با ما در ارتباط باشید: 0314566
دامنه فارسی

استفاده از زبان انگلیسی در محیط اینترنت برایمان بسیار عادی شده است و در ساده ترین فضای اینترنت یعنی انتخاب نام دامنه هم دیده می شود اما در حال حاضر امکان ثبت دامنه به زبان های مادری و یا الفبای محلی بوجود آمده است و در اصطلاح به این مدل دامنه های، دامنه های بین المللی یا IDN می گویند و در دامنه های بین المللی به جای استفاده از حروف انگلیسی می توانید از زبان مادری در فضای اینترنت استفاده نمایید و امکان ثبت دامنه فارسی در سیستم جدید نامگذاری دامنه بوجود آمده است.

از جمله مزیت استفاه از زبان مادری را می توان به معرفی هرچه بیشتر و بهتر زبان مادری وب سایت خود را کاربران دنیای اینترنت عنوان نمود و حس راحتی و صمیمیت بیشتری نسبت به زبان بیگانه در افراد بوجود می آورد.

در ثبت دامنه می توانید از پسوند های com و net استفاده کنید و از آنجایی که تعداد دامنه فارسی ثبت شده زیاد نمی باشند در نتیجه امکان ثبت دامنه فارسی مورد تان بسیار زیاد میباشد.

در خرید دامنه فارسی می توانید از نام خودتان و یا شرکتتان با همان املایی که مد نظرتان میباشد و البته به زبان فارسی استفاده نموده و اقدام به ثبت دامنه فارسی نمایید و در این حالت کاربران راحت تر وب سایت شما را پیدا می کنند چرا که همه کاربران با املای فارسی مجموعه شما آشنا میباشند و علاوه بر این موتورهای جستجو در پیدا کردن سایت هایی که کاربران آ« ها را با کلمات فارسی جستجو می کنند بسیار راحت تر عمل می کنند و رتبه بهتری برای سایت شما در نظر می گیرند.

دامنه فارسی

دامنه های فارسی از کاراکترهای یونیکد (unicode) استفاده می کنند. اما نام دامنه های قدیمی که با حروف انگلیسی ثبت می شدند تنها از کاراکترهای ASCII استفاده می کردند. به همین دلیل هر دامنه فارسی یک معادل ASCII نیز دارد که به آن معادل punycode دامنه گفته می شود. بسیاری از نرم افزارها دامنه های شما را با این معادل می شناسند. اگر در مرورگر به جای نام فارسی دامنه تان با مجموعه ای از کاراکترهای انگلیسی مواجه شدید در حال مشاهده معادل punycode دامنه خود هستید. پس از ثبت دامنه های فارسی معادل punycode آنها نیز برایتان فرستاده می شود. در صورت نیاز می توانید از این معادل استفاده کنید.
اگر معادل punycode دامنه خود را نمی دانید می توانید از لینک زیر استفاده نمایید :

https://www.verisign.com/en_US/channel-resources/domain-registry-products/idn/idn-conversion-tool/index.xhtml?loc=en_US

برای مثال معادل punycode ،پونه-مدیا می شود : xn----zmcx1gdgf54b0w

 جهت خرید دامنه فارسی باید به یکسری مقررات در زمان ثبت دامنه فارسی توجه نمود :

  • برای ثبت دامنه‌ فارسی می‌توانید از همه‌ی حرف‌های الفبای فارسی شامل «ء، ؤ، آ، أ، ئ، ة» و رقم‌های ۰ تا ۹، خط تیره و نیم‌فاصله استفاده کنید.

  • استفاده از فاصله مجاز نیست.

  • دامنه‌ فارسی نباید با عدد آغاز شوند یا به عدد ختم شوند.

  • نام دامنه‌ فارسی می‌توانند از ۳ تا ۳۰ کاراکتر باشند.

  • استفاده از حروف لاتین یا علایم سجاوندی، تنوین و تشدید و ساکن در ثبت دامنه فارسی مجاز نیست و کل کاراکترها باید به زبان فارسی باشند.

  • استفاده از صفحه کلید عربی برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند زیرا وقتی در هنگام خرید دامنه ، زبان فارسی انتخاب شود کاراکترها خود به خود در هنگام ثبت دامنه به فارسی ثبت می‌شوند. با این حال بهتر است از صفحه کلید  استاندارد فارسی استفاده کنید.

برای پیش‌گیری از مشکلات ثبت دو دامنه با املای مشابه در زبان‌هایی که از الفبای مشابه استفاده می‌کنند شما با ثبت یک دامنه‌ فارسی در واقع ۶ دامنه ثبت کرده‌اید که به ظاهر و از لحاظ املا با هم هیچ تفاوتی ندارند ولی هر کدام با مجموعه کاراکترهای یک زبان (مثلاً فارسی، عربی، کردی، اردو و…) ایجاد شده‌اند.

دامنه های فارسی دامنه هایی هستند که نام آن ها با حروف فارسی درج می شود. هم اکنون دامنه های فارسی را با پسوندهای com، net، name، cc و tv می توانید ثبت کنید. امکان ثبت دامنه های فارسی با پسوند ir وجود ندارد.  

دامنه فارسی به دامنه‌های ویژه‌ای گفته می‌شود که قسمت نام دامنه از حروف معتبر زبان فارسی (به عنوان مثال: پونه-مدیا.com) تشکیل شده‌است.

 دامنه فارسی

 

امتیازی ثبت نشده است.