با ما در ارتباط باشید: 0314566
ابزار پیدا کردن کلمات کلیدی

بدون شک یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو، پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب است. برای اینکه بتوانید کلمات کلیدی مناسب برای مطالب و محتوای تولید شده در سایت خود، انتخاب کنید، چند راه حل و ابزار وجود دارد.
برای مثال یکی از راحت ترین روش‌ها برای انتخاب کلمات کلیدی این است که برای مطلبی که قصد انتشار آن را دارید به سایت‌های رقیب رجوع کنید و با بررسی آن‌ها کلمات کلیدی مناسب را بدست بیاورید. به علاوه لازم است کمی در زمینه انواع کلمات کلیدی، تحقیق کنید. مثلا کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail Keywords از آن دسته کلمات کلیدی هستند که احتمال صدرنشینی، محتوای شما در نتایج موتور جستجو را بالا می‌برند. وقتی از کلمات کلیدی طولانی استفاده می‌کنید، قرار است به کاربر، اطلاعاتی را ارائه بدهید که دقیقاً پاسخ سؤال اوست. به این ترتیب در مورد آن مطلب خاص، رقیبان خود را کنار زده و با این کار کاربران را تشویق می‌کنید که روی لینک سایت شما در نتایج موتور جستجو کلیک کنید.

تکنیک استفاده از کلمات کلیدی طولانی یکی از چندین تکنیک مفید برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب است. در این مطلب سعی می‌کنیم بهترین ابزار شناسایی کلمات کلیدی را به شما معرفی کنیم. با شناسایی این ابزار و یادگیری کار با آن‌ها می‌توانید در هزینه‌های سایت خود صرفه جویی کرده و در مدت زمان کوتاه تری، نتیجه خوبی بگیرید.

بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی

برای آشنایی با بهترین ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی و ابزارهای پولی پیدا کردن کلمات کلیدی می توانید ابزارهای زیر را بررسی کنید. نکته مهمی که وجود دارد بسیاری از این ابزار ها دوره استفاده رایگان دارند اما برای دسترسی به تمام قسمت های آن ها باید هزینه ای را پرداخت کنید.

ابزار گوگل ترندز

این ابزار تشخیص کلمات کلیدی به شما محبوبیت یک اصطلاح را نشان می دهد. برای مثال می بینید که کلمه ولنتاین در پنج سال گذشته در ماه فوریه سرچ بالایی داشته است.

گوگل ترندز برای کلمه ولنتایناما این موضوع چطور به تحقیق کلمه کلیدی کمک می کند؟ برای شروع به تقویم محتوایی شما کمک می کند. شما می توانید در ماه فوریه محتوایی مربوط به این موضوع تولید کنید.
از طرف دیگه شما با کمک این ابزار می توانید در مورد تمرکز روی یکی از کالاهای خود تصمیم گیری کنید. فرض کنید شما می خواهید با بررسی کلمات کلیدی اقدام به سئو فروشگاه اینترنتی کنید. شما گوشی اپل و گوشی های شیائومی را در این سایت برای فروش قرار داده اید.

مقایسه دو کلمه کلیدی در گوگل ترندز

وقتی این دو عبارت را در گوگل ترندز مقایسه کنید، می بینید که تعداد جستجو برای گوشی های شیائومی رو به افزایش است پس شما می توانید برای جلو افتادن از رقبا به بهینه سازی این کالا بپردازید.

ابزار گوگل سرچ کنسول

کنسول جستجوی Google به شما کمک می کند تا عملکرد وب سایت خود را در جستجوی ارگانیک ردیابی کنید. این بدان معنی است که داده های زیادی در مورد کلمات کلیدی را نشان می دهد که قبلاً برای آنها رتبه بندی کرده اید. عکس زیر عملکرد بعضی صفحات سایت پونه مدیا در سه ماه گذشته را نشان می دهد.

ابزار گوگل سرچ کنسول
بگذارید بگوییم که با وجود رتبه بندی در موقعیت 3-10 ، شما از یک کلمه کلیدی بازدید زیادی بدست می آورید. ممکن است بخواهید به جای هدف قرار دادن کلمات کلیدی جدید ، بر روی بالا بردن رتبه این کلمات تمرکز کنید. مانند نمونه زیر:تیپاکس چیست

اگر CTR شما علی رغم رتبه بالا در گوگل، پایین باشد، صفحه شما ممکن است از جذابیت کمی برای مخاطب برخوردار باشد. شما اغلب می توانید با بهبود عنوان یا توضیحات متا این مشکل را برطرف کنید. شما با توچه به بررسی کلمات کلیدی در این ابزار می توانید برای بهبود سایت خود اقدامات لازم را انجام دهید. سرچ کنسول گوگل یکی از ابزارهای بررسی جایگاه کلمات کلیدی سایت شما به حساب می آید.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی WordStream

این ابزار به شما کمک می کند تا بهترین و مرتبط ترین کلمات کلیدی را پیدا کنید. کلمات کلیدی که ترافیک وب جریان داری را به سمت وبسایت تان روانه می کنند.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی WordStream

برخی مزایای استفاده از ابزار WordStream عبارتند از:
• کلمات کلیدی سئوی بیشتر: دسترسی رایگان به هزاران کلمه ی کلیدی که مستقیما به صندوق ورودی تان ایمیل می شوند.
• کلمات کلیدی سئوی هدفمند: می توانید نتایج کلمات کلیدی تان را با صنعت یا کشور مورد نظرتان فیلتر کرده و از این طریق روی آن دسته از کلمات کلیدی متمرکز شوید که به کسب و کارتان مرتبط هستند.
• دسته بندی کلمات کلیدی سئو: سازمان دهی کلمات کلیدی سئوی جدید در بخش های مربوط به خود با استفاده از این امکان

ابزار جستجوی کلمات کلیدی LONGTAIL PRO

این ابزار یکی از محبوب‌ترین ابزار ها برای یافتن کلمات کلیدی طولانی می‌باشد که از نرم افزار‌های رایانش ابری برای یافتن بهترین کلمه کلیدی استفاده می‌کند. همچنین غیر از یافتن کلمات کلیدی مناسب و مفید، این ابزار امکاناتی مانند تجزیه و تحلیل هر کدام از کلمات کلیدی به شما ارائه می‌دهد که بر اساس آن می‌توانید تصمیم بگیرید که از بین کلمات پیشنهاد شده، کدام محبوب‌تر بوده و آن را استفاده کنید. لازم به ذکر است که ابزار LONGTAIL PRO رایگان نیست و برای عضویت در سایت آن باید مبلغی بپردازید.

ابزار Google Keyword Planner

وقتی وارد موضوع یافت کلمات کلیدی مناسب شوید، قطعاً نامی از ابزار گوگل کیورد پلنر خواهید شنید زیرا یکی از ابزار های محبوب در این زمینه می‌باشد. می‌توان دلیل این محبوبیت را رایگان بود ابزار گوگل کیورد پلنر بدانیم. از طرفی این ابزار دقیقاً زیر نظر گوگل بوده پس کلمات کلیدی که پیشنهاد می‌دهد قطعاً آزمایش گوگل را پس داده و در این موتور جستجو کار آمد هستند. این ابزار مدتیست که با ابزار گوگل ادورز ادغام شده است و برای استفاده از آن باید یک اکانت گوگل ادورز داشته باشید.

یک نقطه ضعف درباره ابزار Google Keyword Planner وجود دارد و آن هم این است که تنها کلمات کلیدی را پیشنهاد می‌دهد و تجزیه و تحلیل‌هایی مانند میزان محبوبیت کلمات کلیدی را ارائه نمی‌نماید پس برای اینکه بتوانید دقیق‌تر عمل کرده و از رقیبان خود عقب نمانید بهتر است از ابزار‌های دقیق‌تری که آنالیز‌های مناسبی ارائه می‌دهند، استفاده کنید.

ابزار SEMRUSH

ابزار بعدی که قصد معرفی آن را داریم SEMRUSH است. به نظر می‌رسدکه یکی از آسان‌ترین ابزار‌ها برای یافتن کلمات کلیدی، همین ابزار باشد. یعنی کاربران آماتور هم به راحتی می‌توانند از این ابزار استفاده کنند. در ضمن یک نکته مثبت دیگر هم برای این ابزار وجود دارد: کافیست نام سایت خود را در ابزار SEMRUSH وارد کنید، سپس این ابزار تمام کلمات کلیدی معمولی و طولانی را بر اساس وب سایت رقیبان شما، ارائه می‌دهد. با این حساب تا حد زیادی در زمان صرفه جویی خواهید کرد. همچنین این ابزار آنالیز‌هایی مانند آمار‌های مربوط به ترافیک، تجزیه تحلیل‌های مربوط به موتور‌های جستجو و... نیز به کاربران ارائه می‌کند. ابزار SEMRUSH برای ۱۴ روز اجازه استفاده رایگان را به شما می‌دهد ولی پس از آن باید مبلغی پرداخت کنید.

ابزار KW FINDER

همان‌طور که از نام این ابزار مشخص است، تمرکز اصلی KW FINDER بر روی یافتن کلمات کلیدی مناسب می‌باشد. این ابزار دارای ماژول‌های رایگان و غیر رایگان می‌باشد. ما توصیه می‌کنیم که ابتدا از ماژول‌های رایگان استفاده کرده و سپس تصمیم بگیرید که این ابزار برای شما مناسب است یا خیر. اگر از این ابزار راضی بودید می‌توانید از ماژول‌های پیشرفته‌تر و غیر رایگان استفاده کنید. یکی از نقاط مثبت ابزار KW FINDER این است که کلمات کلیدی طولانی سؤالی را به شما پیشنهاد می‌دهد. می‌دانید که کلمات کلیدی طولانی که به صورت سؤالی هستند بیشترین شانس را برای بالا بردن ترافیک سایت شما، به همراه دارند.

ابزار SPYFU

اگر در زمینه ای فعالیت می‌کند که رقابت حساسی بین رقیبان وجود دارد، لازم است که کار و پلن آن‌ها را رصد کنید و به گونه‌ای تقاضا و نیاز بازار را بدانید. در چنین شرایطی باید تمرکز زیادی روی سئوی سایت داشته باشید در این زمان بهترین انتخاب برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، می‌تواند ابزار SPYFU باشد. این ابزار ماژول‌های پیشرفته ای دارد که به کمک آن کلمات کلیدی سایت‌های رقیب را به شما ارائه می‌دهد همچنین در کنار این پیشنهاد‌ها گزارش‌هایی از میزان ترافیک و محبوبیت کلمات کلیدی برای شما قابل مقایسه خواهد بود. با این حساب شما در زمینه رقابتی می‌توانید بسیار آماده‌تر از قبل ظاهر شوید و تصمیم های بهتری بگیرید. توجه داشته باشید که برای استفاده از پلن های مختلف این ابزار باید مبلغی پرداخت کنید و هیچ کدام از ماژول‌های آن رایگان نیستند.

 

ابزار WORDTRACKER

از این ابزار برای یافتن کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت‌ها و کسب و کار‌های کوچک استفاده می‌شود. یکی از ابزار‌های مفید و جمع و جور همین ابزار WORDTRACKER است. در حالیکه به شما کلمات کلیدی مناسبی پیشنهاد می‌دهد، لینک های داخلی را نیز شناسایی کرده و یک گزارش کلی از عمل‌کرد و رتبه سایت شما، ارائه می‌کند. این ابزار یک دوره ۳۰ روزه رایگان دارد که اگر بعد از این مدت از ابزار راضی بودید می‌توانید مبلغی به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت کنید.

 

ابزار keywordsheeter

Keywordsheeter پیشنهاد صدها کلمه کلیدی را با توجه به گوگل به شما ارائه می دهد. برای کار با این ابزار کافی است کلمه کلیدی خود را در باکس ارائه شده وارد کنید. این ابزار بیش از 1000 کلمه در دقیقه برای شما ارائه می دهد. از طرفی شما می توانید به راحتی لیست ارائه شده را دانلود کرده و از آن استفاده کنید. این ابزار برای ارائه کلمات کلیدی طولانی بسیار مفید است. کلمات زیر با وارد کردن عبارت " سئو سایت " برای ما ارائه شد.

ابزار keywordsheeter
برای فیلتر کردن این لیست بزرگ در قسمت positive filter با وارد کردن کلمه ای مانند "چیست" می توانید لیست خود را محدودتر کنید، الان تمام عباراتی که به شما نشان می دهد کلمه "چیست" را نیز شامل می شود. Negative filter کلماتی که شما می خواهید از لیست حذف کنید را شامل می شود. دقت این ابزار برای جستجوهای فارسی زبان خیلی بالا نیست.

ابزار الکسا 

الکسا یکی از ابزارهایی است که به شما امکانات جذاب زیادی را ارائه می دهد. شما می توانید با کمک این ابزار رقابت در یک کلمه کلیدی، سختی کلمات و کلماتی که رقبای شما در آن ها رتبه گرفته اند اما شما برای آن ها تلاش نکرده اید را پیدا کنید. الکسا یکی از ابزارهای پولی آنالیز سایت به حساب می آید. برای اینکه بتوانید به بهترین نحو از این ابزار استفاده کنید تیم پونه مدیا یک آموزش جامع الکسا برای شما تهیه کرده ایم. 

ابزار الکسا 

افزونه پیشنهاد کلمات کلیدی برای مرورگرها

علاوه بر سایت ها و ابزارهای معرفی شده به عنوان ابزار پیشنهاد دهنده کلمات کلیدی، نوع دیگر ابزارها با نام افزونه پیشنهاد دهنده کلمات کلیدی وجود دارند که با استفاده از ان شما می تواند بر روی مرورگر خود کلمات کلیدی مورد نظر خود را پیدا نمایید. در ادامه این مطلب تصمیم داریم افزونه های کروم که با نام SEO Chrome Extensions شناخته می شود را معرفی نماییم.

- ابزار Keywords Everywhere

Keywords Everywhere یکی از ابزراهای جست و جو ککلمات کلیدی است مه با استفاده ازآن می توانید زمام جست و جوی خود به دنبال کلمات کلید را تا حد زیادی کاهش دهید. که با انتخاب بهتر کلمات کلیدی شما می توانید هر چه سریعتر سرعت رشد خودر ا افزایش دهید. و به رنک های بهتری دست پیدا نمایید. علاوه بر آن این افزونه می تواند میزان سختی، میزان سرچ و هزینه به زاای هر کلیک را برای شما نحاسبه کند. خروجی pdf, excel نیز از دیگر ویژگی های این سیستم می باشد.

افزونه پیشنهاد دهنده کلمات کلیدی keywords everywhere

- ابزار MozBar برای محاسبه میزان محبوبیت رقیبان

MozBar یکی از افزونه های عالی برای تمام کارهای سئو می باشد. شما با ساخت یک اکانت معمولی که رایگان نیز می باشد می توانید صفحات سایت و SERPs خود را جست و جو نمایید. با استفاده از این مورد شما می توانید شبکه های اجتماعی، نمونه کار سئو تکنیکی و لینک سازی خود را مشاهده نمایید. با استفاده از این متریک ها شما میتوانید تشخصی دهید که تا چه اندزه محبوبیت یک سایت واقعی است. هر چقدر میزان اعتبار دامنه و اعتبار صفحه بیشتر باشد یعنی  سایت محبوب می باشد. با استفاده از mozbar می توانید به صورت خلاصه شده طیف وسیعی از محصولات را مشاهده نمایید.

افزونه پیش نهاد دهنده mozbar extension

درست است که با اکانت رایگان moz، دسترسی های محدودتری دارید اما می توانید داده های مفیدی را بدست آورید.

نوع دیگر افزونه ها نیز وجود دارند که از نوع فروشگاهی می باشند و مناسب برای وبسایت ها و برنامه های فروش محصول می باشد که از نمونه این پلاگین ها و افزونه ها می توان به AMAZON KEYWORD TOOL اشاره کرد.

- افزونه Keyword Surfer

Keyword Surfer یک افزونه رایگان در کروم است که حجم جستجوی ماهانه و جهانی را به شما نشان می دهد.

افزونه Keyword Surfer

در حال حاضر این افزونه تخمین میزان جستجوی محلی را برای 19 کشور نشان می دهد. اینها شامل ایالات متحده، انگلستان، کانادا، برزیل، فرانسه و آلمان است. همچنین گزینه ای برای روشن یا خاموش کردن میزان جستجوی جهانی وجود دارد. البته این حجم واقعی جستجو جهانی نیست. این مجموع کل جستجوها از 19 کشور موجود در پایگاه داده آنها است.

افزونه پیشنهاد کلمات کلیدی برای وردپرس

وردپرس به عنوان یکی از سیستم های مدیریت محتوا محبوب، علاوه بر ابزارهای سئو همواره ابزاری را ههم برای پیدا کردن کلمات کلیدی دارد که از نمونه این ابزارها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

- افزونه WP Keyword Suggest

 با استفاده از این پلاگین شما می توانید کلمات و عبارتی را انتخاب نماید که طول زیاد و رقابت کمی را دارند برای ابتدای کار این ابزار می تواند بهترین ابزار برای شما باشد. تا بتواند به میزان قابل توجهی رشد کنید و به سراغ کلمات کوتاهتر با میزان جست و جو و رقابت بیشتر شوید.

افزونه پیشنهاد دهنده کلمات کلیدی WP Keyword Suggest

 افزونه پیشنهاد کلمات کلیدی  RB Keyword Research Plugin

این ابزار طیف وسیعی از کلمات کلیدی را که رد موتورهای جست و جو مانند گوگل؛ بینگ و یاهو سرچ می شوند را برای ما پیشنهاد می دهند که با استفاده از این کلمات کلیدی شما می توانید سایت خود را برای آن کلمات کلیدی بهینه سازی نمایید. و به سرعت روند رشد بازدید خود را سپری نمایید.

افزونه پیشنهاد دهنده کلمات کلیدی RB Keyword Research Plugin

در آخر

هر کدام از ابزاری که در این مطلب به شما معرفی کردیم، دارای نقاط مثبت و منفی خاص خود هستند، باید نوع و وسعت کسب و کار و سایت خود را در نظر بگیرید و بعد بررسی کنید که در انتخاب کلمات کلیدی، چه فاکتور‌هایی برای شما اولویت بالاتری دارند. تنها در این زمان است که می‌توانید ابزار مناسب را برای یافتن کلمات کلیدی مناسب، انتخاب کنید. توصیه ما به شما این است که از ابزار‌های حرفه‌ای استفاده کنید و همچنین این کار را با دقت و حساسیت انجام دهید، چرا که کلمات کلیدی، تأثیر مستقیم و زیادی روی سئوی سایت شما خواهند داشت.

5 از 5