با ما در ارتباط باشید: 0314566

اگر دارای وبلاگ و یا وب سایت هستید مطمئناً باید feed های به روز رسانی مانند RSSها داشته باشید؛ این همان فایلی است که ظاهر آن دکمه ی عجیب و غریب با خطوط منحنی نارنجی رنگ می باشد که در بسیاری از وب سایت های به روز رسانی شده و یا وبلاگ ها می بینید.

 این نکات برای هر دو نوع از Feedها کاربری دارد. کار feedها این است که با دیگر ربات ها در مورد وب سایت شما و از طرق شما صحبت می کند. این مکالمات بین ربات ها باعث افزایش ترافیک وب سایت شما خواهد شد و به افراد کمک می کند که وب سایت شما را ببینند؛ چه به صورت مستقیم از طریق خوانندگان feed ها و لیست مشترکین و چه به صورت غیر مستقیم از طریق کمک به رتبه بندی وب سایت در موتور جستجو. برای مراقبت از feedهای وب سایت خود حداقل باید از این اصول پیروی کنید:

  •  هیچ کس RSS ها را زیاد دوست ندارد، نظر شما در این مورد چیست؟ اکثر صاحبان وب سایت واقعاً هیچ وقت تمایلی به RSSها ندارند اما همین وب مسترها همیشه می دانند که RSS ها نیاز وب سایت برای رشد و توسعه می باشد. پس دست از تلاش برای توقف آن بردارید و سعی کنید که درک کلی از RSSها پیدا کرده تا بدانید که این Feedها چگونه به کسب و کار اینترنتی شما کمک خواهد کرد.
  •  اگر وب سایت شما بخش خبرنامه ندارد، می توانید از RSS استفاده کرده تا مطالب ارسالی وبلاگ تان را با ایمیل خبر نامه ارسال کنید، سپس در بالای سمت راست وب سایت خود کادر عضویت در خبرنامه را تعبیه نمایید. در غیر این صورت به گونه ای شخصی تر و در صورتی که مزاحمتی برای افراد ایجاد نکند، به آنها یادآوری کنید که در خبرنامه وب سایت شما عضو شوند. ترجیحاً فرم عضویت در خبرنامه و فرم تماس برای اتوماتیک شدن این جریان ایجاد نمایید.
  •  تقریباً هر یک هفته یک بار از اعتبار Feed های خود اطمینان حاصل فرمایید. گاهی اوقات لازم است از یک کاراکتری که به ندرت در عنوان استفاده می شود برای شکستن feed خود استفاده کنید. Feedvalidator.org در این مورد به صورت رایگان به شما کمک می کند.
  •  Feed های وب سایت خود را در برترین RSS های موتور جستجو و دایرکتوری ها ثبت کنید. یکی از نمونه های خوبی که وجود دارد Link syndic8 بوده و جزء لینک هایی است که به وب سایت شما هیچ صدمه ای نخواهد زد.
  •  RSS چیزی است که به وب سایت شما کمک می کند تا با وب سایت های رسانه اجتماعی به طور خودکار صحبت کند. اما شاید شما مطمئن نیستید که این Feed ها چگونه و تا چه حد به شما کمک می کند؟ می توانید از feedBurner استفاده کنید. نظر من این است که از زمانی بیش از یک سال پیش که گوگل آن را در دست گرفت، خدمات آن رو به کاهش است. اما قبل از اینکه دوباره آن قضاوت کنید، حساب کاربری در آن ایجاد نمایید. خدمات FeedBurner به صورتی است که به خوبی ترافیک وب سایت شما را به خوبی بررسی می کند و البته اگر شما تمایلی نداشته باشید نیازی نیست که تمامی ترافیک خود را به صورت مستقیم از طریق FeedBurner بررسی کنید. می توانید از آن برای بررسی و ردیابی سایت هایی که شما به آنها اجازه می دهید که feed های شما را دوباره مورد هدف قرار بدهند، مانند تویتر و فیس بوک استفاده نمایید.
  •  Google reader نکتهء اصلی در این مقوله می باشد. تعداد کمی از افراد که از feed reader برای دنبال کردن وبلاگ ها به جای ایمیل استفاده می کنند. در این مورد گوگل reader گزینهء بسیار خوبی برای آنها خواهد بود. دکمهء آن را در وب سایت خود الصاق نمایید. در گوگل reader به سرفصل های خود چند بار نگاهی بیاندازید. مطمئن باشید با به اشتراک گذاری برخی موارد اصلاً آسیبی به وب سایت شما نخواهد رسید.

فکر می کنید باید از feed های کامل استفاده کنید یا feed های جزئی؟

این یک مسئلهء بحث برانگیز می باشد. راه حل من برای سایت های جدید پیشنهاد هر دو نوع feed ها می باشد، به خوانندگان اجازه دهید هنگام ورود به وب سایت شما حق انتخاب داشته تا هر شخصی بتواند feed های کوتاه تر را به صورت همزمان استفاده کرده و از طریق لینکی که در پایین هر feed ارسال می کنید، به خوانندگان اجازه می دهید که متن کامل ارائه شده را ببیند. یادگیری در مورد RSS ممکن است مانند یک معامله بزرگ نباشد اما به خاطر داشته باشید و فراموش نکنید که Feed های سایت شما در واقع وسیله ای است که به رشد و توسعه وب سایت شما کمک زیادی می نماید.

امتیازی ثبت نشده است.