با ما در ارتباط باشید: 0314566
چگونه سئو کار شویم؟

سالانه ترندهای دیجیتال مارکتینگ در حال تغییر است. هر سال روش ها و استراتژی های جدید وارد بازار میشود اما یکی از ویژگی هایی که در این میان تغییری نکرده بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو) است. سئو نه تنها اهمیت خود را از دست نداده بلکه هر سال به اهمیت آن اضافه شده است.
سئو تپش قلب دیجیتال مارکتینگ است. یک شرکت بدون داشتن استراتژی های سئو قادر نخواهد بود که موفقیت زیادی را مشاهده کند. برای اینکه بتوانید در زمینه سئو موفق باشید باید به یک سئوکار تبدیل بشوید. اما این کار چطور ممکن است؟

سئوکار کیست؟

سئوکار فردی است که نحوه عملکرد موتورهای جستجو را درک میکند و میداند با چه روش هایی ترافیک طبیعی را به طور مداوم برای سایت افزایش دهد. تمام افرادی که به بالا بردن رتبه سایت در موتور جستجو علاقه دارند میتوانند با مطالعه و تمرین و تکرار تبدیل به یک سئوکار بشوند. البته در نظر بگیرید که هر شغلی حداقل های خود را دارد و سئو کارحرفه ای شدن هم نیاز به حداقل دانش دارد افرادی که شخصیت آنالیزور دارند و به کامپیوتر علاقمند هستند برای این کار مناسب ترند.

چرا تمام افراد باید به یک سئوکار تبدیل بشوند؟

قبل از اینکه به قدم هایی که باید برای تبدیل به یک سئوکار آنها را دنبال کنیم برویم باید تفاوت سئوکار و سئوکار حرفه ای را بدانید. سئوکار فردی است که میداند بهینه سازی موتور جستجو چگونه عمل میکند و میتواند با استفاده از این اطلاعات سئو سایت خود را انجام دهد اما سئوکار حرفه ای فردی است که سئو را به عنوان شغل خود انتخاب کرده است و برای کسب و کارهای مختلف سئو را انجام میدهد.

نکته : یک سئوکار لزوما در زمینه سئو، کار نمی کند. فردی که در زمینه سئو برای کسب و کارهای مختلف کار می کند متخصص سئو است.

نکات مثبت زیادی برای وجود دارد که شما باید یک سئوکار بشوید حتی اگر قصد ندارید در زمینه سئو فعالیت کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

سئوکار حرفه ای

نکات مثبت تبدیل شدن به یک سئوکار

- بالا بردن رتبه و امتیاز سایت: این یک از دلایل خیلی واضح برای تبدیل شدن به یک سئوکار است. وقتی شما میدانید چطور برای موتورهای جستجو سایت خود را بهبود ببخشید میتوانید رتبه بهتری کسب کنید و در نتیجه فروش خود را بالاتر ببرید.
- وابسته نبودن به شرکت های خدمات سئو: میدونم که عجیب است که یک شرکت دیجیتال مارکتینگ این گزینه را برای شما جز نکات مثبت سئوکار بودن بیاورد اما این موضوع واقعیت دارد. اگر شما خودتان با سئو آشنا باشید میتوانید بدون کمک شرکت سئو در خانه سایت خود را بهینه کنید.
- کم کردن هزینه : اگر شما یک بلاگر هستید یا به تازگی کار خود را شروع کرده اید میتوانید با تبدیل شدن به یک سئوکار در هزینه های خود صرفه جویی کنید. چرا که استخدام سئوکار هزینه بالایی برای شما خواهد داشت.
- تصمیم گیری برای استخدام سئوکار حرفه ای را راحت تر خواهد کرد: اگر شما در خصوص سئو اطلاعات داشته باشید میتوانید با آگاهی بیشتری برای استخدام یک سئوکار تصمیم بگیرید. شما هم میتوانید بسته های سئو آنها را بهتر بررسی کنید و هم ببینید آیا این بسته ها برای شرکت شما سودآور خواهد بود یا خیر.
- اطلاع از سئو برای یک مدیر بازاریابی از اهمیت بالایی برخوردار است: اگر شما یک مدیر بازاریابی هستید اطلاعات کافی از سئو به شما کمک میکند در موقعیت بالاتری نسبت به رقبا و همکاران خود قرار بگیرید.
- هیچ کسب و کار آنلاین بدون سئو موفق نخواهد بود: سئو دیگر یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است. سایت هایی که بدون در نظر گرفتن سئو ساخته میشوند قادر نخواهند بود به موفقیت دست پیدا کنند. آشنایی با سئو و نحوه استفاده از آن برای آینده شرکت شما ضروری است

10 قدم برای تبدیل شدن به یک سئوکار در سال 2023

حالا که فهمیدیم تبدیل شدن به یک سئوکار فقط برای متخصص سئو نیست با هم قدم هایی که به شما کمک میکند یک سئوکار بشوید را دنبال خواهیم کرد.

قدم اول: یادگیری عملکرد موتورهای جستجو

قبل از اینکه به سئو فکر کنید باید خودتان را با موتورهای جستجو آشنا کنید. برای بسیاری افراد این موضوعی است که از آن اطلاع دارند (یا فکر میکنند که اطلاع دارند). اما همیشه شروع کار از مبانی بهترین راه یادگیری است.
به طور کلی موتورهای جستجو 3 پروسه را شامل میشوند.
- کرال (خزش): از این روش مطالب و محتواهای وب را پیدا میکنند.
- ایندکس: روشی که اطلاعات وب را مرتب و ایندکس میکنند
- رتبه بندی: روشی که تصمیم میگیرند چه سایتی را در SERP نشان بدهند (و با چه ترتیبی).
به عنوان یک سئوکار شما باید بدانید چطور یک سایت را بهینه کنید که موتورهای جستجو بتوانند مطالب آن را پیدا کنند آنها را crawl کنند و این مطلب را بدون مشکل درک کنند.

قدم دوم: با مبانی بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) آشنا شوید
چگونه سئوکار بشویم

قبل از شروع به کار باید در خصوص دیجیتال مارکتینگ و نقش آن در سئو اطلاعات لازم را داشته باشید. باید بدانید که چه انتظاری از سئو دارید و در کنار سئو باید از چه ابزارهایی استفاده کنید تا حضور شما در نتایج موتورهای جستجو طولانی تر باشد.
به طور خلاصه سئو یکی از اجزا SEM است. تفاوت SEM و SEO در این است که ترافیک سئو طبیعی است در حالی که ترافیک SEM پولی است.
شما با استفاده از سئو قصد دارید در نتایج طبیعی جستجو در صفحه اول گوگل قرار بگیرید اما در SEM شما میتوانید با استفاده از تبلیغات (مثل گوگل ادوردز) در صدر نتایج نشان داده شوید.
چگونه سئوکار بشویم-seo و sem
هر دو روش به شما کمک میکند ترافیک سایت خود را بالا ببرید اما در سئو شما نیازی نیست نگران این باشید که بعد از اتمام تاریخ تبلیغ ترافیک شما کاهش پیدا خواهد کرد. چرا که وقتی با سئو به نتایج اول دست پیدا کنید ترافیک شما به طور مداوم زیاد خواهد شد.

قدم سوم: برای تبدیل شدن به یک سئوکار مفهوم اصلی SEO را یاد بگیرید

سئو فقط در خصوص کلمات کلیدی و لینک سازی نیست. هدف اصلی سئو بالا بردن تجربه کاربری و ارائه مطلبی است که کاربر دنبال آن میگردد. هدف فقط بالا بردن ترافیک نیست بلکه بالا بردن ترافیک و تبدیل این ترافیک به مشتری است.
سئو انواع مختلفی دارد، می پرسید انواع سئو چیست؟ از مهمترین آن ها میتوان به سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال اشاره کرد.

آموزش انواع سئو برای یک سئوکار
برای تبدیل به یک سئوکار شما باید از هر سه قسمت سئو اطلاع داشته باشید.

قدم چهارم: روش درست آموزش سئو را انتخاب کنید

وقتی که آموزش سئو را شروع کردید با یک مشکل مواجه خواهید شد. اطلاعات زیادی در خصوص سئو وجود دارد. اگر سعی کنید بدون کمک سئو را یاد بگیرید صد در صد گیج خواهید شد. پس اول بهترین روش آموزش سئو برای خودتان را پیدا کنید.

قدم پنجم: همواره در خصوص سئو بروز باشید

سئو یک علم ثابت مانند ریاضیات نیست و با توجه به آپدیت الگوریتم های گوگل در بازه های زمانی مختلف با تغییرات مواجه خواهد شد. یکی از راه هایی که میتوانید در خصوص سئو بروز باشید عضویت در سایت های اخبار سئو است.

قدم ششم: استفاده از ابزار سئو مناسب برای تبدیل شدن به یک سئوکار

واقعیت این است که شما نمیتوانید سئو را به تنهایی و به صورت دستی انجام دهید. اطلاعات و تصمیمات در سئو زیاد است و اگر شما بخواهید تمام کار را دستی انجام بدهید زمان را از دست خواهید داد. البته این درست است که بیشتر ابزارهای سئو خوب پولی هستند اما در طولانی مدت بازگشت سرمایه شما از هزینه ای که پرداخت کرده اید بیشتر خواهد بود.

قدم هفتم : تمرین سئو برای تبدیل شدن به یک سئوکار ضروری است.

سئو یک علم تئوری نیست بلکه یک علم عملی است. شما برای اینکه به یک سئوکار تبدیل بشوید باید خوانده های خود را روی یک سایت پیاده سازی کنید و نتایج را در موتور جستجو بررسی کنید.
هر سایت ویژگی های خاص خود را دارد و روشی که برای سئو یک سایت جوابگو است ممکن است در سایت دیگر نتیجه ای نداشته باشد. به همین دلیل شما باید سئو را با تمرین و تکرار یاد بگیرید. شما میتوانید با استفاده از روش هایی که سئوکاران دیگر پیاده سازی کرده اند و به موفقیت رسیده اند تکنیک های سئو مناسب خود را پیدا کنید.

قدم هشتم: اطلاعات سئو خود را به نمایش بگذارید

یکی از روش هایی که میتوانید یک موضوع را یاد بگیرید با آموزش آن به دیگران است. شما میتوانید یک وبلاگ یا سایت بسازید و در آن تجربیات خود را با افراد مختلف به اشتراک بگذارید و از آنها بخواهید تجربه های خود را به شما اعلام کنند.

قدم نهم: برای سئوکار شدن صبور باشید

سئو یک امر زمان گیر است پس شما نباید برای دریافت نتیجه در سئو عجله داشته باشید. سئو یک راه سریع برای بالا بردن رتبه سایت نیست پس اگر میخواهید با سرعت رتبه سایت را بالا ببرید بهتر به سمت تبلیغات پولی در گوگل بروید. قبل از اینکه تغییراتی در سایت خود بدهید صفحه سایت را برای قبل و بعد از تغییر بررسی کنید. و در صورتی که این صفحه هنوز پیشرفت نداشت دوباره تصمیم گیری کنید.

قدم دهم: از تجربه سئوکاران موفق استفاده کنید

در راه تبدیل به یک سئوکار شما با موانع زیادی رو به رو خواهید شد. زمان هایی هست که شما ترجیح میدهید کلا بیخیال همه چیز بشوید. نگران نباشید این امر طبیعی است. شما وقتی داستان موفق ترین سئوکاران را بخوانید میبینید که آنها هم با شکست رو به رو شده اند. آنها هم با این مشکلات مقابله کرده اند و به همین دلیل امروز در این جایگاه قرار دارند.
با بررسی و آنالیز داستان این افراد میبینید آنها از روش سنتی سئو دور شده اند و با ریسک بالا به موفقیت رسیده اند. شما با استفاده از تجربیات این افراد بهترین راه را برای سئو سایت خود پیدا کنید.

قدم آخر: صبور باشید

سئو به خودی خود -حتی برای یک متخصص سئو- کاری زمان‌بر است. حالا تصور کنید یاد گرفتن سئو و تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه ای چقدر به زمان نیاز دارد. وقتی تمام مراحل بالا را طی کردید، تنها کاری که ازتان برمی‌آید این است تمرین کنید و صبور باشید. صبوری رسم سئوکارهاست. پروژه‌های زیادی هست که باید در آن‌ها شکست بخورید! بله. به همین صراحت! باید شکست بخورید و کم نیاورید و مدام دانشتان را به روز کنید و دست از تلاش نکشید تا آرام آرام نتیجه صبر و تلاشتان را ببینید.

ما در پونه مدیا به دنبال استخدام سئو کار دقیق، حرفه ای و کاربلد هستیم؛ فردی که با قدرت روحی و توان اجرایی بالا در کنار تیمی قدرتمند به صاحبان کسب و کارها کمک کند تا در مسیر پیشرفت قرار بگیرند.

 اگر دوست داشته باشید می توانید حقوق سئو کار را هم بررسی کنید که اگر برای شما از لحاظ مالی جذاب نیست اصلا وارد نشوید البته بدانید هر چقدر حرفه ای تر باشید حقوق بیشتری می گیرید ممکن است به دلیل تجربه کم و اطلاعات کم در ابتدا حقوق کمی دریافت کنید.

4.9 از 5
10 ماه قبل
نظر
من مقاله شما رو خوندم. باز خوبه صادقانه نوشتین آخرش که حقوقش چنگی به دل نمیزنه. آگهی های استخدامی واقعا فاجعه هستن. آخه با این حقوق من کجای زندگیم رو می گیرم؟ میگین حرفه ای بشیم حقوق بیشتر میشه؟ به خدا که اگه فرقی بکنه. تازه گیریم بیشترم بشه. من چند سال با این حقوقای داغون کار کنم که سینیور بشم که تازه یه ذره بیشتر بشه درآمدم؟
تکلیف اون بدبختی که با هزار امید وکلی هزینه میره یاد میگیره که وارد بازار کار بشه چیه؟
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
  • پونه مدیا 10 ماه قبل
    سلام دوست عزیز
    این موضوعی که مطرح می‌کنید، مهم‌ترین چالش بین شرکت‌ها و منابع انسانی آن‌هاست. حقیقتاً مشکل عمیق‌تر از این‌هاست و بسیار ساختاری. به هر حال اگر ساکن اصفهان هستید، ما مایلیم رزومه شما را بررسی کنیم تا شاید بتوانیم به کمک هم قدمی برداریم.