با ما در ارتباط باشید: 0314566
طراحی سایت پزشکی

بارها برایمان پیش آمده است که به دنبال یافتن دلیل یک سردرد ساده در اینترنت وارد سایت‌های علمی و پزشکی مختلف شده باشیم. در حال حاضر بیشتر کسب وکارها برای معرفی خود و رساندن صدایشان به مشتریان از اینترنت استفاده می‌کنند. افراد از هر قشری که باشند یا به دنبال محصول و خدمات خاصی از اینترنت استفاده می‌کنند و یا قصد دارند از بستر همگانی و ارزان قیمت اینترنت برای گسترش کسب‌وکارشان استفاده کنند.
فرقی نمی‌کند شما چه نوع خدمات پزشکی و درمانی برای ارائه داشته باشید! با چند جست‌وجوی ساده افراد شما را پیدا می‌کنند و وارد سایتتان می‌شوند. در این مطلب قصد داریم به شما توضیح دهیم چطور یک طراحی سایت پزشکی حرفه‌ای می‌تواند مانند یک پل ارتباطی میان شما و مخاطبتان ایفای نقش کند.
سایت‌های پزشکی با توجه به امکانات و خدماتی که به کاربرانشان ارائه می‌دهند به چندین و چند گروه دسته‌بندی می‌شوند ولی در این مطلب تنها دو نوع سایت بررسی می‌شوند:

  • سایت پزشکی
  • سایت تجهیزات پزشکی

طراحی وب سایت برای پزشکان بصورت حرفه ای

چه چیزی باعث داشتن یک سایت پزشکی مناسب می‌شود؟ اساسی‌ترین پاسخ این است که یک سایت بتواند اطلاعات ارتباطی لازم را به کاربر منتقل کند و سوابق پزشکی و مطالعات علمی و مدارک تحصیلی پزشک را در دسترس کاربر قرار دهد.

مطب پزشکی را تصور کنید که تلفن ندارد. هیچ راهی برای بیمار باقی نمی‌ماند جز اینکه به صورت حضوری به مطب مراجعه کند تا بتواند نوبت دریافت کند. سایت در درجه اول یک مسیر و یک ابزار ارتباطی است. یک بیمار می‌تواند پیش از مراجعه به مطب دکتر در اینترنت جستجو کند و نظرات افراد دیگری را که تحت درمان این پزشکان قرار گرفته‌اند را مشاهده کند، پزشکان را با هم مقایسه کند و در نهایت از راه‌های ارتباطی با پزشک آگاه شود. اگر سیستم نوبت دهی آنلاین هم در سایت فعال باشد می‌تواند در کسری از ثانیه درخواست نوبت خود را ثبت کند. البته مزیت یک سایت پزشکی فراتر از موارد یاد شده است.

یک طراح حرفه‌ای سایت برای ایجاد یک سایت تخصصی از عوامل تاثیرگذاری استفاده می‌کند که باعث جذب و افزایش بازدیدکنندگان سایت شما می‌شود. از این عوامل می‌توان به طراحی گرافیک سایت اشاره کرد. اولین گزینه‌ که مخاطب را مجذوب سایت می‌کند طراحی زیبا، تمیز و مرتبط است. سایت شما در حقیقت مطب آنلاین شما است. اگر متخصص اطفال باشید، طراح می‌داند که بهتر از رنگ‌های آرامش‌دهنده و ملایم استفاده کند. اگر یک چشم پزشک هستید بی‌شک تصویر معروف تست بینایی سنجی را در سایتتان بارگذاری می‌کند. عامل دیگر می‌تواند میزان سازگاری سایت با گوشی‌های هوشمند باشد که به آن موبایل-فرندلی گفته می‌شود. وقتی کاربران از طریق گوشی یا تبلت خود وارد سایت شما می‌شوند ابعاد سایت متناسب با رزولوشن صفحه نمایش او تغییر می‌کند.

با دانستن اینکه 73٪ از کاربران به دنبال اطلاعات در مورد بیماری خود و درمان احتمالی آن در اینترنت حضور دارند، متوجه می‌شویم که کیفیت محتوای سایت پزشکی نه تنها عامل اصلی در تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری است بلکه در رتبه‌بندی سایت پزشکی در موتورهای جستجوگر هم نقش بسزایی دارد. محتوای علمی همیشه طرفدار خودش را دارد، شما می‌توانید با کمک محتوای سلامتی و درمانی سایتتان را پربازدید کنید. مطالب سایت باید دسته‌بندی و منظم باشند تا کاربر شما بتواند به راحتی از میان آنها مطلب مورد نظر را انتخاب کند و حتی بتواند برای چند ساعت از خواندن مطالب روز علمی در سایتتان لذت ببرد.

اما این عوامل محدود به موارد ذکر شده نمی‌شوند. یک سایت پزشکی حرفه‌ای دارای مشخصه‌هایی مانند قابلیت نوبت‌گیری غیرحضوری، گفتگوی مستقیم بیمار با پزشک، پیوند سایت به سایت‌های پزشکی و درمانی دیگر مانند داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها و سایت‌های تجهیزات پزشکی است.

طراحی وب سایت برای پزشکان بصورت حرفه ای 

طراحی سایت تجهیزات پزشکی

یکی دیگر از انواع سایت‌های پزشکی، سایت‌‎های تجهیزات پزشکی هستند. این سایت‌ها علاوه بر ارائه تجهیزات و محصولات پزشکی به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، داروخانه‌ها و بیماران، افراد را در تهیه تجهیزات مورد نیازشان راهنمایی می‌کنند. مصرف‌کنندگان می‌توانند سفارشات خود را به صورت آنلاین و با درگاه پرداختی امن ثبت کنند، کالای مورد نیازشان را از نظر کیفیت و قیمت با سایت‌های دیگر مقایسه کنند و در نهایت بدون خروج از منزل یا محل کار خرید امن و راحتی داشته باشند.

طراح سایت پس از کسب اطلاعات در مورد نیازهای کارفرما، سایتی را طرحی می‌کنند که در مرحله اول اطلاعات ارتباطی با این مراکز را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. تولیدکنندگان و فروشندگان تجهیزات پزشکی به دلیل اینکه با بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها در تماس هستند و با عموم مردم کمتر ارتباط دارند، مشتریان محدودی دارند، اما این موضوع به این معنا نیست که رقبایشان هم به همان اندازه محدود باشند! طراحی سایت تجهیزات پزشکی به معرفی و فروش محصولاتی که این شرکت‌ها کمک می‌کنند. این سایت باید از ویژگی‌هایی نظیر دسته‌بندی محصولات و ارائه کاتالوگ، بهره‌گیری از تصاویر و ویدیوهای مرتبط با محصولات که به معرفی و نحوه عملکرد آنها می‌پردازند، امکان پیش‌خرید یک محصول، امکان ثبت خرید، درگاه خرید اینترنتی امن، امکان ثبت نظر کاربران و دسترسی بازدیدکنندگان به این بخش و پشتیبانی برخوردار باشد.

طراحی سایت تجهیزات پزشکی 

هزینه طراحی سایت پزشکی

هزینه طراحی با توجه به کیفیت و امکاناتی که طراح سایت در دسترتان قرار می‌دهد برآورد می‌شود. برای مثال اگر شما قصد معرفی خودتان و یا محصول و خدماتتان را داشته باشید دیگر نیازی به درگاه خرید و یا پشتیبانی خدمات نخواهید داشت، در نتیجه طراح می‌تواند از یک قالب آماده استفاده کند و دیگر نیازی به طراحی صفر تا صدی نخواهید داشت.

برعکسش هم ممکن است! شاید شما پزشکی هستید که قصد دارید از طریق اینترنت با بیمارانتان در ارتباط باشید و حضور فیزیکی خود را در مطبتان محدود کنید. یا درخواست طراحی لوگوی شخصی داشته باشید و کارتان را هویت‌سازی کنید. شاید فروشگاهی هستید که بیماران می‌توانند با کمک خدمات شما داروهای کمیاب را در سایتتان پیش‌خرید کنند، در این صورت شما باید بودجه بیشتری را برای طراحی سایت درنظر بگیرید. بسیاری از سایت‌های پزشکی و درمانی استاندارد، مدرن و به‌روز هستند، حتما پیش از ورود به بازار رقابتی آنلاین در مورد این سایت‌ها اطلاعات کسب کنید.

5 از 5
2 سال قبل  ·  h.r00hbakhshh@gmail.com
نظر
چقدر خوبه که الان تو اینترنت همه جیز رو میشه پیدا کرد. قبلا باید کلی میگشتیم تا کسی رو پیدا کنیم که بهمون چیزی یاد بده یا مثلا واسه لوله بازکنی برچسب ها رو زیر و رو میکردیم که آیا یه آدم مطمئن واس چاه بازکنی پیدا میشه یا نه ولی الان دیگه از شیر مرغ تا جون آدمیزاد تو اینترنت هست. از اطلاعات عمومی ساده گرفته تا انواع آموزش های فنی و... رو میشه از تو اینترنت پیدا کرد. مرسی از مطلبتون که بدردمون خورد.
نمایش بیشتر
1 از 1 نفر این نظر را مفید دانسته اند