با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئو خارجی

سئو خارجی (سئو off page) به مجموعه عوامل و فاکتورهایی که مربوط به خارج از محیط سایت است گفته می شود.در واقع رد پای برند شما در دنیای مجازی سئو خارجی شماست رد پای سایت شما در شبکه های اجتماعی در سایت های دیگران و میزان تبادل لینک شما در این فضا و.....

در واقع اینجا مفهوم این است که بهینه سازی داخل سایت (سئو داخلی) به تنهایی کفایت نمی کند و لازم است کارهای زیادی هم خارج سایت شما انجام شود یک مثال خیلی جالب توی سایت موز دات کام نوشته شده بود با این مضمون "کافی نیست فقط خانه ات را تمیز کنی، لازم است که آشغال های داخل خیابانی که به خانه تو هم منتهی می شود را هم جمع آوری کنی."

Off Page SEO  از دید موتورهای جستجو اهمیت بسیار بالایی دارد.

در واقع میزان محبوبیت و نفوذ یک سایت در سطح وب با سئو خارجی مشخص می شود.

اگر همه این عوامل با روند طبیعی انجام شود نتیجه بسیار خوبی خواهد داشت. البته به این نکته نیز باید توجه داشت که خاص بودن و نفوذ در سطح وب در شرایط فعلی برای یک سایت معمولی بسیار سخت است. در این حالت باید خودمان دست بکار شویم و سئوی خارجی را انجام دهیم که مهمترین اصل سئو خارجی در طبیعی بودن یا حداقل طبیعی نمایش دادن آن است. باید Off Page SEO به نحوی انجام شود که موتورهای جستجو آنرا غیر طبیعی تشخیص ندهند.

بد نیست به وب سایتتان به چشم خانه تان نگاه کنید که دوست دارید در آن مهمان داشته باشید پس لازم است دیگران چیزهایی از آن شنیده باشند که تمایل داشته باشند بیایند و آنرا ببینند.

اصول سئوی خارجی

برای اینکه بتوانید یک سایت بهینه داشته باشید باید انواع سئو را بشناسید و به آن ها عمل کنید. برای پاسخ به سوال انواع سئو چیست، پونه مدیا مطلبی کامل و جامع برای شما تهیه کرده است. در این مطلب ما می خواهیم یکی از انواع سئو به نام سئو خارجی و دلیل اهمیت آن در سال 2023 را برای شما توضیح بدهیم. 

سئوی خارجی چیست؟

سئوی خارجی یا سئوی خارج از صفحه شامل فعالیت هایی است که خارج از وب سایت و با هدف افزایش رتبه و سایت در موتور جستجو انجام می شود. اقدامات معمول سئوی خارجی شامل ایجاد بک لینک ها (backlinks)، افزایش احتمال جستجوی معتبر و افزایش تعامل و اشتراک در شبکه های اجتماعی است.
به عبارت دیگر: سئوی خارجی تمام اقداماتی است که شما خارج از سایت خود انجام می دهید تا گوگل و سایر موتورهای جستجو وب سایت شما را به عنوان مرجعی معتبر شناسایی کنند.

چرا سئوی خارجی مهم است؟

پیوندها و سایر سیگنال های خارج از سایت پایه و اساس الگوریتم گوگل را تشکیل می دهند.
در حقیقت، بررسی ما در مورد عوامل رتبه بندی در موتور جستجو در سال 2022، رابطه ی واضحی بین کل بک لینک ها (backlinks) و رتبه بندی گوگل پیدا کرده است.
و گوگل اعلام کرده که آنها هنوز هم از PageRank استفاده می کنند.
با این وجود لینک ها تنها بخشی از سئوی خارجی هستند. خود گوگل اظهار داشته که برای اندازه گیری اعتبار وب سایت شما از سیگنال های سئوی خارج از سایت یا همان سئوی خارجی استفاده می کند.
به عنوان مثال، دستورالعمل های رتبه بندی کیفیت در گوگل (Google’s Quality Rater Guidelines) تا حد زیادی به اعتبار خارج از سایت(سئوی خارجی) متکی است تا بفهمد آیا به سایت مورد نظر می توان اعتماد کرد یا خیر.
این عمل «تحقیق اعتبار» (Reputation Research) نامیده می شود.
«تحقیق اعتبار» شامل بررسی نقد و تحلیل های آنلاین، توصیه کارشناسان و تعداد ارجاعات به سایت شما در سایت های خبری مرجع و ویکی پدیا است.
لینک ها و سایر عوامل سئو خارجی را که باید درباره آنها بدانید در ادامه ی این راهنما توضیح داده خواهد شد.

مهم ترین عاملی که در سئو خارجی تاثیرگذار است چیست؟

به گفته ی اکثر سئوکاران و متخصصان سئو، بازاریابان محتوا و بلاگرها بک لینک ها از مهمترین عوامل سئو خارجی هستند. چرا که دریافت لینک طبیعی از سایت های با اعتبار میتواند اعتبار شما را نیز بالا ببرد.و به موتور های جست جو کمک میکند به شما نیز اعتماد کنند. سایت هایی که بک لینک های بیشتری از سایت های معتبر دارد در موتور جستجو رتبه بهتری کسب خواهند کرد.سه نوع لینک اصلی وجود دارد:
- لینک طبیعی : لینک هایی که بدون تلاش شما به سایتتان لینک زده میشود. مثلا یک بلاگر غذا رستوران شما را برای بهترین غذای سنتی معرفی میکند.
- لینک های دستی: این لینک هایی هستند که شما با هدف تهیه میکنید. این لینک ها شامل درخواست از مشتریان برای لینک زدن به سایت است.
- لینک هایی که با تجربه و تلاش ساخته میشوند مثل اضافه کردن بک لینک در دایرکتوری آنلاین، فورم ها،کامنت بلاگ ها با یک انکر تکست بهینه شده. بعضی از این روش ها جز سئو کلاه سیاه محسوب میشوند و توسط گوگل جریمه خواهند شد.

آموزش سئو خارجی

آموزش سئو خارجی

برای یاد گرفتن سئو خارجی، ابتدا بهتر است دانشی درباره سئو و سئو داخلی داشته باشید تا با دید بازتر و بهتری بتوانید سئو خارجی را فرا بگیرید. آموزش سئو خارجی سرفصل های زیادی دارد که ما آن ها را برای شما دسته بندی می کنیم تا بتوانید مرحله به مرحله پیش روید و به قله برسید. لینک بیلدینگ یا بک لینک یکی از مهم ترین و اساسی ترین مراحل سئو خارجی است که باید به بهترین نحو آن را فرا بگیرید. درواقع ساخت لینک خارجی را "قلب سئو خارجی" نامیده اند که گوگل ارزش سایت را بر اساس آن متوجه می شود. رپرتاژ آگهی نیز یکی از روش های ساخت بک لینک است که ورودی سایت شما را افزایش می دهد و از طرفی اگر دامنه سایت لینک کننده اعتبار بالایی داشته باشد، تاثیر بسزایی روی رتبه سایت شما دارد. البته دقت داشته باشید که برخی لینک سازی ها از جمله اضافه کردن یک لینک در یک دایرکتوری آنلاین، امضای پست وبلاگ، انجمن یا فروم ها، خرید لینک متنی و غیره، از لینک سازی های غیرطبیعی وخط قرمز گوگل هستند که در صورت مشاهده شدن، گوگل سایت را پنالتی می کند. استفاده از شبکه های اجتماعی یا سوشال مدیا یکی از ساده ترین روش ها برای بهبود سئوی خارجی است. آموزش به کارگیری RSS که مخفف Real Simple Syndication است، در سئو آف پیج بسیار اهمیت دارد. به این ترتیب زمانی که یک پست جدید منتشر می کنید در RSS به طور خودکار منتشر می شود و همچنین توسط گوگل بسیار سریع ایندکس می شود که این امر روند پیشرفت سئو سایت را تسریع می بخشد. همچنین نیاز است شیوه های مختلف کامنت مارکتینگ را نیز فرا بگیرید، به طوری که هم گوگل آن ها را ارزشمند بداند و هم به سایت تان آسیبی نرسد. GUEST POST یا همان پست مهمان از دیگر مراحل سئو خارجی است به این صورت که پست خود را در وبلاگ های سایت های دیگر قرار می دهید و ارزش سایت را بیشتر می کنید. برای آموزش سئو خارجی می توانید با پونه مدیا همراه باشید و مقالات ما را مطالعه کنید.

فاکتورهای لینک سازی سئو خارجی

1. تعداد دامنه های ارجاع دهنده به وبسایت

داشتن لینک های خاص از سایت های مختلف نه تنها باعث بالا رفتن رتبه بلکه باعث بالارفتن ترافیک طبیعی نیز میشود. برای بررسی بک لینک های خود کافیست دامنه سایت را در ابزار Alexa کپی کنید این ابزار تعداد بک لینک های شما را نشان خواهد داد.
backlinks
 البته در اینجا هدف فقط بدست آوردن لینک های بیشتر نیست بلکه هدف گرفتن بک لینک برای صفحه ای که میخواهید آن را در موتور جستجو بالا بیاورید.

2. اعتبار لینک

همه ی لینک ها با یک اعتبار ساخته نشده اند. اعتبار برای ما اهمیت دارد. این موضوع با توجه به الگوریتم پیج رنک است.هرچه اعتبار صفحه ای که به شما لینک میزند بیشتر باشد این صفحه عصاره لینک بیشتری به سایت شما منتقل خواهد کرد. الان سوال اینجاست که شما اعتبار یک صفحه را چگونه اندازه گیری میکنید؟
Alexa در قسمت rank رتبه سایت ها را نشان میدهد هرچه این عدد به 1 نزدیک تر باشد این سایت بازدید کننده های بیشتری دارد و از رتبه بهتری برخوردار است.

اعتبار لینک

3. لینک های فالو و نوفالو

گوگل اعتبار صفحه را از لینک های نوفالو منتقل نمیکند پس بهتر است اول روی لینک های فالو تمرکز کنید. بیشتر لینک های سایت فالو هستند اما بعضی سایتها مانند forbes بیشتر لینک های خروجی خود را نوفالو میکنند. پس اگر در تلاش برای دریافت لینک از یک وبسایت هستید ابتدا مطمئن شوید که لینک های خروجی این سایت follow باشد. برای اینکار nofollow Chrome extension را نصب کنید. این برنامه لینک های نوفالو در صفحه را هایلایت میکند.
البته لینک های نوفالو هنوز هم برای سئو فایده دارند.آنها میتوانند ترافیک را به سایت شما وارد کنند. اما وقتی دارید روی لینک سازی زمان میگذارید بهتر است که اهداف خود را با ترتیب اهمیت انتخاب کنید.

4. انکرتکست در سئو خارجی

انکر تکست ها کلماتی هستند که با کلیک روی آنها به یک صفحه یا سایت دیگر میروید.اگر کلمه ای که در لینک سازی به سایت شما استفاده میشود یک کلمه مربوط به محتوا باشد این موضوع به رتبه بندی شما کمک خواهد کرد.

انکرتکست در سئو خارجی

اگر شما با روش های کلاه سفید لینک سازی میکنید کنترلی روی انکرتکست هایی که دریافت میکنید نخواهید داشت.(به جز در پست های مهمان).
حتی اگر روی انکرتکست های خود کنترل داشتید بعد از بروز رسانی الگوریتم پنگوئن گوگل سایت هایی را که تمام انکرتکست ها به آنها مشابه بود را جریمه میکند. پس بهتر است از انکرتکست هایی استفاده کنید که مربوط به موضوع صفحه است اما دقیقا کلمه کلیدی شما نیست.

5. ارتباط مطالب در سئو خارجی

 اگر یک سایت به شما لینک میزند در حقیقت دارند اعتبار محتوای شما را تایید میکنند. تمام این تاییدیه ها از یک ارزش برخوردار نیستند. میزان اعتبار با ارتباط موضوع صفحات رابطه مستقیم دارد.
بزارید با یک توضیح کوچک این را برای شما شفاف سازی کنم.
فرض کنید میخواهید برای کیک عروسی خود یک آشپز را استخدام کنید. دو تا از دوستان شما بهتون دو رستوران مختلف را معرفی میکنند. شما هر دو دوست خود را قبول دارید اما یکی از آنها حسابدار است دیگری آشپز. شما برای انتخاب کیک پز به کدوم بیشتر اعتماد میکنید؟ خیلی واضح است که به دوست آشپز بیشتر اعتماد خواهید کرد.
در فضای آنلاین هم قضیه به همین صورت است. اگر یک سایت حسابداری به کانال آشپزی شما لینک بزند این لینک نسبت به لینک یک رستوران از ارزش کمتری برای سایت شما برخوردار است.

6. ترافیک سایت

طبق بررسی ها ارتباط واضحی بین صفحات دارای رتبه برتر و ترافیک طبیعی که از آنها وارد میشود وجود دارد.

اگر می خواهید بک لینک های رقبا خود را دریافت کنید، میتوانید از یک روش ساخت پیوند مانند Skyscraper Technique استفاده می کنید. سریع گزارش را بر اساس ترافیک طبیعی مرتب کنید تا لینک ها را از پردرآمدترین صفحات اولویت بندی کرده و برای دریافت آنها تلاش کنید.هنوز اولویت بندی لینک ها از صفحات دارای ترافیک بالا منطقی است، اما هیچ مدرکی دال بر بی فایده بودن لینکها از صفحات کم یا بدون بازدید وجود ندارد. اگر صفحات لینک دهنده مرتبط بوده و دارای سطح قابل قبولی از اعتبار هستند، باید هنوز هم برای لینک گرفتن از آنها تلاش کنید.

چرا لینک ها هنوز یکی از عوامل مهم رتبه بندی هستند؟

با توجه به اینکه PageRank حدود دو دهه از عمرش می گذرد ، ممکن است از خود بپرسید که چرا پیوندها در سال 2022 همچنان یک فاکتور مهم برای رتبه بندی هستند.
دلیل آن ساده است: آنها یکی از سخت ترین موارد برای دستکاری باقی می مانند. در حالی که برخی از روش های نادرست برای به دست آوردن بک لینک (به عنوان مثال ، خرید آنها) وجود دارد ، به دست آوردن پیوندهای با کیفیت بالا معمولاً دشوار است. افراد معمولاً به محتوا لینک نمیزنند، مگر اینکه این محتوا از ارزش خاصی برخوردار باشد.

فاکتورهای سئو خارجی غیر مرتبط با لینک 

سئوی خارجی به هر آنچه در خارج از وب سایت شما انجام می شود و احتمال تأثیر در رتبه بندی موتور جستجو را دارد، اشاره می کند. ایجاد لینک ها بارز ترین نمونه آن است، اما به غیر از لینک ها عوامل خارجی بسیاری نیز وجود دارد.
اگر شما یکی از مشاغل محلی هستید که می خواهد به صورت محلی رتبه بندی شود، پس باید توجه ویژه ای به این بخش داشته باشید زیرا بعضی از عوامل زیر برای سئو محلی بیشتر استفاده میشود.

1. نقل قول های NAP 

نقل قول های NAP اشاره های آنلاین (Online Mentions) به کسب و کار شما است، که نام، آدرس و شماره کسب و کار شما را نشان می دهند - در مجموع به عنوان NAP (نام ، آدرس ، تلفن) شناخته می شوند. آدرس، اسم و شماره تلفن بیشتر برای سئو خارجی در بهینه سازی سئو محلی از اهمیت برخوردار است اما به این معنی نیست که برای سایت های بین المللی بی فایده است.

2. ذکر نام های تجاری (Brand Mentions)

نام تجاری می تواند لینک داده شود(Linked) یا لغو لینک(Unlinked) شود.

منشن های دارای لینک(express links) منشن هایی هستند که به دلیل وجود لینک همراه نام آنها، کاربر می تواند به منبع اصلی ارجاع داده شود . منشن های بدون لینک(implied links) زمانی است که نام منبع ذکر شده است، ولی هیچگونه لینکی برای ارجاع کاربر به منبع اصلی وجود ندارد.
در اینجا ، گوگل می گوید، «سلام، ما می دانیم که مردم اغلب نام های تجاری و مطالب را بدون لینک دادن به آنها استفاده می کنند، و به نظر ما چنین مواردی مستحق در نظر گرفتن در الگوریتم رتبه بندی ما و همگام با مطالب لینک دار هستند».
از نظر منطقی تنها تفاوت واقعی بین منشن های دارای لینک و فاقد لینک این است که یکی قابل کلیک است و بنابراین ممکن است منجر به مراجعه بیشتر و ترافیک بازدید بیشتر شود.
بنابراین ، اگر ذکر نام های تجاری(brand mentions) به احتمال زیاد یک عامل رتبه بندی خارجی باشد، چگونه می توانید تعداد بیشتری از آنها را بدست آورید؟
در اینجا به چند روش اشاره می شود:
• نوشتن پست مهمان
• حضور در پادکست ها
• ارتباط از طریق وبلاگ نویسی
• ترافیک بازدید زیادی کسب کنید

گوگل ممکن است واقعاً بتواند مقداری ارزش به منشن های بدون لینک اختصاص دهد، اما منشن های دارای لینک ترجیح داده می شوند - حتی اگر فقط برای مراجعه به سایت مرجع باشند. به همین دلیل، معمولاً ارزش این را دارد که به همه افرادی که نام تجاری شما را بدون لینک دادن ذکر می کنند، مراجعه کنید و از آنها بخواهید "منشن مورد نظر را قابل کلیک کنند".

3. سیگنالهای اجتماعی

موضع رسمی گوگل این است که سیگنال های اجتماعی یک عامل رتبه بندی مستقیم نیستند.
اما برخی از مردم این حقیقت را باور ندارند، احتمالاً به دلیل مطالعات منسوخ شده مانند مطالعاتی که همبستگی بین رتبه بندی و اشتراک های اجتماعی را نشان می دهد.
خوب ، چه کسی درست است؟ پاسخ ما: احتمالاً گوگل.
دلیل اصلی این است که دستکاری سیگنال های اجتماعی آسان است. شما می توانید هزاران اشتراک اجتماعی را با قیمت چند دلار در سایت هایی مانند Fiverr خریداری کنید. به طور کلی، مواردی که به راحتی قابل دستکاری هستند، عوامل قابل اعتماد برای رتبه بندی نیستند.
بنابر این گفته ها، بدون شک اشتراک های واقعی در شبکه های اجتماعی تأثیر مثبت در رتبه بندی دارند - البته غیرمستقیم. چرا؟ از آنجا که اشتراک های واقعی منجر به ایجاد بازدید بیشتر از محتوای شما می شود و بازدید کننده بیشتر منجر به لینک ها، منشن ها و سایر فاکتورهای سئوی خارجی می شوند، واضح است که به صورت غیر مستقیم بر رتبه بندی دارند.

چک لیست سئو خارجی در سال 2023

1. ارتباط با اینفلوئنسرها

اگر هر نوعی از محتوا را ایجاد کرده اید که ارزش به اشتراک گذاری دارد، دریغ نکنید که در صنعت خود با اینفلوئنسرها همکاری کنید. به آنها بگویید وبسایت شما را بررسی کنند و در صورت تایید به شما ارجاع دهند. اطمینان حاصل کنید که لینک ها را از دامنه های کاملاً مرتبط دریافت می کنید.

2. سایت های شبکه های اجتماعی

بدون شک شبکه های اجتماعی یکی از بهترین راه ها برای برقراری ارتباط با افرادی است که ممکن است خواهان خدمات شما باشند یا به خدمات شما نیاز داشته باشند. پس کشف کنید که مخاطبان هدف شما زمان های آنلاین خود را در کجا می گذرانند و اطمینان حاصل کنید که شما در آن شبکه های اجتماعی اکانت داشته باشید.
به طور کلی هر چقدر که شما اکانت های بیشتری در شبکه های اجتماعی داشته باشید بهتر است، زمان تان را در پلت فرم های ناشناخته که افراد از آن استفاده نمی کنند، صرف نکنید.

علاوه بر این اگر منابعی برای مدیریت صفحات زیاد در شبکه های اجتماعی ندارید، در نهایت باعث می شود که به اعتبار شما صدمه وارد شود. بنابراین با به روز رسانی مقالات در مورد کسب و کارتان، محصولات یا خدمات، که اهمیت بیشتری دارند شروع کنید و از هر فرصتی که به دست می آورید برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان تان استفاده کنید.
همیشه به خاطر داشته باشید که مردم دوست دارند بدانند که انسانیت پشت کسب و کار مورد علاقه ی آن ها وجود داشته باشد نه اینکه یک ربات پاسخگوی آنها باشد.

امروزه دیگر شبکه های اجتماعی جز لاینفک زندگی هرکسی شده است و اکثر مردم عضو حداقل یکی از شبکه های اجتماعی می باشند. هر ورودی که از این شبکه های اجتماعی شما داشته باشید، امتیاز بالایی در گوگل دارد.

اگر به دنبال افزایش رتبه سایت خود در گوگل هستید، بهتر است که حتما در شبکه های اجتماعی عضو شوید و فعالیت کنید. شبکه های اجتماعی بهترین و ارزانترین منبع تبلیغات آنلاین می باشند.

برترین سایت های شبکه های اجتماعی:

DA (Domain Authority): اعتبار دامنه
PA (Page Authority): اعتبار صفحه
PR (Page Rank): رتبه یا رنکینگ صفحه

برترین سایت های شبکه های اجتماعی:
3. سایت های نشانه گذاری اجتماعی (سایت های social bookmark)

سایت های نشانه های اجتماعی یکی از بهترین تکنیک ها برای تبلیغ وب سایت شما می باشد. بوک مارک یا نشانه گذاری اجتماعی برای اشتراک گذاشتن صفحات با دیگران در اینترنت استفاده می شود. اگر صفحه شما ایجاد و توسط افراد بسیاری لینک شود، این به تنهایی می تواند روزانه هزاران بازدیدکننده را برایتان جذب کند و این موضوع بسیار با اهمیتی برای صاحبان سایتهای اینترنتی است.

سوشیال بوکمارک ها (social bookmark) و یا سایت های اجتماعی چند سالی هستند که بسیار بر سر زبان ها افتاده اند و وبمستر های حرفه ای از این سایت ها حداکثر استفاده را می کنند، این سایت ها به شما در جمع کردن بک لینک و افزایش ترافیک کمک می کنند.

برترین سایت های سوشیال بوکمارک ها (social bookmark):

برترین سایت های سوشیال بوکمارک ها (social bookmark)
4. بازاریابی فروم و انجمن ها

فروم آنلاینی که مرتبط با کسب و کار شما هستند را پیدا کنید و در آن ها فعالیت کنید. به سوالات پاسخ دهید و در پیام هایی که قرارداده شده است نظر بدهید. این به شما کمک می کند که یک فرد متخصص شناخته شوید و باعث افزایش شهرت شما می گردد. در بعضی از فروم ها هم شما مجاز به قرار دادن لینک هستید که لینک ها توسط موتورهای جستجو پیمایش می گردد.

لیست فروم ها با PR بالا:

لیست فروم ها با PR بالا
5.ثبت نام در دایرکتوری ها

بعضی از متخصصان عقیده دارند که ثبت نام در دایرکتوری ها دیگر ارزشی ندارد اما در واقع در بهینه سازی سایت و افزایش رتبه الکسا تاثیر دارد. البته گرفتن بازخورد صحیح بستگی به انتخاب درست دایرکتوری دارد. اگر می خواهید که بهترین نتیجه را بگیرید، بهتر است که در دایرکتوری های مرتبط با کسب وکار خود فعالیت کنید.

لیست دایرکتوری های رایگان:

لیست دایرکتوری های رایگان
6. تولید و بازاریابی محتوا

تولید محتوا براساس اصول سئو یکی از بهترین راه ها برای افزایش رتبه سایت است. با تولید محتوا ناب و جدید شما علاوه براینکه شما می توانید بهانه ای برای برگرداندن کاربران خود به سایت ایجاد کنید، موتورهای جستجوگر هم چون که سایت شما به روز رسانی می گردد، مدام و به طور پیوسته سایت را بررسی می کنند( میخزند). این نکته را در نظر داشته باشید که هرچه محتوا جدید و ناب باشد، شما از رتبه و اعتبار بالاتری نزد گوگل برخوردار خواهید بود.
یکی از تکنیک های سئو خارجی، بازاریابی محتوا می باشد. بهترین راهی که می توان بازاریابی محتوا را در آن انجام داد، نوشتن نظر خود به همراه لینک اصلی سایت در بلاگ های دیگر سایت ها می باشد. این لینک توسط موتورهای جستجو مورد پیمایش قرار می گیرد و می تواند باعث افزایش رتبه سایت شما گردد.

محتوای شگفت انگیز همیشه مهمترین عامل در بهینه سازی موتور جستجو است. ایجاد محتوای شگفت انگیز و قابل اشتراک گذاری یک روش هوشمندانه برای ایجاد بک لینک های بیشتر و بیشتر به وب سایت یا وبلاگ ما است. اغلب تحقیق کنید و مطالب خود را همیشه تازه و به روز نگه دارید.

سایت های ارسال مقاله رایگان:

سایت های ارسال مقاله رایگان
7. پیدا کردن سایت‌های پرسش و پاسخ

با پیدا کردن وب سایت‌های پرسش و پاسخ درحیطه ی کسب و کار خود ، سئوالات مخاطبین را در آن‌ها بیابید و با ارسال لینک پاسخ برای آنان به سئو سایت خود را بالاتر ببرید . توجه کنید که لینک پاسخ سوالات باید لینکی از وب سایتی باشد که می‌خواهید از نظر سئو روی آن کار کنید.

سایت های پرسش و پاسخ:

سایت های پرسش و پاسخ
8. بازاریابی ویدئو

همانطور که می دانید در بازاریابی اینترنتی، تاثیر ویدئو و عکس، خیلی بیشتر از متن می باشد. سایت هایی وجود دارند که شما می توانید ویدئو های مربوط کسب و کار خود را در آن قرار دهید مانند آپارات و یوتیوب. همچنین شما می توانید لینک صفحه مربوط به ویدئو خود را در آن قرار دهید.

سایت های اشتراک گذاری ویدئو:

سایت های اشتراک گذاری ویدئو
9. به اشتراک گذاری عکس

اگر در سایت خود برای محصولات یا هر قسمتی دیگر از عکس استفاده می کنید، می توانید این عکس ها را در وب سایت های به اشتراک گذاری عکس مانند فلیکر، پیکاسا و غیره به اشتراک بگذارید. با این روش بقیه افراد می توانند عکس های شما را مشاهده کنند و زیر آن ها کامنت بگذارند و اگر عکسی نظر آن ها را به خود جلب کرد، با لینکی که شما قرار دادید، وارد سایت شما شوند. قبل از قرار دادن عکس ها بررسی کنید که آنها دارای عنوان، توضیحات و برچسب مناسب هستند.

سایت های اشتراک گذاری عکس

10. اشتراک گذاری در سایت های اینفوگرافی

برای سهولت ارتباط با مخاطب روش اینفوگرافی ابداع شده است. این کلمه از دو جز اینفو و گراف تشکیل شده است، اینفو مخفف کلمه information به معنی اطلاعات است و graphic هم به معنی تصویر است، و اینفوگرافی یعنی ارائه اطلاعات یا اطلاع رسانی از طریق تصویر. در روش سنتی آنچه غالب است متن است اما در روش جدید تصویر غالب است.

به بیان ساده‌تر، اینفوگرافیک‌ها به کمک عناصر بصری نظیر عکس، نمودار، نقشه، دیاگرام و ... سعی می‌کنند تا مجموعه‌ای از داده‌ها و اطلاعات پیچیده را به‌گونه‌ای به تصویر درآوردند که پیام به شیوه‌ای سریع و قابل‌فهم به مخاطب منتقل شود.
شما می توانید با قرار دادن اطلاعات خود در سایت های اینفوگرافی و قرار دادن لینک صفحه وب سایت خود، ترافیک بازدید سایت خود را افزایش دهید.

سایت های اینفوگرافی

11. اشتراک گذاری مقاله و محتوا

تولید محتوا نیز می تواند مربوط به سئو off page باشد. هنگامی که صحبت از محتوا می شود، اغلب مردم به متن، تصاویر، فیلم و اطلاعاتی که از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، فکر می کنند. ولی در حقیقت، محتوا نشان دهنده تمام تجربیات شما اعم از طراحی نام تجاری، طراحی و گذاشتن نام لوگو، آگهی، متن بلاگ، تصاویر، فیلم ها و ... می باشد.

چنانچه مخاطب با این محتوا بتواند ارتباط برقرار کند، آن یک محتوای خوب و باور پذیر می باشد. خواهد بود و تاثیر خوبی بر روی سئوی آف پیج شما می گذارد.

یکی از تکنیک های طلایی برای سئو خارجی، درج مقاله های جدید و نوشته شده توسط خودتان در وب سایت هایی است که اشتراک گذاری مقاله انجام می دهند. این تکنیک باعث می تواند باعث افزایش ترافیک سایت شما گردد.
این محتواها باید منحصر به فرد بوده و با فرمت pdf و یا ppt بارگذاری شوند.

سایت های اشتراک گذاری محتوا

12. انتشار بیانیه های مطبوعاتی

وب سایت های مطبوعاتی
وب سایت های مطبوعاتی

13. ثبت نام در Web2.0

وب سایت Web2.0 به کاربران اجازه می دهد تا از طریق گفتگو در رسانه های اجتماعی به عنوان ایجادکنندگان محتوای تولید شده توسط کاربر در یک جامعه مجازی با یکدیگر تعامل و همکاری کنند. این در تقابل با نسل اول وب سایت های دوره Web1.0 است که در آن افراد منفعل و فقط محدود به مشاهده محتوا بودند. مهمتر از همه، Web2.0 تکنیک دیگری است که توسط آن می توان زیر دامنه هایی را در وب سایت با دامنه بالا ایجاد کنید. وبسایت هایی مانند medium.com, tumbler, blogger, wordpress و غیره ...
بهترین نکات برای web2.0:
• به اشتراک گذاری مطالب عالی ادامه دهید.
• سایت را مرتباً به روز کنید.
• برای مقاله ی منتشر شده بک لینک ایجاد کنید.

14. از GMB استفاده کنید.

از Google My Business یا (GMB) استفاده کنید. GMB یکی از محصولات رایگان شرکت گوگل است. این پلتفرم را برای کسب بهترین رتبه بندی محلی در سئو استفاده کنید. قسمت هایی وجود دارد که می توانید محتوا و لینک ها را به صورت بهینه انجام دهید و از این طریق می توانید به تعداد معقولی از ترافیک بازدید و آگاهی از برند دست یابید.
بهترین نکات در مورد Google My Business
• شرح مناسبی با 250 کاراکتر آماده کنید.
• اطمینان حاصل کنید که اولویت شما در پاراگراف اول همراه با نام شهر شما موجود است.
• همیشه قسمت پست ها، گالری ها، محصولات و یا پیشنهادات را به روز کنید.
• همیشه نقد و بررسی های مرتبط با خود را چک کرده و بلافاصله به آنها پاسخ دهید.
عکس های واقعی را در دسته بندهای مناسب بارگذاری کنید.

15. همکاری به عنوان نویسنده ی مهمان

تعدادی وبلاگ خوب و با کیفیت وجود دارد که برای سفارش پست های مهمان به نویسندگان مختلف درخواست داده اند. یک مقاله تحقیقاتی شگفت انگیز بنویسید و با محتوای پست مهمان در اختیار آنها بگذارید. روی کمیت لینک ها تمرکز نکنید بلکه فقط روی وبسایت ها یا منابع مشابه دیگر که دارای کیفیت بیشتری هستند تمرکز کنید. همچنین چندین بار در یک سایت مهمان پست نگذارید.

گذاشتن پست به عنوان مهمان در وبلاگ های دیگر یک استراتژی درست و آزموده شده برای دریافت بک لینک برای سایت تان است. اما درسته که این روش برای ساختن لینک کارآمد و مفید هست اما نباید هدف اصلی شما برای پست گذاشتن در وبلاگ های دیگران باشد .در عوض، به پست مهمان به عنوان راهی برای ایجاد ارتباطات جدید و کمک به افرادی که در دایره ی خوانندگان منظم وبلاگ شما نیستند ، فکر کنید.

زمانی پست مهمان بگذارید که فکر می کنید چیز مفید و با ارزشی برای گفتن دارید. یک وبلاگ که به حضور در آن می توانید مفید باشد ، انتخاب کنید و مطمئن شوید که ایده ی شما با مطالعه ی سبک و محتوای وبلاگی که قصد استفاده از آن را دارید، متناسب است.
با این وجود اگر شما روی ارتباط درست و صادقانه با سایر وبلاگ ها تمرکز کنید و هر زمان که به عنوان مهمان پست می نویسید چیزهای با ارزشی را بیان کنید شما می توانید نتیجه ی بهتری را به دست آورید و توانایی خواهید داشت که به زودی خودتان وبلاگ هایی با نام بزرگتر تاسیس کنید.

16. استفاده از بک لینک ها

از بک لینک ها استفاده کنید. بک لینک ها تکنیک محبوب متخصصین سئو هستند که به شما کمک می کنند لینک های ورودی را به یک صفحه وب ارجاع دهید.

17. یک کالا یا سرویس خوب ایجاد کنید که کاملا قابل اعتماد و مناسب باشد

هدف ما فروش و نمایش صحیح محصول است و سئو ابزاری برای جذب مخاطبین آنلاین شماست .اگر محصولی که تولید می کنید در نوع خود بی نظیر باشد کار شما در سئو خیلی راحت است . چون وقتی محصول خوبی دارید مخاطبین آنلاین و آفلاین شما در حال صحبت در مورد محصول شما هستند و صحبت در مورد محصول شما سیگنال مثبتی است برای سیستم شما است و باعث می شود محصول به فروش برود.

 پس اگر تمرکز خود را بگذارید روی ایجاد بهترین محصول موفقیت شما حتمی است.

  • محصولات موجود: ارائه و تحویل کالا براساس درخواست مشتری و رسیدگی به شکایات آنلاین آنها و سعی در رفع و بهبود آن
  • محصولات جدید: بر روی محصولات جدیدی که قرار است در آینده برای مشتریان خود فراهم کنید، تمرکز شود و مزایا و معایب این محصولات جدید بررسی شود.

18.خدمات مشتری

تعامل با افرادی که ممکن است به محصولات و خدمات شما نیاز داشته باشند، کار هوشمندانه ای است. این موضوع باعث می شود که فروش بیشتر شود و در نتیجه باعث بهبود سئو سایت شما می شود زیرا فروش بیشتر به سایت شما ترافیک وارد می کند. به هر حال این مهم است که با مردم در ارتباط باشید و خدمات خوب و با کیفیتی ارائه دهید.
هدف اصلی و منحصر به فردی برای برند و نام تجاری خود و معرفی آن به مشتریان قرار دهید.  مشتریان بسیار باهوش هستند و دوست ندارند که احساس کنند مجبور به خرید محصولات شما هستند. به جای تمرکز روی محصولاتی که می فروشید ( که محصولاتی بی کیفیت محسوب می شوند ) ، روش هایی را پیدا کنید و به افراد بدون اینکه در مقابل انتظاری از آن ها داشته باشید، کمک کنید و از این طریق بازدیدکنندگان خود را افزایش دهید.

آیا بهینه سازی سئو Off-Page برای شما فایده خواهد داشت؟ 

با توجه به مواردی که در سئو خارجی سایت وجود دارد بهینه سازی سایت با المان های سئو خارجی به بالا بردن رتبه شما کمک خواهد کرد پس به طور قطعی برای سایت شما نتایج مثبت به همراه خواهد داشت.البته توجه داشته باشد که هم سئو داخلی و هم سئو خارجی وقتی نتایج مثبت زیادی به همراه دارند که به درستی و با رعایت نکات تخصصی انجام شود. شرکت پونه مدیا خدمات سئو خارجی را در بسته های خود برای بهینه سازی سایت شما ارائه میدهد. شما میتوانید با بررسی تعرفه سئو سایت در پونه مدیا اطلاعات بیشتری در این زمینه بدست بیاورید و در صورت نیاز با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. 

آیا بهینه سازی سئو Off-Page برای شما فایده خواهد داشت؟ 

تاثیر رپرتاژ آگهی در سئو خارجی

رپرتاژ آگهی ها به سبک مقاله نوشته می‌شوند و جنبه بازاریابی و تبلیغات نیز دارند. یکی از راه های افزایش بازدید سایت و جذب مشتری، تولید رپورتاژ برای سایت است. اما تاثیر رپرتاژ آگهی در سئو خارجی چیست؟
رپرتاژ آگهی یکی از روش های دریافت بک لینک از دیگر سایت ها است. می توانید به سایت های معتبر درخواست رپورتاژ آگهی دهید، هنگامی که خزنده گوگل بک لینک های سایت شما را بررسی می کند، با این لینک ها روبه‌رو می شود. هر چه اعتبار دامنه سایت لینک دهنده بالاتر باشد، به سایت شما نیز بهای بیشتری داده و به آن اعتماد می کند. در نتیجه رپرتاژ آگهی و دریافت بک لینک از سایت های دیگر، باعث افزایش رنک یا رتبه سایت شما می شود.

سایت واید لینک و تاثیر آن در سئو سایت

به عبارت ساده، سایت واید لینک یک بک لینک است که در اکثر صفحات یا مقالات یک وب سایت (نه همه صفحات)، ظاهر می شود. سایت واید لینک معمولاً در مواردی مانند منوهای پاورقی یا منوهای سایدبار گنجانده می شوند. پیش از به‌روزرسانی الگوریتم پنگوئن، بسیاری از انکر تکست های خاص سایت واید لینک در وبلاگ‌ها ظاهر می‌شدند، و این اطمینان را می‌داد که با هر وبلاگ جدید، یک لینک خارجی جدید به کسانی که در آن صفحه هستند داده می‌شود. این لینک ها برای کاربران نیستند و جنبه دریافت بک لینک برای دیگر سایت ها را دارد. از این رو گوگل این لینک ها را اسپم در نظر می گیرد. در صورتی که سایت واید لینک به درستی استفاده شود، در سئو سایت اثرگذار است. این لینک حتما باید مرتبط با موضوع سایت شما باشد تا گوگل آن را به عنوان یک بک لینک معتبر در نظر گیرد و رتبه سایت شما را ارتقا دهد.

سایت واید لینک و تاثیر آن در سئو سایت

تاثیر لینک گرفتن ارگانیک در سئو سایت

بسیاری از روش های دریافت بک لینک منسوخ شده اند و گوگل در صورت مشاهده آن ها سایت تان را پنالتی می کند و تا مدتی طولانی نمی توانید رتبه خوبی را به دست آورید و در صفحات اول گوگل مشاهده نمی شوید. لینک های ارگانیک همیشه و در هر به‌روزرسانی گوگل می توانند کمک کننده باشند و یه افزایش رتبه سایت شما کمک می کنند. چگونه می توان لینک خارجی ارگانیک تولید کرد؟ بسترهای زیادی جهت تولید بک لینک طبیعی در اختیار دارید، سوشال مدیا یا شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک، توییتر، اینستاگرام افزون بر اینکه بک لینک های معتبری به شما می دهند، می توانند ترافیک سایت شما را نیز افزایش دهند. لینک گرفتن ارگانیک در سئو سایت، جایگاه سایت شما را در گوگل عوض می کند و رتبه تان را به خوبی بالا می برد.

سئوی آف پیج؛ یک قدم بزرگ و تاثیرگذار

سئوی آف پیج سایت، تکمیل کننده سئو داخلی است. استفاده از کلمات کلیدی، لینک های داخلی، بهینه سازی صفحات سایت و... برای رسیدن به رتبه یک گوگل کافی نیست. خزنده های گوگل به بررسی لینک های خارجی شما نیز می پردازند و بر اساس آن ها تصمیم می گیرند که شما را در کدام صفحه موتورهای جستجوگر قرار دهند. شاید با سئو داخلی پله های موفقیت را یکی یکی بخواهید بالا بیایید، اما ضربه آخر را سئو آف پیج می زند. سئوی آف پیج در میدان رقابت برگ برنده شما است و جایگاه واقعی سایت شما را تعیین می کند.

 

5 از 5
1 سال قبل
نظر
سلام خسته نباشید
در بحث سئو خارجی شما از GMB که یکی از روش های سئو محلی هست نام بردید. می خواستم بدونم از کجا بفهمیم که به سئو محلی نیاز داریم یا نه؟
نمایش بیشتر
1 از 1 نفر این نظر را مفید دانسته اند
  • پونه مدیا 1 سال قبل
    سلام خانم سلطان زاده عزیز
    تشخیص این که کدام یک ازاستراتژی های سئو خارجی برای شما مناسب تر است، به عوامل زیادی بستگی دارد. بهتر است سایت خود را به متخصصان سئو بسپارید تا با بررسی همه جانبه محصولات، خدمات و رقبای کاری شما، بهترین راهکارها به شما ارائه شوند.
1 سال قبل
نظر
سلام خسته نباشید.
آیا با تمرکز صرف بر سئو خارجی میشه سایت رو بالا آورد؟ منظورم اینه که فقط برای سئو خارجی همکاری کنیم با شرک سئو و خدمات سئو داخلی و محلی و تکنیکال رو نگیریم.
ممنون
نمایش بیشتر
1 از 2 نفر این نظر را مفید دانسته اند
  • پونه مدیا 1 سال قبل
    جناب آقای سلمانیان سلام
    در نظر داشته باشید که سئو به معنای بهینه سازییک سایت برای موتورهای جست و جو با استفاده از تمامی روش های سئو (شامل داخلی، خارجی، محلی و تکنیکال) است. درواقع مجموع این روش هاست که سایت شما را بهینه می کن و اتخاذ یک روش (مثلاً سئو خارجی) به تنهای توصیه نمی شود.