با ما در ارتباط باشید: 0314566
طراحی فروشگاه اینترنتی اصفهانآدرس سایت و تاثیر بر سئو , انتخاب آدرس URL مناسب و تاثیر آن بر سئو سایت , استاندارد آدرس سایت
آدرس سایت و تاثیر بر سئو , انتخاب آدرس URL مناسب و تاثیر آن بر سئو سایت , استاندارد آدرس سایت

آدرس سایت و تاثیر بر سئو 

بسیاری از نویسندگان وب و سئو کاران سعی میکنند از آدرس URL خاص و شاخصی در مقاله خود بهره ببرند، اینکار به هدف معنی دار کردن آدرس یک صفحه در موتور جستجوی گوگل انجام می پذیرد. استفاده کلمات کلیدی که در متن مقاله موجود است ،در آدرس سایت  به نوعی تکنیک بهبود سئو سایت تلقی میگردد.

اما آیا استفاده از کلمات کلیدی مقاله در آدرس URL میتواند به بالارفتن اعتبار و رنکینگ سایت شما منجر شود ؟


تاحدودی بله ، اما توجه به ارائه مقاله و به نوعی اورجینال بودن آن میتواند تاثیر بسیار بیشتری در بالاتر رفتن رنکینگ و جایگاه شما در جستجوگر گوگل داشته باشد. رباتهای خزنده موتورهای جستجو بیشتر به دنبال ارزیابی چگالی کلمات کلیدی وبسایت هستند، سپس لیستی از آنها را استخراج و با توجه به تکراری نبودن مقاله و مقدار بازدیدهای انجام شده از آن، به مقاله امتیاز میدهند، و این امتیاز جایگاه وبسایت و مقاله در موتورهای جستجو خواهد بود.


بهترین URL اصولا با تعداد کمی از کلمات کلیدی مرتبط با مقاله مشخص میشود.اما اجازه دهید مختصرا به برخی از بایدهای آدرس دهی مناسب سایت بپردازیم:

• آدرس URL باید گویای محتوا باشد.

از کلمات کلیدی در آدرس صفحات استفاده کنید، خوانندگان با بررسی چند کلمه از آدرس متوجه کلیات مقاله یا موضوعیت آن میشوند و به این آدرس توجه دارند.همچنین این کار میتواند تاثیر مثبتی بر روی سئو سایت شما داشته باشد.

برای مثال در طراحی فروشگاه اینترنتی اصفهان که شامل صفحات محصول میباشد میتوان از آدرس دهی زیر استفاده کرد:
product/new/gaz

در این حالت خواننده با نگاهی نه چندان طولانی متوجه میشود به صفحه محصول گز نگاه میکند و محصول جدیدا به سایت اضافه شده است.

  • طولانی نبودن آدرس.

سعی کنید از آدرسهای کوتاه بهره ببرید چرا که هم گویاتر و هم برای خوانندگان حفظ کردن و به خاطر سپردن آن ساده تر است.همچنین در زمانی که کاربر قصد دارد به صورت دستی لینک شما را به اشتراک بگذارد دچار مشکل طولانی بودن لینک نمیشود.

  • کلمات کلیدی را در ابتدای آدرس به کار گیرید.

رباتهای پیمایشگر اصولا به کلمات انتهایی آدرسی طولانی اهمیت چندانی نمیدهند، پس برای اثر بهتر کلمات کلیدی مهم مرتبط با مقاله را در ابتدای آدرس درج کنید.

  • پرهیز از کلمات و عبارات تکراری.

هرگز یک عبارت را در آدرس دوبار بکار نبرید،چرا که اینکار میتواند در اعتبار صفحه جاری خدشه وارد کند.

  • الزامی به یکسان بودن کلمات نیست.

میتوانید از معادل کلمات کلیدی درون متن ، در آدرس استفاده کنید، که هم گویا باشد هم به نوعی به چگالی کلمات توزیع شده کمک کند.

  • استفاده از حروف نا مربوط ممنوع.

از کاراکترهای ? % ^ & در آدرس خود استفاده نکنید.

  • از حروف بزرگ استفاده نکنید.

اگر آدرس های URL وبسایت شما انگلیسی است سعی کنید از حروف بزرگ استفاده نکنید.

  • آدرس های متعدد مقاله را بررسی و بهینه کنید.

اگر برای بازدید بیشتر از چند دامین یا آدرس بهره میبرید از تکنیک canonicalize برای بهبود آنها استفاده کنید.

  • استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی.

استفاده زیاد از یک کلمه میتواند به سئو سایت شما لطمه بزند و به نوعی برعکس آنچیزی که انتظار دارید را برایتان انجام میدهد.

  • از کلمات stopword استفاده نکنید.

 این عبارات شامل در ، از ، با و مواردی از این دست میباشد.

با اینکه چندسالی است که موارد داخل URL تاثیر چندانی در سئو ندارد ولی استفاده از موارد ذکر شده میتواند تاثیری حداقلی در سئو وبسایت شما داشته باشد و به آراستگی آن کمک کند.

 

 

امتیازی ثبت نشده است.