با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئو صفحه اصلی

خزنده‌های گوگل صفحه اول سایت شما را به عنوان اولین عنصر سایت بررسی می‌کنند. دقیقا به همین دلیل است که سئو این صفحه بسیار مهم است. علاوه بر این، صفحه اصلی سایت به خاطر جذابیت منحصر به فرد بصری، منجر به افزایش زمان حضور کاربر در سایت‌ها می‌شود. در نتیجه صفحه اصلی سایت هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران آنها اهمیت ویژه‌ای دارد. مخاطبان شما با ورود به صفحه اصلی سایت با برند تجاری شما آشنا می‌شوند و با بررسی اجمالی این صفحه می‌فهمند که قرار است چه اطلاعاتی را از سایت شما دریافت کنند.

سئو صفحه اصلیبا وجود اینکه تصور می‌شود سئو صفحه اصلی با سئوی عمومی متفاوت است، جالب است بدانید که اقدامات سئو برای صفحه اصلی سایت تفاوت کمی با سئو برای دیگر صفحات دارد. در نتیجه زمانی که برای بهینه سازی صفحه اول سایت اقدام می‌کنید، تنها کافی است به عنوان یک سئوکار حرفه‌ای نحوه عملکرد گوگل و سئو را بدانید.

اهمیت سئو صفحه اصلی سایت چیست؟

همه ما می‌دانیم که سئو نقش مهمی در افزایش ترافیک ارگانیک و در پی آن افزایش درآمد کسب و کارهای آنلاین ایفا می‌کند. اما اهمیت سئو صفحه اصلی سایت چیست و چگونه می‌توانیم برای بهینه سازی صفحه اصلی سایت اقدام کنیم؟

اهمیت سئو صفحه اصلی سایت چیست؟ 

به دست آوردن و نگه داشتن بازدیدکنندگان تصادفی، مهم‌ترین رویکرد سئو صفحه اصلی سایت است. بازدیدکنندگان در صفحه اصلی سایت شما می‌توانند با جزئیات کسب و کارتان آشنا شوند و به درک درستی از نوع کسب و کارتان برسند. به همین دلیل سئوکاران با سابقه به شما پیشنهاد می‌کنند تمرکز سئو صفحه اصلی سایت را بر آنچه که کاربران از شما انتظار دارند بگذارید.

سئو صفحه اصلی سایت باعث می‌شود که شما با مهم ترین کلمه کلیدی کسب و کارتان و با صفحه اصلی سایت به نتایج اول گوگل بیایید.

این کار دو پیامد مثبت برای سایت شما دارد:

اهمیت سئو صفحه اصلی سایت چیست؟ 

  1. مهم ترین صفحه سایت را به نتایج برتر گوگل می آورید.
  2. کاری می کنید که کاربر زمان بیشتری را در سایت شما بگذراند.

برای شروع کار، ناوبری را در اولویت خود قرار دهید. زمانی که بازدیدکننده وارد صفحه اصلی سایت شما می‌شود، توقع دارد به تمامی گزینه‌های مورد نظر خود دسترسی پیدا کند. علاوه بر این، توصیه می‌شود نام تجاری و کسب و کارتان را به عنوان کلمات کلیدی صفحه اصلی سایت معرفی کنید. زمانی که گوگل سایت شما را به کاربرانش پیشنهاد می‌دهد، خیلی بهتر است که افراد به صفحه اصلی و خوشامدگویی هدایت شوند. این کار تجربه کاربری بسیار خوشایندی را برای آنها به ارمغان می آورد.

آموزش سئو صفحه اصلی

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، نام برند شما باید به عنوان کلمه کلیدی تعیین شود و کلمات کلیدی اصلی و مرتبط با کسب و کارتان باید در محتوای صفحات دیگر، به ویژه بخش وبلاگ یا خبرنامه، مورد استفاده قرار بگیرند.

سئو صفحه اصلی باید روی دو موضوع متمرکز شود:

  1. اول اینکه سایت خود را باید به گوگل معرفی کنید
  2. دوم اینکه از استراتژی‌های فنی‌تر سئو بهره‌مند شوید.

آموزش سئو صفحه اصلی 

به طور کلی، سئو مجموعه‌ای از تلاش‌های تخصصی در زمینه بهینه سازی توضیحات متا، تعریف عناوین صحیح، افزایش سرعت بارگذاری صفحه و تمامی عوامل تأثیرگذار بر تجربه کاربری است. در ادامه مهم‌ترین عناصر سئو صفحه اصلی را برای شما عزیزان گردآوری کرده‌ایم:

  • عنوان صفحه اصلی سایت را با تمرکز بر نام تجاری و یا محصول اصلی‌تان ایجاد کنید.
  • برای خلق یک لوگوی جذاب و مرتبط با کسب و کارتان اقدام کنید و در نهایت لوگوی سازمانی را به همراه نام تجاری در بالای صفحه اصلی سایت و در معرض دید بازدیدکننده قرار دهید.
  • استفاده بیش از حد از محتوای تصویری و متنی در صفحه اول منجر به ایجاد تجربه کاربری بد می‌شود، از این کار پرهیز کنید.
  • منوی سایت را در معرض دید کاربران قرار دهید.
  • مطمئن شوید که از فضاهای سفید در صفحه اصلی سایت به درستی استفاده کرده‌اید.
  • اطلاعات تماس، آدرس دقیق و حتی نقشه گوگل را در پایین صفحه اصلی قرار دهید.
  • اگر در رسانه‌های اجتماعی فعال هستید، لینک حساب کاربری‌تان را به آیکون‌های قابل کلیک پیوند دهید.
  • با ایجاد نوار جستجو در بالای صفحه، دسترسی کاربران را به محصولات و خدمات ارزشمندتان افزایش دهید.
  • علاوه بر افزایش سرعت کلی سایت، بر روی سرعت بارگذاری صفحه اصلی سایت تمرکز کنید.
  • از نسخه ریسپانسیو سایت غافل نشوید، بسیاری از مخاطبان شما به وسیله گوشی‌های تلفن همراه خود وارد صفحه اصلی سایت شما می‌شوند.

چک لیست سئو به شما کمک می‌کند برای ارتقای سئو صفحه اصلی سایت اقدام کنید. فقط به خاطر داشته باشید که صفحه اصلی سایت شما بیشترین تأثیر را بر مخاطبان هدفتان می‌گذارد. زمانی که صفحه اصلی شما برای گوگل بهینه سازی شود، تعامل با مشتریان بالقوه شکل گرفته و اعتمادسازی ایجاد می‌شود. علاوه بر این، سئو صفحه اصلی سایت به شما کمک می‌کند رتبه بهتری در صفحات نتایج گوگل به دست آورید. 

جزئیات مهم صفحه اصلی برای سئو

سئو صفحه اصلی سایت می‌تواند مانند سئو عمومی چالش برانگیز باشد. برای افزایش عملکردتان باید جزئیات مهم صفحه اصلی برای سئو را بدانید تا کارتان را شروع کنید:

عنوان صفحه اصلی

خلاقانه عمل کنید و برند تجاری و اطلاعات کاربردی را با هم ترکیب کنید. سعی کنید اطلاعات مورد نیاز کاربران و گوگل را در صفحه اصلی سایت جانمایی کنید. برای این کار کافی است بر جمله بندی و استفاده از کلمات کلیدی متمرکز شوید.

نکته: از ۶۰ کاراکتر فراتر نروید. مطمئن شوید که نام دامنه یا برند در ابتدا و پس از آن کلمات کلیدی شما در عنوان ذکر شده باشند.

توضیحات متا صفحه اصلی

توضیحات متا صفحه اصلی همان جمله‌ای است که کاربر در موتور جستجو با آن مواجه می‌شود. در نتیجه لازم است توضیحات متا صفحه اصلی را بهینه کنید. این توضیحات نباید خیلی کوتاه (کمتر از ۱۳۰ کاراکتر) یا خیلی طولانی (بیشتر از 160 کاراکتر) یا مملو از کلمات کلیدی باشند.

نکته: پونه مدیا به شما پیشنهاد می‌کند از دستورالعمل‌های رسمی گوگل برای بهینه سازی توضیحات متا پیروی کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

توضیحات متا یا  Meta Description چیست؟

تگ H1

هر صفحه سایت شما باید دارای یک تگ H1 باشد. تگ H1 به طور معمول در بالای صفحه اصلی سایت قرار دارد. اگر به این تگ دسترسی دارید از کلمات کلیدی مرتبط در آن استفاده کنید.

تصاویر صفحه اصلی

صفحه اصلی سایت باید دارای تصاویر باشد. این عنصر بصری به جذابیت سایت کمک می‌کند و پیام مورد نظر شما را به بازدیدکنندگان انتقال می‌دهد. برای سئو تصاویر صفحه اصلی سایت باید متن ALT را برای آن تنظیم کنید و کلمات کلیدی را به روش طبیعی در این متن وارد کنید. به یاد داشته باشید که خزنده‌های گوگل توضیحات تصاویر صفحه اصلی را بررسی می‌کنند.

نکته: اگر تصاویر شما با فرمت png و یا jpg هستند حتماً متن را از تصاویر جدا کنید تا خزنده‌های گوگل بتوانند این توضیحات را بخوانند.  

سئوی محتوای صفحه اصلی

محتوای صفحه اصلی سایت باید توسط گوگل قابل فهم و قابل خواندن باشد. اگر سایت شما یک سایت شرکتی است، جزئیات مربوط به شرکت، لینک هایی که به صفحات داخلی سایت داده اید و تصاویر باید در صفحه اول قرار بگیرند.
اگر سایت شما یک سایت فروشگاهی است، آخرین محصولات، پیشنهادات ویژه، پیوند به محصولات مختلف و آخرین اخبار، مواردی هستند که باید در صفحه اصلی سایت تعبیه شوند.

نکته: جدا از سبک سایت، مطمئن شوید که محتوای متنی کافی، کاربرپسند و حاوی کلمات کلیدی را در صفحه اصلی سایت منتشر می‌کنید.

{rooloadarticle 1501}

سرعت بارگذاری صفحه اصلی

آمارها نشان می‌دهند که اگر سرعت بارگذاری صفحات بیش از ۳ ثانیه زمان ببرد، کاربران سایت را ترک می‌کنند. این قانون شامل صفحه اصلی سایت نیز می‌شود. در نتیجه، اگر سرعت بارگذاری صفحه اصلی کند باشد، شما مشتریان و بازدیدکنندگان فراوانی را از دست خواهید.
برای افزایش سرعت بارگذاری صفحه اصلی سایت از یک هاست معتبر استفاده کنید. اندازه فایل‌های تصاویر را il ویرایش کنید. برای این کار از نرم‌افزارهای فتوشاپ و یا گیمپ استفاده کنید.

نکته: ابزار Google lighthouse برای بررسی سرعت کنونی صفحه اصلی سایت بسیار مناسب است. این نرم‌افزار بی‌نظیر توصیه‌های برای نحوه بهبود سرعت بارگذاری سایت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ناوبری

ناوبری یکی از مهم‌ترین عناصر تأثیرگذار بر تجربه کاربری است. برای بهینه سازی ناوبری باید اطمینان حاصل کنید کاربر بتواند با کمتر از ۳ کلیک به تمامی صفحات سایت دسترسی پیدا کند.

نکته: از منوهای تودرتو استفاده نکنید و حواستان باشد که منو همیشه بالای صفحه و در معرض دید بازدیدکننده قرار بگیرد.

ساختار سایت

سایت شما باید دارای نقطه کانونی در صفحه اول و صفحات دسته‌بندی شده باشد. این نوع ساختار که با عنوان ساختار سلسله مراتبی از آن یاد می‌شود، نقش مهمی در بهبود تجربه کاربری ایفا می‌کند.

نکته: ساختار سایت را پیچیده نکنید. سعی کنید تمامی صفحات سایت با کمتر از ۳ کلیک از صفحه اصلی در دسترس بازدیدکننده قرار بگیرند.

 به یاد داشته باشید که گوگل ابتدا صفحه اصلی سایت را بررسی می‌کند و پس از آن سراغ پیوندها و بقیه صفحات می‌رود. اگر قصد دارید با ارتقای سئو صفحه اصلی سایت در صدر صفحه نتایج گوگل قرار بگیرید، همین امروز با پونه مدیا تماس حاصل فرمایید.

5 از 5