان لینک نوفالو (nofollow) شناخته می‌شوند. منظور از لینک نوفالو چیست؟ به صورت کلی، گوگل بک لینک‌ها را به دو دسته نوفالو و فالو (dofollow) تقسیم می‌کند. هدف از این تقسیم‌بندی مقابله با اسپم‌ها است. به زبان ساده، بک لینک‌های نوفالو لینک‌هایی هستند که توسط موتورهای جست‌وجو دنبال نشده و برای سئو سایت بی‌ارزش اند. به عبارت دیگر، افراد می‌توانند با استفاده از این لینک‌ها به سایت میزبان بروند؛ اما چنین لینکی از نظر گوگل فاقد ارزش است. در مقابل، لینک‌های فالو ارزشمند بوده و تأثیر مثبتی بر سئوی سایت‌ها دارند.

ممکن است تصور کنید که این تقسیم‌بندی لینک‌ها به ضرر شما تمام می‌شود، اما این‌گونه نیست. پیش از این‌که لینک‌ها به دو دسته‌ی فالو و نوفالو تقسیم شوند، همه‌ی لینک‌ها ارزشی یکسان داشتند. در نتیجه، افراد مختلف، کسب و کارها یا ربات‌های اسپم می‌توانستند لینک یو آر ال خود را در هر جایی منتشر کنند و به‌سادگی ترافیک خود را افزایش دهند. این کار به‌ضرر سایت‌هایی بود که واقعاً محتوایی ارزشمند داشتند و باید در جایگاه اول نتایج گوگل قرار می‌گرفتند. تعدد بک لینک‌های متفرقه سبب می‌شد سایت‌های خوب به پایین جدول نتایج گوگل بروند. این موضوع هم به ضرر مالکان سایت‌ها و هم مخاطبان‌شان بود.

برچسب‌گذاری لینک‌ها به‌عنوان نوفالو در همه‌ی سایت‌ها امکان‌پذیر است؛ اما با توجه به این‌که شبکه‌های اجتماعی بیشترین میزان لینک را دریافت می‌کنند، اغلب لینک‌هایی که در یوتیوب، فیسبوک، توییتر، پینترست و ... منتشر می‌شوند به‌عنوان نوفالو درنظر گرفته می‌شوند. بگذارید صریح‌تر بگوییم؛ اگر بک لینک می‌خواهید باید برای آن تلاش کنید.

با درنظر گرفتن همه‌ی نکاتی که تا اینجا بیان شد می‌توان گفت که گرفتن بک لینک‌های فالو از یوتیوب تنها برای سایت‌هایی ممکن است که محتوایی ارزشمند به مخاطبان خود ارائه کنند. با این شیوه، هم مالکان سایت‌ها به جایگاهی که شایسته‌شان است می‌رسند و هم مخاطبان می‌توانند مطمئن شوند محتوای سایتی که در صدر نتایج گوگل قرار دارد باکیفیت و ارزشمند است.

ارزش بک لینک‌های یوتیوب زیاد است، اما سؤال اصلی این است که چگونه می‌توان از یوتیوب لینک فالو گرفت و اعتبار و جایگاه سایت را ارتقا داد؟ پاسخ این سؤال را در ادامه‌ی همین مقاله خواهید یافت.

انواع بک لینک‌های یوتیوب 

راهکارهایی برای گرفتن بک لینک از یوتیوب

اقدامات و راهکارهای مختلفی وجود دارد که برای گرفتن بک لینک از یوتیوب به کمک شما می‌آیند. مؤثرترین راهکارها در این زمینه به شرح زیر اند.

ساخت یک کانال یوتیوب و  لینک گرفتن از آن

نخستین قدم برای گرفتن بک لینک از یوتیوب، ساخت یک کانال یوتیوب است. کانال یوتیوبی که ساخته‌اید یا می‌سازید، منبع ارزشمندترین بک لینک‌های شما خواهد بود. به عبارت دیگر، بدون داشتن کانال یوتیوب شانسی برای دریافت بک لینک نخواهید داشت. اگر هنوز استفاده از انواع محتوای ویدئویی را در استراتژی سئو خود جا نداده‌اید، بهتر است زودتر دست‌به‌کار شوید. ویدئوها و البته یوتیوب، راهی قدرتمند برای ارتباط با مخاطبان جدیدند و جلوه‌ی تازه‌ای از برندتان را به نمایش می‌گذارند.

محتوای ویدئویی نقش مهمی در افزایش تنوع شیوه‌های تبلیغ و پروموت محصولات و خدمات شما دارد. استفاده از تصاویر مهم است؛ اما ویدئوها دنیایی کاملاً جدید را به‌روی شما باز می‌کنند. ویدئوهای تبلیغاتی و معرفی محصول تنها محتوایی نیست که می‌توانید تولید کنید. ساخت و انتشار ویدئوهای مختلف از نظرات مشتریان، فضای شرکت، ویدئوهای آموزشی و .. نیز به شما کمک می‌کند.

کانال یوتیوب را به چشم مجموعه‌ی ویدئوها و منبع بک لینک‌های‌تان ببینید. پس از این‌که ساخت کانال یوتیوب و انتشار ویدئو را آغاز کردید، باید بدانید بهترین مکان برای قرار دادن لینک‌ها کجاست. پیشنهاد ما موارد زیر است:

  • در بخش توضیحات ویدئو
  • در قسمت لینک‌های اختصاصی: در این قسمت می‌توانید هر تعداد لینک که دوست دارید اضافه کنید.

راهکارهایی برای گرفتن بک لینک از یوتیوب 

تولید محتوای ویدئویی باکیفیت

تولید محتوای ویدئویی هم برای بازاریابی و هم برای سئوی سایت ارزشمند است. این ویدئوها نه‌تنها موجب جذب افراد و افزایش میزان تعامل با مخاطبان به شیوه‌ای نوین می‌شوند، بلکه  قابل انتشارند. به عبارت دیگر، مخاطبان شما می‌توانند این ویدئوها را با دیگران به اشتراک گذاشته و برای شما بک لینک ایجاد کنند. خب، چه چیزی بهتر از بازاریابی رایگان!

به‌خاطر داشته باشید که اصل اولیه تولید محتوا، به‌صورت ویدئو یا غیر از آن، کیفیت است. ویدئوهای شما باید جذاب، آموزنده و گیرا باشند. هنگامی که صحبت از تولید ویدئو می‌شود انتخاب‌های بسیاری پیش روی شما است. برای مثال، این ویدئوها می‌توانند جنبه‌ی آموزشی داشته باشند. ویدئوهایی با موضوع نظرات مشتریان، معرفی فضا و ویژگی‌های شرکت، توضیح خدمات و محصولات و ویدئوهای تولید شده توسط مشتریان، دیگر مواردی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

چرا تولید محتوای ویدئویی مهم است؟ این دسته از محتوا تعداد مخاطبان کانال یوتیوب شما را افزایش داده و به تنوع تکنیک‌های بازاریابی‌تان کمک می‌کند. اگر نمی‌توانید ویدئوهایی باکیفیت تولید کنید، برون‌سپاری تولید محتوا را درنظر بگیرید. فراموش نکنید که به‌ازای هر ویدئویی که می‌سازید، یک یا دو بک لینک در توضیحات ویدئو قرار دهید. حتی لینک‌های نوفالو، علی‌رغم تأثیر نداشتن بر سئو، می‌توانند در افزایش آگاهی از برند و بهبود ترافیک سایت مؤثر باشند.

بررسی بک لینک‌های یوتیوب

خب، فرض کنید کانال یوتیوب‌تان را ساختید، لینک‌ها را اضافه کردید و ویدئوهایی عالی منتشر کردید. همه چیز همین‌جا به خوبی و خوشی تمام می‌شود؟ خیر. فرآیند بک لینک گرفتن برای سایت‌تان بسیار فراتر از این است. بررسی و بازبینی بک لینک‌ها، عملکرد لینک‌ها و فعالیت رقبا به اندازه ساخت بک لینک اهمیت دارد. تنها از این طریق است که می‌توانید مطمئن شوید استراتژی‌های‌تان کارآمد بوده‌اند یا نه.

ابزارهای مختلفی وجود دارند که بررسی و بازبینی بک لینک‌های یوتیوب را برای شما ساده‌تر می‌کنند. برخی از این ابزارها عبارت اند از SE Ranking، Sitechecker، Ahrefs، RankSignals و Monitor Backlinks. این ابزارها به شما کمک می‌کنند لینک‌های خود و رقبای‌تان را بررسی کرده و از تغییرات مورد نیاز مطلع شوید. علاوه بر این، می‌توانید ساخت و بررسی بک لینک‌ها را به متخصصان سئو بسپارید.

بررسی بک لینک‌های یوتیوب 

جمع‌بندی

بک لینک گرفتن از یوتیوب کمک شایانی به افزایش ترافیک سایت و ارتقای سئوی شما می‌کند. اگر به نکاتی که در این مقاله ذکر شد توجه کنید، گرفتن این بک لینک‌ها دشوار نخواهد بود. بارگذاری محتوای ویدئویی باکیفیت در یوتیوب و الصاق لینک‌های مرتبط به آن فرمولی تضمین شده برای موفقیت است. این راهکارها کمک می‌کنند که سایت‌تان به رتبه‌ای بالاتر از هر زمان دیگری دست یابد.

امتیازی ثبت نشده است.