با ما در ارتباط باشید: 0314566
سوالات مصاحبه کارشناس سئو

مطالعه سوالات مصاحبه کارشناسی سئو برای شما که در جستجوی این موقعیت کاری هستید، اهمیت ویژه‌ای دارد. همچنین اگر صاحب کسب و کاری هستید و می‌خواهید کارشناس سئو استخدام کنید، لازم است برای مصاحبه با متقاضیان آماده شوید. موقعیت کاری با عنوان کارشناس سئو یا متخصص سئو، از جمله مشاغلی است که برای موفقیت در آن باید تلاش و خلاقیت بسیاری به خرج دهید و همواره برای موفقیت در این فیلد کاری، اطلاعات به روز داشته باشید. همین ویژگی‌ها باعث شده استخدام کارشناس سئو، کار حساسی باشد.

در مقاله پیش رو از پونه مدیا اطلاعاتی جمع آوری کرده‌ایم که می‌توانید در مصاحبه و استخدام کارشناس سئو به کار ببرید. همچنین اگر قرار است به عنوان کارشناس سئو، مصاحبه‌ای داشته باشید، این مطالب را از دست ندهید.

سوالات استخدامی سئو

متخصص یا کارشناس سئو، لیست بلند بالایی از وظایف به عهده دارد. متخصص سئو کارهایی انجام می‌دهد تا وب سایت ها در موتورهای جستجو مانند گوگل، رتبه بالاتری بگیرند.

از آنجایی که لیست وظایف کارشناس سئو، متنوع هستند و بر اساس استراتژی تغییر می‌کنند نمی‌توان تعداد دقیق و ثابتی از این وظایف را نام برد. از طرفی برای مشاهده نتیجه عملکرد کارشناس سئو، نیاز به زمان دارید. با این حال می‌توانید با طرح سوالات هوشمندانه در مصاحبه استخدام کارشناس سئو، شایسته‌ترین متقاضی را انتخاب کنید.

از طرفی اگر قرار است به عنوان کارشناس سئو، مصاحبه‌ای انجام دهید لازم است توانایی و تجربه خود را در جملات واضح و دقیق توضیح داده و به همراه رزومه معتبر، ارائه کنید. سوالات استخدامی سئو هم باید به روز باشند و در عین حال میزان تجربه و مهارت مصاحبه شونده را مشخص کنند.

سوالات استخدامی سئو

منابع استخراج سوالات استخدام سئوکار

اگر قرار است به عنوان کارشناس سئو، مشغول کار شوید و به اندازه کافی در این زمینه تجربه و مهارت دارید، می‌دانید نمی‌توان در منابع محدود، اطلاعات کاملی به دست آورد.

متخصص سئو، مدتی را صرف مطالعه و آموزش اصطلاحات، تکنیک‌ها، استراتژی‌ها، قوانین موتور جستجو و... کرده است. از طرفی با مشاهده نتایج استراتژی‌ها در پروژه‌های واقعی، تجربه‌هایی به دست آورده است. بنابراین کارشناس سئو نیازی به مطالعه منابع استخراج سوالات استخدام سئوکار ندارد. فقط می‌توان با مطالعه پرسش و پاسخ‌های متداول در این زمینه، آمادگی بیشتری برای پاسخ به سوالات کارفرما در مصاحبه داشت (پرسش‌ها را در بخش بعدی بخوانید).

اگر به عنوان کارفرما، قصد دارید مصاحبه‌ای با متقاضیان سئو داشته باشید می‌توانید در بخش بعدی، پرسش‌های مفید در این زمینه را مطالعه کنید. به یاد داشته باشید استراتژی‌ها و قوانین شرکت‌ها برای استخدام کارشناس سئو، متفاوت است. هر چقدر موضوع سئو در کسب و کار شما حساس تر باشد، لازم است مصاحبه دقیق‌تر و تخصصی‌تری با متقاضیان داشته باشید تا به این صورت، منابع شرکت را در آینده هدر ندهید.

۲۰ سوالی که حتما از یک سئوکار باید بپرسید

در این بخش ۲۰ سوال مهم و اساسی برای استخدام سئو کار مطرح می‌کنیم. حتی اگر قصد دارید به عنوان کارشناس سئو مشغول کار شوید، می‌توانید برای آمادگی بیشتر ۲۰ سوال زیر را بخوانید.

  1. تفاوت سئوی On-page و Off-page چیست؟
  2. مهارت‌های سئو را چگونه آموخته‌اید؟
  3. از کدام ابزارهای سئو استفاده می‌کنید؟
  4. موفقیت یک کمپین سئو را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
  5. وظایف کارشناس سئو چیست؟
  6. کلمات کلیدی هدف را چگونه تعیین می‌کنید؟
  7. Long-tail keywords چه کاربردی دارند؟
  8. تعریف سئو چیست؟
  9. اشتباهات رایج در زمینه سئو چیست؟
  10. آیا تا به حال لینک پنالتی دریافت کرده‌اید؟ برای حل این مشکل چه کرده‌اید؟
  11. تفاوت SEO و SEM چیست؟
  12. چگونه متوجه می‌شوید صفحه‌ای از سایت در گوگل index شده است؟
  13. کاربرد Google fetch چیست؟
  14. درباره Google knowledge graph چه می‌دانید؟
  15. اگر تمام تجربیات خود را برای بهبود سئو به کار ببرید اما نتیجه خاصی مشاهده نکنید، چه کارهایی برای حل مساله انجام می‌دهید؟
  16. درباره بازاریابی محتوا چه می‌دانید؟
  17. آیا سوشیال مارکتینگ می‌تواند بر سئو تاثیر داشته باشد؟
  18. چگونه PPC و SEO با هم می‌توانند نتایج بهتری ایجاد کنند؟
  19. چگونه وب سایتی را با هزاران صفحه، برای سئو بهینه سازی می‌کنید؟
  20. کدام فاکتورهای سئو، تحت کنترل شما نیستند؟

پاسخ صحیح به سوالات مذکور، می‌تواند نشان دهنده مهارت و تجربه مصاحبه شونده باشد. البته لازم است با دقت در پاسخ‌ها، بررسی رزومه و گواهینامه‌های آموزشی و... میزان خلاقیت، تخصص و قدرت تحلیل متقاضی را بررسی کرد. برای تصمیم گیری بهتر می‌توانید از افراد متخصص در جریان مصاحبه کمک بگیرید.

چنانچه به عنوان کارشناس سئو، قرار است مصاحبه کنید بهتر است به دانش و تجربه خود تکیه داشته باشید. همچنین پاسخ پرسش‌های بالا را از منابع معتبر بیابید و به این ترتیب آمادگی بیشتری کسب کنید.

۲۰ سوالی که حتما از یک سئوکار باید بپرسید

مواردی که اگر یک سئوکار نداند باید با او خداحافظی کنید

در بخش قبلی ۲۰ سوالی که حتما از یک سئوکار باید بپرسید را بررسی کردیم. ممکن است برخی مصاحبه شوندگان نتوانند به چند سوال محدود، جواب دقیقی بدهند. گاهی ممکن است شرایط جسمی و روحی فرد مصاحبه شونده، شرایط محیط مصاحبه و... بر کیفیت پاسخ ها تاثیر داشته باشد. اما مواردی که اگر یک سئوکار نداند باید با او خداحافظی کنید عبارتند از اصطلاحات و کلمات رایج و اساسی سئو. یعنی اگر مصاحبه شونده اطلاعات صحیح درباره آن‌ها نداشت، به احتمال قوی تخصص کافی برای پیشبرد اهداف سئو ندارد. این موارد عبارتند از:

  • سئو کلاه سفید
  • سئو کلاه سیاه
  • Image alt text
  • URL Optimization
  • Domain Authority
  • Snippets
  • Crawler یا Crawling
  • ریدایرکت کردن صفحه
  • و...

توجه داشته باشید که بعد از موفقیت در مصاحبه، گذراندن یک دوره آزمایشی برای مشاهده مهارت کارشناس سئو، منطقی به نظر می‌رسد. چرا که کارشناس سئو باید روحیه خلاق، تحلیل گر و صبوری داشته باشد و بتواند با سایر افراد تیم سئو، ارتباط مفید برقرار کند. همان طور که واضح است این ویژگی‌ها در پروژه‌های واقعی مشخص می ‌شوند و تنها با مصاحبه قابل تایید نیستند. پشتیبانی سئو از کارهایی است که توسط پونه مدیا انجام می گیرد و این امر باعث می شود سایت شما برای مدت طولانی جایگاه های برتر گوگل را تصاحب کند. 

5 از 5