با ما در ارتباط باشید: 0314566
چگونه سئو سایت را بالا ببریم

راه اندازی سایت اولین قدم برای پا گذاشتن به دنیای کسب و کارهای دیجیتال است. قدم بعدی اما سئو کردن این سایت برای نشان دادن آن به مشتری‌هایی است که در اینترنت دنبال ما می‌گردند. سؤالی که تقریباً برای همه مشتری های ما پیش می‌آید این است که چگونه سئو سایت را بالا ببریم؟ پونه مدیا به شما پیشنهاد می‌کند با پیروی از مواردی که در ادامه برای شما گردآوری شده‌اند سئو سایت خود را بالا ببرید.

بالا بردن سئو سایت چه مفهومی دارد

سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو عاملی است که باعث دیده شدن برند، رشد کسب و کار و افزایش درآمد می‌شود. تصور کنید به یک محصول خاص نیاز دارید. برای شروع کار وارد گوگل می‌شوید و کلمات مورد نظر خود را سرچ می‌کنید. گوگل پس از دریافت کلمات کلیدی به شما سایت‌هایی را پیشنهاد می‌دهد که بر اساس الگوریتم‌های خاص گوگل به‌روزرسانی شده‌اند. شما هم به عنوان یک کاربر وفادار به نتایج پیشنهادی اعتماد کرده و وارد سایت‌های صفحات اول و دوم نتایج گوگل می‌شوید. با این توضیحات می‌توانیم به سؤال بالا بردن سئو سایت چه مفهومی دارد، پاسخ بدهیم. بالا بردن سئو سایت به معنی بهبود وضعیت کنونی سئو و در پی آن معتبر شناسایی شدن سایت توسط گوگل است. در واقع، سئو مجموعه‌ای از تلاش‌های تخصصی است که بر اساس الگوریتم‌‌های گوگل انجام می‌شوند. علاوه بر این، بالا بردن سئو سایت به سرمایه‌گذاری در زمان و هزینه نیز وابسته است.  

چطور سئو سایتمان را بالا ببریم؟

خب بیایید ببینیم چطور می‌شود سئو یک سایت را بالا برد یا به عبارت تخصصی‌تر آن را بهبود داد.

انتشار محتوای باکیفیت

موتورهای جستجو و کاربرانشان محتوای به‌روزرسانی شده و باکیفیت را ارزشمند شناسایی می‌کنند. شما می‌توانید با انتشار محتوای مرتبط با کسب و کار و خدمات و محصولاتتان، رتبه سایت را در صفحه نتایج جستجو ارتقا دهید. شناسایی مخاطبان هدف، سرچ کلمات کلیدی، دستیابی به پرتکرارترین سؤالات مخاطبان و در نهایت تولید محتوای کاربردی نقش مهمی در بالا بردن سئو سایت ایفا می‌کند. فراموش نکنید زمانی که بتوانید اطلاعات مفیدی را در اختیار بازدیدکنندگان تصادفی خود قرار دهید و به نیازهای و پرسش‌های آنها پاسخ دقیق و درست دهید، این افراد برای دریافت محصولات شما اقدام خواهند کرد.

لینک‌سازی

متخصصان سئو به شدت پیشنهاد می‌کنند از لینک‌سازی غافل نشوید. لینک‌های داخلی با تشویق کاربران شما به کلیک کردن و خواندن پست‌ها نقش مهمی در بهبود تجربه کاربری و در پی آن افزایش سرنخ ایفا می‌کنند. لینک‌های خارجی نیز لینک‌هایی هستند که صفحات سایت شما را به صفحات سایت‌های دیگر در دامنه‌های دیگر پیوند می‌دهند. در نتیجه دریافت لینک از سایت‌های معتبر دولتی و سایت‌های منبع این پیام را به موتورهای جستجو ارسال می‌کنند که سایت شما هم‌رده آنها است.

افزایش سرعت بارگذاری سایت

یکی دیگر از عواملی که سئو سایت شما را بالا می‌برد، سرعت بارگذاری سایت است. اگر سرعت بارگذاری سایت بیشتر از چند ثانیه به طول بینجامد، امکان افزایش نرخ پرش یا همان خروج بازدیدکننده بالا می‌رود. علاوه بر این، بات‌های گوگل اگر در هنگام خزیدن در صفحات سایت شما با سرعت پایین مواجه شوند صفحات را به‌سختی ایندکس خواهند کرد.

ناوبری ساده

پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش تجربه کاربری ناوبری سایت خود را ساده کنید. توجه داشته باشید که اگر کاربر شما نتواند اطلاعات موردنظر خود را در سایت شما پیدا کند، به‌سرعت از سایت خارج می‌شود. این سیگنال‌های منفی می‌توانند باعث آسیب رتبه فعلی سایت شما در موتورهای جستجو شوند.

سازگاری با موبایل

به‌درستی می‌دانیم بیش از نیمی از کاربران از طریق گوشی‌های تلفن همراه خود وارد اینترنت می‌شوند. در نتیجه لازم است تمامی عناصر موجود در صفحات شما به‌درستی به کاربر نشان داده شود. به عنوان مثال، تصاویر، ویدئوها و انیمیشن‌ها عناصری هستند که اگر به‌درستی بهینه‌سازی نشده باشند در زمان بارگذاری دچار مشکل می‌شوند. فونت‌ها و رنگ‌هایی که استفاده می‌کنید نیز از عواملی هستند که باید برای سازگاری با موبایل مورد بررسی قرار بگیرند.

چرا باید سئو سایت خود را بالا ببریم

شاید صدها بار این موضوع را شنیده باشید که سئو یا همان بهینه‌سازی موتور جستجو یکی از حیاتی‌ترین ابزارهای موفقیت کسب و کارها است. اما شاید تاکنون دلایل این موضوع را به‌صورت تخصصی پیگیری نکرده باشید. همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، سئو متشکل از عناصر بسیار متعدد است و علم به این موضوع که چه عناصری چگونه می‌توانند باعث بالا بردن سئو سایت شوند به تخصص بالایی نیاز دارد. بیایید این موضوع را با زبان ساده بررسی کنیم. سایت شما به صورت روزانه توسط افراد مختلفی بازدید می‌شود. این که این بازدیدکنندگان چه تعدادی هستند و از چه کانال‌هایی وارد سایت شما می‌شوند، توسط سئوکاران پاسخ داده می‌شود. زمانی که سایت شما محتوای کاربردی و مفیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، کاربر سایت شما مرتبط شناسایی می‌کند و در سایت شما پیمایش می‌کند. حال تصور کنید محصولات و خدمات شما دقیقاً همان چیزی است که بازدیدکننده شما به دنبالش است، پس برای دریافت آنها اقدام می‌کند. در این وضعیت، گوگل محتوای شما را مؤثر و مرتبط می‌خواند و به دلیل اقدام نهایی بازدیدکننده سایت شما را یک سایت معتبر شناسایی می‌کند. تمامی این عوامل باعث می‌شوند که گوگل در جستجوهای آینده کاربران خود صفحات سایت شما را به عنوان یکی از پیشنهادات خود در معرض دید کاربرانش قرار دهد. افزایش بازدید یا همان ترافیک ارگانیک منجر به افزایش مشتریان و در پی آن افزایش درآمدتان می‌شود. به بیانی دیگر، سئو این قدرت را به سایت شما می‌دهد که مشتریان بالقوه را جذب کسب و کارتان کرده و آنها را تبدیل به مشتریان وفادار خود کنید.

آیا بالا بردن سئو سایت کار خود ماست یا شرکت سئو

ممکن است پس از مطالعه این مطلب به این نتیجه رسیده باشید که به تنهایی می‌توانید برای بالا بردن سئو سایت خود اقدام کنید. خب، این موضوع به میزان تخصص شما، اندازه سایت و اندازه کسب و کار بستگی دارد. اگر به تازگی با سئو آشنا شده‌اید، طراح سایت هستید و قصد دارید در زمینه سئو نیز ورود کنید و یا قصد دارید کسب و کار آنلاینتان را گسترش دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم با استخدام شرکت‌های سئو در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. به عنوان مثال، ما در پونه مدیا، این نوید را به شما می‌دهیم که با تیم متخصصان سئو خود کسب و کار شما را رونق خواهیم داد. پونه مدیا با بررسی ساختار کلی سایت، بررسی سئوی فعلی، انتشار محتوای باکیفیت و تأثیرگذار و افزایش ترافیک ارگانیک سایت شما را در میان برترین سایت‌های موجود در اینترنت قرار می‌دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان پونه مدیا، همین امروز با ما تماس بگیرید.

5 از 5