با ما در ارتباط باشید: 0314566
چگونه قصد و نیت تجاری کلمات کلیدی را تعیین کنیم؟

نیت تجاری کلمه یعنی بررسی کنیم فرد با جستجوی چه کلماتی تبدیل به مشتری می شود. می توانید نیت تجاری را با نگاه کردن به تعداد افرادی که یک کلمه ی کلیدی خاص را در کلمات پیشنهادی گوگل ادوردز انتشار می دهند، ارزیابی کنید.
کلمات کلیدی با نیت تجاری برتر مانند دعوتنامه هایی از مشتریان آینده هستند. آن ها به شما التماس می کنند تا با کالاهایتان وسوسه شان کنید. آن ها با صدای بلند و واضح می گویند که پول در دست دارند و جنس فروشی شما را می خواهند.
نیت کلمه ی کلیدی باید بر روی چگونگی مورد هدف واقع شدن آن تاثیر بگذارد (چیزی که به آن بازاریابی قصد و نیت می گوییم). مثلا اگر شخصی در مراحل ابتدایی جستجو برای خرید باشد، کلمات کلیدی مورد استفاده اش قصد و نیت کمتری خواهند داشت. می توانید آن کلمه ی کلیدی را با یک تکه محتوا مانند یک چک لیست هدف قرار دهید. بازاریابی محتوایی یعنی به سرعت در برابر مشتری حاضر شدن و برخورد خوب با او، تا شاید بعدها مشتری به سمت شما بازگردد.

کلمات کلیدی با نیت تجاری چه چیزهایی هستند؟

سه نوع اساسی از جستجوها وجود دارد:

  1. جستجوی اطلاعاتی: جستجوهای انجام شده به منظور دریافت پاسخ برای سوالات یا یادگیری یک موضوع
  2. جستجوی هدف یابی: جستجوهای انجام شده برای پیدا کردن یک وبسایت خاص
  3. جستجوی معاملاتی: جستجوهای انجام شده برای خرید چیزی

مشخصا کلمات کلیدی با نیت تجاری تنها مربوط به جستجوهای معاملاتی هستند. اگر به کلمات کلیدی به عنوان سیگنال هایی از سوی مشتریان بالقوه نگاه کنیم، کلمات کلیدی با نیت تجاری بیشترین امید بخشی را دارند. مشتریان بالقوه ای که با کلمات کلیدی دارای نیت تجاری جستجو می کنند، آماده هستند تا پولشان را به شما بدهند! اما چه انواعی از کلمات کلیدی می توانند با بیشترین نیت تجاری در نظر گرفته شوند؟

نمونه هایی از کلمات کلیدی با نیت تجاری

گرچه کلمات کلیدی با نیت تجاری فراوانی وجود دارند، اما برخی از آن ها از بقیه «قوی تر» هستند.

دو دسته بندی عمده برای این کلمات وجود دارد: کلمات کلیدی «الان بخرید» و «محصول». در ادامه توضیحی راجع به این دو نوع ارائه می دهیم.

کلمات کلیدی با نیت تجاری «الآن بخرید»

این دسته از کلمات کلیدی همانطور که از نام آن پیداست، نشان می دهند که مشتری بالقوه همین الآن آماده ی خرید چیزی است. وی تصمیم خود را برای خرید گرفته و به دنبال پیشنهادات جذابی است که انتظاراتش را برآورده نماید.
کلمات کلیدی «الان بخرید» شامل اصطلاحاتی است مانند:

  • خرید
  • تخفیفات
  • مقدار و اندازه
  • کدهای تخفیف
  • ارسال رایگان

هر کدام از این کلمات کلیدی، نشان دهنده ی این است که مشتری بالقوه تصمیمش را برای خرید گرفته و فقط برای دلپذیر کردن خرید به دنبال پیشنهادات مختلف می گردد.
اولین کلمه ی کلیدی یعنی «خرید» از بقیه قدرتمندتر است. چرا که نشان دهنده ی نیت خالص مشتری برای مشارکت در یک تراکنش برای خرید کالایی است که شما می فروشید. دیگر کلمات کلیدی هم سیگنال های خرید قدرتمندی هستند، اما مشتری بالقوه با استفاده از آن ها از شما می خواهد یا انتظار دارد که نسبت به سایر رقبای ارائه دهنده ی کالا، خود را متمایز کنید.

برای مثال در سئو سایت فروشگاهی چشمگیر، تیم پونه مدیا در عنوان تب صفحات از کلمات مشخصات، قیمت و خرید استفاده کردند. مشتریانی که به دنبال خرید لوازم آشپزخانه هستند به راحتی از گوگل به این صفحات راهنمایی خواهند شد.

استفاده از کلمات با نیت تجاری در سایت چشمگیر 

کلمات کلیدی با نیت تجاری «محصول»

دسته ی بعدی از کلمات کلیدی با نیت تجاری، کلمات کلیدی «محصول» هستند. گرچه که این کلمات کلیدی معمولا زیاد تغییر می کنند، مشتریان بالقوه این دسته ممکن است نسبت به افرادی که از کلمات کلیدی «الآن بخرید» استفاده می کنند، مرددتر باشند.
کلمات کلیدی «محصول» عبارتند از:

  • جستجوهای بر اساس برند
  • محصولات خاص (مثل iPhone 5c)
  • دسته بندی های محصولات (مثل لباس های تابستانی، حشره کش، لوازم تزئینی خانه و غیره)
  • مقرون به صرفه
  • بهترین
  • ارزان ترین
  • مقایسه
  • نظرات و انتقادات

برخی از این کلمات کلیدی، بسته به طبیعت کسب و کار شما، از بقیه با ارزش تر خواهند بود. مثلا کلمات کلیدی بر اساس برند یا محصول خاص به شدت رقابتی هستند، اما به خوبی تغییرپذیرند. گرچه که کلمات کلیدی «مقایسه» و «نظرات و پیشنهادات» ممکن است به اندازه ی بقیه قدرتمند به نظر نیایند، می توانند تا زمانی که قصد خرید وجود داشته باشد، به خوبی تغییر کنند. ممکن است مشتری بالقوه شما را برای عمل تغییر به کار بیشتری وا دارد.
هنگام ساختن یک لیست از کلمات کلیدی محصول، متوجه شدن تفاوت بین لید و جستجوهای محصول مهم است. مثلا اگر شخصی به دنبال یک وکیل باشد، نمی خواهد آن را «بخرد» بلکه می خواهد استخدام کند. به این معنی که با وجود اینکه مشتری بالقوه اصطلاحا یک مشتری داغ است و احتمال اینکه از خدمات شما استفاده کنند زیاد است، اما همچنان باید برای شرح موقعیت خود با کسب و کار شما مستقیما تماس برقرار کند. به این دلایل، کلمه ی کلیدی «بهترین» به عنوان قدرتمندترین کلمه ی کلیدی محصول برای کسب و کارهای مبتنی بر خدمات به حساب می آید. در طرف دیگر، جستجوهای محصول می توانند با تمرکز واحد بر روی یک محصول خاص کاملا به صورت آنلاین به اتمام برسند، بنابراین کلمات کلیدی محصول مانند «مقرون به صرفه» و «ارزان ترین» به عنوان مفیدترین کلمات کلیدی در نظر گرفته می شوند و شدیدا هم رقابتی هستند.

چرا کلمات کلیدی با نیت تجاری از کلمات کلیدی با حجم زیاد با ارزش تر هستند؟

برخی کسب و کارها صدها هزار دلار صرف به حداکثر رساندن دیده شده خود می کنند. این کار هیچ مشکلی ندارد و خیلی هم خوب است، افزایش ترافیک سایت همواره چیز خوبی است، اما اگر اکثریت قریب به اتفاق بازدید کنندگان از وبسایت شما کالاهایتان را خریداری نکنند، باید نسبت به رویکرد خود تجدید نظر کنید.
معمولا به جز مواردی خاص ( مثلا سایت های حمایت شده توسط تبلیغات مثل BuzzFeed) کلمات کلیدی با ترافیک بالا ارزش زیادی ندارند مگر موجب تغییرات شوند. این سخن بدان معنا نیست که شما نباید به دنبال کلمات کلیدی بزرگ با نیت تجاری کمتر بروید، اما منطقی تر است که این کلمات کلیدی را با محتوای ذاتی شان هدف قرار دهید. 

چگونه کلمات کلیدی برتر با نیت تجاری را برای کسب و کار خودم شناسایی کنم؟

فارغ از اینکه چه نوع کسب و کاری دارید یا درآمدهای حاصل از تبدیل مورد انتظارتان چقدر است، چند راه برای شناسایی کلمات کلیدی برتر با نیت تجاری در زمینه فعالیت شما وجود دارد.

- استفاده از AdWords Keyword Planner

نخست وارد حساب کاربری AdWords خود شوید و از تب Tools به Keyword Planner بروید. سپس از لیست موجود گزینه ی “Search for new keyword and ad group idead” را انتخاب کنید.
استفاده از AdWords Keyword Planner
حالا در فیلد جستجو، محصول یا خدمات خود را وارد کنید. پس از چند لحظه، نموداری از تمایلات حجمی جستجو برایتان نمایش داده خواهد شد، اما شما به دنبال تب Keyword ideas هستید.

کلمات کلیدی پیشنهادی

اینجا جایی است که با لیستی از کلمات کلیدی پیشنهادی روبه رو می شوید و در اینجا می توانید کلمات کلیدی برتر با نیت تجاری را مطابق با علاقه مندی های خود شناسایی کنید.

- استفاده از گوگل آنالاتیکس

راه دیگری که می توانید تعیین کنید کدام کلمات کلیدی موجب سوق داده شدن تغییرات می شوند با استفاده از تجزیه و تحلیل های گوگل (گوگل آنالاتیکس) است.
نخست وارد Google Analytics شوید و از طریق Acquisition>AdWords>AdWords Keywords گزارش AdWords Keywords را باز کنید.
جدول نمایش داده شده، به شما کلمات کلیدی با بیشترین کارکردتان را نشان خواهد داد و اینکه آن ها چطور با اهداف تبدیل شما مرتبط هستند.
گوگل آنالاتیکس

 

کلام آخر: پس از استفاده از کلمات با نیت تجاری منظر پیشرفت بنشینید

هدف قرار دادن کلمات کلیدی برتر با نیت تجاری می تواند منجر به بهبودهایی چشمگیر در نرخ کلیک شما شود و فرصتی بسیار عالی در اختیار شما قرار دهد تا بر روی چیزی که واقعا مهم است تمرکز کنید: تبدیل ها. چند کلمه ی کلیدی برتر با نیت تجاری را به حساب کاربری AdWords خود اضافه کنید و آماده باشید تا پول مشتریان به سمت تان روانه شود!

امتیازی ثبت نشده است.