با ما در ارتباط باشید: 0314566

سئو محلی چیست؟ local seo لوکال سئو چیست؟ سئو محلی یک مفهوم نسبتا جدید در بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل است. گوگل مکان جغرافیایی افراد و سوابق جستجوی آنها را در نظر گرفته و نتایج خود را براین اساس بازچینی می کند. مکان جغرافیایی کاربران به راحتی از طریق آی پی قابل تشخیص است ولی مکان جغرافیایی تجارت یا سایت شما تنها با رعایت اصولی ساده ولی مشخص تعیین می گردد. کلیه فعالیت های شما برای تعیین مکان جغرافیایی تحت پوشش خود و فهماندن آن به روبات های گوگل را سئو محلی می نامیم.

سئو محلی یا Local SEO

سئو محلی یا Local SEO روند بهینه سازی وب سایت شما برای بهبود جایگاه در نتایج محلی گوگل یا همان نتایج وابسته به محل جغرافیایی کاربران است. طبق گزارش خود گوگل بیش از یک سوم ورودی های سایت های از جستجو در سال 2014 محلی هستند، حال اگر شما از بیان مکان جغرافیایی تان در کلمه کلیدی استفاده کنید میتوانید این رقم را به 50 درصد برسانید.

چرا سئو محلی از اهمیت برخوردار است؟

نمیخوام با ارائه آمار شما را اذیت کنم اما باید چندتا از درصد های بدست آمده را براتون بگم تا بتوانید اهمیت سئو محلی را برای کسب و کارهای لوکال درک کنید.
46% از کاربران در گوگل با هدف محلی جستجو انجام میدهند.
جستجوهای "نزدیک من" حدود 150% سریعتر از جستجوهای سنتی هستند.

سئو محلی
29% از تمام جستجوهای گوگل شامل یک پک محلی (Local Pack) است.
لوکال سئو
74% از مصرف کنندگان که در گوشی همراه جستجوی محلی انجام میدهند همان روز به مغازه خواهند رفت.
پس این مشخص شد که جستجو گران محلی بخش عمده ای از دنیای سئو را در بر گرفته اند. و اگر شما بتوانید کسب و کار محلی خود را به چشم این گروه بیاورید احتمالش زیاد است که هر لحظه وارد مغازه شما بشوند.

سئو محلی چگونه عمل میکند؟

در مراحل بالا سئو محلی مثل هر جستجوی دیگری عمل میکند . وقتی کسی جستجو انجام میدهد گوگل در ایندکس خود دنبال بهترین نتیجه برای فرد میگردد. چیزی که در مورد سئو محلی جالب است این است که گوگل از فاکتورهای متفاوتی برای رتبه بندی نتایج جستجو استفاده میکند.
در حقیقت سئو محلی سیگنال هایی خاص برای رتبه بندی دارد از جمله:

  • مکانی که کاربر در آن جستجو میکند
  • استنادهای NAP (اسم، آدرس، شماره تلفن)
  • حضور در لیست Google My Business
  • نظرات آنلاین
  • کلمات کلیدی استفاده شده در نظرات
  • تعداد "check in" ها در محل
  • اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
  • امتیاز گوگل مپ برای این کسب و کار

سئوی محلی روند بسیار ساده ای بوده و سزاوار این است که برای انجامش وقت بگذاریم. در اینجا به بیان چند مرحله از آماده سازی سایت خود جهت حضور در اسلایدر گوگل می پردازیم

 آموزش سئو محلی

1- ثبت سایت در گوگل مپ

Local SEO با ثبت سایت در گوگل مپ شروع می شود، در صورتی که اطلاعات مرتبط با یک کسب و کار در Google Map ثبت نشده باشد آن سایت نمی تواند در نتایج محلی گوگل (Local SERP) جایگاهی داشته باشد. برای ثبت اطلاعات کسب و کار خود در گوگل مپ از طریق صفحه https://mapmaker.google.com/mapmaker?hl=en اقدام نمایید. این نکته را به یاد داشته باشید که اطلاعات را به صورت دقیق وارد نمایید چرا که تمامی مکان ها باید مورد تایید کارشناسان گوگل قرار بگیرد.

2- انتخاب عنوان صفحه با کلمه کلیدی جغرافیایی

صفحاتی که عناوین آن ها شامل کلمات کلیدی جغرافیایی است رتبه بسیار بهتری در نتایج جستجو محلی دریافت می کنند، به طور مثال در هنگامی که یک کاربر کلمه طراحی سایت را در گوگل جستجو می کند اگر مرورگر موقعیت کاربر را در اصفهان شناسایی کرده باشد صفحاتی که عناوین آنها شامل کلمه اصفهان می باشند شانس بسیار بهتری برای دریافت جایگاه مناسب تر دارند، مانند طراحی سایت اصفهان و یا طراحی سایت در اصفهان.

3- استفاده از کدهای Schema

نشانه گذاری تگ های HTML با استفاده از مارک آپ های اسکیما می تواند کمک بسزایی در افزایش جایگاه سایت در نتایج جستجو محلی داشته باشد. از آن جایی خود سایت Schema به خوبی این بحث را توضیح داده است پیشنهاد می کنم تا ادامه کار نشانه گذاری را در https://schema.org/LocalBusiness دنبال کنید.

4- قراردادن Review در صفحه گوگل مپ

یکی از امکاناتی که گوگل مپ برای هر کسب و کاری در نظر می گیرد قابلیت قرار دادن نظرات کاربران برای آن کسب و کار است که با عنوان Write your review و در پایین نقشه قرار دارد. کسب و کار هایی که رتبه نزدیکتر به 5 و تعداد نظرات بیشتری دارند از جایگاه بهتری نسب به دیگر رقبا برخوردار می شوند بنابراین از مشتریان خود بخواهید که با جسجتوی نام برند شما در گوگل مپ شما را پیدا کرده و از 1 تا 5 به شما امتیاز دهند. برای درک بهتر موضوع عکس سمت چپ را مشاهده نمایید.

5- ساخت لینک با آنکر تکست جغرافیایی

یکی دیگر از عوامل موئثر در بهبود جایگاه رتبه در نتایج محلی ساخت بک لینک با انکر تکست (Anchor Text) کلمه کلیدی جغرافیایی می باشد، به طور مثال اگر قصد دارید تا در کلمه طراحی سایت در اصفهان رتبه مناسبی دریافت کنید لینک های متعدد و با کیفیتی با عناوین طراحی سایت در اصفهان و طراحی سایت اصفهان بسازید.

6- ساخت صفحه گوگل پلاس Google Plus

داشتن صفحه گوگل پلاس و Verify کردن آن با وب سایت می تواند در بهبود جایگاه سایت در نتایج محلی موئثر باشد. بهتر است تا عنوان صفحه گوگل پلاس و عنوان سایت با یکدیگر یکی باشند و این نکته را در نظر بگیرید که حتما وب سایت و صفحه گوگل پلاس خود را Verify کنید تا خزنده های گوگل بتوانند رابطه میان سایت و Google Plus شما را درک کنند. نکته مهم: گوگل پلاس در سال 2019 از دسترس عموم خارج شد. 

7- درج مشخصات تماس

توصیه می شود تا آدرس و مشخصات شرکت و یا کسب و کار خود را به همراه کد شهر و کد پستی در سایت درج کنید تا گوگل رابطه میان گوگل مپ و سایت را بهتر درک کند.

8- اشتراک گذاری و ثبت سایت درسیستم های تبلیغاتی محلی

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذاری بر جایگاه سایت در نتایج محلی گوگل و دیگر موتور های جستجوگر میزان اشتراک گذاری سایت در شبکه های اجتماعی، تعداد بک لینک های با کیفیت و حضور در دایرکتوری های محلی است.

5 از 5