با ما در ارتباط باشید: 0314566

امروزه فروشگاه های اینترنتی طرفداران زیادی پیدا کرده اند به صورتی که بسیاری از کسب و کارها دوست دارند حتی در کنار فروشگاه فیزیکی خود یک فروشگاه اینترنتی نیز داشته باشند. مطمئنم شما نیز حداقل یک بار در زندگی خود خرید اینترنتی انجام داده اید این خرید ممکن است کالاهای کوچک مانند لباس باشد تا کالاهای بزرگ و گران قیمت مانند وسایل الکترونیکی یا وسایل خانگی.
یک فروشگاه اینترنتی قادر است شانس شما را در رقابت جذب مشتری بالا ببرد. 

اهمیت فروشگاه اینترنتی در سال 2020

فروشگاه های اینترنتی پورتال های آنلاینی هستند که برای خرید و فروش کالا یا خدمت طراحی شده اند. امروزه بسیاری از انسان ها به تنبلی رو آورده اند دیگه هر کسی حوصله بازار گردی در خیابان های شلوغ را ندارد. مردم ترجیح می دهند با هدف خرید های خود را انجام دهند.
بیاید با یک مثال موضوع را باز تر کنیم. فرض کنید شما 5 سال پیش قصد خرید یک گوشی موبایل را داشتید در این زمان چکار می کردید؟ احتمال زیاد به چند مغازه سر میزدید و نظر مغازه دار را برای خرید بهترین گوشی با بودجه خود می پرسیدید، این کار را در چند مغازه انجام می دادید تا در آخر جنسی که به نظرتان بهترین بود را خریداری کنید. یا شاید هم با دیدن تبلیغات فیزیکی (بیلبورد، آگهی های بازرگانی و ...)، پیشنهادات دوستان و آشنایان تصمیم به خرید می گرفتید.
آیا در سال 2020 هم برای خرید مراحل قبل را طی می کنید؟ مسلما نه. اگر شما امروز بخواهید یک گوشی بخرید ابتدا مارکی که به نظرتان یکی از مارک های خوب است را برای جدیدترین جنس ها چک می کنید. چرا که همه ی ما دوست داریم از جدیدترین ابزار موجود استفاده کنیم. برای این کار به سایت های خرید و فروش گوشی همراه می روید و مشخصات گوشی، قیمت و نظر کاربران را در خصوص این گوشی بررسی می کنید. پس از بررسی چند مدل مختلف تصمیم به خرید گرفته و مراحل خرید را تکمیل می کنید. شما به جای اینکه چند روز زمان بگذارید و در خیابان ها بگردید با چند ساعت بررسی سایت های فروشگاهی به نتیجه ای قطعی برای خرید دست پیدا کردید.
حالا که فهمیدیم فروشگاه های اینترنتی چه اهمیتی دارد و چقدر طرفدار دارند بریم سراغ اصل موضوع یعنی طراحی فروشگاه اینترنتی.

ساخت فروشگاه اینترنتی

همانطور که در بالا گفتیم با پیشرفت تکنولوژی و راحت تر در دسترس شدن اینترنت خیلی از کسب و کارها تصمیم به راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی گرفتند. همانطور که شما موقع ساخت، ساختمان باید برای نتیجه بهتر کار را به معمار و مهندس عمران واگذار کنید، برای ساخت فروشگاه اینترنتی نیز همکاری با متخصصان نتیجه بهتری برای شما در پیش رو خواهد داشت.
ساخت فروشگاه اینترنتی در کنار بازار سنتی می تواند سبب شود که شما در کنار داشتن بازار قدیمی، بازار جدید را نیز در دست بگیرید و خدمات و محصولات خود را به جامعۀ وسیعی از مخاطبان هدف ارائه کنید. شرکت پونه مدیا با سابقه چندین ساله در طراحی فروشگاه های اینترنتی میتواند شما را در این زمینه یاری کند.

طراحی سایت فروشگاهی برای چه گروهی مناسب است؟

حالا می رسیم به مرحله احداث یا همان طراحی فروشگاه اینترنتی، در اینجا شما باید چندین نکته را در نظر داشته باشید و بعد از بررسی این نکات طراحی سایت را شروع کنید.
اول از همه هدف فروشگاه است. ما به افراد زیادی بر میخوریم که بدون اینکه بدانند قصد فروش چه جنسی را دارند می خواهند یک فروشگاه اینترنتی بزنند. احتمال موفقیت این افراد پایین خواهد بود چرا که شما بدون در نظر گرفتن هدف خود هر چقدر هم تیر اندازی کنید نتیجه مطلوبی را مشاهده نخواهید کرد. پس برای فروشگاه اینترنتی خود از اجناسی که دارید شروع کنید. مثلا اگر شما یک مغازه لوازم آرایشی دارید همین اجناس را برای فروش بگذارید و دنبال فروش لباس نروید.
نکته دوم به انتظار شما از یک فروشگاه اینترنتی بر میگردد. بعضی از افراد هستند که از فروشگاه فیزیکی خود ماهانه چند صد میلیون تومان کسب در آمد می کنند. این افراد ممکن است چنین در آمدی را در فروشگاه اینترنتی مشاهده نکنند. پس باید قبل از طراحی این انتظارات را بررسی کرد و سپس دست به تصمیم گیری زد.
نکته بعدی اجناسی است که شما می فروشید. ما در ابتدا گفتیم که امروزه بسیاری از افراد خرید های خود را اینترنتی انجام می دهند و این موضوع واقعیت دارد اما در کنار این نوع جنس هم مهم است. فرض کنید شما می خواهید یک تشک بخرید درست است که به صورت اینترنتی این کار امکان پذیر است اما خیلی از افراد دوست دارند سفتی و نرمی آن را حضوری بررسی کنند و بعد تصمیم به خرید بگیرند. پس فروشگاه اینترنتی برای تمامی حرفه ها نیز مناسب نیست.
تیم طراحی فروشگاه اینترنتی پونه مدیا در جلسه ای که با مشتریان می گذارد تمام جنبه ها را بررسی کرده و نظر کارشناسی خود را در خصوص موفقیت یک پروژه به شما اعلام خواهد کرد.

هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟

در این مرحله دیگه شما به طور قطع تصمیم خود را برای طراحی یک فروشگاه اینترنتی گرفته اید. در این مرحله یا خودتان تصمیم به طراحی فروشگاه می گیرید یا آن را برون سپاری می کنید. باز هم به ساختمان سازی اشاره می کنیم، شما برای ساختمان بهتر و زیباتر اگر فرد حرفه ای را استخدام کنید نتیجه مطلوب تری را مشاهده خواهید کرد و زمان کمتری را هدر خواهید داد. پس ما ادامه توضیحات را با این فرض پیش می بریم که شما تصمیم به برون سپاری طراحی گرفته اید.
در طراحی فروشگاه اینترنتی انعطاف پذیری در عملکرد، قابلیت توسعه و ارتقاء سایت، پنل مدیریت، رعایت های استانداردهای طراحی UI/UX، ریسپانسیو بودن سایت و ... از انتظارات اولیه ای است که تیم طراحی پونه مدیا در خدمت تمام مشتریان خود قرار خواهد داد.
اما در طراحی یک سایت نکات مهم دیگری وجود دارد از جمله پشتیبانی طراحی سایت که از خود طراحی اهمیت بیشتری دارد. چرا که اگر شما یک وسیله الکترونیکی عالی داشته باشید اما وقتی در مورد آن سوال برایتان پیش آمد ندانید از چه کسی بپرسید همیشه به مشکل بر خواهید خورد.
سئو سایت فروشگاهی یکی دیگر موارد پر اهمیت است. شما هر چقدر هم اجناس درجه یک داشته باشید وقتی مشتری شما را پیدا نکند فروشی نخواهید داشت. پونه مدیا نمونه کارهای سئو سایت فروشگاهی زیادی را دارد که میتوانید آن ها را بررسی کنید.

ویژگی های فروشگاه اینترنتی حرفه ای

  • پنل مدیریت پیشرفته، با کاربری ساده و کاملا فارسی
  • امکان اتصال به انواع درگاه های بانکی کشورجهت پرداخت اینترنتی
  • امکان تعریف نامحدود محصولات و مجموعه ها
  • امکان تعریف انواع محصولات فیزیکی و دانلودی
  • امکان ایجاد انواع فیلد و فیلترجهت سفارشی سازی فروشگاه
  • امکان وارد کردن محصولات مرتبط برای هر محصول
  • امکان مقایسه محصولات و افزودن به لیست علاقه مندی ها
  • سیستم مدیریت محتوای حرفه ای، جهت انتشار اخبار و مقالات
  • امکان ثبت نظر و امتیازدهی به محصولات
  • امکان سفارشی سازی ظاهر فاکتور، ایمیل ها و پیامک های ارسالی سیستم
  • امکان تعریف انواع روش های حمل و نقل
  • امکان تعریف کوپن تخفیف و تخفیف محصولات به صورت پیشرفته
  • زیر ساخت استاندارد و بهینه برای سئوی بهتر
  • امکان فعال سازی چند ارز مختلف به صورت همزمان
  • امکان تعیین قیمت های متفاوت برای گروه های کاربری مختلف
  • امکان ایجاد کاربر با سطوح دسترسی مختلف

طراحی فروشگاه اینترنتی در پونه مدیا 

هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی با توجه به تجربه گروه طراح (این موضوع را با نمونه کار سایت های فروشگاهی آنها بررسی کنید)، رقابت در بازار، سایز فروشگاه و ... تعیین می شود. در زیر چند نمونه از نکاتی که تیم پونه مدیا هنگام طراحی سایت فروشگاهی به آنها توجه می کند برای شما آمده است. برای آگاهی بیشتر در خصوص طراحی یک فروشگاه اینترنتی می توانید همین امروز با تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.   

  • تجربه کاربری در طراحی حرفه ای فروشگاه اینترنتی UX

ما در پونه مدیا طراحی فروشگاه اینترنتی شما را با در نظر گرفتن تجربه کاربری انجام می دهیم. آنالیز اولیه صفحات فروشگاه اینترنتی با در نظر گرفتن نوع شغل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است تجربه کاربری در طراحی فروشگاه اینترنتی بسیار حائز اهمیت است. در صورتی که فروشگاه اینترنتی را به صورت کامل و درست آنالیز کنیم باید در مکانهای مناسبی پیشنهاد صفحات دیگر را برای کاربر قرار دهیم تا کاربر با دیدن صفحات پیشنهادی ما در صورتی که به هدفش از صفحه اصلی نرسید صفحه پیشنهادی ما را باز کند به این ترتیب کاربر ما حتما وارد صفحه ای دیگر غیر از صفحه ای از فروشگاه اینترنتی که در آن قرار دارد می شود و ما به خرید بهتر کاربر خود کمک می کنیم.

حتی اگر جستجو به گونه ای باشد که نتایج را با پیشنهادات خاص ارائه کند به این ترتیب کاربر من حتما از یکی از صفحات دیدن خواهد کرد و احتمال اینکه به کالای مورد نظر خود زودتر برسد بالا می رود. در راه اندازی فروشگاه اینترنتی در حد امکان لازم است بتوان کاربر را زودتر و راحت تر به کالای مورد نظرش رساند.

  • محصولات مرتبط در طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای

ما در پونه مدیا هنگام آموزش و پیاده سازی و طراحی فروشگاه اینترنتی شما سیستم محصولات مرتبط شما را به صورت کامل برنامه ریزی می کنیم، تا مشتری فروشگاه شما بتواند زودتر و راحت تر محصول مورد نظر خود را خریداری کند.

نمایش محصولات مرتبط در فروشگاه اینترنتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است در واقع با نمایش محصولات مرتبط به هر محصول به شیوه های مختلف شما می توانید کاربر را راهنمایی کنید که محصول مشابه محصول انتخابی خود را انتخاب کند، در صورتی که محصول اصلی از لحاظ قیمت یا جزئیاتی که صاحب فروشگاه به آن آگاه است مشابه باشد در واقع انتخاب بیشتری برای کاربر تولید می کنید.

یک فروشگاه اینترنتی هر چقدر هوش انسانی بیشتری در آن وجود داشته باشد از لحاظ روند فروش موفقیت بیشتری کسب می کند چون کاربر به صورت راحت تری می تواند کالای مورد نظر خود را پیدا کند، یا ما او را راهنمایی می کنیم که به جای کالایی که فکر می کند محصول مورد نظر اوست چه محصولی برای او بهتر است.

  • فیلترینگ محصول در طراحی فروشگاه اینترنتی

در صورتی که می خواهید کاربرتان را درست راهنمایی کنید و کاربر قادر باشد از بین کالاهای متنوع و متعدد فروشگاه اینترنتی شما کالای مورد نظر خود را پیدا کند بهتر است فیلترهای فروشگاه خود را به صورت درست و صحیح برنامه ریزی کنید که این فیلترها به انتخاب کالا از بین تعداد زیادی کالا کمک شایانی می نماید.

در صورتی که صحیح سیستم را مجموعه بندی کنید و فیلترهای سیستم را درست پیاده سازی کنید تجربه مناسبی در پیدا کردن محصول به کاربر خود می دهید و کاربر می تواند در کمترین زمان بین انبوه کالاهای شما به راحتی به کالای مورد نظر خود دست یابد.

به طور مثال کاربری که فقط شاخص قیمت یا شاخص رنگ دارد می تواند با فیلتر کردن کالاهای شما بر اساس این شاخص ها به کالای مورد نظر خود دست پیدا کند. مشتری فروشگاه شما علاقه ای به ورق زدن بینهایت صفحه در فروشگاه شما ندارد . اگر فروشگاه اینترنتی خود به چشم یک کاتالوگ محصول چاپی زخیم نگاه کنید حسن سیستم آنلاین شما این است که کاربر به جای ورق زدن همه صفحات دقیقا می تواند انتخاب کند چه دسته محصولی برایش جذاب تر است.

ما هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای در دسته بندی و فیلتر به شما کمک می کنیم تا پیاده سازی به درستی انجام شود.

  • جزئیات محصول در طراحی فروشگاه اینترنتی

پونه مدیا به شما کمک می کند در طراحی فروشگاه اینترنتی خود جزئیات محصول خود را به صورت شفاف و کامل بنویسید ، هر چقدر جزئیات محصول شما کامل تر باشد کاربر کمتر تمایل پیدا می کند سراغ رقیب شما برود و همانجا ممکن است قدم بعدی خود را به صورت کامل بردارد. جزئیات این محصول شامل قیمت ، مشخصات فنی موجودی کالا و غیره می باشد.

انتخاب جزئیات محصول درست و نوشتن آن برای کاربر مانند داشتن کارمند متخصصی است که هنگام فروش کالا می تواند کالای شما را به خوبی معرفی نماید و در تصمیم گیری خرید مشتری تاثیر گذار باشد. 

  • سبد خرید پویا در طراحی فروشگاه اینترنتی

یکی از حداقل امکانات طراحی فروشگاه اینترنتی سبد خرید پویا است در طراحی فروشگاه اینترنتی بهتر است سبد خرید پویایی وجود داشته باشد، به این شکل که به محض اینکه کاربر خرید خود را به سبد اضافه می کند پنجره ای جلوی کاربر باز شود یا حرکتی در صفحه اتفاق بیافتد که به این وسیله کاربر متوجه می شود خریدش در سبد نشسته است و بعد هم فراموش نمی کند که خریدی انجام داده است به این وسیله تجربه خرید کاملی را شما برای کاربر خود محیا می کنید.

گاهی کاربران تعدادی آیتم را به لیست خریدشان اضافه می کنند بدون اینکه تصمیم داشته باشند اونها راخریداری کنند ما در طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای این امکان را به کاربر می دهیم که لیست خود را صورت لیست علاقمندیها نگهداری کنند. به این ترتیب اگر کاربر تمایل داشت بعدا برگردد و کالا را خریداری کند این امکان برای او وجود دارد و می تواند با زدن یک دکمه لیست علاقمندی های خود را به خرید تبدیل کند.

  • حمل و نقل در طراحی فروشگاه اینترنتی

در دنیای رقابت امروز مشتری های مختلف احتیاج به مدلهای ارسال متفاوت دارند برخی از مشتری ها تمایل دارند فروشگاه اینترنتی آنها با دریافت هزینه رقابتی کالا را با سرعت بیشتری ارسال کند برخی از مشتریان برایشان فرقی نداره و بیشتر ترجیح می دهند هزینه پایین تری پرداخت کنند و اگر کالای خود را دیر دریافت کردند مشکلی پیش نمی آید. در واقع در دنیای امروز باید امکانات قابل انتخاب متفاوتی برای حمل و نقل در فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید. با توجه به اینکه عملیات پرداخت و خروج از فروشگاه قسمت بسیار مهمی است در این مرحله ما به کاربر این امکان را می دهیم که نوع حمل کالای خود را انتخاب کند.

3.8 از 5