با ما در ارتباط باشید: 0314566
نکات ضروری سئو برای مبتدیان

همان‌طور که برای افزایش تعداد مشتری و فروش مغازه یا فروشگاهمان تلاش می‌کنیم باید برای جذب مخاطب در فضای مجازی نیز وقت صرف کنیم. راه حل این کار، بهینه کردن سایت برای موتورهای جستجو یا به اصطلاح سئو کردن است. در این مطلب می خواهیم ابتدایی ترین نکات سئو را برای مبتدیان بگوییم. اگر تازه به دنیای سئو وارد شده‌اید، پونه مدیا خانه شماست.

کلید واژه های اولیه در سئو

از جمله اصول مهم سئو که باید به آن توجه کرد، کلید واژه است. کلید واژه یا کلمه کلیدی همان موضوعی است که مخاطب در قسمت سرچ موتورهای جستجو تایپ می‌کند. کاربران بر اساس سه هدف کسب اطلاعات، خرید محصول و رجوع به وبسایت خاص در فضای مجازی به جستجو می‌پردازند. شما می‌توانید با توجه به حیطه فعالیت و شناخت مخاطب هدف خود، کلمات کلیدی اصلی مربوط به کارتان را پیدا کنید. مهم‌ترین کلمات کلیدی، کلیدواژه‌های اولیه هستند که تمرکز اصلی آن‌ها بر محتوای سایت، برند و خدماتی است که ارائه می‌دهید. برای یافتن کلید واژه‌های اولیه مربوط به سایت خود باید به تحقیق کلمه کلیدی بپردازید. این کار از طریق ابزارهایی مانند KWFinder و Ahrefs یا مطالعه مقالات سایت‌های رقیب امکان‌پذیر است. بهترین گزینه برای تحقیق کلمات کلیدی خود گوگل است. کلیدواژه های مهم و مرتبط را خود گوگل بعد از سرچ اولیه به شما پیشنهاد می دهد. با این روش متوجه می‌شوید مخاطب برای دستیابی به خدمات سایت شما کدام کلمات را سرچ می‌کند. با انتخاب درست کلید واژه‌های سئو، مخاطب سریع‌تر و راحت‌تر به سایت شما هدایت می‌شود.

کلید واژه های اولیه در سئو 

محتوا در سئو

بعد از اینکه مخاطب خود و کلمات کلیدی هدف که مرتبط با حوزه فعالیت شما است را شناختید باید سراغ تولید محتوا برای وبسایت بروید. اگر می‌خواهید محتوایی که برای سایتتان تولید می‌کنید از اصول سئو پیروی کند باید هنگام نوشتن، نکات زیر را رعایت کنید:

  • محتوای تولید شده به سوالات مخاطب پاسخ کامل و جامع دهد طوری که مجددا به سایت شما مراجعه کند.
  • مقالات باید جدید، موثق، واقعی، کاربردی، آموزنده، جذاب و قابل فهم باشند.
  • موضوعات مطابق با زبان مخاطب شما نوشته شود.
  • کلید واژه اصلی حتما در عناوین اصلی و فرعی و مقدمه به کار رود.
  • جملات و پاراگراف‌ها کوتاه و ساده باشند.
  • هنگام نوشتن حتما به رعایت قوانین نگارشی، سایز و فونت کلمات دقت کنید.
  • به هیچ وجه مطالب خود را از محتواهای تولید شده دیگر کپی نکنید.
  • چگالی کلمات کلیدی اولیه و ثانویه در متن رعایت شود و مقاله یکدست نوشته شود.
  • رقبا را شناسایی کرده و مقالات آن‌ها را بخوانید.
  • از تصاویر و ویدئو مرتبط با متن کمک بگیرید.
  • محتوای شما به منابع خوب و معتبر لینک داده شود.
  • از لیست‌های شماره‌دار یا بدون شماره استفاده کنید.

برای مخاطب تولید محتوا کنید نه برای موتور جستجو

رعایت اصول سئو باعث می‌شود علاوه بر اینکه سایت شما رتبه بالایی در نتایج جستجو به خود اختصاص دهد، بتواند پاسخ کاملی برای سوالات مشتری یا مخاطبتان ارائه کند. اگر فقط طبق الگوریتم‌های گوگل عمل کنید و سایتتان را در جایگاه بسیار خوبی قرار دهید ممکن است محتوایی که تولید کرده‌اید در برآوردن نیاز مخاطب شما ناتوان باشد. حتما این نکته را مدنظر قرار دهید که شما در وهله اول برای مخاطب خود محتوا تولید می‌کنید نه موتور جستجو. در صورتی که محتوای شما بر اساس تمام اصولی نوشته شود که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم اما کاربر نتواند آن را درک کند، با آن ارتباط برقرار کند یا به جواب سوالش برسد این متن کاربردی نخواهد بود. این شرایط باعث می‌شود کاربر دیگر به سایت شما مراجعه نکند و در این حالت، میزان کلیک وبسایت به شدت پایین می‌آید. افرادی که محتوای منحصر به فرد و قابل اعتماد در زمینه کاری خود تولید می‌کنند بیشتر احتمال دارد کاربر را جذب سایت خود کنند طوری که مجددا برای یافتن پاسخ سوالاتش به مقالات شما سر بزند.

کلام آخر

داشتن وبسایتی که در صفحه اول نتایج جستجو باشد و مخاطبان زیادی را به خود اختصاص دهد هدف اصلی بسیاری از صاحبان کسب و کار است. به این منظور باید اصول اولیه سئو را در سایت خود پیاده کنید.

5 از 5